/spanien/barcelona/forum/4679.aspx/spanien/barcelona/forum/4679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-05-30 11:25
Gabriel (Barcelona) Jo håller med dig, men tycker ändå att det är rätt av klubben att testa. Sen så kan ju spelaren tvinga sig ut, och det är dom nog nöjda med 40 miljoner € Fan inte förrän nu jag inser att city sällan har betalat överpris för någon spelare. Möjligtvis Robinho, utöver det så har dom fan värvat ganska bra. Visst många spelare men till rimliga priser
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-05-30 11:20
Neymar11

Don't get me wrong, jag är all for att man drar ner priserna på marknaden, det har blivit helt sjukt på sistone. Men jag är samtidigt realistisk, så länge som PSG och Real Madrid existerar så kommer dessa två klubbar självmant att förstöra marknaden på samma sätt som de tidigare gjort. Därmed kommer ingenting att ändras, men om det ändras så kommer det att ändras till det värre (ännu högre summor).

City kommer aldrig att sälja Kun för den summan.
Neymar11
2014-05-30 11:16
Han köptes för 35 miljoner £ av city
Neymar11
2014-05-30 11:14
Gabriel Hur mycket köpte city honom för? Ca 45 miljoner €? Blivit 2 år äldre och mer skadebenägen då tycker jag att det priset är ganska rimligt faktiskt. Och det är dags att någon klubb börjar dra ner priserna så hänger resten med. Ja alla förutom real och psg
Barcelona Gabriel
2014-05-30 11:10
Enligt SPORT har vi lagt ett 38M€ bud på Kun. Haha, alltså denna klubben värderar spelare helt efterblivet. Dem verkar tro att det fortfarande är 2006. Vakna upp, marknaden har ändrats. En spelare som kun värderas idag till MINST 65M€, och så kommer vi och lägger det budet. Inte konstigt att man inte vill lägga 35 för Benatia när man värderar kun för 38.

Haha, alltså hur fan tänker dem? Har dem följt med i utvecklingen de senaste åren på marknaden? Visserligen anser jag att det är på tok för höga summor som det idag handlar om men man måste fortfarande acceptera verkligheten.

38 för Kun, are they kidding me? Haha.
Länktips: www.sport.es/es/
Neymar11
2014-05-30 11:10
City gör ju helt rätt varför ska dom erbjuda mer pengar än vad han är värd. Skönt att se att dom har börjat lugna ner sig åtminstone Fattar inte hur en spelare kan höjas så oerhört mycket i marknadsvärde efter en lyckad säsong
Barcelona Gabriel
2014-05-30 11:07
Rambla~

Där håller jag egentligen med dig. Det enda undantaget i min värld hade varit Pogba men då är det enbart för att han är min våta dröm. Försvaret är absolut prio nummer 1 och kan de inte betala 35 för Benatia så ska dem verkligen inte lägga 60 för Koke. Agreed.

Zamboza

Ingenting är en omöjlighet men vår klubb gör det till en omöjlighet. Vi sitter på världens ess i form av Sanchez. Jag tror att man hade kunnat få till en affär för Pogba på 30M€ plus Sanchez, eller något liknande, kanske något högre. Men det hade varit en guld affär i mina ögon.
Barcelona the cameroonians
2014-05-30 11:02
Enligt Sky Sport Italia har Roma förkastat ett bud från City på €22 miljoner för Benatia.
I morgon ska sportchefen Sabatini hålla en presskonferens där han kommer tydliggöra situationen kring mittbacken. Allt tyder på att klubben inte vill sälja.
Barcelona Zamboza
2014-05-30 10:59
@Gabriel:

Pogba får du tyvärr fortsätta drömma om. Real är sugna på honom och dem kommer aldrig tillåta oss att värva honom utan att höja priset på samma sätt som med Neymar. Därför kommer det aldrig bli verklighet.

Jag är helt säker på att vi kan glömma Koke också pga priset. Jag ser hellre att man går efter Pjanic eller Rakitic. Yaya hade varit ett alternativ men förra veckans drama tror jag mer har att göra med att han vill ha ännu högre lön. Därför tror jag inte han kommer.
Barcelona Rambla~
2014-05-30 10:53
Gabriel Bara för att klargöra. Ja, jag tycker det är vansinne att lägga sådana summor på tex Koke. 60m? Kom igen, det går att hitta likvärdiga spelare för hälften av det priset. Varför inte Rakitic? Vilken frisparksfot vi får då. Fast det är ju klart, Xavi är fortfarande först i rangordning när det gäller fasta situationer. De är inte beredda att lägga 35m som det nu ser ut att bli för Benatia. Vafan, men de har inga problem att slänga iväg nästan det dubbla för en mittfältare? Dessutom så anser jag vi har mittfältare, Rafinha, Cesc bara för att nämna två. Alltså, det skadar inte att värva in Rakitic ändå, så visst bör vi även förstärka mittfältet men då handlar det ju om helt andra pengar. Summor som 60m kan vi dock lägga ner med tanke på att försvaret bör vara prio nr 1 att förstärka enligt mig.
Barcelona Gabriel
2014-05-30 10:10
Rambla Jag känner mig kluven angående Koke, men det är mest pga av priset men framför allt för att jag helst och mest och allt vill ha hit Pogba. Men då kommer det att kräva sånna summor oavsett. Thiago är borta, det finns inget vi kan göra åt det. Så bara för att jag ska förstå dig rätt. du anser inte att vi bör värva en mittfältare för de summorna? Eller beklagar du dig bara över att vi hade Thiago och nu måste betala rejäla summor för att ersätta honom? För nu är situationen som den är och då krävs det att vi värvar hit en mittfältare av klass, och det kommer att kosta. Så ser jag på situationen. Btw, hur länge skrev thiago på för Bayern? Det var till 2017 va?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-30 08:51
Vill inte heller ha koke
Barcelona Rambla~
2014-05-30 08:40
Är man verkligen så dum att man går efter Koke, där det lär krävas 60m för att värva honom? De hade Thiago och nu ska de slänga iväg vansinniga summor för samma position? Seriöst, vad tänker den här ledningen med?
Barcelona Rambla~
2014-05-30 08:38
@Neymar11:

Nej jag vet, han satt på läktaren. Dock var han besviken över beslutet det är jag säker på.
Neymar11
2014-05-30 08:35
Rambla~ (Barcelona) Messi var ju mer besviken över skadan och var inte ens uttagen i truppen. Xavi var mer kritisk till Rijkaard
Barcelona Rambla~
2014-05-30 08:31
@Neymar11:

Det där låter snarare som Messi. Han fick heller inte spela finalen. Hans hamstring hade inte läckt tillräckligt enligt Rijkaard. Messi ville spela trots det.
Neymar11
2014-05-30 07:18
AndreD Xavi har gått ut och sagt hur besviken han var att inte fick chansen u finalen. Att han inte ens ville ta emot medaljen Speciellt med tanke på att Iniesta bytes inne istället för Xavi Sen går det väl inte att klaga på rijkaard då vi vann finalen!
SoN_Un
2014-05-30 03:38
rijkkard spelade inte xavi för att han inte hade matchtempo i kroppen. för han precis kommit tillbaka från skadan.
Barcelona AndreD
2014-05-30 03:19
Neymar11 Xavi har själv sagt i en intervju att han fick frågan av Rijkaard om han ville spela finalen men att han sa nej, han kände sig inte redo. Hittar inte källan nu på mobilen men är nästan säker på att jag läst det.
SoN_Un
2014-05-30 03:04
asså fattar inte vrf inte lägga 9 mille för reina?:S han kommer gå för billigare peng t o m. hur tänker dom? LE har fått en jäävligt dålig start hos mig ska säga er
Barcelona Neymar N11
2014-05-30 02:13
Barcelona are closing in on the signing of RealSociedad goalkeeper Claudio Bravo for an initial transfer fee of €9 million.
Barcelona Davids3
2014-05-30 01:10
@Barieta:

Vet ej om man ska tolka det positivt eller negativt ?!
Han får mer än gärna stanna kvar och spela som DEFF.MITT och INTE mittback, då är jag nöjd !
Men iochmed detta så stänger det för Yaya.
Barcelona Barieta
2014-05-30 01:01
Bartomeu (president): "Mascherano has a contract and he is a crucial player for us, also off the pitch. He will stay at Barça." [onda cero]

Barcelona Diar Shekha
2014-05-29 23:52
Nesto Reina har 2 år kvar med Liverpool men han har inte någon hög klausul alls, inget som jag läst eller känner till iallafall! Grejen är Liverpool har redan en fantastisk målvakt vid namn Simon Mignolet och just därför behöver de inte Reina & kanske kan de gå med på att släppa honom för en hyfsad summa för att bli av med honom? Det vore drömmen. Sen det här med Napoli Och CL. Det är inte säkert att Napoli räknar med honom och Reina har flera gånger sagt att han skulle bli lycklig om Barcelona kontaktade honom. Jag vet inte, men det är iallafall värt ett försök!
Barcelona Rambla~
2014-05-29 23:48
Gio Det där låter för bra för att vara sant. Helt okej deal. Någon måste lurat bort Zubi från förhandlingsbordet och lurat iväg honom till golfbanan för att sen själv slutfört affären. Barto kanske? :)
Barcelona Nesto
2014-05-29 23:44
Diar Shekha (Barcelona) Om Reina skulle kosta mindre så är han varmt välkommen. Skulle passa perfekt in i omklädningsrummet dessutom men jag ser inte varför han skulle gå från första keeper( om han stannar i Napoli) i ett lag som spelar CL till att vara andra keeper och lira i CdR. Ser inte det hända riktigt än men om han vill det så gärna för mig. 12 m för bravo känns rätt overkill. Måste ju finnas billigare målvakter som kan spela andra fiol? Citys andra målvakt som petade Hart några veckor den gångna säsongen står ju som bosman nu har jag för mig tex. Ingen aning hur hans fötter fungerar ..
Barcelona Rambla~
2014-05-29 23:43
Jag var bara emot Reina som förstaval, som reserv inga problem alls. Hade tagit honom mer än gärna så länge priset är okej. Misstänker dock att Liverpool vill ha en slant för honom. Han har väl kontrakt där i 2 år till?
Barcelona Cule4life
2014-05-29 23:42
Att man lyckas ta sig ända upp till A-laget i självaste BARCELONA FC säger en del om en spelare.

Vissa spelare kanske inte passar in till slut, Men talang har dom ifall man tar sig ända fram.

VI får se, enligt mig bör vi inte ens ödsla tid på att snacka om Roberto osv, Vi har hyfsad täckning där. Vår panik ligger i backlinjen och vid den centrala anfallas platsen, Det är där vi har brustit rejält denna säsongen. SJÄLVKLART behöver vi ngn fräch värvning på mittfältet och dumpa ngn/ngr. Men när backlinjen och en stor anfalls tank är säkrad, Då endast då kan man pusta ut (lite grann).

Forza Barcalona FC !
Barcelona Gio Style
2014-05-29 23:42
@*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!:

Haha konstigt nog är ju även Bravo det, så den teorin faller ju lite.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-29 23:38
Diar shekha

vill inte låta nedlåtande eller så nu, men Reina är väl i sin målvakts prime nu så jag tror knappast att en målis av hans kvalitet heller nöjer sig med andra fiol. Reina som andra målvakt hade vart drömmen för mig med.. men just för att det är för bra för att vara sant vilket det oxo är :P
Annons: