/spanien/barcelona/forum/4697.aspx/spanien/barcelona/forum/4697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-07-31 12:41
@Krojf:

Hahaha, ok. Jag väntar tills när du orkar.
Barcelona Bentley King
2014-07-31 12:26
Samt Xavi Hernandez
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2014-07-31 12:26
Jag håller med alla här inne som säger att Benatia är det bästa alternativet för Barca just nu och ja, jag har faktiskt följt Romas matcher. Min bror är ett stort Roma fan. Dessutom är Pjanic inte heller en dålig värvning, om nu S.Roberto lämnar :)
Barcelona Barcaholic
2014-07-31 12:16
@Tiki-Taka:
Jag vet inte vilket VM du kollade på men VM 2014 så spelade Vertonghen inte en endaste minut som mittback. Så Vertonghen kan knappast imponerat på dig eller någon annan som MITTBACK under detta VM. Sen är han för den delen inte bland top10 mittbackar heller, gjorde usel säsong i Tottenham sist. Sen är inte Mathieu top5 mittbackar i världen som en annan här inne påstod, och Agger är heller ingen mittback som i sina bästa dagar kan peta vem som helst som en annan här inne nämnde. Nej alla som ryktas till Barcelona blir inte automatiskt bland dom bästa i världen, förstår inte varför visa här i forumet försöker lura sig själva. Det går faktiskt att kritisera klubbens beslut utan att vara en sämre supporter för det...
Barcelona neymar JR
2014-07-31 12:14
Att dom säljer varane, som kommer vara en av dom bästa mittbackarna i 10 år. Benatia har mycket att bevisa, han har inte möt något utav dom top 10 lagen eller top 10 spelarna
Barcelona Z_Z
2014-07-31 12:09
@neymar JR:

I sådana fall kommer nog Real att hämta Benatia i sin tur så frågan är ju vad som är att föredra.
Barcelona neymar JR
2014-07-31 12:04
Det bästa med Chelseas försäljning av Lukaku är att Mou kommer hämta varane för dom pengarna
Barcelona neymar JR
2014-07-31 12:03
Det bästa med Chelseas försäljning av Lukaku är att Mou kommer hämta varane för dom pengarna
Tiki-Taka
2014-07-31 11:22
Verthongen har inte skrivit på ett nytt kontrakt, han sa bara att han hade blivit erbjuden ett fem års kontrakt. Och det är tänkt att mussachio ska ersätta verthongen, enligt rykten som har florerats i Portugal, England och Spanien. Verthongen är i mitt tycke i top 10 listan gällande dem bästa mittbackarna. Vi såg de under VM, och hur bra han har varit i Ajax och Tottenham. Men mussachio hade inte heller suttit fel, med tanke på hans ålder och potential. Men får vi verthongen är jag mkt nöjd! Ett mittbackslås med verthongen-pique hade inte varit pjåkigt :-)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-31 11:14
Musacchio är en spelare som jag tycker det borde skrivas mycket mer om. Han är en otroligt duktig back med riktiga ledaregenskaper. Han kan ligan och skulle anpassa sig snabbt i laget, med argentinska kamrater som Messi och Mascherano. Sen blir det inte sämre direkt av att han är så ung. Mateo har egentligen allt Zubi eftersöker i "the Barca profile". Jag tror som LeoMessi att om vi för en gång skull kommer med ett seriöst bud runt 25-35 miljoner euro, så kan inte Villareal motstå det. Det är mycket enklare att få till en affär med dom än Levy. Dessutom är väl inte Verthongen ett alternativ längre, då han i princip skriver på ett nytt kontrakt.
Barcelona petersays
2014-07-31 11:03
"In big games, Luis Enrique plans to use 3-5-2, with Mascherano alongside Busquets and Messi behind two strikers" Menas då att Messi ska ligga bakom Suarez och Neymar? Ney känns inte striker nog för att ligga i den rollen. Han bör, precis spm Messi, ha någon framför sig som han kan skapa chanser åt. Tycker Messi och Neymars fungerar för lika som spelare för att man ska få ut maximalt av dem i ett 3-5-2 av den typen.
Barcelona LeoMessi
2014-07-31 11:02
Tiki-Taka Villarreal pekar på klausulen, dom är inte villiga att släppa honom. Han skulle bli väldigt dyr att värva. Men jag ser hellre musachio än Verthongen. Hade hellre sett att Barca kom med ett seriöst bud till Villarreal, dom är nog inte tillräckligt starka ekonomiskt för att tacka nej till ett bra bud.
Tiki-Taka
2014-07-31 10:59
Barcelona are monitoring Tottenham's transfer activity. If they sign Villarreal centre back Musacchio, Vertonghen could be sold. [as] Varför går inte Barca efter Musachio för....!?
Barcelona Krojf
2014-07-31 07:52
Lion 24

Orkar tyvärr inte svara. Ska ta en rökpaus. Föreslår att du gör detsamma.
Barcelona LeoMessi
2014-07-31 07:28
B.BOSS Dom kan tacka thiago Silva som ville ha luiz till PSG till vilket pris som helst:-) Sen tar dom mer betalt av sina PL-konkurrenter, det får vi inte glömma. Sist men inte minst, vi är inte tillräckligt bra när det kommer till förhandlingar. När vi väl vill sälja en spelare så är det till vilket pris som helst.
Barcelona B.BOSS
2014-07-31 03:51
Fan vad bra Chelsea tar betalt för sina spelare. En oönskad Lukkaku för 35 miljoner euro och David Luiz för 50 miljoner pund. När ska vi börja lära oss?
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-31 03:13
Helt sinnesjukt hur duktig Sterling är. Vid den här åldern andas han redan klass, kommer bli en världsklass spelare om han håller fötterna på jorden.
Barcelona AndreD
2014-07-31 03:08
zick9 Jag sov iallafall inte under hela förra säsongen och säger att Pique var vår bästa spelare ;)
Barcelona LeoMessi
2014-07-31 02:31
Måste bara säga att sterling är äckligt jävla snabb. Så galet jäkla kvick
Barcelona Gabriel
2014-07-31 02:22
Lol, där sprack det. Haha...

Skyller på tröttheten!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-07-31 02:02
@Gabriel:

12 spelare :P
Barcelona MabastB
2014-07-31 01:54
[QUOTE=Gabriel]Förmodligen är detta Luchos tänkta plan om alla hans värvningar går igenom: Ter Stegen Marquinhos - Piqué - Mathieu Cuadrado - Rakitic - Busi - Iniesta - Alba Messi Suarez - Neymar Det ser faktiskt, väldigt, väldigt bra ut. Med den uppställningen har han lyckats få in ett lag med 4 bra huvudspelare, bra press spelare, snabba spelare, tekniska spelare, målfarliga spelare och passningsskickliga spelare. En mix av allt. Fast nu lär ju dock inte Marquinhos komma, samtidigt som Cuadrado också är nästintill omöjlig. [/QUOTE] Bra elva, förutom att det är en spelare för mycket!
Barcelona Gabriel
2014-07-31 01:48
Förmodligen är detta Luchos tänkta plan om alla hans värvningar går igenom: Ter Stegen Marquinhos - Piqué - Mathieu Cuadrado - Rakitic - Busi - Iniesta - Alba Messi Suarez - Neymar Det ser faktiskt, väldigt, väldigt bra ut. Med den uppställningen har han lyckats få in ett lag med 4 bra huvudspelare, bra press spelare, snabba spelare, tekniska spelare, målfarliga spelare och passningsskickliga spelare. En mix av allt. Fast nu lär ju dock inte Marquinhos komma, samtidigt som Cuadrado också är nästintill omöjlig.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:41
Westinho - kanske låter lite offensivt på pappret med både Alves och Alba vid en trebackslinje. Men vid ett sådant scenario så förväntar jag mig att våra två pivotes ska kompensera det hela.

Men du har nog ändå rätt det är bättre att spela med tre MB om man ska köra en trebackslinje.
Barcelona BlueRed
2014-07-31 01:33
Gällande rökning eller ej så håller jag helt och hållet med Lion24 om att en topp spelare inte bör röka. Det finns liksom inte något utrymme att skada sin kropp på något sätt i dagens fotboll. Sen så kanske Mathieu blev lite dåligt citerad - som så många andra gånger alla världens tidningar brukar lyckas med. Kan möjligtvis vara att detta var första gången på 1, 5, 10 eller 20 år snubben rökte en cigg. Men som det stod så tolkade även jag det i början som om han var en kedjerökare som lyckats hålla sig i 15 dagar. Jag hoppas och tror jag har fel.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-31 01:21
Barcelonistas

Ett topplag hade käkat upp vårt försvar där. Alves och Alba i en trebackslinje? Kommer aldrig hända. Snarare Bartra - Piqué - Mathieu. Den sistnämnde sa tidigare att Lucho sagt att Barca kan komma att spela med både två och tre mittbackar i matcher. Tre mittbackar = trebackslinjen.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:18
Mathieu: "I talked with Luis Enrique before I signed. He said we could play with two or three centre backs. He really wanted me at Barça."

Börjar redan gilla Enriques ideer, lägg därtill att han kör stenhård träning med grabbarna.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:16
Ter Stegen

Alves-Mathieu-Alba

Iniesta-Busi-Masken-Rakitic

Messi----------- fri roll
Suarez-Neymar

Hade varit intressant och se den här uppställningen.
Tiki-Taka
2014-07-31 01:11
Haha ena stunden är det Marquinhos, sen är det Vermaalen eller Agger, och nu plötsligt Verthongen. Men Verthongen kommenterade ju dessa rykten med att säga att han skulle stanna kvar i London och att han skulle skriva på ett nytt kontrakt med Tottenham.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 01:11
In big games, Luis Enrique plans to use 3-5-2, with Mascherano alongside Busquets and Messi behind two strikers
Annons: