/spanien/barcelona/forum/4710.aspx/spanien/barcelona/forum/4710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2014-05-29 10:36
Jag är nöjd med Bravo som andra keeper. Han är rätt duktig. Han är ligans näst bästa målvakt med fötterna efter Valdes.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca!54
2014-05-29 10:25
Most media agree that the transfer of Real Sociedad goalkeeper Claudio Bravo (31) is close.
Barcelona NoGo™
2014-05-29 10:24
@Blaugrana91 Han duger väl som andra keeper. Kommer säkert göra de bra om han får stå några matcher. Han accepterar väl rollen som andra keeper också, de är väl därför man värvar han i guess. Tveksamt om Navas hade gjort de va?
Barcelona Blaugrana91
2014-05-29 10:00
westinho - Sergio #16 Lär nog stämma, Catalunya Radio rapporterade redan igår att det snart var klart och dem brukar ju vara relativt trovärdiga. Nåja vi får se, men vad tycker vi om en sån värvning?
Barcelona Smogen
2014-05-29 09:57
varför inte bara slänga upp pengarna för Laporte och få det gjort? Visst, ska Masken upp som extra pivote behövs en back till, men har vi värvat tex. Laporte kan alla hålla sig lugna och göra en mer ekonomisk och trygg värvning efter det. just nu, med ca TRE månader kvar verkar alla ha panik, inte bara här i forumet, utan även i katalanska medier, risk att det sprider sig in i Barcelona och då kan det här sluta illa. Då blir det antingen ingenting eller en medelmåttig spelare likt Mathieu för ca 45mille.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-29 09:49
Om jag förstått det rätt så kommer Claudio Bravo bli klar inom de kommande timmarna. Enligt Sport.
Barcelona Júnior.
2014-05-29 08:54
Carles Puyol 5 Det står väl inte att City har kommit överens med Benatia, haha. Han ryktas ju bara dit på samma sätt som han ryktas till oss och även Chelsea.
Barcelona Júnior.
2014-05-29 08:54
dubbel.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-05-29 08:46
Man.City är överens med Benatia och står överallt i alla tidningar. Exempel Fotbollskanalen, Daily Star i England. Hoppas att detta är falska rykten. Jag tror såhär, Barca kommer värva bara en mittback för vi är för jävla snåla. Barca måste fatta en sak, dagens spelare som man ska köpa in TÄNKER endast på pengar och klubbarna sätter hög pris på sina spelare. Barca måste visa att dem har "Pungkulor" när det gäller lägga bud på spelare då kommer andra lag inte tacka nej.
Barcelona Barcadinho.
2014-05-29 08:45
AndreD-

Jag gör mig lite tydligare - Ju, registrerade medlemmar och aktiva året runt är inta samma sak.
Det är markant skillnad i verkliga aktiviteter inom fotboll fom runt okt till april.
Den här vekligheten ser jag varje år med mina egna ögon.
De flesta fotbollsklubbarna lägger ner sin ungdoms verksamhet helt under den här perioden.Ungdomarna söker då till andra sporter.

De är medlemmar men de utövar fotboll som max ca 5 månader om året. Det finns också ofta ett uppehåll runt juli plus att många ungar åker på semester med sina familjer. Det är för lite med 5 månader, särskilt om vi ska jämföra med antalet timmar som unga söderut utövar fotboll per år

Vi har tom haft tvister i vår kommun om den här saken vad det gäller tider på de få inomhus/konstgräs plan som vi har tillgängliga på vinter samt ekonomiskt bidrag. Vissa klubbar kommer till kommunen med listor på medlemmar. Vi försökte däremot visa att det är totalt annorlunda på antalet som verkligen tränar på vinter. Det tog hos nästan tre år att få kommunen med oss.

(Ursäkta för OT - inte mycket annat nu. Jag ska nu ut till solen så ha det bra).
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-29 03:13
Ingen vill sälja. Juventus gick ut med att Madrid vill ha Vidal men att han och pogba inte är till salu. Atletico sa detsamma, att de inte behöver sälja. Ardas agent sa att han inte tänker lämna Atletico. Om man vill ha en spelare får man pröjsa helt enkelt.
Barcelona AndreD
2014-05-29 02:50
Barcadinho. Fotboll är den överlägset största sporten i Sverige. Den har nästan 90% fler utövare än hockeyn när det gäller medlemmar i föreningar från 15 år och uppåt. Hade projektarbete i gymnasiet om allt det där och är rätt så insatt. Även handboll och innebandy är större än hockeyn.
Barcelona Gabriel
2014-05-29 02:22
Usch den där videon med Puyi fick mig o blöa så mycket att jag fick ont i huvet. Herregud. Nej jag saknar ord för det jag vill säga.

Godnatt!
Barcelona Barieta
2014-05-29 02:07
Barcelona hoped to sign Mathieu for 15M, but Valencia will only accept 20M buyout fee and will force them to pay 15M extra taxes. [sport sd] Orkar snart inte höra dessa rykten om Mathieu längre
Messi-Lover
2014-05-29 01:49
Att den svenska landslagets spelarmaterial är väldigt begränsad (milt sagt) är lika färsk nyhet som att vi desperat letar efter en ny mittback....

Dock så är det ändå förbundskaptenens uppgift att försöka klämma ur det bästa utifrån vad man har och jag tycker att Hamrén inte riktigt har vad som krävs. Vill lyfta fram några avseende för att motivera min ståndpunkt:

- Under landskampen mot Danmark så ville Hamrén testa ett nytt spelsystem (4-3-3- formation i praktiken) för att försöka få ut max av Zlatan. Men hur rimligt är det egentligen att göra en sådan experiment utan yttrar?

- Numera så räcker det med att man tillhör en skitklubb i Europa (som ett minimum) för att konkurrera om en plats i landslaget, du behöver inte ens prestera i ditt klubblag för att hamna i landslaget. Hur annars kan spelare som Elmander och Ranegie spela i landslaget? Vilket givetvis innebär att våra lovande talanger inom det här landet hetsas att lämna tryggheten i Sverige...

- Att vi behöver genomlida en generationsväxling är inget som riktigt Hamrén har känt ett större behov utav. Trots att vi har träningsmatcher där unga får chansen att cementera sin plats i startelvan iför EM-kvalet föredrog vår f

- Hamrén viker sig alltför lätt när en spelare gör en dålig match som målas upp till bibliska proportioner. Den svenske vänsterbacken Oscar Wendt, som har haft en väldigt fin säsong med Mönchengladbach, är ännu portad efter debaclet från Ungern-matchen för några år sedan trots att han var matchotränad vid det tillfället. Samma sak kan man säga om Safari...

Slutsats: Hamren är det värsta som hänt svensk fotboll på många årtionden.

--

Är väl medveten om att det är OT, ville dock bara ventilera min åsikt när Sverige ändå var på tapeten härinne :)
Barcelona Barcadinho.
2014-05-29 00:08
Jag ser en attityd förändring de senaste åren bland ungdomstränare i Sverige. Det är så jag upplever det. Det är mer fokus på tekniken än för 10-20 år sen och det är positivt. Jag har sett sjukt många olika ungdoms lag under alla år och från alla håll. och jag har märkt att fler o fler försöker spela teknisk fotboll..

Men det återstår fortfarande mycket kvar från den gamla, särskilt i stora klubbar. Problemet är att man är väldigt resultat inriktade redan i yngre åldrar. Det leder till att äldre spelare/fysiskt större spelare väljs förre eftersom de kan prestera bättre i yngre åldrar. Det finns t ex tränare/ledare som scoutar bara spelare som är födda mellan jan-mars i resp ålderskull. Extrem fysisk fokuserade så att säga.

Men jag ser två viktiga saker som skiljer oss i norden och som påverkar förutsättningarna.
Fotbollen är inte så markant största sporten som i vissa andra länder. Ishockey är nästan lika stor och andra sporter som spelas inomhus (handboll, innebandy) är också väldigt populära. Konkurrensen på de talangfulla unga idrottare är stor.

Vädret - är nog den största faktorn. Det påverkar på många olika sätt. Ligorna t ex spelas under en kort period. Vad ska en 15-årig fotbollskille göra på vintern? Ju, spela andra sporter. Det går inte att träna med boll lika intensivt i ett halvt år. det är lång tid.
Det positiva med det är att inomhus arenor växer nu som svampar i hela landet. Många kommuner börjar satsa på såna anläggningar och det ger förstås bättre möjligheter. Flera lag o spelare kan träna på en 11-manna plan på vinter istället för att köra futsal och gym i flera månader. Jag tror att på sikt så kommer det ge en positiv effekt på svenskfotboll, men bara på sikt eftersom avståndet är stort..
Ett annat problem är det s k spontan fotboll. Dvs fotboll som ungdomar kör själva utanför föreningen. Det är en väldigt viktig del i utvecklingen. Vädret är ett problem här.
Idag är det normalt att kräva fysik, snabbhet och teknik hos en o samma spelare också i Sverige.
Den gamla modellen med en mängd hästjobbare och ett par tekniska funkar inte tillräckligt längre.

Barcelona Davids3
2014-05-29 00:07
Aldrig fått rött kort direkt och endast 2 gånger 2 gula i samma match!
Vilken legend !
Barcelona Davids3
2014-05-29 00:02
@Mr Culé:

Vackert!

Någon som vet hur många röda kort Puyol har fått totalt i Proffs fotboll ? de borde kunna räknas på ena handen ?!
Barcelona LeoMessi
2014-05-28 23:10
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Är det därför Spanien har vunnit em, VM och em för att det är ett lag med träben? Ja man måste ha en stark defensiv för att komma långt men man måste ha en stark offensiv också och det är då det behöva tekniska spelare.
Neymar11
2014-05-28 23:09
LALAWELEATAKORA (Barcelona) På Lagerbäcks tid fanns det gott om bra spelare Zlatan Mellberg Ljungberg Allbäck Larsson Wilhelmsson Tvivlar starkt på Lagerbäck hade kunnat få iordning detta höns försvar. Hälften är korpenlirare, dock finns det gott om talang som Behöver ta det sista steget. Det sista steget brukar oftast vara det mentala Kolla en sån enkel grej del bosq gör när han tar med deulo till a-landslaget. Det där ger en talang en jävla moralboost Synen på fotboll måste förändrats i landet, ett steg tillbaka till Lagerbäck är att skjuta sig själv i foten
Barcelona ElRaval
2014-05-28 23:09
@Neymar11:

Varför skulle han inte vara en girig skit? Han har ingen som helst koppling till vår klubb och är inte uppväxt i Roma. Han vill vidare i karriären och laget närmast hans hjärta ligger troligtvis i Marocko (eller Frankrike).

Vi kan inte förvänta oss längre att folk ska vilja gå till oss "för att vi är bäst" som vi var 2009. Vi är inte längre bäst.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-28 23:07
Leo y Cesc I spanska ligan där Messi och Bojan slog igenom i relativt ung ålder förespråkar man teknik. Och tekniskt begåvad kan man vara väldigt tidigt medan man i Sverige förespråkar en fotboll som kräver att spelarna är taktiskt lagda och har alla defensiva grunderna i repertoaren. Detta kommer med åldern i form av erfarenhet och därför är det mycket viktigt att inte hoppa över stegen och därför är det mycket svårare att slå igenom med dunder och brak när du är 16-17. Sedan finns det såklart undantag samtidigt som allt det här inte är hela förklaringen men i sin helhet är detta skälet till varför tonårsfisarna har svårare att slå igenom hemma i gråa Sverige. Vi spelar en annan sorts fotboll här borta helt enkelt.
LALAWELEATAKORA
2014-05-28 23:01
@Neymar11:
En utländsk tränare med "fräscha idéer" hade bara gjort Sverige till ett sämre lag. Om Sverige ska ha en chans att ta sig till VM så bör man ta in Lagerbäck igen eller en tränare som har samma syn på fotboll. Sverige kom ju bland annat två i U17 VM när dom spelade likt Lagerbäck. Sverige kommer aldrig bli särskilt tekniska och passningsskickliga sett till klimatet samtidigt är teknik och passningsskicklighet ganska överskattat då ett defensivt lag med "träben" ofta vinner mot tekniska lagen. Sedan när Zlatan slutar tror jag personligen att Sverige blir ett mycket bättre lag. Åren med Zlatan som startspelare har varit väldigt dålig för svensk fotboll, speciellt om man jämför med tiden innan Zlatan kom. Desto mer inflytande Zlatan har fått desto sämre har Sverige blivit som landslag då vi behöver 11 spelare på planen som jobbar för varandra och laget och inte nu där 10 spelare ska jobba för Zlatan som knappt rör på sig.
Barcelona -SAMI-
2014-05-28 22:41
Vet ej faktiskt. Verkar som han har slutat skriva här.

@koeman92:

Neymar11
2014-05-28 22:35
Leo y Cesc Spelar man 4-3-3 med Zlatan,Elmander och berg längst upp så kan man inte mycket om fotboll Det Sverige behöver till a-landslaget är en utländsk tränare. Med fräscha idéer och som verkligen coachar laget och inte spenderar sin "shinning" vid presskonferenser
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-28 22:30
Man undrar ju lite vad kommer det bli av Sveriges landslag när Zlatan slutar? Det kan ju inte bli så bra med tanke på att alla svenska spelare inte håller mer än allsvensk klass. Tror vi får vänta tills 94-96:orna kommer upp i a-laget, för de är majoritet av dessa spelare ute i Italien och England. Funkar inte med våran svenska mentalitet att man måste gå hela trappan och tills man kanske når Europa så är man 25-26 år och idag har vi ungdomar som åker utomlands och ser ut att gå bra för dom, men här i Sverige får inte ungdomar chansen i allsvenskan. Intressant att man kan lyfta upp Messi som 16 åring i Barcas a-lag eller en spelare som Bojan, men i Sverige får man inte hoppa över U17, U19 och U21 innan man får a-lagsspel. Detta landslag är ett levande bevis på det jag talar om.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-28 22:09
@Napao:
Antar att det var mig det var riktat mot? Jag syftar på i landslags sammanhang. Edit. Tack fc_Barca
Barcelona fc__Barça
2014-05-28 22:08
Ride_The_Big_One(6) Albin Ekdal är skadad, därför är han inte med.
Barcelona Napao
2014-05-28 21:59
Cagliari Calcio är laget Albin Ekdal spelar i.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-28 21:54
Nu kom jag hem precis och har inte hunnit kika på nätet, men vart befinner sig Albin ekdal som gjort det bra i serie a? Inget ont om Zlatan och dem andra men är inte detta ett gylle läge att spela in nya spelare jag menar vad gör Elmander på plan kommer han att ingå nästa mästerskap? Förstår mig inte på denna tränare tänker ju bara kortsiktigt hela tiden, jag förväntar mig inte 11 nya spelare men vafan tänk framåt!
Annons: