/spanien/barcelona/forum/4689.aspx/spanien/barcelona/forum/4689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-07-10 19:13
Jag har sagt det innan men säger det igen, jag är emot en 4-2-3-1 uppställning om tanken är att spela både med Busquets och Mascherano då jag anser att det blir för lite kreativitet på mittfältet. Att testa den uppställningen hade kunnat vara ett alternativ för svåra borta matcher i Champions League, framför allt om vi har en ledning att försvara från Camp Nou, då kan man spela lite säkrare och straffa motståndarna på kontringar med Neymar, Messi och Suarez, men det är ingen uppställning som jag hade velat se som våran star 11:a. Jag hade inte varit helt emot en 4-2-3-1 uppställning ifall vi hade haft spelaren som krävs för att spela det systemet. Thiago hade varit en utmärk spelare att använda sig av bredvid Busquets i den formationen då han inte bara är en kreativ och oerhört teknisk spelare men även kämpar starkt i defensiven och faktiskt är relativt bra på att återerövra boll. Så ska man spela i en 4-2-3-1 uppställning så krävs det att en av de två liggande mittfältarna har både defensiva samt kreativa egenskaper, så ser iaf jag på saken. En tanke hade kunnat vara att spela Rakitic bredvid Busquets, det kanske hade kunnat fungera, men då tror jag att man hämmar väldigt mycket av hans offensiva kunskaper och jag är inte helt säker på att det är rätt sätt att använda honom. Personligen hade jag velat se en 4-4-2 uppställning med ett diamant mittfält nu när Suarez kommer. Neymar och Suarez som anfallare med Messi precis bakom. Iniesta och Rakitic bakom Messi och Busi som städare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-07-10 19:08
-----------------Ter Stegen-----------------
-----------------------------------------------
-----Marquinhos---Hummels---Alba------
-----------------Busq/Masch---------------
----------Rakitic-------------Iniesta---------
--Cuadrado-------Messi--------Neymar--
-----------------Luis Suarez---------------

Kan detta vara något som skulle funka? Nu vet man inte vilka backar som kommer värvas så jag skriver dom jag hoppas på.
Om man tex spelar med Mascherano istället för Busquets eftersom han har spelat mittback ett tag nu så skulle han kunna spela på mittfältet när vi är offensiva och sen droppa ner och hjälpa till i backlinjen när motståndaren attackerar? Vi skulle kunna dominera mittfältet och tänk vilken yta Messi kan få för att slå sina magiska passar med en Cuadrado som breddar och sen Suarez och Neymar som motståndarnas försvarare alltid behöver vara två på när dom försvarar.
Busquets skulle nog också klara av det om han bara skulle få lite tid att spela in sig i det systemet. Det kanske är lite för offensivt mot topplag men jag skulle gärna vilja se denna uppställning mot mindre lag i la liga som gillar att parkera bussen.

Jag vet inte riktigt men det känns som att det nästan bara kan lyckas, jag tänker lite på tiden då vi hade Messi-Etoo-Henry och hur bra det funkade. Jag kommer tänka positivt iallafall :)
Barcelona Gio Style
2014-07-10 19:04
@B.BOSS:

Var ju precis den elvan jag la upp =)
Problemet är vad vi gör av Rakitic.
Barcelona Gabriel
2014-07-10 18:59
Är det någon som vet den exakta summan vi får för Sanchez? Läser olika uppgifter hela tiden.
Barcelona Gio Style
2014-07-10 18:57
Jag har ingen bra känsla när det kommer till Suarez. Gillar inte dem fula knepen han tar till, tycker inte att sånt hör hemma i vår klubb. En spelare som spelar hårt, absolut, men inte en Pepe/Contreao/Xabi typ. Jag ska inte förneka att det vattnas i munnen när jag tänker på hur bra det skulle kunna bli. Men det är ju inte så enkelt. Jag tror dessvärre att det blir svårt att hålla alla tre spelare nöjda. 3 av världens bästa spelare som alla förtjänar att ha mycket boll och att spelet på ett sätt ska gå igenom dem. Ser hemskt gärna att jag får fel här men det är tyvärr så det känns just nu. Något annat olustigt är ju hur fan vi tänkt formera i början. En Neymar som rehabat under större delen av försäsongen och en avstängd Suarez. Blir det Pedro-Messi-Delou isf? Känns lite tunt...
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 18:48
Hittade en intressant kommentar.

Mascherano was outstanding once again. This is the position Barca should be playing him in, just ahead of the defenders. He makes great interceptions on the halfway line, and tracks back to make last ditch challenges too.

We should try a 4-2-3-1 with Busi and Masche as holding midfielders.

Then have 4 attacking players who constantly rotate position. Messi moves around a lot for Argentina, often you'll find him out on the left or right wing. Combine that with Neymar, Iniesta, and I guess Suarez, and we've got a formidable front line.
Barcelona NoGo™
2014-07-10 18:46
Guillem Balague ?@GuillemBalague 4 min Just a reminder of the numbers of the Alexis deal that is about to be confirmed: Arsenal will pay FCB £27.5 plus £2.3 for objectives. 4+1 yr De va då själva fan va priset varierar beroende vart man läser...
Barcelona Barieta
2014-07-10 18:44
44M euro för Alexis är ju en bra deal, om det är 44M pund så är det ännu bättre deal
Barcelona Ali G
2014-07-10 18:38
Arsenal are close to signing Alexis Sanchez. Clubs reached a deal in principle for around 44M, and player agreed personal terms. [bbc]
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 18:34
@barcastuff: Messi completed more successful dribbles (10) against Holland last night than any other player has in a World Cup 2014 game [via @whoscored] Messi på halvfart...
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-10 18:13
@barcastuff: Barcelona and Arsenal are finalizing the deal on Alexis Sanchez (25). The final transfer fee, including incentives, will be 42.5M. [rac1]
Barcelona Barca Barca
2014-07-10 18:10
@SoM_Un:

Det jag skriver nu, har jag skrivit kanske över 40 gånger här p forumet. Rosell ville efter hösten 2003 sparka Rijkaard och anställa Scolari, som tur är hade vi en klok president som vände sig till människor som kan sporten, Cruyff, Cruyff rådde Laporta att inte anställa Scolari och fortsätta med Rijkaard, resten vet ni...

Att Rosell ens fick vara president för denna klubb är märkligt, men ack, man kan ändå tacka han för at han lyckades värva Ronaldinho till klubben.

Argumentet att Scolari vann VM guldet med Brasilien 2002 är inget jag köper, gubben hade Ronaldinho bakom Rivaldo och Ronaldo, Cafu och Roberto Carlos flankerande på kanterna, Gilberto silva som städgumma och Lucio och Edmilson i backlinjen, minns även kleberson som gjorde sjukt bra VM.
Barcelona SoM_Un
2014-07-10 17:50
neymars agent attackerar Scolari med 6 punkter.

Att ha varit Portugals förbundskapten och inte vinna något.

Att gå till Chelsea och få sparken dagen efter.

Att vara tränare i Uzbekistan.

Återvända till Brasilien, ta över ett storlag (Palmeiras) och få dem degraderade till andradivisionen.

Lämna klubben 56 dagar före säsongens slut för att ”fly” från degraderingen.

Att vara en gammal arrogant, motbjudande. inbilsk och löjlig.

huuuur kan man anställa scolari????
Barcelona Nodlehs
2014-07-10 17:48
@koeman92:

Sen när ger arbetsförnedringen ut jobb? Ha ha ha.
Kontakter är allt i dagens samhälle, allt.
Barcelona Vampíro
2014-07-10 17:47
Kollade igenom lite highlights från förra säsongens höstmatcher och det första man lägger märke till är att Neymar faktiskt var riktigt bra stundtals. Speciellt under perioderna Messi var skadad. Hoppas nu LE kan hitta en roll åt honom i laget för där har vi en klasspelare. Det andra jag lade märke till är hur usla man är på att försvara hörnor och att Piqué står för horribelt försvarsspel. Fast det visste jag redan.
Barcelona B.BOSS
2014-07-10 17:41
"@barcastuff: Tw Lee Dixon (ex-Arsenal): "Just spoke to Arsene. He's very happy about Sanchez and Debuchy." [@leedixon2]" Kan de inte göra det officiellt? Vem bryr sig om VM. Gör affärerna officiellt.
Barcelona MabastB
2014-07-10 17:36
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-10 17:30
@neymar JR:
Jag tycker att anfallet i fjol såg väldigt klent ut. Sanchez stod för väldigt mycket och nu är han såld. Om messi fortsätter med sin passivitet lär det ju bli ännu sämre kvalitet på anfallet i år. Tänk på att Suarez eventuellt missar halva säsongen. Ja, han skriver väl ett femårigt kontrakt men nu tar vi en säsong i taget. I ett sådant scenario hade jag hellre velat se Sanchez stanna en säsong till. Missförstå mig inte, jag tycker att suarez är en mycket bättre spelare än Sanchez. Men om han kommer att vara så pass frånvarande är jag osäker om han kan bidra med så mycket mer
Barcelona SoM_Un
2014-07-10 17:24
Tror ni att d är möjligt att få in eriksen från spurs. Svag för killen. Velat ha
han i 40 år känns d som.
Barcelona BlueRed
2014-07-10 17:17
@Vampíro:

Sjukt bra pris! Nästan ett kap faktiskt.
Barcelona koeman92
2014-07-10 17:16
@ADAMA&HALILOVIC:

Tror du har kommit lite fel lilla vän! Kolla länktips istället :)
Barcelona No Busi - No Party
2014-07-10 17:06
Barcelona Vampíro
2014-07-10 16:58
Barcelona are considering trying to sign Tottenham defender Jan Vertonghen (27), who would be an alternative for Valencia's Mathieu. [md] Hur i helvete är en soppåse som Mathieu rankad högre än Vertonghen? Visst har han inte haft nån bra säsong i Spurs men han är 500 gånger bättre.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-10 16:51
JAG SÖKER JOBB, vilka som helst STOCKHOLM
Barcelona Dinho the artist
2014-07-10 16:51
Står fast vid att Suarez är ett olämpligt köp. Uppskattar hans fotbollsegenskaper dock.
Barcelona Vampíro
2014-07-10 16:50
Mandžukic officiellt klar för Atlético då. Sjukt hur den klubben alltid lyckas ersätta sina anfallare. Grym värvning till ett bra pris, de ser ut att bli slagkraftiga även nästa säsong.
Barcelona Ali G
2014-07-10 16:40
Så juve har gjort klart med iturbe för €27 miljoner och morata för €18 miljoner men för Alexis Sanchez vill man inte betala mer än €15 miljoner, Fuck logic!
Barcelona Barclasico
2014-07-10 16:36
Uruguayan forward Luis Suarez (27) will on Wednesday 16 July be officially presented as new Barcelona player. [rac1]
Barcelona Krojf
2014-07-10 16:34
Gabriel svarar LennyRomario och skriver b la:

"Herregud, Suarez bet Chellini och hela världen går mangaz. Jeez, varför reagerar inte folk så när spelare armbågar, stämplar, filmar i straffområdet osv. Dubbelmoral som fan"

Det finns en sammanställning på Yotube som heter "Luiz Suarez: A Compilation of his behavior". Förtexten lyder: "He does´nt just dive".....

Videon kunde lika gärna ha döpts till: "He does´nt just bite". Där får man sig ett urval av just fula armbågar, stämplingar, filmningar o s v som Suarez återkommande gör sig skyldig till.

Och även hur svinigt han beter sig på en träning med sina lagkamrater. Som han inte fick träna med när han befann sig i konflikt med Liverpool FC ifråga om nytt kontrakt (jag vet att bråk på träning förekommer i alla klubbar)

Avstängningen för rasistiska uttalanden får heller inte falla i glömska. Liksom hans vägran att ta Evra i hand när saken troddes vara utagerad. Suarez må inte vara renlärig rasist MEN, i "stridens hetta" har han visat sig kunna göra mycket mer med sina motståndare än sätta tänderna i dom. Tro inte annat.

Vi ser ut att få vår egen Pepe - karaktär i laget för en fantasisumma och förväntas göra vågen av glädje. Snacka om dubbelmoral....
Barcelona Krojf
2014-07-10 16:26
Gabriel svarar LennyRomario och skriver b la:

"Herregud, Suarez bet Chellini och hela världen går mangaz. Jeez, varför reagerar inte folk så när spelare armbågar, stämplar, filmar i straffområdet osv. Dubbelmoral som fan"

Det finns en sammanställning på Yotube som heter Luiz Suarez: A Compilation of his behavior. Förtexten lyder: "He does´nt just dive".....

Videon kunde lika gärna ha döpts till: "He does´nt just bite". Där får man sig ett urval av just fula armbågar, stämplingar, filmningar o s v som Suarez gör sig skyldig till.

Och även en kort sekvens hur svinigt han beter sig på en träning med sina lagkamrater (jag vet att det förekommer i alla klubbar). "Kompisar" som han inte tilläts träna med en längre tid, när han befann sig i konflikt med Liverpool FC ifråga om nytt kontrakt.

Avstängningen för rasistiska uttalanden får heller inte falla i glömska. Liksom hans vägran att ta Evra i hand när saken troddes vara utagerad.

Suarez må inte vara rasist MEN, i "stridens hetta" har han visat sig kunna göra mycket mer med motståndare än bita dom. Tro inte annat.

Vi ser ut att få vår egen Pepe - karaktär i laget och förväntas göra vågen. Snacka om dubbelmoral....

Köp inte grisen i säcken. Titta åtminstone på " A Compilation of his behavior" först". I alla fall om ni tillhör dom som lever i tron att Suarez benägenhet att sätta tänderna i motståndare, skulle vara det enda problemet med honom.

Märk väl: Inte så mycket som ett enda av hans tre bett på fyra år finns med i filmen.
Men det räcker och blir över ändå, för att man borde börja fundera om Barca verkligen ska betala fantasisummor, bara för att få packa upp alla dom problem Suarez högst sannolikt bär med sig i bagaget och troligtvis behöver professionell behandling för.

Annons: