/spanien/barcelona/forum/4709.aspx/spanien/barcelona/forum/4709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-05-29 20:30
12 för en halvhyfsad reservmålvakt? Seriöst, finns det ingen i klubben mer än Sanlehi som kan förhandla? Varför måste vi alltid betala överpriser för medelmåttor? Song senast för 19m och nu Bravo för 12m. Ja om det ens stannar vid det, jag tvivlar på det. För att inte tala om hans lönekrav. Navas, en bättre målvakt även yngre, har en klausul på 10m. Istället tar vi in en 31-åring till överpris. Bra jobbat Zubi, du misslyckas konstant även där en 10-åring hade fixat det. Tyvärr tror jag att även Lucho hade ett finger med här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-05-29 20:28
Kith Du får ju tänka på att denna säsongen var Neymars första år ute i Europa. Jag tror att han kommer explodera nästa säsong.
Barcelona NoGo™
2014-05-29 20:20
New Barcelona coach Luis Enrique has told midfielder Sergi Roberto (22) that he counts on him for next season. [catradio]

Frälsaren!!
Real Madrid Kith.
2014-05-29 19:48
koeman92

Givetvis. Neymar kan mycket väl börjar leverera, men det räcker inte och vara en bra spelare när man kommer för den summan och har den hypen. Vi köpte inte Neymar som en Pedro typ som skall göra ett par mål här och där samt ett par fina insatser här och där. Han skall avlasta Messi och leverera jämnt och ständigt. Det har han inte gjort denna säsong och är således en flopp så här långt. Han kan mycket väl göra en fantastisk säsong nästa år och då är allt glömt, men så som det är nu så är han inte mycket och hänga i julgranen. Jag vill se en Neymar med eld i blicken, som Bale. Han missade två sjukt bra lägen i finalen, lät han det bryta ner honom? Nej eftersom han har vinnarmentalitet så fick han in det avgörande målet tillslut. Jag vill se den elden i spelarna och nyförvärven. Att de kommer in och känner att det är ödet att dom ska bära klubben på sina axlar, inte komma in som nervösa töntar som ser livrädda ut, se Neymar och Alexis till exempel.
Barcelona koeman92
2014-05-29 19:33
Kith.

Fast du kan ju inte dra slutsatsen om att Neymar varit en flopp heller. Han har en fantastisk talang och kan komma att bli hur bra som helst, problemet är att han har bara använts på fel sätt denna säsong samtliga inte fått den frihet han behöver för att kunnat nå sin fulla potential. Sen kan man inte häller förvänta sig för mycket av en 21 åring som spelar sin första säsong i Europa, men om han hade använts på rätt sätt och fått den frihet han behöver så lovar jag att vi hade fått se mycket mer av honom den här säsongen. Nu är det upp till Lucho att hitta den rätta rollen för Neymar i laget inför nästa säsong och samtidigt försöka att inte begränsa Messi för mycket. Ett alternativ vore att värva en 9:a samt flytta ut Messi på högerkanten och ge honom en fri roll där, fast det verkar vara högst osannolikt i dagsläget
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-29 19:32
Vår klubb i en nötskal. Kass på värvningar, undervärderar försvarsspelare och katalaner ska gå förre 9 av 10, spanjorer? Visst bara om de har gått genom La Masia. Isco är spanjor, den spelaren kommer inte misslyckas i Madrid han är Iniesta 2.0! Han kommer explodera för eller senare. Det här är inget nytt under Rosell styrelsen, det är något återkommande och lika irriterande under Laporta. Men den katalanska extremism nådde sin höjd under Pep. Som sagt Pep är unik. Jag rankar fortfarande Chygrinski som klubbens största flopp. Vad gjorde den snubben i Barca? Vad tänkte de med eller på? Barca måste bara velat tvätta svarta pengar eller något sjukt. Kan inte tänka ut annat. Min nr två på listen är inte Hleb. Utan Song beroende på situationen och behovet och med tanke på att vi är i behov av en mittback.
Real Madrid Kith.
2014-05-29 18:57
Är det någon som kan förklara hur FC Barcelona fallerade så totalt efter 2009? Hur skedde följande: Usla värvningar. Usla Förhandlingar. Ineffektivitet på plan och på transfermarknaden. Sponsrade av en terrorstat efter att ha varit mot sponsorer. Gått från att vara mes que un club, till precis som alla andra fast sämre. Hur har vi ödslat bort så mycket av det fantastiska vi hade byggt upp under Guardiola. Jag är fan deprimerad varje dag när jag tänker på detta. Att sedan se Real Madrid lyfta CL titeln och med den truppen och dom värvningarna dom gör leder till att jag blir illamående. P.S. Hur kunde vi låta Real Madrid värva Isco? Han hade blivit en av världens bästa spelare hos oss, han hade även valt Barca före Real om jag får gissa. Uppskattar ett svar för man blir fan i mig gråtfärdig när man ser vilka spelare vi jagar. Marquinhos och Mathieu när Real Madrid värvar Varane för en struntsumma. Sens när blev dom bra på att värva och vi så odugliga? Ett axplock av våra värvningar jämfört med Real's, deras värvningar har blivit en succé 9 gånger av 10 medan våra känns det som blir floppar. Real: Özil 15 miljoner euro succé Khedira 10 miljoner euro succé Sahin 12 miljoner euro flopp Varane 8 miljoner euro succé Illara 35 miljoner euro flopp Isco 30 miljoner euro succé Di Maria 30 miljoner euro succé Modric 38 miljoner euro succé Barca: Song 20 miljoner euro flopp Fabregas 35 miljoner euro flopp Alexis 35 miljoner euro flopp Neymar 70-85 miljoner euro flopp Jag vet att jag inte nämnt alla spelare, men det är såhär jag känner just nu. Man blir så jävla sur...
SoN_Un
2014-05-29 18:56
asså fan huuuuuur kan man lägga 12 mille på en andra målis.. asså hur tänke idioterna man blir fan LAKKKK. köp doria för pengarna. jag blir galen... asså tro det elr ej jag går runt o inte kan släppa allt skit denna sportchef håller på med. jag börjar få problem med bruden här hemma. hon säger att jag är aggressiv hela tiden.. mathieu, fazio, o snart van buyten och vermalen mm va är det för skit....jag exploderar på riktigt!!!!!
SoN_Un
2014-05-29 18:52
Sir Alexis # Eterno Tito

frågar du andra fans, PL fans o puertan... så kommer dom svara dig. det var inte barca som vann VM o 2 EM det var spainen och ramos..men barca förlorade conferedations:D:D
Barcelona Davids3
2014-05-29 18:43
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Titta vad Laporta säger 45.10 HAHA vilken kung !
Barcelona Davids3
2014-05-29 18:40
@Sir Alexis # Eterno Tito:

...i fel tröja.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-29 18:33
@Neymar N11:

FC Barcelona vann VM 2010
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-29 18:30
@Henfaller:
Barcelona Henfaller
2014-05-29 18:14
Kommer det köras någon silly season uppdateringar denna sommar?
Barcelona Neymar N11
2014-05-29 17:50
Spain is only team in history to win World Cup with all their goals scored by players from same club (2010 Barcelona) [via @barca19stats] Visca el barca
Barcelona Krabban94
2014-05-29 17:41
Benatia ryktas överens med City, enligt AB.

Alla bra backar försvinner småningom från marknaden! Agera NU Zubi!!

Vill inte stå med Mathieu den första september...
Barcelona B-Guden
2014-05-29 17:22
@1.70-ligan - köp en back, tack:

dom 2 hade varit en oslagbar kombination just nu, bara om Rosells ego inte varit så jävla stort, han gilla ju inte att Laporta lyssnade mer på Cruyff än honom, men det är jag glad för, annars hade vi haft Mourinho istället för Pep
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-29 17:18
Det är ingen nyhet, jag har själv sett den ett par gånger, men den tål att uppmärksammas emellanåt. En fantastisk dokumentär om hur Barca vände sin största kris i modern tid till en enorm succé. Och det var Rosell och Laporta som lade grunden - tillsammans.
Neymar11
2014-05-29 17:11
FCB_Messi För tränare vill inte röra om för mycket i truppen Både Fabio och Musacchio hade varit givna i laget. Men tyvärr så vill dom inte förstärka sin defensiv
Barcelona FCB_Messi
2014-05-29 17:04
Varför är inte fazio uttagen i Argentinas landslag ? Någon som har ett bra svar på det ?
Barcelona Ali G
2014-05-29 16:45
Intressant läsning!!
Barcelona AndreD
2014-05-29 16:44
@Heisenberg:

Du kan göra klart med en spelare när du vill om klubben accepterar ett bud, han kan dock bara spela för klubben efter han registrerats vilket man endast kan göra under transferfönstrena.
Barcelona Lion24
2014-05-29 16:30
Vi behöver köpa minst 2 mittbackar. Den ena mittbacken bör vara en etablerad känd mittback som ska vara minst 26-27 år, kan finnas undantag på 1-2 spelare som är 1-2 år yngre. Vi behöver minst en färdig etablerad mittback för att styra Piqué och co. Den andra kan jätte gärna vara en utvecklingsbar talang (Marq, Laporte, Mangala).
Jeffson
2014-05-29 16:29
BREAKING: Barcelona is close to sign swedish defender Alexander Östlund on a 4-year deal. [rac1]
Barcelona dinobarca
2014-05-29 16:26
Grabbar, seriöst transferfönstret har ej öppnat än och majoriteten av alla barca fans klagar och lipar för vi inte värvat något mittback än. Det är för guds skull 29Maj fortfarande! Ha det i åtanke innan ny spyr ur er kommentarer bara för att.

För övrigt så håller ja med i att ledningen inte är lika kompetent, inte ens i närheten som hos många andra storklubbar i Europa och ja skulle gärna se Zubi avgå men ha tålamod. Värvas ingen back och slutet på fönstret närmar sig så BOMBA mer än gärna o visa missnöje :)
Barcelona NoGo™
2014-05-29 16:18
Barcelona have sounded out Sevilla on defender Federico Fazio (27). The Argentine is one of Barcelona's centre back alternatives. [md]

Yeyy...Mathieu först o nu kommer Fazio rykten. Vem blir nästa medelmåtta att ryktas hit.
Barcelona B-Guden
2014-05-29 16:16
@the cameroonians:

hur ser truppen ut, kommer deloufeu få nåspeltid ?
Neymar11
2014-05-29 16:15
Härligt och tackar för informationen
Barcelona the cameroonians
2014-05-29 16:14
Spanien spelar mot Bolivia i morgon och mot el Salvador nästa lördag.

matchen i morgon börjar 22.00 och visas direkt på Viasat Fotboll.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-29 16:09
Imorgon mot Bolivia kl 22.00 viasat fotboll
Annons: