/spanien/barcelona/forum/4680.aspx/spanien/barcelona/forum/4680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:26
Garay och Marquinhos hade varit perfekt. Då ska jag tatuera zubi BOMB på en random person.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-16 15:13
NoGo

Zubi avgår, Puyol blir vår sportchef. Det första han gör är att köpa Hummels och Marquinhos. Aaaaaah drömmen :)
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:12
Hellre att vi köper Garay än Jeremy!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-06-16 15:09
@RafaelH117
Key meeting of the board at the Camp Nou offices later today, some members could be forced to resign. Zubi and Freixa the favourites.

Varför kan inte bara hela ledning avgå!
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:07
Katalansk stål. "@barcastuff: Sources close to Sergi Roberto (22) deny reports that he will be part of Rakitic's transfer. Luis Enrique counts on him for next season [md]"
2014-06-16 15:02
Kan man inte ringa och PSG och fråga om dem vill ha Pedro? De lär buda 40M haha. För dem pengarna kan vi köpa Reus eller Higuain.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 14:57
En anledning att jag vill ha Reus är att han kan spela på båda kanterna samt alla positioner på det offensiva mittfältet.

Då ser det inte så tunt ut om även Xavi lämnar

Mittfält: Rakitic, Iniesta, Rafinha, Sergio, Mascherano, Roberto, Reus.

Anfall: Deulofeu, Messi, Neymar, Reus, Pedro (Iniesta), +ev en billig 9a

Alexis säljs

2014-06-16 14:56
@Neymar11:

Hur mycket av Napoli har du sett i år? Hade du följt dem hade du inte sagt att Callejon lyckades bättre i Napoli än Higuain... Vi behöver en 9a, visst hade Aguero varit drömmen men han är omöjlig. Higuain skulle passa perfekt, ny dimension i vårt spel? Sjävklart. Och sen att han har spelat i Real Madrid gör det ännu bättre.

Men vill Lucho verkligen ha honom? I doubt, känns som MARCA snackar skit men man vet ju aldrig med Silly Season. Napoili dementerade uppgifterna på sin officiella twitter igår.
Barcelona Canaletes
2014-06-16 14:54
@Krabban94:

Fast när man köpte Varane så tror jag inte många (inte ens jag) att han var så bra. Tom flera madridistas tyckte det var onödigt då det tydligen fanns lika bra spelare i deras ungdomslag. Då är det lätt att köpa såna unga talangfulla spelare, det ju alltid en chansning.

Och att vi inte lyckas värva Mathieu är väll för att Valencia vill mjölka ut så mycket som möjligt från Barca. Sen är det bra att han inte kommer. Ingen Barcaklass direkt.
Neymar11
2014-06-16 14:52
Så folk är sugna på att betala ca 45 miljoner € för Higuain härligt. Vad skulle han kunna tillföra för oss? Messis polare? Folk må håna zubi men finns en del Zubis här inne. Callejon lyckades bättre i Napoli än Higuain!
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 14:48
Leo cesc-- Tror det är dags att lämna några taskiga omdömen på AppStore så att dom gör något åt saken.
2014-06-16 14:46
I en omröstning på Sports hemsida har de en omröstning över tre potentiella anfallare, De som varit på tapeten mest senaste tiden. Vem läsarna hade velat värva. Aguero 13% Higuain 16% Marco Reus 71% Håller med läsarna om att det är den absoluta drömvärvningen. Men sen vem av dom som Enriqué vill ha är det som ska avgöra. (Alla 3 är svåra att värva..kanske främst Aguero)..De tre är väldigt olika..Så beror helt enkelt på vilket spelsystem vår tränare vill satsa på. Edit: En värvning av någon av dessa motiverar en försäljning av Alexis men då ska vi åtminstone få någorlunda betalt för honom. 35-45milj euro.
Barcelona -SAMI-
2014-06-16 14:46
Barcelona sources deny reports that there are talks ongoing regarding the transfer of Napoli forward Gonzalo Higuain (26). [md]

Higuain på väg till barcaaaaa maybeeeeee
2014-06-16 14:43
Higuain (Napoli): "Would I like to play with Messi? Yes, of course. I enjoy playing with him at the national team, so it'd be a great joy."

Higuain (Napoli): "Barça rumours? Every player likes to be linked with them. But I don't know anything, I'm focused on World Cup now."

HAN VILL TILL OSS, SIGN HIM RAUL SANLLEHI!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-16 14:36
Gabriel

Håller med dig. Xavi är en legend och han kommer alltid ha en plats i mitt Barcahjärta men jag blir så extremt besviken om han lämnar för Qatar. Han må inte vara världens bästa mittfältare längre men han har fortfarande kvalité för att spela i ett riktigt bra lag. Det är mest inte att han lämnar, det är det faktumet att han nu verkar se sig själv som slut och enbart bry sig om att cashen rullar in. Kolla på Raul, han platsade inte i Real och gick till Schalke där han leverade en fin fotboll. Xavi har fortfarande fotboll i sig, det skulle iofs vara jobbigt att behöva se han i en annan tröja än Barca, men hellre det än att han helt plötsligt försvinner från världskartan.
Barcelona Krabban94
2014-06-16 14:35
Kom att tänka på en intressant sak igår...

Real köper en av världens mest lovande försvarare (Varane) för ca 10miljoner euro, nån kanske har den exakta summan...

Vi lyckas inte ens värva Jeremy Mathieu (flera gånger sämre och äldre än Varane, dessutom inte ens en mittback) för 20miljoner euro..
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-16 14:34
Leo Messi . Ja det är sjukt irriterande och jag har iallafall slutat skriva här nu efter alla missade inlägg, undra om detta kommer fram nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 14:30
@Leo y Cesc:

Sjukt jäkla irriterande, händer oftast när jag skriver ett lite längre inlägg. Även när jag skriver genom datorn.

Sen måste jag även ge den nya appen en känga. När man uppdaterar en app så brukar det oftast bli bättre men i detta fall så har dom gjort appen ännu sämre! Låter ju nästan omöjligt. Det går inte att kopiera hela inlägg som det gick förut, går inte att kopiera nick och man kan inte ens dela in sina texter i stycken.

Barcelona Leo y Cesc
2014-06-16 14:27
Leo Messi Hänt mig flera gånger.
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 14:23
någon mer vars inlägg inte skickas stundtals? Dom senaste dagarna har jag skrivit ett par inlägg som aldrig har dykt upp efter jag har skickat.
2014-06-16 13:50
-----------Ter Stegen----------
--Alves---Piqué----?----Alba
---------------Sergio-----------
-----Rakitic-------------Iniesta
------Messi----------Neymar
-------------Higuain------------

Tror att det här med Higuain kan bli verklighet.
Av den anledningen tror jag att Alexis säljs för att Enrique vill hota mer i djupled Samtidigt tror jag att vi får ut mer av både Neymar och Messi, Ytterbackarna anfaller efter kanterna och neymar och messi spelar mer centralt och kombinerar med varandra och ytterbackarna. Med andra ord fria roller på både Neymar och messi med utgångsposition som i min elva.

Alexis har varit bättre än Pedro men Alexis har man betalat mycket pengar för samtidigt som Pedro är från de egna ledet och kan i långa loppet acceptera bänken i större utsträckning. Därför tror jag Alexis kan säljas.

Men det här är bara spekulationer....Det är bra om 5% av det tidningarna skriver är sant...Men i det här fallet känns det logiskt.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-16 13:36
Barcelona will in the coming days again talk with Valencia on defender Jeremy Mathieu (30). They want to pay less than 20M buyout fee. [as]

Fyfan......
Barcelona petersays
2014-06-16 13:27
"Yes han var på lån. Är tillbaka i Valencia nu tror jag, verkar ryktas en del om honom så det verkar som att de inte vill ha honom.
Men jag kan ha fel =) "

Går rykten om Milan och flera PL-lag (Tottenham, Everton, Sunderland). Men troligast kanske är Marseille eftersom Bielsa verkar vilja ha honom.

Samper och Banega är inte samma typ av spelare så där se rjag ingen konflikt.

Det finns många OM i en ekvation med Banega. Men han är fortfarande en erfaren spelare som i sina bästa stunder spelar enormt kreativt. Och kreativitet är precis det som saknas på vår mitt. Dessutom har han ett år kvar på kontraktet och kostar 8-10M (eller byten?). Skulle vara värt gamblingen för att få en bred trupp i min bok. Men en sådan risky värvning skulle såklart föregås av att Lucho och Ever träffas inte bara en utan flera gånger. Väldigt viktigt med motivation och känsla där.
Barcelona Gabriel
2014-06-16 13:22
Måste säga att jag blir riktigt besviken på Xavi om han bestämmer sig för att lämna. Är hans ego verkligen så stort att han hellre drar till Qatar än att acceptera en mindre roll i laget, det trodde jag faktiskt inte om honom.

Vi behöver honom fortfarande, och ännu mer nu när Fabregas lämnat. Xavi måste förstå att han har gått ned sig rejält, men det innebär inte att han inte fortfarande behövs både på och utanför planen. Han kommer att få speltid, visst kanske inte som när han var en Guldbollen-kandidat, men han kommer fortfarande att få speltid. Dessutom har redan Puyol och Valdes lämnat, ska även Xavi nu då lämna.

Kolla på Schooles och Giggs, dessa hade inga som helst problem med att acceptera en rotationsroll och pappa-roll i United, jag trodde alltid att Xavi skulle acceptera en sån roll också, men förmodligen är hans vilja att spela in och ut från start varje match såpass stor att han inte klarar av det. Men samtidigt så tycker jag isf att det är lustigt att han drar till Qatar när det fortfarande isånnafall hade funnits en drös med klubbar som jag vet hade kämpat om Xavis namnteckning (trots att han gått ner sig). Går han till Qatar så är det liksom för pengarna.

Jag blir väldigt besviken på Xavi när jag läser det här.
Barcelona Napao
2014-06-16 13:13
Neymar11 han spelar i São Paulo.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-16 13:01
@BRC:

Det priset är inte en katastrof, men på gränsen. Han ska kosta runt 40-45 atleast..enligt mig
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-16 12:38
Varför ska vi acceptera ett bud på 30 miljoner för Sánchez undrar jag? Alexis är en spelare som i rätt miljö hade kunnat gå för långt över 50 med tanke på de sjuka priserna runtom i Europa. Roma vill tydligen ha 60 miljoner för Benatia, och det snackas om ett liknande pris för en hypad Pogba, så varför förhandlar vi ens med snåla Juventus som maximalt verkar vara villiga att ge 20-25? Jag ser gärna att Sánchez stannar i klubben men ska man sälja honom ska det vara för en fet summa pengar. Det är egentligen dumt att ens förhandla ett piss nu under VM då Chile förmodligen lär fortsätta med sitt offensiva spel och där Alexis också förmodligen lär fortsätta prestera en mycket bra fotboll. Ska man sälja honom ska man avvakta tills efter VM för då kan man få en rejäl ersättning för en spelare som faktiskt är värd det.
Barcelona BRC
2014-06-16 12:32
@Gabriel:

Bara tacka och ta emot i så fall =)
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-16 12:29
Kändes som att målet Messi gör igår förändrade allt. Pressen var enorm och han såg väldigt tagen och faktiskt extremt nervös ut i den första halvleken. Som att han vid varje aktion var tvungen att bevisa sin storhet istället för att bara släppa bollen, ta ny yta och vänta på ett bättre tillfälle, precis som en Messi med sjävförtroende gör. Efter 2-0 var det betydligt bättre, och man kan nästan enbart kolla på hans glädje efter målet för att se betydelsen. Efter det hade han mer tro på sitt spel och fattade istället rätt beslut i de flesta situationerna. Denna psykologiska del, samt naturligtvis formationsförndringen gjorde att Messi var en helt annan spelare i andra halvlek. Var det bara jag som la märke till alla defensiva löpningar också? Det är verkligen inget fel på motivationen, om det är någon som vill vinna detta VM är det Messi, men ibland så låser det sig när pressen är för stor. Jag hoppas verkligen han smäller dit 2-3 mål i de nästkommande gruppmatcherna och tar med sig ett stort självförtroende hanlär behöva mot bättre motstånd.

Vad gäller Argentina som lag så höll jag dem väldigt högt inför detta slutspel, och jag anser fortfarande att de har kvalité för att gå minst till semifinal men de behöver slipa på extremt många detaljer. För det första så hoppas jag aldrig att fembackslinjen används igen och att man hädanefter alltid spelar med minst två naturliga innermittfältare för att få någorlunda struktur på sitt anfallsspel. De fyra stjärnorna längst fram är såklart de som ska göra det, och där behöver man egentligen bara ett bra självförtroende på samtliga och ett fungerande rörelsemönster så kommer det skapas chanser. Det är försvaret som är svagheten och som kan bli väldigt avgörande mot exempelvis Portugal i en kvartsfinal. På tok för mycket slarv från både backarna men även Mascherano, och sådant kommer straffas hårdare längre fram i turneringen. De offensiva spelarna måste även delta i försvarspressen, de funkar inte med två block som gör varsin uppgift. Di María pressar bra och Aguero tar de viktiga löpningarna, viktigt att Messi fortsätter med samma sak han också.

Argentina imponerade inte igår men vi har sett många gånger hur en mästare börjar knackigt för att sedan växa in i turneringen. Sen tycker jag inte att någon av stornationerna imponerat så värst mycket hittils, utan det är ett öppet VM där de mindre lagen verkligen tagit för sig, även om de inte alltid får med sig resultatet. Holland har spelat allra bäst utav de som på förhand har en liten chans på guld, men jag tvivlar på att de kan nå hela vägen. Frankrike kan även de bli farliga då de har en relativt enkel grupp samt åttondel. Ska bli oerhört intressant att se både Tyskland och Portugal ikväll, jag är väldigt spänd på att se hur Tyskland hanterar det här snacket om att de förvandlats till ett förlorargäng och om de återigen kan växla upp ett snäpp när det behövs. För Portugals del så behöver naturligtvis Ronaldo vara både frisk och i toppform, annars lär VM sluta relativt tidigt för deras del. Förmodligen Belgien i en åttondel kan redan där bli för svåra, men klaras det hindret av så väntar troligen en mycket spännande kvartsfinal mot Argentina. Jag är såhär långt väldigt nöjd över hur VM har startat, och redan efter fyra dagar finns det otroligt mycket att spekulera om. Lär bli en mycket intressant fortsättning.
Neymar11
2014-06-16 12:26
Påtal om talanger som inte har lyckats, vad har hänt med Ganso?
Annons: