/spanien/barcelona/forum/4694.aspx/spanien/barcelona/forum/4694.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-01 16:40
@Barclasico:

Får man besvära dig med att fråga vilka sidor du läst detta ifrån?
Barcelona Barclasico
2014-06-01 16:18
Koke: “Barça rumors? They're one of the biggest teams in the world. If they’re interested in you, you must be doing something right.”

Koke: “Atlético fans know how I am and how I feel about Atlético. I want to stay here and everyone knows it.”
Barcelona LeoMessi
2014-06-01 15:26
Thierry Henry (Barcelona) Aguero använder sitt driv, låga tyngdpunkt och kroppsfinter för att göra sin motståndare. Likt messi. Överstegsfinter är överskattade, tycker det ser ut som att vissa anfallare gör det endast för att dom inte vet vad dom ska göra härnäst och på så vis försöker dom skapa lite tid för att tänka. Men det som oroar mig mest är hans skadehistorik. Sen så håller jag med dig om det du säger om suarez :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-06-01 15:22
the cameroonians (Barcelona) Det är som du säger att dom antagligen är lite mätta efter att dom vann turneringen, samtidigt så hade dom en hel del stora avbräck. Jag tycker att juvenilerna är en väldigt intressant och talangfull kull:-) Ska bli intressant att se några av dom i b-laget. Hoppas det kommer några duktiga ersättare till dom när dom flyttas upp:-)
Grande Keita!
2014-06-01 15:18
Ronaldinhos skills
Grande Keita!
2014-06-01 15:18
OT: Att teckna Messis och Ronaldinhos skills från respektive karriärer på en liten blädderbok är J-Ä-V-L-I-G-T imponerade!

Postar först Messi, direkt efter detta inlägg kommer Ronaldinho :)
Barcelona Krabban94
2014-06-01 15:13
@Sir Alexis # Eterno Tito:

Simpelt:
1. Hans utköpsklausul är 60miljoner € ungefär
2. För att Atletico inte vill sälja
3. Atleti behöver inte acceptera ett enda bud lägre än klausule om de inte vill, men möts klausulen accepteras budet "automatiskt"
Barcelona Thierry Henry
2014-06-01 15:06
LeoMessi//

Jag vet att han har fantastisk kontroll på bollen i höga hastigheter och på så sätt även grym teknik. Det jag menar är att han inte är någon dribblings kung. Killen kom själv precis ut och erkände att han inte ens kan göra överstegsfinter utan att ramla omkull. Jag håller dock inte med om att han är en spelare som dribblar av motståndare med den lätthet som t:ex Neymar, Suarez och Messi gör. Därför tycker jag inte att han passar på kanten. Och centralt hade det vart ett nerköp jämfört med Messi samtidigt som det ej bidragit med något nytt. Suarez är mer mångsidig och kan spels på alla positioner i anfallet. Han hade bidragit med tyngd och huvudspel utöver boxspelet och målskyttet som även Aguero bidragit med. Han är mer mångsidig och påhittig i sitt spelsätt. Suarez i barca tsm med Messi och Neymar hade vart för bra för att vara sant. Så finns det fantasisummor som 700 miljoner att lägga på anfallare så borde det va på honom och ingen annan.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-06-01 15:04
@westinho - Sergio #16:

Hur fan kan han kosta 60 miljoner?? Han har haft en sjuk säsong och är en stor talang men det är för tidigt att lägga en så stor prisslapp. Han är inte Messi, Ronaldo eller Suarez. Han ska kosta 30-40 max
Barcelona the cameroonians
2014-06-01 14:47
LeoMessi Inga problem - kul att det finns fler som tycker det är intressant :-) Det blev 0-0, märktes att den vanliga udden i anfallet saknadas när Adama och Munir var upptagna på annat håll. Sen saknades även Godswill (som drog på sig en knäskada i Copa Catalunya) och Tarin i backlinjen vilket gjorde att vänsterbacken Quintilla fick spela mittback. Känns som att laget/spelarna är lite mätta efter vinsten i UEFA Youth League.
Barcelona -SAMI-
2014-06-01 14:44
Garay är klar för Bayern.
Barcelona LeoMessi
2014-06-01 14:43
the cameroonians (Barcelona) Tack ännu en gång för att du uppdaterar oss om ungdomarna! :) Själv försöker man hänga med så gott det går. Hur gick det för juvenilerna tidigare idag? Missade matchen:/
Barcelona the cameroonians
2014-06-01 14:40
Spaniens U19-lag vann igår mot Danmark i kvalet till UEFAs elitgrupp.

Det blev 3-1 där Barcelonas Sandro gjorde det första målet på straff efter att klubbkompisen Adama dragits ner.
2-0 kom efter nytt förarbete av Adama och vem gjorde målet om inte Munir el Haddadi.
3-1 spikades på övertid av Athletic Bilbaos mittfältare Unai Lopez.

Ska försöka hitta och länka highlights senare idag.
Barcelona Z_Z
2014-06-01 14:39
@Kith.:

Real äger inte 50% av honom, däremot får de 50% av övergångssumman. Real har absolut inget att säga till om i en sådan övergång och skulle han vilja till Barca och vi la ett bud skulle de inte kunna göra annat än se glada ut.
Barcelona LeoMessi
2014-06-01 14:35
Thierry Henry (Barcelona) Nej Aguero är inget vi behöver just nu. Men Aguero är en fantastiskt tekniker. Han är fantastiskt duktig på att göra sin motståndare. Puyol kan nog vittna om det. Han lekte med Puyol när han spelade i Atletico och det säger en hel del.
Barcelona Thierry Henry
2014-06-01 14:28
Ser att många här inne drömmer om Aguero. Vad ska vi med honom till? Vad bidrar han med för nytt som vi inte redan har. Han är en fantastisk avslutare javisst. Men det är typ det. Han är ingen vidare teckniker. Han är precis som resterande offensiva spelare extremt kort och han platsar inte på någon annan plats i anfallet än centralt. Aguero hade inte inneburit någon förbättring. Snarare bara större bredd i truppen. För 700 miljoner kan vi istället köpa Suarez. Han är den enda anfallaren som är i närheten av Ronaldos och Messis nivå och han har allt vi behöver. Han är relativt lång otrolig i boxen. Fantastisk teknik och dödliga avslut från alla håll och vinklar och på alla sätt. Med honom i anfallet hade vi varit omöjliga att stoppa längst fram. Ska 700 miljoner splashas ut på anfallare i sommar så ska dom splashas ut på Suarez och ingen annan. Allt annat vore tjänstefel!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-01 14:24
@petersays:

Koke kostar 60 miljoner euro. Han är inte värd det, men det sägs att klubben är redo att betala utköpsklausulen.
Barcelona J.Gamper
2014-06-01 14:21
Higuain gillar jag som spelare.. Men tänker på att han trots allt spelat i real ganska länge.. Skulle han vilja komma till barca.. Och Skulle barca fansen acceptera honom? Skulle vara kul o se honom sänka real Iaf xD
Real Madrid Kith.
2014-06-01 14:20
@Tito Vilanova:

Han kan du glömma, Real Madrid äger 50% av honom så han kommer inte gå till Barca.
Barcelona Tito Vilanova
2014-06-01 14:18
Varför värvar vi inte Garay han är stark lång (1.92 ) bra på huvudet och bra med bollen dessutom går han inte får mer än 20m. Han känner till ligan, Messi och Mascherano sen tidigare också vilket är ett plus.
Barcelona petersays
2014-06-01 14:15
Koke för 50 miljoner euro. Nu MÅSTE ni väl ändå skämta här inne? Alltså allvarligt. Ni MÅSTE skämta??
Barcelona Davids3
2014-06-01 14:00
Tycker vi ska hälsa Deportivo välkommen :D !

Mardrömmen för Real.
Barcelona Davids3
2014-06-01 13:27
@Barca Barca:
Jag är absolut glad att Masherano stannar, har alltid velat ha kvar honom, tycker lite synd om honom då folk har klagat mycket på honom, fastän han inte har spelat på sin riktiga position. Jag vet inte om han skulle passa som kapten, han är alldeles för tystlåten tycker jag, väldigt generös. Vi behöver en som ska peppa laget hela tiden, skriker åt sina medspelare då och då osv. Egentligen saknar vi en sådan figur nu när Puyol är borta. Men nuu när jag tänker efter så är det antigen Mashe eller Iniesta som passar bäst till kapten. En sak är säker, Messi ska absolut inte vara det ! Jag tänkte på Busq också, men han måste rätta till vissa saker först isåfall. Men saken är den att, om Mashe ska vara kapten, så måste han ju vara given i startelvan, är han det nästa säsong om vi nu köper 2 mittbackar ? v har ju busq som är deff.mitt.
Barcelona Barca 666
2014-06-01 12:47
sorry hade det inte varit fel att få Reina :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-01 12:46
Gabriel you beat me there :-):

Håller med Mangala bör gå före Matheiu men samtidig hade det varit fel att få Reina istället för Bravo :-)

Äntligen dyker min drömvärnings namn upp: Javi Martinez tycker man bör satsa på honom & Marquihos

Mittfältet: Varför inte gå al in på Rakitic tror hans pappa sa nåt om att Barcelona är Barcelona om ryktena dvs man kan inte tacka nej direkt...Pogba kan vi glömma & Vidal är kommer kosta omkring 50 mille tror Rakitic är bästa alternativet sett till pris samt erfarenhet från ligan :-)

Istället för Aguro omkommer kosta skjortan gå all in på Higuain / Reus

Om dessa rykten stämmer ha vi en rolig silly season att se fram mot...sen hur L.E kommer få laget fungera med alla nya förvärv är en annan fråga :-)
Barcelona Gabriel
2014-06-01 12:37
Enligt EMD har klubben många alternativ till de 6 utvalda spelarna: Bravo, Marquinhos, Mathieu, Cuadrado, Koke och Agüero. Om inte Bravo kommer så kollar man på Reina, Kaylor navas, Willy Caballero och Diego Alves. Om inte Marquinhos kommer kollar man främst på Javi Martinez, Benatia och Laporte. Dyra värvningar men fortfarande inge helt uteslutna. Om inte Mathieu kommer kollar man på främst på Mangala, ett annat alternativ man inte helt vill utesluta är Kompany. Om inte Cuadrado kommer så är Zuniga ett alternativ. Om inte Koke kommer så har man en rad med olika alternativ. Pogba, Vidal, Gundogan, Ander Herrera och även Rakitic, som trots allt verkar vara nära en övergång till Atletico. Om inte Agüero kommer så kollar man på Reus och Higuain. Även Llorente är ett alternativ. Så här ser alltså "las alternativas" ut, iaf enligt EMD. Det mest intressanta här är enligt mig att klubben har Mangala som alternativ till Mathieu, när man kanske borde ha Mathieu som alternativ till Mangala. Man får väl bara hoppas på att Mathieu köpet aldrig går igenom. Tänk om man hade kunnat köpa två unga , lovande mittbackar som Mangala och Marquinhos. Då är mycket förlåtet, vågar man drömma?
Barcelona Gabriel
2014-06-01 12:26
Problemet med att ha Mascherano som första kapten är att han förmodligen inte kommer att vara en startspelare nästa säsong. Annars är han perfekt även i mina ögon. Tycker inte att varken Iniesta, Messi eller Piqué utstrålar kaptensmaterial, då går åtminstone min röst på Busquets före dem.
Barcelona Barca Barca
2014-06-01 12:13
Davids3 Mascherano, en kille som står nära hjärtat, påminner mig mycket om Puyol i sina dagar när det var en mörk period för oss. Jag är sjukt jävla glad att han ska stanna kvar och nämns som en kommande kapten. Spelat mittback och själv gått ut och bett om ursäkt för misstag han gjort och då har han spelat på fel position. Ge han kaptensbinden nr 1, prakt exemplar hur en kapten ska bete sig, viker aldrig tum för någon, gnäller aldrig och tar på sig skulden. Med all respekt för Messi, Iniesta, Xavi och Pique som spelat längre i klubben, men jag tycker Mascherano bör vara kapten nr när han spelar.
Barcelona Davids3
2014-06-01 11:58
Varje gång jag är sur så tänker jag, ähh, vi har Busq och Iniesta, så blir jag glad igen.
Seriöst vad skulle vi ha gjort utan dessa två ?
Neymar11
2014-06-01 11:54
Hyfsad bra matcher idag USA-Turkiet Tyskland-Kamerun Sverige-Belgien Frankrike-Paraguay
Annons: