/spanien/barcelona/forum/4712.aspx/spanien/barcelona/forum/4712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-28 18:37
Ett ord som 90% av folket här inne kan gynnas utav: källkritik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-28 18:35
@Jeffson:

Haha håller helt med! Nämner inga namn *Host* Gabriel *Host*... hehe, take a chill pill guys. Det löser sig! (Förmodligen inte).
Jeffson
2014-05-28 18:24
Lägg ner. Den där FCBJulian får ju till och med Jimmie Åkesson att framstå som trovärdig. Tryck på avfölj.

Jag fattar verkligen hur ni pallar att gå igång så som ni gör (ni som nu gör det, inte alla) på varenda ett rykte. Säger inte att det är fel, bara det att jag inte förstår. Jag hade aldrig pallat att bli förbannad för att det står i MD att Enrique vill ha Mathieu för att timmen efteråt glömma det och istället bli glad över att han vill ha Benatia för att bli förbannad igen så fort det står att även City vill ha Benatia för att sedan vara lugn i fem minuter innan nästa rykte dyker upp och då slå bakåtvolter av lycka för att någon skitjournalist på nån skittidning skriver att Roma kan släppa Benatia gratis typ. Hur orkar ni?

Kram
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-28 18:22
@Mr Culé:

Om det skulle stämma är det en riktigt bra affär av Barca. Ställer mig dock bakom Rambla~ i den pessimistiska kön.
Neymar11
2014-05-28 18:21
Den här benatia verkar vara en liten girig skit, passat man c perfekt. Absolut inget jag vill ha då man läser hans intervjuer Nej mina vänner vi är bara vid ingång av tunneln, kommer en tid av mörker. Gäller att bara att ha tålamod och stötta laget/klubben under dessa tider
Barcelona Rambla~
2014-05-28 17:59
@Mr Culé:

Haha, vägrar att få upp hoppet igen utan tar det med en nypa salt, men tack för länken.
Barcelona Rambla~
2014-05-28 17:58
@koeman92:

Här. Den senaste är "Ett knotigt långfinger åt UEFA"
Barcelona Mr Culé
2014-05-28 17:58
Ny information kring Benatia.
Barcelona J.Gamper
2014-05-28 17:50
Fan vad deprimerande. Borde anordnas demonstration mot de som sköter klubben
Barcelona koeman92
2014-05-28 17:49
Vampíro

Vart kan man se den? Kan du länka?
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-28 17:46
En gång i tiden dog fotbollsspelare att spela för fc Barcelona. Idag ställer spelarna ultimatum på att klubben visar att de vill vinna och värva för att stanna kvar.
Barcelona Vampíro
2014-05-28 17:32
Gjorde misstaget att lyssna på Sportbladets silly season podcast och fy fan vad deprimerad man blir när Niva och de andra två snubbarna börjar prata om Barça. Man inser hur jävla illa skött klubben är egentligen. Damn it, det här håller inte längre. Dags att ta avstånd från fotbollen, försöka njuta av VM och sen se vad som hänt i augusti. Min gissning: inte ett shit.
Barcelona Messidinho_10
2014-05-28 17:17
Vi har Messi och Neymar där fram, medans där bak får man nöja sig med Mattieu lr vad han heter...
Barcelona knoxxx
2014-05-28 17:01
Doria vore onekligen ett bra alternativ. Problemet är väl att han är lite för ung och oerfaren i Europa för att kliva rakt in i startelvan. Annars ser jag det som en perfekt värvning. Han kommer väl med största sannolikhet att bilda backlås med Marquinhos (om denne inte väljer Portugal, vilket jag tror han fortfarande kan göra) i Brasiliens landslag inom några år. Det vore då fantastiskt att ha båda två, plus Pique och Bartra.

Han är betydligt billigare än många av de alternativ som det ryktas om dessutom. Men jag antar att det slutar med Marquinhos och typ Mathieu, vilket fortfarande är bättre än det vi har nu, men långt ifrån bäst.
Barcelona Barca Barca
2014-05-28 16:51
Jag måste först och främst påminna folket här att Silly Season har inte ens börjat än. Ett VM slutspel måste först spelas innan det börjar på allvar. Men jag förstår många här inne, med den ledningen vi har skulle vi inte sitta på säker mark när alla andra klubbar går in och börjar jaga diversa spelare. Vi är på fotbollsplanen många gånger överlägsna våra motståndare 99/100 gånger, men på silly season är vi lika underlägsna som Degerfors, vi är ungefär på samma nivå, vi har inte så mycket och säga till längre när City, PSG, Chelsea, Real Madrid och även Man U blandar sig in (ja vet att ja överdriver). Det skulle för min del kännas jävligt skönt om vi gjorde klart med EN mittback gärna Marquinhos så man vet att man har en ung mittback som även kan vikariera på högerbacksplatsen. Men bara vi får in en mittback nu innan VM drar igång så vi känner oss lite lättade att något händer iaf. För efter VM slutspel när alla rika klubbar börjar slänga sina miljarder påsar höger och vänster på spelare kommer våran Zubi sitta där och försöka pruta på Benatia när City och Chelsea kommer redan vara i budkrig och trissa upp priset till 50€ miljoner. Hur kommer det gå om Zubi ska sköta allt mitt i brinnande silly season ? Han skulle bli uppäten. Nu när klubbar har satt sig på vilo läge så klarar man tydligen inte ens av att få hit nån, jag börjar bli nervös för silly season är inte och leka med längre, vi kan inte gå till en klubb och säga, hej vi är Barcelona eran spelare vill hit.

Just nu hoppas jag att det är LE som sitter och planerar exakt vad han vill ha för spelare och inte att ledningen är så inkompetent och inte kan fixa nån mittback. Läste ett rykte att klubben vill spendera max 40€ miljoner på mittbackar, 20€ + Dani för Marquinhos, alltså ska vi köpa den andra mittbacken för 20€, vilken duglig mittback finns det för 20 ? Med tanke på att vi inte har någon scout system i klubben längre som kan åka till sydamerika eller nånstans i europa och scouta till sig billiga spelare med hög kvalite, hur ska det gå till ? Och på tal om klubben och scouter, har vi alla scouter endast för la masia ? finns det absolut INGA som kan hitta fynd spelare ? precis som juve med Pogba ? eller Atl Madrid med Miranda ? eller Roma med Marquinhos/Benatia ? Varför är vi alltid ett steg efter ? vi kunde ha fått Marquinhos förra säsongen för 25€ LÅNGT innan PSG la sig i, han gick för 35€ och iår verkar det som att det blir Alves(värderas till 10-15€) plus 20-30 för Marquinhos. Varför inte ta han redan förra säsongen. ALLTID ett steg efter. Jag kan lova er att nått lag kommer köpa Doria eller Balanta från sydamerika och dessa två spelare kommer gå för en billig peng, när dom gör en bra säsong i europa kommer vi få upp ögonen för dom, och vad kostar dom då ? 30-40€ miljoner.

Jag har fortfarande hopp, men är skeptisk ändå. Med den ledningen verkar det som att exakt ALLT kan hända. När man börjar läsa rykten om Thiago Silva igen så börjar flashbacken från förra silly season att ta över mig. Finns det risk att Mascherano får spela mittback igen ? eller blir det som bäst Mathieu ?
Barcelona NoGo™
2014-05-28 16:45
Tanken på att vi kommer stå med Mathieu som våran mittback när ligan drar igång är...Trodde inte vi skulle sjunka så lågt..
Barcelona >The Reporter<
2014-05-28 16:39
Oj Benatia
Real Madrid Kith.
2014-05-28 16:38
City behöver en eller två mittbackar och kommer således förmodligen sno någon av de vi vill ha. United behöver 1-2 mittbackar dom också vilket även det betyder att de är mer angelägna att spendera pengar.

Det kommer bli Mathieu tillslut, var så säkra.
Barcelona the cameroonians
2014-05-28 16:29
Jaha, då vet man var Zubi kommer spendera sin tid i sommar...

Nästa grej blir val att anlägga en golfgreen i mittcirkeln :P
Barcelona Dinho the artist
2014-05-28 16:26
Höj nivån snälla Gabriel, det kallas silly season av en anledning:)
Barcelona Blaugrana91
2014-05-28 16:23
Rambla~ Benatia till City ryktet kommer ju från en brittisk skvallerblaska så man ska nog inte ta det på allt för stort allvar... Men visst så som det ser ut från vår sida så kan man ju inte direkt vara positiv till värvningar...
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-28 16:19
De är så inskränkta på att minska skulden och bygga sin nya arena att de har glömt bort att det är titlar och cl som ger de riktiga pengarna. Vi åkte ut i semifinalen våldtagna av Bayern och nu åkte vi ut i kvartsfinalen av Atletico och blev våldtagna av de på Calderon. Vi ska tacka Gud att det inte blev 4-5 - 0 till de.

Pep, cruyff & Laporta plz kom tillbaka.
Barcelona the cameroonians
2014-05-28 16:19
Barcelona made yesterday a "20M + Alves" offer for PSG centre back Marquinhos, after PSG had first asked "30M + Alves". [md]

Älskar SS... nya vändningar flera ggr per dag.
Barcelona MabastB
2014-05-28 16:16
Grabbar vad hade ni förväntat er att detta transferfönster med Zubi i spetsen? Hittills har han gjort ''klart'' med ter Stegen som egentligen vart klar i flera månader. Jag har som sagt satt mina förväntningar låga och tror att vi får nöja oss med Mathieu som vår "stora" mittbacksvärvning. Vakna grabbar, sluta dröm om Benatia.
Barcelona Gabriel
2014-05-28 16:02
Rambla Jasså? Det har jag inte hört. Vilket kap om Atletico lyckas sälja Miranda och ersätta honom med Mangala. Snacka om en winning!
Barcelona Rambla~
2014-05-28 15:59
Gabriel

Atléti vill ha Mangala som ersättare för Miranda. Vem tror du är Mangalas agent? Klubben borde byta namn nu, till FC Mendes.

De verkar också vara intresserade av Keylor Navas.
Barcelona Gabriel
2014-05-28 15:56
Rambla~

Har hört att Roma vill ersätta Benatia med Mangala om de säljer honom. Men ja, Doria lär säkert snappas upp av någon klubb i Europa och hans marknadsvärde kommer att höjas markant.
Barcelona Gabriel
2014-05-28 15:55
Det känns ärligt talat som att vi håller på att förvandlas till en liten klubb, eller typ till Milan och Arsenal. Vi kan inte längre konkurrera om de bästa spelarna, eller vägrar att göra det.

Jag är på riktigt orolig inför framtiden.
Barcelona Rambla~
2014-05-28 15:54
Gabriel

Doria kommer att gå till förslagsvis Roma eller någon annan klubb i Serie A. Antagligen gör han en grym säsong. Vem tror du står i första ledet nästa sommar och vill värva honom? Fast då är det som vanligt, nu när han gjort en säsong i Europa värderas han inte till de 5-12m Roma värvade honom för, utan det blir de vanliga 40m som gäller.
Barcelona Rambla~
2014-05-28 15:51
@Capitan \(^.^)/:

Jag fattar fortfarande inte varför de går för honom. Han är bland de dyraste i ligan. Det känns bara onödigt att ödsla tid och framför allt för mycket pengar på honom när man tex kan få Navas betydligt lättare och framför allt billigare.

Tyvärr ryktas det om att Benatia är överens med City.

Bra jobbat Zubi.
Annons: