/spanien/barcelona/forum/4684.aspx/spanien/barcelona/forum/4684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LuisSuárez
2014-07-11 17:54
@The Reporter:

De drog handtrallor till Suárez en lång tid. Det är allmänt känt att Real Madrid var ute efter honom men Luis, liksom Rakitic, valde Barca framför den smutsigaste nyansen av vit. :)
Parre
2014-07-11 17:48
Suarez klar. Mittback nu!
Barcelona el Flaco
2014-07-11 17:46
I dagsläget finns det mycket mer negativt än positivt med en värvning av Suárez. Förstår inte hur man kan ha satt sig ner vid förhandlingsbordet mot Liverpool utan att höra det slutgiltiga beslutet från TAS när det gäller avstängningen.

Och det är orättvist att anklaga folk som är skeptiska till detta för att vara pessimister, sprida negativ stämning, osv. Tycker snarare att man är realistisk om hur situationen faktiskt ser ut för tillfället
Barcelona >The Reporter<
2014-07-11 17:44
Fan vad dem är besatta av Suarez på Puertan. Visar bara att dem ville ha honom egentligen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2014-07-11 17:44
Det är väldigt roligt att gå in på Puertan och läsa kommentarer om Suarez-övergången! Till och med utan att ha psykologkompetens är det enkelt att se den enorma avundsjukan som finns. För ett tag sedan kunde Real-fansen gå över lik för att få Suarez. Nu plötsligt är han inget speciellt.

Kommentarer som att "Barcelona skrämmer inte" är så enkla att genomskåda. Det är ren och skär avundsjuka och rädsla! Man skriver helt enkelt inte så om man inte redan sitter på toaletten och har sprutlackerat tre av fyra kakelväggar.

Fantastisk underhållning att läsa deras frustrerade och ängsliga inlägg... en efter en försöker de hitta på något löjligt argument för att få deras BBC att framstå som värre än Neymar, Messi och Suarez. Problemet är att det inte finns en enda människa i världen utöver just Real-fansen som på allvar tycker att BBC skrämmer mer än vår trio.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-11 17:34
@Barcelonistas:

Förklara för mig hur Atletico Madrid kunde vinna ligan samt vara otroligt nära att vinna CL? De har inte i närheten av de resurser som övriga toppklubbar.
Barcelona Andrés V
2014-07-11 17:33
Är jag den enda som skäms över denna värvning? Jag menar år efter år har vi klagat på vilken vidrig spelare pepe är och nu är vi där, vi värvar en spelare som troligtvis kommer smutsa ner klubben samt åka på avstängningar som leder till att vi förlorar viktiga matcher. Ni som skriver att vi har ett grymt lag och att vi kommer vara oslagbara nu när suarez anländer, tänk på att.vi sa samma sak om Zlatan som vi sålde ett år efter, David villa som aldrig egentligen gjorde nåt speciellt, neymar som för.tillfället inte har gjort mycket väsen av sig. Aja men nu kanske det släpper..... Eller inte
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 17:32
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]En tanke som slog mig. Suarez hade knappt ryktats hit alls förrän bara ett par veckor sedan, Se gick allt fort. Kanske, kanske, arbetar klubben i det tysta med andra mittbackar än Marquinhos/Mathieu som det skrivs sida upp, sida ner om i tidningarna varje dag? [/QUOTE] Det tror jag också. Efter VM blir Hummels och Vertonghen klara.
Barcelona Zyzz
2014-07-11 17:31
Asså alla dessa bitskämt om Suarez är såååå jävla ute! Ändå håller folk på att skriva saker som att "Suarez kommer leverera bitvis i Barca" och att "Suarez kommer att undersökas av tandläkare istället för läkare vid medicinska testet" etc. Så jävla torra skämt...undra om de som skriver dem är helt befriade från humor? Spyr på de "skämten" mer och mer.
Barcelona LennyRomario
2014-07-11 17:31
När Real Madrid värvade stjärna efter stjärna haglade det här forumet av "köpelag, det här är inte FM, Hur ska de få ihop ett lag, hur fan ska Bale och Ronaldo funka" osv osv osv. Jag vet inte exakt vilka som skrev det. Lika lite som jag vet om det är samma personer som nu håller på att pinka i brallan av lycka över att Barcelona på två transferfönster köpt de mest hypade anfallarna i världen. Men nog fan luktar det dubbelmoral på många ställen just nu.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-11 17:28
Det kommer bli som tiderna när vi hade Deco, Etoo, Henry, Ronaldinho o grabbarna. Det var inte lika mycket egna produkter då men vi spelade fortfarande den vackraste fotbollen i världen. Låt oss bygga ett monster lag nu och samtidigt fostra fram talanger så kommer det sakta men säkert komma en tid då våra talanger dominerar världsfotbollen igen.
Det vi har gjort kommer inte glömmas och allt det går till historien, nu är det nya tider och fotbollen uvecklas hela tiden. Det ända vi kan göra är att blicka frammåt mot nya utmaningar!!
Barcelona LuisSuárez
2014-07-11 17:21
@westinho - Sergio #16:

Vad jag vet hade inte Alexis mycket till personlighet. Ödmjukhet. Ja. Personlighet/karisma/karaktär. Verkligen inte. Dessutom är det lite hårt att stämpla Suárez som psykiskt störd. Att bita någon är udda men inte på något sätt brutalt eller karriärhotande för de spelare han har bitit. Muntari, Pepe och Matuidi - där har du psykiskt störda spelare som kommer undan med brutala satsningar på löpande band.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 17:17
Jag blir upprörd när jag läser vissa inlägg här hur fan tänker ni? Vill vi vara en klubb som slåss om Cl titel elr Cl platser? I dagens fotboll måste du värva för konkurrensen är så hård. Sen att marknaden ser ut som den gör är la mesta dels Real Madrids fel. Priserna har stigit något enormt sedan 2009 och idag måste man lägga ner 70-80M för att värva vissa spelare.

Värvar vi in 2 stabila MB så kommer vi ha det bästa laget i världen på pappret.
Barcelona Messidinho_10
2014-07-11 17:12
Vilken jävla andrauppställning alltså: Neymar Messi Suarez
Barcelona Nemesis 10
2014-07-11 17:12
Westinho

Jag förstår hur du tänker men som sagt Peps tid var en speciell tid i Barcelona. Han är speciell och spelarna vi har fått fram är unika, hur mycket man än vill så måste man inse att det inte går att producera sånna spelare på löpande band.
Nu är den eran tyvärr slut, Pep har dragit och våra fanbärare har blivit till åren, så visst vi skulle kunna satsa på våra talanger nu men då måste vi vara redo på att få slåss om CL plats och förlora massa pengar och marknadsvärde i några år innan man lyckas få fram en ny golden generation. Hur kul hade det varit?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-11 17:04
Luis Suárez, Blaugrana91

Allt handlar inte om hur bra en spelare är. Alexis personlighet och ödmjukhet passar mycket bättre in i Barcelona än den psykiskt störda Luis Suárez.

Vi är inte ett dugg bättre än exempelvis Real Madrid idag när det gäller värvningar. Pep satsade på b-lagsspelare och gjorde dessa till världsstjärnor, idag lägger vi ut 81M euro (!) på en vidrig fotbollsspelare. Det är inte något jag för ett par år sedan kunnat se Barcelona göra, snarare Real Madrid.

Med det sagt kommer jag ändå stötta Suárez fullt ut då han numera är en del av klubben.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-11 17:01
@Blaugrana91:

Pedro kan man inte få såld för 40 miljoner euro och klubben behövde täcka kostnaderna för Suárez. Där ligger skillnaden. Sanchez kunde man sälja för 40 miljoner euro då han kostade klubben 30 miljoner euro från start. Med den åldern och att han haft en godkänd säsong i Barca samt ett godkänt VM så kan inte priset falla.

Pedro däremot kommer agera som super-sub åt de tre spelarna längst fram. Att Sanchez, som kostade klubben flera hundra miljoner, ska agera som avbytare vore att likställa oss med klubbar som Chelsea, PSG och City. Därför är det WIN/WIN att han lämnade. Det är knappast ett stort hål han lämnar efter sig.
Coach Pep.
2014-07-11 16:59
Vi har förvisso alltid spenderat mycket på värvningar (det ska vi inte sticka under en stol med), men 90m för Suarez nu? Bara ett år efter Neymar värvningen? Det känns som ytterligare en affischvärvning i marknadsföringens namn och de säljer ut klubben ännu en gång. Nu stiger väl Camp Nous biljettpriser igen när fler asiater och araber ska komma och se Suarez bita arslet av Pepe.

Fattas bara att Xavi lämnar nu också så är deras ”revolution” fullbordad.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-11 16:56
Jag hoppas att man kör 4-4-2 med diamant på mittfältet. Det är inte så stora skillnader på det och 4-3-3 förutom att ytteranfallarna kommer in mer centralt i banan och vi får in en renodlad 10a i spelsystem.

Neymar - Suarez
-------Messi--------
--Iniesta - Rakitic---
------Busquets-------

Detta sätt hoppas jag Enrique kör på. Jag tror det är dags för Messi att spela på ett annorlunda sätt och jag vill bara spy om man slösar Neymars talang stationerad på vänsterkanten en säsong till. Eller Suarez till höger för den delen.
Om man kör på detta sättet så blir det viktigt att ytterbackarna pumpar upp längs kanterna, vilket de redan är vana vid. Och med Rakitic istället för Xavi så kommer det bli fler hemåtlöpningar från mittfältet.

Köp två mittbackar nu och få ut potentialen som den här truppen besitter så kommer vi bli riktigt farliga igen.
Barcelona LeoMessi
2014-07-11 16:55
Var det inte Reus som sa att han ville stanna en säsong till i dortmund och att han tyckte att han inte behövde svara på den frågan flera gånger varje dag? Jag älskar Reus och jag hade gärna sett honom i barca, men är han inte som bäst på vänsterkanten? Hur bra hade han varit på högerkanten? Han är en jävligt smart spelare så det förvånar mig inte om han hade klarat den position galant.

Så som det såg ut så ville inte dortmund sälja och Reus var inte för sugen på att lämna den här säsongen. Barca kanske ansåg att dom inte kunde vänta en säsong på att värva honom eftersom vi kan få transferförbud och då får nog värva honom ett år senare! Då kanske inte Reus hade orkat vänta mer och hade antagligen dragit till en annan klubb.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-11 16:55
En tanke som slog mig. Suarez hade knappt ryktats hit alls förrän bara ett par veckor sedan, Se gick allt fort. Kanske, kanske, arbetar klubben i det tysta med andra mittbackar än Marquinhos/Mathieu som det skrivs sida upp, sida ner om i tidningarna varje dag?
Barcelona Nemesis 10
2014-07-11 16:50
Det som jag gillar med vår super trio är att alla 3 kan spela på alla positioner i anfallet och fortfarande vara hur bra som helst. Tänk vad jobbigt för motståndarna att försvara mot oss om dom roterar runt och byter positioner med varandra under matchens gång snacka om förvirrande.

Det ända som är säkert är att Lucho kommer ha oendligt med alternativ och möjligheter med dessa herrar. Helvete vad jag längtar till säsongen, dags att jaga mittbackar! !
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 16:45
[QUOTE=westinho - Sergio #16]Eller? De flesta hade nog föredragit att vi behållt Alexis istället för att värva Suárez. [/QUOTE] Nej inte jag allafall, Suarez är betydligt mycket bättre. Men hade hellre sålt Pedro. Men Sanchez vill lämna helt enkelt.
Barcelona Lion24
2014-07-11 16:45
Precis som alla spelare som ansluter till våran klubb så är vi supportrar tvungna att stötta spelaren. Den nya spelaren kommer bära tröjan vi alla älskar och då ska vi stötta honom och hoppas på att allt blir en succé.

MEN. Jag är extremt orolig av Luchos val av spelare. Läste att Reus var besviken och jag förstår det till 100%. Mathieu & Marquinhos verkar vara Luchos val och jag undrar då vem som ska leda våran svaga backlinje. Ogenomtänkta spelare som ryktas/är på väg hit. Sen, vart ska Suarez spela? I mitten? Ok, Messi då? Högerkanten va? Kom ihåg att Messi är inte den Messi som gjorde en Maradona mot Getafe från högerkanten. Messi springer knappt när hans lag har bollen, hur ska Messi hjälpa till i defensiven? Högeryttern måste ju hjälpa sin ytterback annars blir det frittfram på kanterna. Suarez ankomst tillför massa problem, en spelare som Reus hade varit perfekt. En komplett spelare på högerkanten som dessutom skulle ha ett bra samarbete med Messi. Sen så skulle man inte flytta på en spelare som gör 50-60+ mål/säsong. Hur som helst:

Välkommen Luis.
Barcelona Zyzz
2014-07-11 16:42
Jag känner på mig att Hummels kommer att värvas och då är vi officielt världens överlägset bästa lag igen. I alla fall på pappret.
Barcelona Acrobat
2014-07-11 16:41
Nu vet man ju aldrig hur det blir i praktiken, men man behöver ju inte vara en Einstein för att inse att Barcelona i dagsläget har den bästa anfallstrion i världen! Real Madrid kan värva vem fan de vill... de kommer inte ens komma i närheten av Messi, Neymar och Suarez! Kan Luis Enrique få dessa tre herrar att fungera bra tillsammans och hitta rätt spelsystem så har jag mycket svårt att tro att vi går titellösa nästa säsong.

Lägg till Rakitic på mittfältet och två duktiga målvakter i Ter Stegen och Bravo, samtidigt som Deulofeu och Rafinha är tillbaka. Jag tycker att ledningen har agerat mycket mycket bra än så länge. Nu vill man bara se att det värvas mittbackar också. Därefter är laget i det närmsta komplett.

Personligen tycker jag att det var väldigt bra att man gjorde sig av med Fabregas. Har aldrig sett på maken till långsam fotbollspelare. När det gäller Sachez så är han ju grym, men helt ärligt så passade han inte in i Barcelona. Jag tycker det var rätt att låta honom gå.

Barcelona neymar JR
2014-07-11 16:38
Vi ska göra som vi gjorde under 08/09 När vi stannade kvar med Henry-eto-Messi På fasta situationer emot oss Nu stannar vi kvar med neymar-suarez-Messi Vilken dum tränare lyfter upp sina försvarare då? Haha, vi behöver inte oroa oss för fasta situationer En frispark utanför straffområdet, vi radar upp; Messi,neymar, suarez och rakitic som eventuella frisparksskyttar
Barcelona Meymar
2014-07-11 16:36
Ser att det har ryktats en del om Verthongen till Barca, jag tycker absolut inte att det är tillräckligt.. Möjligtvis om han värvas in tillsammans med en spelare i Hummels klass, är Verthongen förstavalet så tack, men nej tack. Han är en ok mittback men tycker inte att han är en världsback direkt. Jag är säker på att Barca kommer värva minst en mittback, kanske två, men jag är rädd för att det kommer bli typ Mathieu och Verthongen. Vi behöver verkligen en mittback av världsklass.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-11 16:34
@westinho - Sergio #16:

Med den logiken har "de flesta" inte följt Suárez det senaste året fram till bettet. Räkna inte in mig i minoriteten "de flesta". Hela världen vill ha Suaréz i sin klubb och hade tackat JA till att byta ut honom mot en spelare som Alexis ... varje dag i veckan. Just sayin'. No pun intended. ;)
Barcelona Zyzz
2014-07-11 16:33
Den stora frågan är om ett motståndarlag någonsin kommer våga anfalla mot oss med fler än 3 spelare med tanke på att Neymar-Suarez-Messi är kvar på andra planhalvan hahaha. SJUUUUK anfallstrio som borde få vilken försvarare som helst att skita i byxan just nu.
Annons: