/spanien/barcelona/forum/4690.aspx/spanien/barcelona/forum/4690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-03 14:48
@Criff:

Haha, junisen Morata värderas nästan lika högt som Cesc. Vilken underbar värld vi lever i.
Barcelona LeoMessi
2014-06-03 14:47
28 miljoner för morata?! Vi måste bli bättre på att hitta korkade klubbar som är villiga att betala överpriser för medelmåttor. Just nu är vi klubben som kommer att sälja klasspelare för kaffepengar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-03 14:47
@Bentley King:

Den kan vara för stor? Försök krympa ner den lite.
Barcelona NoGo™
2014-06-03 14:45
Deulo och Rafinha i nya tröjorna!
Barcelona Criff
2014-06-03 14:44
36 Miljoner Euro Fabregas
28 Miljoner Euro Morata

"Según Tuttosport, Álvaro Morata habría comunicado al Real Madrid su deseo de abandonar el club blanco rumbo Turín. Además, el Madrid maneja una oferta de 28 millones de euros del Wolfsburgo."

Härligt!
Neymar11
2014-06-03 14:44
SoN_Un (Barcelona) Banega? En riktigt diva, som spenderar mer tid på nattklubbar än på fotbollsplanen.
SoN_Un
2014-06-03 14:42
bangega sägs sitta löst. borde man inte klippa till? perfekt bänkis. istället för vår hjälte roberto
Barcelona Bentley King
2014-06-03 14:38
Det går inte att ladda upp bilden. Någon som vet varför?
Barcelona Bentley King
2014-06-03 14:37
LeoMessi (Barcelona) Bland annat. De demonsterar mot korruption samt självständighet. Man kan säga att servar mycket som inte stämmer med det hör landet och spanska staten gör allt för att smutskasta katalanerna och det kan nog gå så långt att det påverkar vårt kära Fc Barcelona. Men det är bara en misstanke jag har. Här har ni en bild där ni kan se polisstyrkorna
Barcelona LeoMessi
2014-06-03 14:30
Rambla~ (Barcelona) Nu låter jag extremt självisk men herregud vad jag hoppas att Barcelona aldrig spelar i franska ligan! Det skulle vara så betydelselösa titlar i jämförelse med spanska som real hade vunnit varje år typ. Nu är det inget som egentligen tyder på att det är aktuellt, snackar teoretiskt:P
Barcelona Rambla~
2014-06-03 14:26
@Bentley King:

Har självständighetskraven eskalerat så mycket den senaste tiden? Hur uppfattar du läget vara? Är verkligen mer än hälften av invånarna beredda att lämna Spanien? Läste senast dag en tweet där franska säkerhetstjänsten påstod att Barcelona diskret har undersökt möjligheterna att ansluta till Ligue 1 i Frankrike om självständighet skulle bli en verklighet.
Barcelona Rambla~
2014-06-03 14:22
För tjugo år sen kastade Cruijff ut Zubi ur klubben efter det att han gjort några plattmatcher. Jag börjar förstå varför nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-03 14:18
Bentley King (Barcelona) Antar att dom har viktigare saker att protestera mot än ledningen. Är demonstrationerna på grund av att dom vill vara självständiga? Är dåligt insatt i detta då man knappt får läsa om det på svenska nyheter.
Barcelona Bentley King
2014-06-03 14:13
LeoMessi (Barcelona) Katalanerna är upptagna med att demonstrera mot regeringen. I fredags när jag var på väg hem från jobbet så hade typ halva Barcelonas poliskår stängt av vissa gator för att splittra demonstranter. Det ör sjukt hur mycket snutar som syns på gatorna nu för tiden, Barcelona har verkligen förvandlats till en polisstat :-/
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-03 14:12
Alltså, har suttit och funderat länge nu, varför protesterar inte det katalanska folket? Är dem nöjda med ledningen? Hur fan kan man ha ett sådant avtal med Arsenal, att de får 50% av pengarna om man kommer över 36M?

Jag orkar inte mer, inkompetenta idioter som sitter i ledningen och gör ingen nöjd med sitt ''arbete''. Jag har haft tålamod men det börjar ta slut nu...Avgå alla.

Vilka jag tror ledningen kommer värva
Mathieu, Bravo, Fazio, Bojan(tillbaka från lån) och deras s.k crackvärvning *trumvirvel* Soldado.
Barcelona petersays
2014-06-03 14:08
"Sen är denna ledningen efterbliven. Vet ni vad, bara för en gångsskull skulle det vara så jävla kul att kunna få bli positivt överraskad av våran ledning och kunna säga: "wow, det där förväntade jag mig inte. Fan vad bra dom gjorde det där". Det har inte hänt en endaste gång och det kommer aldrig att hända." Fast det är väl bara att kolla hur det ser ut härinne. Så länge fansen skriker efter de dyraste och just nu mest hajpade/eftertraktade spelarna på varje position (Aguero, Silva, Pogba, Mangala, Falcao, Reus, Koke) så kommer vi vara i ett pissigt förhandlingsläge. Särskilt om de ska värvas från ekonomiskt oberoende klubbar som PSG och Chelsea. Om Barcas scouter kunde göra sitt jobb och om vi inte var beroende av att signa stora affischnamn så skulle vi kunna värva smartare och mer taktiskt. Zubi är en riktig jäkla fegis om du frågar mig.
Barcelona petersays
2014-06-03 14:03
Är det första gången ni stöter på en sån här klausul eller? Tycker inte att det är något konstigt alls. Och självklart kommer det från att Barca inte ville betala den summa som Arsenal egentligen begärde och så lade man till denna klausul för att garantera sig om att Cesc inte skulle kunna säljas vidare hur fort som helst utan att Arsenal också tog del av summan. Lite att jämföra med att moderklubbar får pengar vid transfers. Mycket vanligare än ni verkar tro.
SoN_Un
2014-06-03 14:00
bästa dealen någonsin...ifall vi säljer cesc. lägg en miljard på, hummels, reus o gundugan
Barcelona Gabriel
2014-06-03 13:50
Det här med Cesc är en så sjuk affär att jag nästan går i taket. Det innebär att om vi hade sålt honom för 55M€ så hade Arsenal nästan fått 10M€ av den summan (9,5 för att vara exakt), medans vi hade fått 45,5. Haha, bra jobbat!
Barcelona LeoMessi
2014-06-03 13:47
Någon som vet vad folket i Katalonien tycker om ledningen? Känns nästan som att alla fans förutom dom i Katalonien bryr sig.
Barcelona Karlsson
2014-06-03 13:44
En idé jag har.. Jag vet det kommer att låta helt galet..
Är att man kanske INTE behöver spy ur sig hur kass ledningen är som undervärderar våra spelare ENLIGT RYKTEN.

För den som tyckte att mitt inlägg var för långt och komplicerat har jag valt att skriva nyckelorden i VERSALER så du enkelt kan ta in det viktigaste.
Barcelona LeoMessi
2014-06-03 13:44
Så om man byter bort pedro eller sanchez, hade man då tänkt att Deulofeu ska ersätta? Tro mig, Delle är lååååångt ifrån tillräckligt bra just nu för att kunna ersätta sanchez eller pedro. Och varför i helvete vill man ens bli av med någon av dom??? Dom gör typ fler mål och assist än andra yttrar. Gillar klubben att utsättas för Sodomi vid förhandlingsbordet?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-03 13:42
If Barcelona sell Cesc for more than the 36M they paid to Arsenal, the English club will get 50% of the added value.

Ja, det är faktiskt inte så komplicerat. Säljer Barca för 36, får de 36. Säljer man för 44, får de 40 och Arsenal får 4.
Barcelona Barclasico
2014-06-03 13:37
Barcelona vill ha PSG:s brasilianske mittbackstalang Marquinhos. Förra veckan hette det att Barça var redo att erbjuda Dani Alves tillsammans med ytterligare 30 miljoner euro.

Brasilianska Globo hävdar nu att Alves inte alls är aktuell i en sådan bytesaffär.

I stället ska den katalanska storklubben vara redo att betala de 30 miljonerna och sedan låta PSG välja mellan Alexis Sanchez, Cesc Fabregas eller Pedro.

Enligt Globo är Marquinhos väldigt sugen på att göra flytten till Barcelona.

Haha är det här ett skämt eller? 300 mille PLUSSSSS så får PSG välja mellan Alexis Sanchez, Cesc Fabregas eller Pedro.
Jävla inkopetent Ledning hela högen.
Allvarligt nu, Kan man inte protestera att få ut de på nått sätt eller?
Barcelona Gabriel
2014-06-03 13:34
Barcaclasico Men gubben inte av det jag läste om jag verkar förstått det rätt. Arsenal får hälften av den summa som betalas efter 36. Det vill säga, säljs han för 40 så får vi 38 och Arsenal får 2. Så 36 är fortfarande för lite. Sen är denna ledningen efterbliven. Vet ni vad, bara för en gångsskull skulle det vara så jävla kul att kunna få bli positivt överraskad av våran ledning och kunna säga: "wow, det där förväntade jag mig inte. Fan vad bra dom gjorde det där". Det har inte hänt en endaste gång och det kommer aldrig att hända.
Barcelona Gabriel
2014-06-03 13:32
Så vänta, om jag har förstått det rätt så får Arsenal hälften av den summa som läggs på Fabregas transfern efter 36M€. Dvs, om han säljs för 40, så får vi 38 och Arsenal får 2? Stämmer det? Det var ju isf inte lika illa som jag först trodde, men fortfarande helt jövla efterblivet att Arsenal ska få någonting överhuvudtaget, vad är det för sjuk deal? Men men, kan verkligen inte släppa det här med Fabregas. Hur kan vi kräva så lite som 36M€? Han är värd så mycket mer. Nej, hoppas att han stannar, och tro mig, jag vill egentligen att han säljs för jag anser inte att hans fotboll kommer ut till sin rätt hos oss (en diskussion jag inte orkar ta igen, men har velat sälja honom länge nu), men om det handlar om några futtiga 36M€ så ser jag lika gärna att han stannar kvar. Jag ville sälja honom för att få tillräckligt mycket pengar för att lägga på andra spelare. 50-55 är en rimlig summa för Fabregas, även om klubbar som real Madrid, Chelsea och PSG hade fått minst 70 för honom. Hur kommer det sig att alla klubbar övervärderar deras spelare och vi gör det totala motsatta? 25 för Sanchez och 36 för Fabregas - det är pinsamt. 35 för Sanchez och 50-55 för Fabregas, så ska det se ut. Det är mycket pengar vi pratar om alltså, en skillnad på mellan 25-30M€ som man bara kastar i sjön. Blir så trött!
Barcelona Barclasico
2014-06-03 13:31
@Gabriel:

men Gubben.. Arsenal får hälften av summan om vi säljer över 36milj euro...

hellre att vi säljer han för 36M€ så att vi kan få hela summan. än att vi säljer han för cirka 45M euro och bara få hälften av summan, vilket vi får då runt 22M€" Think about that!
Barcelona Bàckis
2014-06-03 13:27
Tröttsamt att dag in och dag ut läsa rykten om Reus, Aguero, Koke och andra mittfältare/anfallare. Där har vi full täckning. Snälla gå efter en mittback som Benatia, det enda vi i dagsläget är i akut behov av…

Och nej, Mathieu är inget rykte jag nöjer mig med.
Barcelona Gabriel
2014-06-03 13:19
Läste nyss varför ledningen vill ha enbart 36M€ för honom. Hmm, okej, that makes more sense isf. Men att ens skriva ett sådant kontrakt med Arsenal att ge bort hälften av försäljningssumman om den överstiger en viss summa är helt jävla efterblivet. När man köper en vara så blir den vara DIN. Den föregående ägaren ska inte ha någon som rätt till några förmåner eller ekonomiska vinster gällande vad man gör efter man köpt den varan. Efterblivet!
Barcelona Gabriel
2014-06-03 13:16
Om dessa rykten kring Fabregas stämmer som MD har kommit ut med, att han är till salu för 36M€ så är det helt jävla efterblivet. Jag vill visserligen ha honom såld, det erkänner jag, men för en saftig summa, inte för några 36M€, då behåller jag honom mycket hellre. Herregud, vad är det här, ett skämt? Hur kan spelare som Özil gå för mer pengar ån Fabregas? Eller David Luiz? Vi ska ha minst 50-55 för Fabregas så vi kan investera story på en annan spelare. Vad ska vi göra med futtiga 36M€. Inser inte våran ledning stt marknaden idag fungerar på ett helt annat sätt, Blir så jävla less. 36M€ för Fabregas är ett jävla rån. Avgå alla!
Annons: