/spanien/barcelona/forum/4692.aspx/spanien/barcelona/forum/4692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-06-02 21:01
1-0 Spanien, gol de Munir!
Barcelona Gio Style
2014-06-02 20:59
Jag är själv villig att ge Cesc en till säsong förutsatt att han får lira på mittfältet. Men om det nu är så att LE vill ha en annan sorts spelare så får det bli så.
För en gångs skull så måste vi ge vår tränare fullt stöd för att han ska kunna få ut så mkt som möjligt av sitt projekt.

Ni som dömer honom efter Romatiden borde tänka om, det var hans första riktiga uppdrag och han var lite för naiv, han har gjort underverk med Celta Vigo den senaste säsongen.
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 20:59
@the cameroonians:

OKej, tack för informationen :)

Men brukar det inte läggas upp en massa streams i vanliga fall? Kanske inte så intressant med u19 och därav ingen som har lagt upp.
2014-06-02 20:55
@LeoMessi:

Den visas förmodligen bara på UEFAs egen kanal, men den kräver registrering och betalning.
Neymar11
2014-06-02 20:54
FC Tiki-Taka (Barcelona) Haha! Jisses så dum
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-02 20:49
Orobitg (agent Tello): "Tello willing to join Porto? I can't tell you that, I don't know what he wants." [record]

Hahaha världens bästa agent, vet ingenting om sin klient.
2014-06-02 20:48
Grimaldo, Adama och Munir startar, Samper på bänken.
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 20:44
the cameroonians

väldigt märkligt att man inte hittar stream någonstans. Så jäkla typiskt nu när jag vill se våra ungdomar i landslaget :/
2014-06-02 20:42
Stämmer. Matchen började 20.30 men det verkar inte finnas någon stream
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 20:39
Länka gärna om ni hittar ungdomarnas match
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 20:33
Spelar inte spaniens U-19 match mot Litauen idag?
Barcelona Z_Z
2014-06-02 20:32
@Capitan

Spelar ingen roll om Rakitic är en gud på fasta. Kommer likväl vara Messi som slår dem med vänsterfoten och Xavi med högern. Sad but true.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-06-02 20:08
Fabregas blev en flopp. Tråkigt men det är så. Han har varit här i tre säsonger och varje gång är han bra i hösten men försvinner sen helt plötsligt,han har gjort en en del poäng( mål,assist) men han är inte i närheten som han var i Arsenal. Han kommer inte bli bättre än så här, vi borde sälja honom för någon klubb som erbjuder en hög summa, 40-45+
Barcelona Essienesque
2014-06-02 19:59
Gissar på att vi säljer Cesc för 25 miljoner € eller något.. Skulle inte alls bli förvånad om Sanchez lämnade för samma pris. Vi måste vara sämst bland europas toppklubbar på att sälja spelare. Titta bara på Real Madrid, säljer Higuain för 37 miljoner € och Özil för 42.5 miljoner £! Samtidigt ger vi bort Thiago för 25 miljoner € och ger bort Villa för två miljoner.

Inkompetent ledning. Det är helt sjukt vilka clowner som styr vår klubb.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-02 19:48
Mår psykiskt dåligt nästan. Vi har snart tappat alla våra unga mittfältare. Thiago, Cesc...men kvar på ordinarie mittfält står xavi. Inget ont om honom, men detta var inte riktigt utfallet man hoppades på för ett par år sedan när Cesc vände hem och thiago flyttades upp. Tur att Jonathan dos Santos har hjärtat på rätt plats i alla fall :P
Barcelona Nemesis 10
2014-06-02 19:47
Jag tror att vi till slut kommer värva Rakitic till mittfältet då det verkar som att han lämnar och enligt hans pappa ska han bestämma sig efter VM. Koke vill inte lämna så det kommer bara bli slöseri med tid och att priset är för högt, Rakitic är billigare och en spelartyp vi saknar i laget plus att det skulle va skönt med en mittfältare som är över 1.80 EDIT: Fan också nu börjas det igen suck... Det kommer sluta med att Cesc drar känns det som, vad jag vet så har han inte sålt sitt hus som han bodde i England plus att han inte har dementerat nåt. Otroligt tråkigt men om han själv vill lämna så kan man inte göra så mycket, han är väl trött på att få spela på fel position för att sen få massa kritik och att Xavi än idag går före honom på mittfältet. Cesc förtjänar helt enkelt bättre vad ska man säga? Jag hade inte ens lyssnat på bud under 50 miljoner euro, vill han verkligen dra så hade jag max gått ner till 45 punkt slut.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-02 19:38
De enda spelarna i universum som kan tänkas (eller ska) komma om Fabregas lämnar, är Rakitic och Koke. Den sistnämnda är i princip nästan omöjlig att lösa och den förste vill i princip lämna och kommer att kosta runt 25M €. Dessutom tycker jag inte att vi förlorar något på att ta in Rakitic istället för Cesc, då han besitter en minst lika bra passningsfot och är en gud på fasta situationer. Att kroaten också orkar jobba i det defensiva och inte är lika seg som Cesc är bara positivt. Ett stort jävla JA för Rakitic om Cesc väljer att lämna.
2014-06-02 19:34
Cesc wants to return to Premier League this summer. Barcelona willing to let him go if they get a good fee. No formal bids yet. [ser rac1]

The Guardian and Telegraph are now both reporting Chelsea will submit a £30m offer for Cesc. (€35 miljoner)

Allt under €45 miljoner är oacceptabelt. Och en minst lika bra ersättare måste in pronto.
Barcelona Neymar N11
2014-06-02 19:22
Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27) has asked the club to listen to offers they will receive for him this summer. [tv3] Först Thiago och nu Fabregas, hoppas han stannar.
Barcelona Gio Style
2014-06-02 19:17
@Lion24:
Mathieu har alltid varit en spelare som löper konstant och är uppe och anfaller, jag vet inte om du missat det. Även om han inte är nätt och liten så är han ändå jävligt snabb och var väldigt ofta på offensiva räder. Jag är av den uppfattningen och jag tycker att du underskattar hans offensiva kvalitéer alternativt att du inte såg honom tillräckligt för att göra en rättvis bedömning av hans spel som ytterback. Jag var som jag tidigare nämnde väldigt förtjust i honom så jag litar på mitt omdöme i det här fallet då jag sett honom väldigt många gånger som vänsterback. På det sättet så måste väl du oxå inse att han i praktiken bör klara av att spela på "små ytor" bättre än exempelvis Benatia eller 9 av 10 mittbackar. Även om han nu skulle vara en Abidal offensivt så var ju Abidal bra mycket spelskickligare än dem allra flesta mittbackarna, eller hur? Sen är ju inte Mathieu en spelare som exempelvis Mascherano eller Song. Dvs spelare som typ aldrig lirat som mittbackar i sina karriärer. Mathieu har å andra sidan hoppat in som mittback tidigare i karriären och som har varit en ordinarie mittback i Valencia (ett lag som vill ha mycket bollinnehav och som inte parkerar bussen) dem två senaste säsongerna. Stor skillnad och argumentet om olika spelstilar kan du applicera på vilken spelare du vill. Inklusive Benatia eller någon annan högt värderad spelare, hur ska vi veta om de anpassar sig till vårt spel? Det kan bli flopp på samma villkor som Mathieu men om vi ska tänka rent fotbollsmässigt så skulle må bra av att ha en passningsskicklig försvarare, som är stark och snabb. Mathieu passar in som handen i handsken in i den mallen och han är dessutom vänsterfotad och polifunktionell. Jag vill dock klargöra att Mathieu inte är en en spelare som jag vill ha som startspelare i Barcelona och jag bryr mig egentligen inte om han kommer eller ej. Men ärligt nu, en uppsättning med Pique, stjärnback, Bartra och Mathieu är jävligt strongt. Om Mathieu inte är onödigt dyr så ser jag inga som helst problem med att han kommer och ser ingen anledning till att folk klagar egentligen. Får ej glömmas heller att Mathieu har växt ut till en ledare i Valencia. Mathieu som rotationsspelare, ja tack säger jag i varje fall.
Barcelona DM1982
2014-06-02 19:17
@Kith.:

Det är när jag läser inlägg som det här som jag kommer ihåg varför jag loggar in allt färre gånger här. Priceless.
2014-06-02 19:02
@Gio Style:

Kanske, jag vet inte

Det var bara en gissning ;)
Real Madrid Kith.
2014-06-02 18:58
Lucho verkar vara en helt inkompetent tränare, precis som han visade i Roma. Inget av det han sägs vilja göra låter bra, förväntar mig inget annat än ännu en mellansäsong nästa år.

Jag är NOLL förtroende för Lucho och Bartomeu. Hur kan ni köpa deras skitsnack om att de skall bygga ett bra lag? Finns ingen chans i helvetet att Bartomeu kan leda en klubb som Barca. Vi kommer vara mediokra fram tills att nyval utlyses och presidenterna är tvungna och starta nya projekt. Nu är vi likt en hackande skiva, försöker oss på samma jävla koncept år efter år.

...Och snart är Iniesta för gammal han med, bra jobbat i att slösa bort våra bästa spelares bästa år. Bravo!
Barcelona Lion24
2014-06-02 18:58
Gio Style

Som jag skrev tidigare: många spelare håller inte hög klass men kan göra det bra i olika system (kontringsfotboll, parkera bussen & böljande fotboll) eftersom man får mer bollar att jobba på och så är inte dessa system så avancerade. Det är inte jätte svårt att nicka eller tjonga iväg bollar. Jag säger inte att det är lätt men det är inte direkt avancerad. Vi har en avancerad spelsystem där allt ska vara 100% för att det ska funka. Jag nämnde Dante tidigare som exempel, har du följt Bayern i år så vet du säkert att han inte är i närheten av den Dante som spelade under Heynckes och då är det bara 1 års skillnad. Peps spelsystem är nära våran och den är mycket mer avancerad än Heynckes. Sen kan båda ge resultat. Ett annat exempel är Chygrynskiy som visade stor hjärta i Shaktar och var faktiskt en tung pjäs men misslyckades totalt i Barcelona. Alla kan inte spela som mittback i våran klubb. Man måste vara en extraordinär mittback som Kompany, Hummels, T.Silva, Benatia o.s.v. Eller så bör man vara egenprodukt eller köpa in en ung back som har tid att lära sig spelsystemet.

''Förövrigt så borde ju hans bakgrund som ytterback i teorin endast göra det enklare för honom att ta sig ur trängda situationer då en ytterback överlag är säkrare med boll än en mittback eller hur? Passningssäkrare och mer teknisk.''

Men Mathieu har aldrig varit en Alba, Marcelo eller Alaba på kanten, alltså en teknisk ytterback eller en säker spelare med boll. Hans styrka låg framförallt i försvarsspelet, han var en Abidal typ. Jag respekterar din åsikt men personligen så behöver vi 2 riktigt riktigt duktiga mittbackar som håller och har hållit en hög klass, dessa 2 ska vara naturliga mittbackar. Våran mittbacksproblem har pågått i 3 säsonger och nu är det dags att vi fixar det rejält. Sen litar jag inte på Piqué. Ja, han gjorde en bättre säsong den gångna säsongen men jag kan inte lita på att han blir lika bra som förr. Därför en värvning av Mathieu extra känsligt enligt mig.
Neymar11
2014-06-02 18:45
Gio Style (Barcelona) Investerare, likt hur dom gör i Sydamerika gör dom nu i Italien. Smutsigt spel där spelare utnyttjas av "företagare" Nästa säsong så kommer dom antagligen kunna sälja honom för minst 25 miljoner euro
Barcelona Gio Style
2014-06-02 18:41
@Sir Alexis # Eterno Tito:

Ja men då borde ju Juventus om några kunna fixa pengar under bordet när de värvar :)
2014-06-02 18:20
@Gio Style:

Det finns pengar under bordet, om du fattar
Barcelona Gio Style
2014-06-02 18:09
Det jag undrar är hur i helvette Hellas Verona lyckades köpa Iturbe (som spenderade senaste säsongen där på lån) för 15 milj euros.
Vart kommer dem pengarna ifrån? Serie A lagen är ju snåla och fattiga som få andra.

Givetvis kommer man att sälja vidare honom men 15 milj euro alltså, inte lite pengar med den klubbens mått mätt.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-02 18:05
Mitt inlägg var till Kebabtraume in der Mauerstadt (Barcelona)
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-02 18:05
Absolut finns det spelare där som jag velat se i Barcelona!! :) Rickie Lambert hade varit en exceptionell inhoppare som skulle kunna bryta mönster. David Villa vann ligatiteln med Atletico och hade också kunnat vara kvar hos oss som utfyllnadsspelare men situationen med hans lön var ohållbar. Juan Manuel Iturbe har ryktats flera gånger vara intressant för Barcelona och det där är väl ingen slump. Och sist men inte minst så hade Sebastian Rode gjort ett mycket bättre än Sergi Roberto och skulle platsat hos oss om han värvas av styrelsen i förra årets Champions League mästare som krossade oss. Så om du fortfarande inte förstått det så hade jag mer än gärna velat ha några spelare på den listan. :):) För att göra det ännu tydligare så skulle det stå kontraktlös ifall de satt på utgående när de värvades. Rode är ett undantag.
Annons: