/spanien/barcelona/forum/4717.aspx/spanien/barcelona/forum/4717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-08-19 01:09
@NeymarMagic:

Denna chippen slår allt:)
Barcelona dinho the artist
2014-08-19 01:03
Fabregas är en makalös fotbollsspelare när det går rätt. I barca klickade det inte riktigt och det är ju inte mer med det, sådant händer. För egen del önskar jag honom all lycka i Chelsea och att han spelar på den nivån vi vet att han kan spela på. Aldrig riktigt förstått varför man måste smutskasta spelare så fort de lämnar klubben. Real/Barcafans är ofta väldigt snabba med det. Fabregas älskar Barcelona, det vet vi. Men uppenbarligen så kände båda han och klubben att något behövde ske för att båda parterna skulle bli nöjda. Vi fick Rakitic, Fabregas fick känna sig behövd och kan åter igen prestera på topp. Alla parter nöjda:)

(Ursäktar om texten är rörig osv, är trött och ville bara skriva av mig lite. Sov gott!)
Barcelona NeymarMagic
2014-08-19 00:59
Neymars lobb är kanske den snyggaste lobb jag sett. Fattar inte riktigt hur han gör. Starkt vara så rapp och timad så kort efter den tunga skadan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-08-19 00:35
[QUOTE=II Barça II]Efter dagens match har jag ändrat uppfattning, vi behöver inte värva fler spelare, vi bör ge talangerna chansen att utvecklas i A laget! [/QUOTE] Jag personligen tycker fortfarande att Cuadrado ska värvas, men är väl inte hela världen om han inte kommer.
Barcelona II Barça II
2014-08-19 00:33
Har Barca sidan här på Svenskafans inga administratörer längre? Det skrivs inga nya artiklar längre? Och man uppdaterar inte Silly season sidan? Vad är det som har hänt?
Barcelona II Barça II
2014-08-19 00:30
Efter dagens match har jag ändrat uppfattning, vi behöver inte värva fler spelare, vi bör ge talangerna chansen att utvecklas i A laget!
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-19 00:21
Känns som det finns mycket positivt i årets trupp, och ännu bättre när Pique får nöta bänk när Vermaelen är tillbaka.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-19 00:15
Äsch Cesc är alltid som bäst i början på säsongen, sen blir han tyvärr sämre desto längre säsongen går... T.o.m Barca skrev ju det på officiella hemsidan när han lämnade... Rakitic är betydligt bättre.
Barcelona grande jw
2014-08-19 00:12
Normalt sett hade man suttit och vart allmänt bitter över att Cesc verkar ha gjort en grym match för Chelsea idag men tack vare Rakitic slipper jag det.
En fantastisk spelare som jag tror kommer bidra starkt i våra framgångar den kommande tiden. Han har Cescs patenterade tillslag där han utan problem lyfter bollen över motståndarens backlinje, vilket vi fick se prov på idag. Men han har även allt Cesc inte har. Kvicka fötter, inget jävla kladd på bollen.. En stark fysik, även grym defensivt och inte rädd för att trycka till.

Rakitic känns som en uppgradering på alla plan och samtidigt så jäkla skönt med nytt blod som faktiskt kämpar för sin plats i Barca och inte är nån pajas-katalan som tror att han kan komma till klubben vid 26 års ålder och redan snackar om att avsluta karriären där, bara för att det råkar vara hans "modersklubb".

Jag är optimistisk!
Barcelona Meymar
2014-08-18 23:23
Tack så mycket!

@Rambla~:

Barcelona Acrobat
2014-08-18 23:23
Jag är så glad att vi har Rakitic och att Fabregas är borta! Det känns så mycket fräschare! Jag säger det igen... Rakitic är den bästa transfern i hela Europa det här fönstret. Sedan måste jag hylla Mathieu som gjorde en grym match. Spelar han så här bra så får han gärna fortsätta med rökningen. Neymar kommer att explodera den här säsongen. Nu har han haft ett år på sig att acklimatisera sig i klubben. Han kommer göra bra ifrån sig tror jag.
Barcelona papillon
2014-08-18 23:20
Någon "historiker" där ute som vet historien om LE flytt från madrid till Barca, anledningen och under vilka omständigheter det skedde?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blaugrana91
2014-08-18 23:19
Enrique upprepade återigen att transferfönstret inte är över för oss, man vill förstärka mer. Han fick även frågan om Douglas och svarade med att han inte pratar om spelare som inte tillhör klubben. Han sa exakt samma sak om Cuadrado häromdagen. Hoppas fortfarande att han anländer, men är det så att Fiorentina kräver €50M som det ryktas om så gör vi rätt att dra oss ur...
Coach Pep.
2014-08-18 23:16
Jag blev mäkta imponerad av Mathieu ikväll. Bestämd, robust, snabb och bra passningar. Han känns betydligt säkrare än Pique. Jävligt skönt att vi har fått in fysik och längd i laget. Vi behöver inte vara lika oroliga vid fasta situationer längre. Framåt så är Luis Suarez är dessutom bra på huvudet så nu kanske Alves inlägg äntligen leder någonstans.

Vilken tur att Xavi stannade också, han ser fräsch ut!
Barcelona Gio Style
2014-08-18 23:12
Iniesta var faktiskt gudomlig på vänsterkanten emellanåt förra säsongen.
För mig får han spela på vilket som, hans egenskaper funkar alldeles utmärkt på båda positionerna.
Ska ju först och främst spela på mittfältet för att han behövs där men om man ska rotera eller LE vill ändra under matchens gång får han gärna gå upp där.
Barcelona zick9
2014-08-18 23:12
@Vampíro:

Jag ser inget fel med det. Pep, Tito, Tata och Del Bosque har alla använt sig av Iniesta som ytter. Alla förutom Pep har haft honom som ordinarie på den positionen.

Men ja, han är bäst som innermitt. Absolut.
Barcelona Neymar11
2014-08-18 23:11
Jag gillar idéen av att använda talanger när det behövs istället för att göra en nödlösning a la Iniesta på en vänsterkant Så länge det inte är tomma ord av Lucho, så vill jag åtminstone att vi har 1 öppen plats för talanger inom a-truppen. Vi har ju gudomliga talanger i la Masia just nu. Halilovic, munir, Adama, vi måste ge dom hopp om att dom kan spela till sig en a-lags plats vid bra presentationer. Annars kan vi lika gärna lägga ner talang utvecklingen om vi inte använder dom när det behövs! Denna säsongen så skiter jag rent ut sagt i titlar, då jag ser det som en uppbyggnads år. Så länge jag får se bevis på generationsväxling, ett rejält förbättrat spel och hungriga spelare så är jag fan nöjd. ----------------------------------------------
Barcelona Gio Style
2014-08-18 23:08
Rakitic, mama mia! Vilken jävla värvning!

Messi var väldigt osjälvisk idag, underbart att se!
Neymar och Messi kommer att göra kaos :)

Idag var Sandro helt okej, ja sågade honom stenhårt förra matchen men idag får jag faktiskt ge honom att han skötte sig helt ok.

Munir alltså, vilken kometfart det varit på hans karriär.

Suarez rejält matchotränad, förståeligt.

Nu är jag jävligt taggad inför säsongen, Messi och Neymar har väckt mig.
Barcelona Rambla~
2014-08-18 23:06
@Vampíro:

Speciellt mot lag med dubbla spelarbussar framför mål. Vi kommer ingenstans.
Barcelona Vampíro
2014-08-18 23:05
Sen var även Mascherano ordinarie som mittback i nästan fyra säsonger, så det argumentet håller knappast.
Barcelona Smogen
2014-08-18 23:04
Äsch....vår tappra sportchef säljer nog av Song till ett desperat Man U under transferfönstrets sista dag för Ca 30€miljoner, in köper vi Cuadrado från ett kuvat Fiorentina för 40€mille. Det löser sig nog ska ni se....eller just det, vi har ju inte Galliani som sportchef, vi har han killen som fått sparken som sportchef pga. inkompetens hos oss....vad är det nu han heter nu igen. ;)
Barcelona Vampíro
2014-08-18 23:04
[QUOTE=zick9]Är Iniesta en nödlösning på kanten? Han var ju ordinarie där både under Tito och under Tata. [/QUOTE] Och du tycker att det var ett lyckat drag? Flyttar man bort Iniesta från mittfältet så blir den lagdelen automatiskt mycket svagare så ja jag skulle säga att det är en nödlösning då man dels inte får ut max av honom och man blir svagare som lag.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-08-18 23:03
Lite tankar kring matchen... Besviken på att Suarez inte fick spela med Messi och Neymar. Hade velat se honom spela minst 60-70 min. kommer förmodligen inte kunna spela flera matcher innan oktober. Mathieu som många gnällde över spelade stabilt och jag skiter i om han röker 1 cigg eller 20 cigaretter per dag, så länge han spelar bra så förtjänar han att starta. Rakitic spelade också bra. Imponeras av hans fysik och fötter. Kommer att vara en viktig spelare för Barca i år. Samarbetet mellan Messi och Neymar var riktigt bra. Våra motståndare ska känna sig rädda när de ser Messi och Neymar spela ihop. Vill att säsongen ska börja... God Natt!
Barcelona Gabriel
2014-08-18 23:02
Håller med om att det behövs en anfallare till, antingen Reus eller Cuadrado. Det är just nu för tunt där uppe även om jag verkligen imponerad av Munir. Iniesta vill jag verkligen inte slösa på anfallet, han ska spela i mittfältet där han är som bäst. Vi går ner oss flera dimensioner när Iniesta saknas i mitten.
Barcelona zick9
2014-08-18 23:01
@Vampíro:

Är Iniesta en nödlösning på kanten? Han var ju ordinarie där både under Tito och under Tata.
Barcelona Vampíro
2014-08-18 22:59
[QUOTE=DM1982]Förklara. Vi har Neymar, Messi, Pedro, Suarez, Iniesta, Rafinha som kan spela där framme. Har jag missat någon? Det är inte tunt. [/QUOTE] Räknar du på det sättet ja, men varken Iniesta eller Rafinha är några anfallare utan endast nödlösningar. Man kan inte räkna med en spelare till flera positioner, truppen blir inte bredare för det.
Barcelona Rambla~
2014-08-18 22:57
@DM1982:

Rafinha och Iniesta är inte egentliga anfallare, de är nödlösningar om någon av de 3 där framme är skadade. Du ser på det annorlunda än vad jag och Vampiro gör. Vi vill ha riktiga anfallare där istället för nödlösningar som fungerar halvbra på sin höjd mot riktigt tufft motstånd.
Barcelona Neymar11
2014-08-18 22:56
Dm1982 Man växer inte fram av att möta segunda b lag eller spömotsånd i la liga. Man kan inte lalla runt allt för mycket med talanger, någon gång ska dom in i hetluften! Speciellt dom talangerna som vi besitter, väntar vi för länge så kommer dom stanna i utvecklingen
Barcelona Vampíro
2014-08-18 22:55
[QUOTE=DM1982]Man spelar inte ynglingar borta mot Chelsea, det handlar inte om att lita på dem. Munir skulle bli överkörd, det gäller även de andra. [/QUOTE] Du verkar inte förstå poängen. Hade man haft en ordentlig anfallsuppsättning så hade man bara kunnat slänga in nya anfallare vid behov. Nu säger de istället att man struntar i att värva för att man litar på spelarna i B-laget när sanningen är att de hellre gör om hela laget än att spela med t.ex. Munir i en viktig match. Dvs. då litar man ju inte på B-laget fullt ut, det blir istället bara en bortförklaring för att inte behöva värva.
Barcelona Rambla~
2014-08-18 22:55
Meymar, här har du länk på presentationen.
Annons: