/spanien/barcelona/forum/4706.aspx/spanien/barcelona/forum/4706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-30 14:47
Fan vad mycket gnäll. Ett jävla gnällforum har detta blivit. Jag förstår er, men är trött på att läsa samma jävla diskussioner om och om igen. Och nej jag kommer fortfarande gå in här så kom inte med något "sluta läs då".
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-05-30 14:46
@FCBarcelona: .@Carles5puyol, new assistant to sports management. #fcblive http://t.co/7d5h0qcEun
Barcelona Gio Style
2014-05-30 14:43
SoN_Un Att Reina är bättre är inget du kan använda som argument, det är din personliga åsikt. Är det något Bravo inte saknar så är det erfarenhet så det faller lite för min del. Bravo är dessutom i ett bättre stadie i sin fotbollskarriär än Reina. Reinas form har pekat neråt på sistone, nu har han gjort det helt okej i Napoli men man kan ju inte påstå att hans utveckling har pekat uppåt dem senaste 3 åren. Jag sa redan under förra Sillyn att jag gärna ser Reina som andramålvakt, det står jag för. Men hur ofta gör klubben man håller på EXAKT den värvningen som gör 100% av sina fans nöjda? Speciellt till en position där det finns typ 15 olika alternativ som hade checkat av dem flesta boxarna som behöver checkas av. Jag säger det, så länge som den här övergången inte påverkar våra huvudtargets på marknaden är det bara att gilla läget. Ride_The_Big_One(6) :)
SoN_Un
2014-05-30 14:32
Gio Style

reina då billigare, bättre, mer rutin från världstoppen, polare till alla i laget, från la masia.... kan göra listan ännu längre... men zubi kanske inte pallar åka till england, elr så sparar klubben biljett pengarna till transfers ala mathieu
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-30 14:31
@Gio Style:

Touchey!
:)
Barcelona Gio Style
2014-05-30 14:24
80 milj kr för Bravo som varit ordinarie i Sociedad i 8 säsonger, spelat upp dem ur segundan, lirat EL och vart en viktig pjäs i deras bygge som gått framåt avsevärt på senare tid är inte på något sätt ett dåligt pris.
Lägg därtill att han är lagkapten i ett landslag som folk börjar få upp ögonen för så ser jag absolut ingen anledning till att klaga.

Sen kan inte alla ha honom som favorit men vi bör inte kritisera ledningen över en helt okej deal bara för att vi är vana att gråta pga varje rykte.

ter Stegen och Bravo, om han nu blir klar, har båda värvats för ett helt okej pris.
Seal the deal fort så att ni kan gå vidare till nästa target tack!
Barcelona Ali G
2014-05-30 14:23
Manchester City have lodged a bid worth around €22 million for Roma centre-back Mehdi Benatia but the Giallorossi are holding out for a €35m fee.

Source: Gazzetta dello Sport

Barcelona Gio Style
2014-05-30 14:19
@Ride_The_Big_One(6):

Mjo men Sagna är ju på free transfer, är Debuchy det?
SoN_Un
2014-05-30 14:17
btw dom här namnen vi lägger bud på påminner mig vällllldigt mkt om gaspar tiden ja o ni vet hur det slutade, ni som hållt på barca sen den MÖRKA tiden....
jag avslutar bara med ett ord HORRIBELT!
SoN_Un
2014-05-30 14:15
ifall chelsea värderar lukaku för 20-25 mille..såååå eeee VAD VÄNTAR DU PÅ ZUBIII? att bravo är klar för den summan, och mathieu själv kommenterat att intresset är seriöst från barcas håll. så håller jag på att bojkotta silly fitt season....idioter håller på att förstöra vårt barca..jag ser klubben pippas av ett gäng amatörer...och förstår ni mig nu ni som hoppade på mig när jag sa att LE är en amatör tränare? vrf är ni tysta?. för många katalan wannabe här asså. vi lägger bud baara på la liga spelare. för både han o vår sexiga sportchef inte har nån aning om spelarna där ute... tänka tänka mig att florentino perez har gått upp minst 5 kilo denna silly season hittills. av så mkt snaks han ätit o garvat sönder sig till alla spelare vi lägger bud på
Barcelona Barclasico
2014-05-30 14:07
Enligt uppgifter är Chelsea intresserade av Romas försvarare Mehdi Benatia, och de är villiga att göra sig av med Lukaku plus 200 miljoner för det.

HerreGud vrf kan vi inte bara spotta ut 400 mille för Benatia. det är han värd!
Barcelona Thierry Henry
2014-05-30 13:56
Köper vi Koke och gör oss av med Fabregas så smäller jag av! Vad har Koke dom inte Cesc har förutom att han kostar mer? Visst han har varit grym i ett lag som Atletico som spelar en aggressiv rak kontringsorienterad fotboll. Men Cesc va bättre än Koke är i atletico i ett Arsenal som spela samma typ av fotboll! Han har även undan för undan kommit in mer och mer i vårat spel och ligger som vanligt i topp i både den interna assist ligan som den interna skytteligan. Han är vår näst bästa spelare offensivt sätt denna säsong. Vad har Zubi och kompani rökt för att vilja ersätta honom med Koke som isf måste anpassa sig till ny miljö och ett nytt lag och inte ens visat upp 1/4 del av vad Cesc visat upp under åren. Gräset är inte alltid grönare på grannens tomt. Är det några vi borde göra oss av med på mitten så är det Song och Xavi
Barcelona Barcelonistas
2014-05-30 13:55
Barca har lagt bud på kun
Barcelona Davids3
2014-05-30 13:50
Upptäckte en rätt så okej mittback som bor i min gård, hur kontaktar man Zubi för tips ?
Tänkte hjälpa till ifall de inte hittar någon.
Barcelona Gabriel
2014-05-30 13:43
Hahahahaha. Jag har tappat mer hår de senaste året pga av Barça, än vad jag gjort de senaste 5 åren. Ni har rätt, mitt tjat kring spelare jag vill ha till klubben ser inget stopp. Sån har jag alltid varit. Jag var likadan med Ronaldinho, Alves och Villa när jag ville ha hit dem. Pga något twistat känns det som att om jag tjatar tillräckligt mycket så kanske det händer, haha. Men ni har ändå rätt. Ska försöka sluta. Men ni får också förstå att mitt that beror på en stor del av worry. Jag är orolig och litar inte ett dugg på Zubi och Barto. Därför det blir så. Men I beg your pardon!
Barcelona Bàckis
2014-05-30 13:42
Snack om Aguero alltså. Vart skall han spela? Är Messi beredd att gå ut på en kant ifall att bästa kompisen anländer? Om inte, så lägg bara ner det. Kommer Aguero skall han spela centralt.

Barcelona CampBarca
2014-05-30 13:32
Några framtida världsspelare Zubi borde ha koll på men antagligen inte känner till, tills värdet gått upp med 295%: Ni får gärna fylla på denna lista ;€ Keita Baldé Diao (1995- ~1.84cm, 80kg ) - Lazio - 11 mål 9 assist på 39 matcher (liga+cuper) Osar klass och karisma, har det mesta för att lyckas - från Barcas egen akademi. Ett under att vi slarvat bort en sådan talang med grymt driv och mångsidighet . Roberto Firmino (1991 - 1.81cm, 76kg ) - Hoffenheim - 22 mål 15 assist på 37 matcher. (Liga + cup) Även här är potentialen uppenbar snittar redan 1 poäng per match - är mer en er vanliga brasilianska dribbler, besitter en spelförståelse som bara de bästa playmakers gör i samma ålder. Kan spela i stort sett på alla offensiva positioner. Nästa världsstjärna från Brazil.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-30 13:31
Serge Aurier

Han kan spela som mittback också..

Har vi någon scoutverksamhet i Frankrike eller någon annan land utanför Spanien??

Snälla, snälla, snälla inte Sagna. Inte ännu mer pengar till Arsenal igen..
Barcelona LeoMessi
2014-05-30 13:31
Júnior. (Barcelona) Han är antagligen ett kap så Barcelona kommer inte titta åt hans håll... Låt honom gå till någon annan klubb först och sedan kan Barca köpa honom för 40 miljoner euro.
Barcelona Júnior.
2014-05-30 13:18
Vad sägs om Serge Aurier som Alves ersättare? Stortalang, född 92 och spelar i Toulouse. Rankas som en utav de bästa spelarna i franska ligan.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-30 13:01
@Gio Style:
Bra bakåt men katastrofal framåt, här har du en spelare som har sämre inlägg än våran Alves. Hellre Debuscy(stavning) som är mer allround isåfall.
Neymar11
2014-05-30 12:47
ElRaval Och du tycker inte att vi värvade villa för ett överpris?
Barcelona Gio Style
2014-05-30 12:44
BAGNACK & DONGOU
Hmm, där sa du faktiskt nåt!
Nu har jag inte följt Arsenal på senare tid men Sagna har väl ändå alltid varit en helt okej ytterback som håller godkänd internationell klass?

Om Alves lämnar så vore det faktiskt ett billigt alternativ för att skapa en bra konkurrenssituation med Montoya.
Barcelona ElRaval
2014-05-30 12:29
@Neymar11:

2 år äldre betyder ju bara att han har blivit 2 år mer erfaren. Han är fortfarande BARA 26 år (född 88) och har minst 4 år kvar.

Vi köpte en 29-årig (?) David Villa för 40 miljoner euro.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-30 12:17
Vad sägs om Bacary Sagna som lämnat Arsenal grattis,, hämta han och låta Montoyo och hann kriga för platsen, han är 31år och la hålla minst 2 sasönger till. Vad tycker ni??
Barcelona Blaugrana91
2014-05-30 12:11
Även om €38M för Kun är ett ganska lågt bud, så får man tänka på att det står förstabud. Det är ganska logiskt att man börjar på en lägre summa för att sen jobba sig upp, är logisk förhandlingsteknik. Om vi hade gått in med ett bud på €50M så hade City antagligen varit mer benägna att höja det ännu mer och då hade hela affären skenat iväg.

Går man däremot in med ett ingångsbud som nu i klasserna kring €40M så är det lättare att öka. Detta är inte FIFA eller FM där man slänger upp €60M och vips så är affären klar. Men visst ibland önskar man ju att det var så lätt. ;)

Dock är det bra att klubben går efter Kun, helt klart en spelare jag vill ha.

Jag tycker däremot det är svårt att få någon klar bild om vad vi vill ha för spelare, det är dock alla tidningarnas fel då dem kopplar ihop oss med i princip alla spelare som finns....

Men för att försöka få ut någon klar bild:

Målvakt: Ter Stegen klar för €12M och man verkar gjort klart med 2a målvakt i form av Bravo för €9M. Check.

Mittbackar: Marquinhos och Benatia är dem som ryktats hit kraftigast. Utöver det nämns varje dag massa olika namn...

Mittfält: Pogba, Koke, Vidal, Rakitic har nämnts

Anfall: Nu senast är det Kun Aguero som ryktas hit mest, inte mig emot som sagt. Sen har vi Suarez och Reus också, samt Llorente.

Bara så att vi får en mer konkret bild över vad klubben vill ha, även om mycket säkert är BS så är det trots många toppspelare som ryktas till oss och det är lite lugnande. Men gäller ju att få hit dessa också så att det inte bara förblir just ett rykte....
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-30 12:07
@Andresito:

Håller med. Gabriel, du skriver ofta bra men du tjatar samma sak om och om igen. Kollade igenom dina inlägg för skojs skull och insåg att du nämnt POGBA i 25 inlägg de senaste 10 dagarna bara.

Tror alla på Les Rambles vet vad du tycker om Pogba nu, likt alla vet hur KarmaIsAKaranka tycker om Alexis. Och alla vet nog även vad du tycker om Mathieu, Benatia, Mangala, Hummels och vår styrelse också.

Jag hoppas du kommer kunna fokusera på VM under sommaren, annars lär du bli galen av Silly Season då du tar varenda rykte på allvar.

Take it down a notch.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-30 11:41
Den här klubben får skärpa sig. 38 miljoner euro för Kun? Varför skulle han ens vilja komma för den löjliga summan? Barca visar inte att man vill ha honom.

Vi har fortfarande köpförbudet över oss som kan bli en verklighet nästa säsong. Vi borde värva för två fönster redan i år.

Målvaktssidan verkar klar. Backasidan vill jag ha in två namn, en tung mittfältare och en anfallare. Med Rafinha och Deulofeu så har vi bra backup i cupspel och vid skador.
Barcelona Andresito
2014-05-30 11:31
Haha Gabriel, du måste tappat mer mer hår på två veckor än vad Pep gjorde på fem år. Antar att du har en bild på ledningen på väggen hemma, och efter varenda hopplösa rykte kastar du en pil, måste vara upp mot 67 pilar nu med tanke på att du tolkar alla rykten som om Barca skrivit och bekräftat det på hemsidan. Tvivlar på att ledningen har tillräcklig kompetens för att jaga flera spelare, de tar nog en position i taget. Ta ryktena för vad de är - rykten. Inget stämmer om inte motsatsen bevisas, inte tvärtom :)
Neymar11
2014-05-30 11:25
Gabriel (Barcelona) Jo håller med dig, men tycker ändå att det är rätt av klubben att testa. Sen så kan ju spelaren tvinga sig ut, och det är dom nog nöjda med 40 miljoner € Fan inte förrän nu jag inser att city sällan har betalat överpris för någon spelare. Möjligtvis Robinho, utöver det så har dom fan värvat ganska bra. Visst många spelare men till rimliga priser
Annons: