/spanien/barcelona/forum/4695.aspx/spanien/barcelona/forum/4695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2014-08-04 15:53
Cule4life Det är nästan så att man får nypa sig i armen varje gång man tänker på det!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 15:49
Cule4life Ja! Hoppas verkligen att han får sitt straff reducerat så han kan komma in i laget så snabbt som möjligt. Enligt mig så borde han få straffet reducerat såpass att han faktiskt ska kunna hinna delta i gampermatchen.
Barcelona the cameroonians
2014-08-04 15:48
LeoMessi

Ja, resultatet var inget att hänga i julgranen, men så var det också första matchen.

Diagne kan tydligen spela på alla defensiva positioner, så han har väl den rätta profilen sett till detta. Sen var han lagkapten i sin förra klubb, och de egenskaperna saknas ju nu när Oier, Ilie och Planas försvunnit.

Har ju bara sett honom de få minuter han fick mot Huelva, så det lär nog krävas några matcher till innan man kan göra en mer nyanserad analys av senegalesen.
Barcelona Cule4life
2014-08-04 15:42
Vi har fucking Suarez i vårt lag, det är ofattbart imellanåt.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 15:20
@the cameroonians:

Var inte detta typ ett division 5 lag eller något sånt? För om det är så så är inte resultatet allt för bra.

Men det kommer att bli riktigt spännande att följa b-laget i år när spelare som adama, munir, grimaldo, samper, kaptoum och halilovic får ta större plats. Ska även bli intressant att se bagnack, Ié och diagne. Den sistnämnde vet jag inte så mycket om, men vet du om han är något att hänga i julgranen?
Barcelona the cameroonians
2014-08-04 14:55
Barcelona B träningsspelade igår mot L´Escala, ett lokalt lag i Barcelonatrakten.

Det satt hårt inne, men till slut lyckades Barcelona få in segermålet via nick på hörna av Tarin med minuten kvar. 2-1 blev slutresultatet efter att Babunski gett laget ledningen efter en kvart.

Startelvan;
Ondoa
Juste, Bagnack, Diagne, Lucas
Kaptoum, Cá, Babunski
Bicho, Dongou, Joan Roman

Avbytare: (alla fick speltid)
Suárez, Tarin, Costa, Quintilla, Huertas, Enguene, Moha, Rolon och Gumbau

Eusebio var tydligen nöjd med denna den första träningsmatchen, på minussidan hamnade dock att Sergi Juste klev av skadad redan efter 10 minuter. Otur för högerbacken som även hade problem med fysiken förra säsongen.

Nästa match är på fredag mot ett annat lokalt lag, Olot.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 14:12
Culé Han vill nog inte göra sig ovän med PSG då han kanske får spela ännu mindre än förra säsongen. Shejken skiter totalt i om han vill dra, han har råd att betala pengar för att få honom att sitta på bänken.
Barcelona Z_Z
2014-08-04 13:50
8 augusti var det väl som Suarez skulle upp framför CAS om jag inte missminner mig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-04 13:49
Although the player wants to join, Barcelona have almost ruled out signing PSG centre back Marquinhos (20). PSG not willing to talk. [md]

Spelaren vill alltså komma men vägrar att pressa PSG...Move on!
Barcelona Mido
2014-08-04 13:39
När beslutar Cas om Suárez avstängning?
Barcelona Gabriel
2014-08-04 13:37
Vilken dag var det ett beslut skulle tas gällande Suarez avstängning? Allt annat än en grov reducering av hans straff är en skandal!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-08-04 13:30
Imzon Då har du verkligen inte kollat på samma match som mig. Rafinha var exemplarisk stundtals och visade upp fantastisk teknik samt passningsspel. Adama slet som ett djur, var först in i varje närkamp och kämpade verkligen. De som jag anser vi borde vara missnöjda med av ynglingarna är Patric och Roberto. Sedan gjorde Grimaldo också en del valpiga misstag som felpass och dålig timing i sina brytningarna.
Barcelona Kaptenen
2014-08-04 12:24
@Rambla~:

Vi har tyvärr låst oss vid att man ska kunna spela på mer än en position..
Barcelona Rambla~
2014-08-04 12:19
Tillbaka från utlandsresa och ser att här är allt sig likt. Fortfarande denna jakt på en mittback. ^^ Hur kan Spurs slippa klausulen för Musacchio och ryktas värva honom för €22m? Varför är Barca inte ens intresserade? Ah just det, han saknar väl Barca profile. :P
Barcelona Kaptenen
2014-08-04 12:19
@Kith.:

Förstår inte vad som skulle vara dåligt med att skifta uppställningar och taktik?
Som det står i artikeln, sen Pep lämnade har vi varit alldeles för lättlästa.
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-04 12:15
@barcastuff: Xavi has a calf muscle overburdening. It's not yet clear for how long he will have to recover. #fcblvie [fcb] Gamlingen kommer dras med skador denna säsong.
Barcelona El Conejito
2014-08-04 12:15
http://u.goal.com/441400/441467.jpg

Om man väl hade tänkt sig att spela såhär så måste försäljningen av Alexis varit det dummaste jag har varit med om.

Barcelona Gabriel
2014-08-04 12:02
Kan vi inte bara släppa Marquinhos? PSG säljer honom inte, vad är det som ska krävas för att Zubi ska förstå det?
Barcelona Barclasico
2014-08-04 11:52
PSG defender Marquinhos (20) is willing to join Barcelona but he leaves it to the clubs to try to find a deal. Won't intervene in talks [as]
Real Madrid Kith.
2014-08-04 11:42
Se länktips, det kommer sluta så jävla dåligt om det där stämmer.
Barcelona MrSergio5
2014-08-04 11:19
Barcelona MrSergio5
2014-08-04 11:18
Barcelona MrSergio5
2014-08-04 11:18
Tänkte dela med mig av en startelva som jag tror hade kunnat passa Barca och LE den kommande säsongen.

Ter Stegen/Bravo
Alves-----Pique-----Mathieu-----Alba
Busquets-----Rakitic
Iniesta-----Messi-----Neymar
Suarez

Tycker det känns som en startelva med extremt mycket offensiv kvalité i form av både spelare som kan utmana 1mot1, slå avgörande passningar samt spelare som har riktigt bra skott och hade gärna velat se mycket skott utanför straffområdet. Sen har vi de två sittande mittfältarna tillsammans med backlinjen och det känns som en riktigt stabil defensiv jämfört med den har sett ut de senaste året.
Jag själv tror på trippeln denna säsongen, ett nytt Barca med ny tränare och annan taktik och annat spelsätt känns som ett väldigt väldigt svårslaget Barca!
Barcelona Imzon
2014-08-04 11:02
Helt ärligt alltså, smoke weed everyday. Vad fan röker folk, dela med er?

Vi ska alltså sälja en riktig högerback och köpa in Cuadrado. Han kostar ca 35 M Är det någon som har sett Cuadrado spela högerback? Vad är det för jävla alibi värvningar Barca håller på med, köp en riktig högerback eller köp inte alls. Har man inte lärt sig något av Song värvningen?

Ge Montoya en ärlig chans att utmana Alves på allvar (annars finns Adriano). Alves skulle behöva en utmaning och så måste LE ge honom mer defensivt ansvar. Tyvärr funkar det inte med Alves så högt upp i plan längre. Alves är en Barca legend och förtjänar all respekt för vad han bidragit till under sina år.

Jag tittade på matchen i helgen. Delo, Rafinha, Adama och Roberto gjorde nog ingen glad. De här spelarna måste verkligen step up deras game. De som imponerade mest var Halilovic, Samper, Grimaldo och Munir. I mina ögon gjorde dessa spelare väldigt starkt intryck och visade att de kan göra skillnad om det skulle behövas. Patric gjorde också ett ok inhopp som högerback efter Montoya.

Jag måste bara passa på att berömma Samper extra mycket, vilken lirare! Hade Pep varit kvar hade Samper lätt snott bänkplats så bra är han redan nu, det bara lyser om honom. Jag kan bara hoppas på att Samper blir Busi 2.0.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-04 10:59
If Dani Alves decides to stay, Barcelona will sign one more player this summer. If he leaves, they will sign two more players. [md]
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-08-04 10:13
Tror inte man får så mycket för Alves, bäst att ha honom som backup.
Cuadrados defensiv är jag osäker på, visst är det en glasögon spelare offensivt, men i defensiven ställer känns det som en glasspinne i solen.

Undrar vem det blir Vermaelen eller Lugano?
Barcelona petersays
2014-08-04 09:20
@Andres Iniesta #24:

Casha in på 31-årige Alves med ett år på kontraktet? Det är bara vi som är dumma nog att betala stora summor för 30+-spelare. Alves kommer gå gratis.
Barcelona El Conejito
2014-08-04 06:59
Har tidigare varit skeptisk över en värvning av Cuadrado. Men inser nu att vi behöver en stark och färdig back up i anfallet om vi drabbas av skador samtidigt som han kan spela ytterback. In med honom och marquinhos plz
Barcelona zick9
2014-08-04 06:48
@AndreD:

Jag har aldrig sett Jan Oblak spela men hans pris (€16m) indikerar på att han är en fullt kompetent målvakt på den här nivån. Atletico är ju inte direkt kända för att göra dåliga affärer heller.
Barcelona AndreD
2014-08-04 04:01
Atletico är riktigt körda som inte värvade Keylor Navas, riktigt låg klausul dessutom. Ska Jan Oblak verkligen ta över som förstamålvakt? Wow....
Annons: