/spanien/barcelona/forum/4683.aspx/spanien/barcelona/forum/4683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-06-02 16:08
En sak som är viktig. Luis Enriques roll. Har han sagt: 'Jag behöver inte Cesc Fabregas i mitt lag' så får vi leva med det. Jag hoppas bara att han vet vad han gör. Gillar verkligen inte när namn som Mathieu och Bravo kopplas till Barcelona. Koke hade en utköpsklausul på 24 miljoner förra säsongen nu 60 miljoner.

Att vi ens släppte Thiago till Bayern München kommer att bita oss i röven. Men hey, vi har Sergi Roberto...
Barcelona J.Gamper
2014-06-02 15:57
Nodlehs

Låter katastrofalt. Nä, så mkt påhitt och rykten.. Väntar tills nåt är klart och officiellt
Barcelona Nodlehs
2014-06-02 15:51
@Wizzy:

Från ett annat forum. Nog för att Koke är bra men herregud om det där stämmer.
Barcelona J.Gamper
2014-06-02 15:46
Ta det lugnt grabbar.. För hoppningsvis är det inte sant. Och vadå sluta heja på laget.. Kommer hejja på barca även om de är ett mittenlag. Jag tror att det bull.. Om inte så får vi hoppas att hans ersättare är bättre.
Barcelona Bentley King
2014-06-02 15:43
LeoMessi (Barcelona) Du sa det. Han kanske inte känner sig uppskattad av fansen så som han var i England. Man kan bara spekulera hittills men jag hoppas verkligen att han stannar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-02 15:36
Såg en spelare som grät när Puyol tackades av. En spelare som symboliserar Barcelona och förtjänar all kärlek och respekt i slutet av sin karriär. Jag vill inte vara som Madrid som slänger iväg sin Raul. Hur som helst är Xavis plats i startelvan borta, att Cesc väljer att dra och klubben vill sälja har ingenting med det att göra. Så sluta få det som att det är Xavi som är problemet. Ska vi köpa någon som Gundogan och bänka Cesc? Eller bänka den nya mittfältaren vi köper för sjuka pengar? Tänk lite innan ni öppnar käften.
2014-06-02 15:35
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 15:33
Vi får hoppas på att barto inte snackar en massa skit bara. Jag vill inte höra efter att transferfönstret har stängt: "Vi försökte iaf köpa spelare, men vi kan inte betala vilket pris som helst". Om klubbens filosofi är att inte betala skyhöga summor för mittbackar så får dom fan ta och börja scouta unga talanger som dom kan köpa till rimliga priser.
Barcelona Nodlehs
@Thierry Henry:

Bra skrivet!

Somliga verkar inte förstå när det är dags att "gå vidare" här i livet. Allt har sitt slut. Klubben är otroligt misskött, riktigt tragiskt är det.
Blev nu påmind om anledningen till att jag och många andra gamla användare har slutat skriva här.

Ingen idé ens att försöka läxa upp sådana supportrar som er som tar er rätten att kalla legendarer för vad som helst.

Har Cesc tillräckligt med bollar så väljer han själv att inte lämna och kämpa om en plats.

Det idioter som ni inte förstår är att Xavi kanske lämnar han också, och även om han inte lämnar så har han redan blivit av med sin startplats till nästa säsong. Allt pekar ju på det. Hur kan det då vara han som är problemet? Cesc är antagligen sämre än den spelaren som ska köpas in och ersätta Xavi.

Folk dödade sig själva för Abidal, slänger ni skit på Xavi nu?

Fy fan!

Loggar ut och återkommer... Typ aldrig.
Barcelona Vampíro
2014-06-02 15:28
Buhu jag får inte som jag vill så jag ska sluta heja på klubben. Good Riddance!
Barcelona Nodlehs
2014-06-02 15:27
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:
Du har väl en 20 olika Barca matcher på min youtube kanal. Sedan är det väl i alla fall en 10 matcher innan där jag inte hade någon videokamera och säkert 5-10 till matcher där jag inte haft med mig någon systemkamera pga platsbrist (endast handbagage). Men, visst. Jag är plast.. Barcelona och min familj är det enda jag bryr mig om på jorden och det enda jag spenderar pengar på men absolut, plast var det. När jag var yngre satte jag till och med mig i skuld hos kronofogden för att kunna följa Barca på plats. Men visst, jag är plastsupporter. Jag kan dö för den här klubben så du har ingen jävla aning om vad du pratar om.
Barcelona Thierry Henry
2014-06-02 15:24
Nodlehs// Jag är på din sida. Att Xavi som är 33 och klart avdankad skall få stå i vägen för och skrämma iväg 2 av fotbollsvärldens bästa playmakers som även dom är fostrade i vår klubb är helt oacceptabelt. Både Cesc och Thiago ser ut att ha lämnat nu för att den gamla potatis säcken ligger där å skräpar. Guardiola hade iallafall vett nog att känna att han va påväg ner i karriären och flyttade för att ge plats åt Xavi och Iniesta. Xavi däremot verkar hellre dö på sin position än göra det som är bäst för sig själv å klubben. Faanskapet borde skriva på nytt kontrakt med prestations baserad lön och acceptera bänk eller lämna klubben. Cesc är nuet Xavi det förflutna och Thiago va framtiden. Vi har redan sålt framtiden för att klamra fast vid det förflutna. Skall vi nu även släppa taget om nuet? Barcelonito/ Lucho Enrique 21// Det är du som är ett fejk fan och borde skämmas. Man hoppar inte på folk för att dom har annorlunda önskmål för klubben än du själv. Det här är ett öppet forum där alla får ge sina åsikter! Nohlito vill nog precis som dig barcas bästa. Dock är han olikt dig inte blind nog att se att det som håller på att ske är fel! Du får gärna hålla Xavi i handen och dansa mot klubbens undergång om du vill. Barca blev inte världens bästa klubb genom att dalta med gamla avdankade legender Lex Ronaldinho, Deco. Xavi är slut. Cesc är det vi behöver på mitten. Och han lämnar pga att vi föredrar att klamra fast vid Xavi trots att han är slut!
2014-06-02 15:23
Ok cooling! Hade det där varit sanningen så hade du inte uttalat dig så om en av klubbens största genom tiderna ;) Fabregas slängs inte ut pga Xavi, han slängs ut för att han behöver ett par snabbare fötter och en roll som är mer passande för honom både som spelare och som karaktär. Han får ett helt annat erkännande i England.

Hur som helst, skäms över supportrar som dig.
Barcelona Nodlehs
2014-06-02 15:22

Du vet ju fan inte vad du pratar om. Klart jag tycker Xavi är en legend som har gjort mycket för klubben men ska vi vara ett slagkraftigt lag kan man inte hålla på att mjäka med "klubblegender" utan nytt bra blod måste in.

Cesc används fel i klubben. Att folk inte kan se kapaciteten han besitter alltså. Jag blir mörkrädd.
2014-06-02 15:22
Ok cooling! Hade det där varit sanningen så hade du inte uttalat dig så om en av klubbens största genom tiderna ;) Fabregas slängs inte ut pga Xavi, han slängs ut för att han behöver ett par snabbare fötter och en roll som är mer passande för honom både som spelare och som karaktär. Han får ett helt annat erkännande i England.

Barcelona Nodlehs
2014-06-02 15:21
Ledningens mål kanske är att göra oss till ett mittenlag? Om så är fallet, absolut. Sälj Cesc. Behåll sidledsdanne och skippat köpet av mittback!

2014-06-02 15:20

Barcelona Rambla~
2014-06-02 15:17
LeoMessi

Det finns en del fans i Barcelona som har mindre tålamod med Cesc. Just pga att man värvade honom för dyra pengar och det faktum att han lämnade i unga år. Tålamodetr med honom är mycket lägre än med andra spelare, de börjar bua så fort han har en dålig match. Lite väl onödigt kan jag också tycka, man buar inte åt egna spelare som försöker sitt bästa.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-06-02 15:16
Säljer vi Fabregas vet jag inte vad ledningen håller på med, Thiago och nu Cesc finns ingen där just nu som kan ta över Xavi. Nu kan detta mycket väl vara skitsnack med man måste erkänna att man är orolig och hoppas innerligt att man inte säljer Cesc. Saknaden av Laporta och hans folk är väldigt stor...
Neymar11
2014-06-02 15:16
80% har hackat på cesc i 3 år och nu helt plötsligt försvarar honom och förstår inte varför klubben vill göra sig av med honom. Har han verkligen gjort tillräckligt mycket för att vara kvar? Nej! För att cesc ska komma tillrätta så måste spelsystemet bytas ut, och det kommer inte att ske Just detta som har varit problemet alla har sett cesc som Xavis arvtagare och gör det fortfarande. Han har inte kommit rätt i laget och "tillåts" inte att spela sitt spel Får vi in 40-50 miljoner € så sälj! Rafinha kommer ändå göra bättre ifrån sig
Barcelona Nodlehs
2014-06-02 15:15
Du kallar mig plast? Följt Barcelona sedan 1999 och har varit på mer än 40 hemma och bortamatcher. Snälla. Jag är realist och vet när det är dags att gå vidare i livet bara. Xavi ska som mest vara en rotationsspelare. Att slänga iväg Cesc till förmån för Xavi är ett stort skämt. Men lev du på gamla meriter, var det nu tar dig..
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 15:13
@Rambla~:

Kom att tänka på att han blev utbuad. Tycker att det är riktigt jävla dåligt gjort av fansen att bua ut honom. Visst att man som fotbollssupporter kan bli riktigt förbannad stundtals, men det brukar man oftast hålla för sig själv. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att stå och bua ut en egen spelare.

Men jag hade gärna buat ledningen.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-02 15:12
@barcastuff: Luka Rakitic (father): "Terms of Madrid, Barça and Atletico are similar to those of Sevilla, where he's God. My preference? Barça is Barça!" Ser gärna honom i Barca!!
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 15:10
@Bentley King:

Varför skulle fabregas vilja lämna? Speltiden kan han knappast klaga på då han typ spelar mest av alla.

Eller så kanske det är så att han inte tyckte om att barcafansen buade ut honom. Om det är några som förtjänar att buas ut så är det fansen på plats, det är pinsamt tyst på läktaren och hälften av gångerna så är den inte ens halvfull.
Barcelona Rambla~
2014-06-02 15:10
@LeoMessi:

Jag kan ju förstå honom. Kommer hem till Barcelona, han tjatar på Wenger att få gå, avstår även lön för att Barca inte ska behöva betala så mycket. Hur tror du det sen känns att behöva bli utbuad i vissa matcher av fans till klubben du älskar? Det kan ju inte vara en rolig situation för honom.
2014-06-02 15:08
Nodlehs

Sälja Xavi? Och förolämpningar på det? Räcker det inte med att Puyol och Valdes har lämnat?

Tar mig rätten att utan några som helst skuldkänslor kalla dig för en liten platssupporter. Är det nån som borde avgå så är det fan du haha.

Så... Uttala dig aldrig så om Xavi igen du historielösa barn.
Barcelona Bentley King
2014-06-02 15:05
Jag tror att det är Fabregas själv som har begärt att få lämna
Barcelona LeoMessi
2014-06-02 15:04
Om det slutar med att cesc säljs och vi står där med rafinha och Roberto som backup så kommer jag att ta ett sabbatsår från Barcelona. Det skulle vara så jävla typiskt Barcelona! Och varför ska Fabregas ens säljas för? Killen har inte gjort något fel...
Barcelona Nodlehs
2014-06-02 14:59
Har den här bilden postats i forumet? Fyfan, avgå alla.
Annons: