/spanien/barcelona/forum/4696.aspx/spanien/barcelona/forum/4696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-05-29 23:43
Jag var bara emot Reina som förstaval, som reserv inga problem alls. Hade tagit honom mer än gärna så länge priset är okej. Misstänker dock att Liverpool vill ha en slant för honom. Han har väl kontrakt där i 2 år till?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2014-05-29 23:42
Att man lyckas ta sig ända upp till A-laget i självaste BARCELONA FC säger en del om en spelare.

Vissa spelare kanske inte passar in till slut, Men talang har dom ifall man tar sig ända fram.

VI får se, enligt mig bör vi inte ens ödsla tid på att snacka om Roberto osv, Vi har hyfsad täckning där. Vår panik ligger i backlinjen och vid den centrala anfallas platsen, Det är där vi har brustit rejält denna säsongen. SJÄLVKLART behöver vi ngn fräch värvning på mittfältet och dumpa ngn/ngr. Men när backlinjen och en stor anfalls tank är säkrad, Då endast då kan man pusta ut (lite grann).

Forza Barcalona FC !
Barcelona Gio Style
2014-05-29 23:42
@*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!:

Haha konstigt nog är ju även Bravo det, så den teorin faller ju lite.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-29 23:38
Diar shekha

vill inte låta nedlåtande eller så nu, men Reina är väl i sin målvakts prime nu så jag tror knappast att en målis av hans kvalitet heller nöjer sig med andra fiol. Reina som andra målvakt hade vart drömmen för mig med.. men just för att det är för bra för att vara sant vilket det oxo är :P
Barcelona Gio Style
2014-05-29 23:36
Senaste rapporterna i Chile säger 12 milj dollar vilket ändå är rätt mkt mindre än vad som tifigare nämnts.
Ca 75 milj kronor.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-29 23:28
Jag förstår inte varför man inte satsar på Reina som andra målvakt. Han är mycket bättre än Pinto och har haft en bra säsong i Napoli. Han lär inte kosta så mycket heller. Jag vet inte vad ni andra tycker, men för mig är det galenskaper att betala 10-12 miljoner euro för Bravo....
Barcelona Barca Barca
2014-05-29 23:24
Neymar11 Jag håller med din tanke och huvudsak. Vi kan inte hänga ut Sergi Roberto redan nu. Han kan lika gärna bli en ny Xavi, men lika gärna bli en ny Gago :)
Barcelona Acrobat
2014-05-29 23:19
Inte för att skryta eller så (eller jo...) men jag vann både tipsligan för den här säsongen och Les Rambles egen fantasy-liga på UEFA.com. Förväntar mig hårdare motstånd till nästa säsong... ;)
Neymar11
2014-05-29 23:11
Barca Barca Inte det Xavi nämner utan att rijkaard ville ha fysik på mittfältet Och det var så snacket gick förtiden, klena, korta spelare kunde inte vara mittfältare. Xavi och Iniesta bevisade världen motsatsen. Att teknik, speluppfattning och finess är nyckeln på mittfältet Det jag ville komma fram till är att alla är så snabba att hänga ut Roberto som man gjorde med Xavi förr. Vi kan ha tålamod med killen, han gnäller aldrig och han är en egen talang som inte har kostat oss ett skit.
Barcelona Barca Barca
2014-05-29 23:07
@Neymar11:

Jag säger inte emot dig. Kolla länktipset och där står det från just SF att Xavi var skadad i 5 månader pga av korsbandskadan som jag nämnde. Att Rijkaard ville ha fullt fysisk friska och matchtränade spelare i startelvan i en CL final är en självklarhet. Han slänger inte in en Xavi som kommit tillbaka från korsbandskada mitt i hetluften. Xavi startade alla el classicon under Rijkaard när han var frisk. Som sagt ja skriver bara det jag minns, och jag minns att Xavi aldrig var petad under Rijkaard tid även när Van Bommel anlände.

På tal om Rijkaard, CL final och Van bommel. Snacka om att vi hade bredd på mittfältet, Xavi, Edmilson och Deco var giva på den tiden, Motta, Iniesta och Van bommel på bänken. Tre klass spelare på plan och tre klass spelare på bänken. Det är med sånna trupper och sån bänk man vinner ligor och CL med.
Barcelona Zamboza
2014-05-29 23:07
Nu förstår jag varför Zubi suger som sportchef.

Angående värvningar så tror jag ledningen siktat in sig på att göra klart med 2 målvakter först. Efter det fortsätter dem förhoppningsvis med att värva mittback/ar plus eventuellt en hb. Cesc har aldrig varit en favorit för mig då jag helt enkelt inte tycker han passar in. Han saknar den teknik en mittfältare måste ha för att spela i barca och han är extremt seg. Jag ser gärna att han säljs. Spelare som kan ersätta honom och som är realistiska är Pjanic och Rakitic. Finns fler men det är dessa jag kommer på ftf. Pedro får man tyvärr stå ut med minst en säsong till. Jag ser gärna att man behåller Alexis. Anfallet tror jag inte behöver stärkas även om jag inte skulle ha något emot en lång center. Kan LE motivera laget och Messi komma upp i sin normala nivå samt en skadefri Neymar så kan nästa säsong bli lyckat.
Neymar11
2014-05-29 22:57
Barca Barca Nej jag sitter på rätt information, kolla på länken. Så kan du läsa Xavis väl valda ord :)
Barcelona Barca Barca
2014-05-29 22:55
@Neymar11:

Du sitter på fel info. Xavi flyttades upp 10-20 meter upp i banan under Rijkaards tid. Sen "petningen" i CL finalen var ingen petning. Xavi åkte på en korsbands skada i knät på en träning pga av en tackling av edmilson, träningen efter el classicot som vi slog real med klara 3-0 på Santiago och publiken applåderade åt Ronaldinhos show, det var just det skadan som höll han borta resten av säsongen.
Barcelona Bentley King
2014-05-29 22:53
Kith. (Barcelona)
Barcelona Bentley King
2014-05-29 22:52
Vad vet du om vilka inlägg jag syftade på? Kände du dig träffad eller? Jag menade att majoriteten av inläggen nu för tiden är överdrivet negativa! Jag sa aldrig att någon var ett sämre eller bättre fan utan att vissa är alldeles för bittra. Jag är fullt medveten om vad som är fel med klubben och jag soppar ingenting under mattan. Tycker du verkligen det är roligt att diskutera om samma skit om och om igen? Ibland känns det som att jag har råkat komma in på puertan. P.s: Snälla känn dig inte träffad, det finns många här inne som höjer nivån. Jah menar absolut inte att alla är bebisar
Barcelona LeoMessi
2014-05-29 22:51
Har faktiskt inget emot bravo, nu har vi två målvakter som är bra nog att spela vilken match som helst. Dagens pinto är inte i samma klass som dom. Älskar pinto för allt har gjort för klubben och att han är den förste som har backat upp våra spelare när det har blivit bråk.
Neymar11
2014-05-29 22:49
Barca Barca Xavi förpassades till bänken när det vankades stor matcher * host cl finalen under rijkaard. Dom två hade en ganska spänd relation. Xavi blev inte den stjärnan han är nu förrän han flyttades upp 10-20 meter upp på plan Så vad är det som säger att Roberto inte kan bli bra vid förtroende? Han har inte kommit där han är nu utan någon som helst talang Rafinha är klart bättre det är han, men han har spelat som ordinarie i celta Vigo inte i Barcelona. Det skiljer oerhört Rafinha- Roberto bildade ett ganska så bra mittfält i b-lag. Så varför inte satsa på bägge? Vi har inget att förlora på det och ingen av dom kostade oss något
Barcelona Gio Style
2014-05-29 22:47
@Rambla~:
Jag väntar tills siffror blir officiella innan jag avgör om det e en bra deal eller ej. Känns onödigt när summorna varierar rätt ordentligt. 10-12 milj rakt är okej med Zubi mått IMO. Tror att Bravo kan överraska dem allra flesta med sitt spel med fötterna. Kan slå sjuka krossbollar, lobbpassningar och perfekta utsparkar. Kan ge vårt spel många nya möjligheter och agera libero när man har boll.
Barcelona Rambla~
2014-05-29 22:43
Det kan bli så att Bravo blir dyrare än vad bi tänkt oss. Löste någonstans att det kan bli 12m + bonusar + en spelare. Spelaren kan bli någon av Cuenca, JdS eller Tello. Allt för att de ska slippa lägga mer pengar emellan. De spelarna har ju inte kostat oss något. Dock ska man ju ändå värdera den intäkt man går miste om när de istället inte säljs till någon annan klubb. Bra affär om den blir av tycker ni?
Barcelona Barca Barca
2014-05-29 22:43
Neymar11

Tro inte att jag dumförklarar dig nu. Men Xavi var inte alls bänkad under Rijkaards tid. Jag minns bara att första halv året med Rijkaard pendlade Xavi mellan bänken och startelvan, då Motta och Gerard/Cocu var givna defensiva mittfältare o ett 4-2-3-1 mittfällt och Dinho framför dom. Sen vände allt när Xavi tillsammans med Davids och Cocu bildade ett klassisk Barca tre manna mittfält. Där kom den riktige Xavi fram och när Van Bommel anlände till klubben petade han inte Xavi, Xavi och Deco var givna, pivote var då edmilson och Van Bommel fick gå in och rotera med Xavi eller Deco. Sen våren under säsongen 03/04 har Xavi varit given i startelvan tills idag. Men det stämmer, MÅNGA var kritiska till Xavi förut och såg han lite som en medioker spelare trots lovord från Pep och många andra.
Barcelona Gio Style
2014-05-29 22:38
Jag är nöjd med Bravo som andramålis, han är en etablerad målvakt i den spanska ligan med bättre fötter än Valdes.
Lär sätta bra press på MAtS (fick till det nu Ramla) och lär även kunna bidra med kunskap till sin konkurrant.
Bravo är trots allt lagkapten i landslaget och verkar vara ett fullblodsproffs.

Prislappen skiter jag i SÅVIDA det inte slutar med att vi "inte hade råd" med mittbackarna överst på vår önskelista.
Om det handlar om miljoner kunde vi lika gärna gått efter Navas för att spara deg.
Neymar11
2014-05-29 22:23
Korrektar mig själv Han lyfte sig under aragones (stavning)!
Barcelona Gio Style
2014-05-29 22:22
Lol, LE tycker INTE att Sergi Roberto är bättre än Rafinha (Celtas bästa spelare förra sädongen)

Btw, Bravo skrev nedanstående på sin facebook:
"Si uno avanza confiadamente en la dirección de sus sueños, y se esfuerza por vivir la vida que ha imaginado, se encontrará con un éxito inesperado en algún momento”
Översatt: Om man med självförtroende drar åt sina drömmars håll och anstränger sig för att leva det livet man tänkt sig så kommee man förr eller senare att stötta på oförväntad framgång.

Han citerar någon Henry David Thoreu, lite väl bra tajming på det citatet. That should settle it...
Neymar11
2014-05-29 22:21
Det roliga är att samma snack som går nu, gick angående Xavi för :) Att vi cules aldrig lär oss Det var oerhört många som tvekade på Xavi och ville ha bort honom. Det var inte förrän under Pep som Xavi lyfte sig till den högsta nivån tänk på det innan ni kritiserar någon så stort Förr Xavi var en back-up (under rijkaards dagar). Då t om van bommel gick före, just sayin Det var oerhört många som hyllade Roberto förr, sen att alla vänder honom ryggen efter EN medioker säsong där han har fått ett fåtal minuter är fel. Och det är fan ingen slump att så många har hyllat honom! Inklusive varenda nöt som har hyllat honom här inne tidigare
Barcelona Krabban94
2014-05-29 22:15
Skulle klubben tappa Rafinha skulle jag aldrig förlåta dem!
Barcelona LeoMessi
2014-05-29 22:15
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Haha ingenting alls tyder på det men när dom överglorifierar Roberto så blir jag orolig:P jag litar på att Lucho låter dom bästa spela. Men numera kan man aldrig vara säker på att klubben gör rätt val angående något.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-29 22:12
Ursäkta men vad tyder på att Lucho väljer Sergi Roberto före Rafinha? Var det inte Rafinha han plockade med sig till Celta förra säsongen? Vänta med era domedagsprofetior tills en bit in på säsongen åtminstone :)
Barcelona LeoMessi
2014-05-29 22:10
Jag kan här och nu lova att om dom satsar mer på Roberto än rafinha så kommer jag att sluta följa laget fram tills det blir nyval. Nu är det så att jag inte vet om dom föredrar Roberto över rafinha. Snarare så att dessa hyllningar skrämmer mig. Ingen i sitt sinnes fulla bruk kan mena på allvar att Roberto är xavis arvtagare. Tro mig, dos Santos är bättre än honom! Han har åtminstone ett bra kortpassningsspel och påminner mer om xavi även om han är tuffare.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-29 22:04
Vad ska man säga. Jag vet inte vad de ser i Roberto. Killen är bajs.
Barcelona LeoMessi
2014-05-29 21:58
Luigi & Barca, no Mario (Barcelona) Om Lucho rankar Roberto högre än Rafinha (känner på mig det) så kan jag här och nu påstå att det är rasism! Roberto är endast kvar för att han är katalan, och inget annat! Är bara rädd att dom kommer att satsa mer på Roberto än på rafinha. Hade iniesta varit från något annat land så hade dom väl antagligen tagit någon valfri medelmåtta som är katalan, före honom. Nu låter jag kanske väldigt kontroversiell när jag använder ordet rasism. Jag menar att dom favoriserar katalaner något brutalt. Hade Roberto varit belgare så garanterar jag att ingen hade sagt att han är xavis arvtagare.
Annons: