/spanien/barcelona/forum/4677.aspx/spanien/barcelona/forum/4677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2014-06-05 13:46
Gabriel

Pogba OCH Rakitic? Jag gillar båda, men blir det inte lite för mycket att få hit båda?
Barcelona petersays
2014-06-05 13:42
Äh. Nu är jag mer övertygad är nånsin. In med Banega för att bredda mittfältet. Han var stundtals magisk i Valencia, och han har gjort en bra vår i Newell's. Messi blir säkert glad om hans bästa polare kommer också. Kostar MAX 10 millar. skitsamma om han runkar på webcam och klantat sig några gånger. Han har vart, och är, rätt ung. En lär sig. Han slår ju iaf genomskärare som spelare som Sergi, Dos Santos och Samper inte är kapabla till än på länge. Banega - in!
Barcelona B-Guden
2014-06-05 13:17
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:
Jag tror tyvärr inte Alexis kan bli bra som han är i Chile i Barca hur mycket ansvar du än ger honom, bättre kan han bli, men kommer det blir bättre för laget ? Alexis är inte skicklig på småytor och i Barca får du hemskt sällan stora ytor. Ang Reus har jag ingen aning men hoppas man inte köper honom. Vem ska springa ? Messi Neymar och Reus i ett anfall ? aa kanske på Fifa. Därför jag hela säsongen har varit emot att Messi Neymar i ett anfall när vi spelat med 4 mittfältare Xavi Iniesta Busi Cesc, för ingen av dom löper. Vill även säga att jag inte vill sälja nån av Pedro och Alexis, men om jag måste välja blir det Alexis.
Barcelona J.Gamper
2014-06-05 13:16
Jag ser också mer potential i Tello. Om han slipas kan han bli bra.. Känns som att han måste lära sig att spela mkt smartare... Läste också att han är en utav de som har mest speed i fötterna i Barca.

Kanske hade en utlåning vara bra för honom.. Vet inte
Barcelona Gabriel
2014-06-05 13:13
J.Gamper Jag vill verkligen inte bli av med Sanchez, han är en förbannat bra fotbollsspelare som den här säsongen varit riktigt bra, inte bara om man kollar på hans statistik som vissa vill få det till utan han har även varit bra i själva spelet. Varför så många vill bli av med honom här inne förstår jag inte för han har gått från klarhet till klarhet, det vore rätt så dumt att sälja honom nu när han äntligen börjat komma in i vårat spel. Sen håller jag väl med om att han inte riktigt kommer till sin rätt till den typen av fotboll vi spelar, men jag både tror och hoppas att Lucho kommer att försöka införa en mer typ av fysisk och snabbare fotboll, där hade Sanchez blivit ännu bättre. Varken han eller Neymar får ut sina kvaliteer fullt ut med den statiska fotboll vi spelade den här säsongen, med att skicka ut bollar på dem längs kanterna där deras utgångspositioner nästan ligger vid motståndarens hörnflagga. Det finns inga ytor där och detta är spelare som kan såra vilken motståndare som helst om dem får lite mer frihet och ytor att jobba på. Jag älskar exempelvis Reus och skulle nu Sanchez komma att säljas så är det honom jag hoppas man ersätter Sanchez med, men helt ärligt så kan jag inte se hur Reus skulle kunna göra det bättre än Sanchez om vi inte hade ändrat vårat sätt att spela på lite. Angående Pogba så behöver jag väl inte säga så mycket då hela det här forumet vet vad jag tycker. Men jag har aldrig menat på att han ska in och dominera från start match efter match. Killen är ung, det är vad jag älskar med honom. Hade jag velat ha hit honom lika mycket om han istället var 27 år gammal? Nej, verkligen inte. Jag vill att vi bygger upp ett nytt och ungt Barça. Unga spelare för framtiden som kan bli världens bästa på deras respektive positioner - MEN som samtidigt håller en hög nivå redan nu och inte kommer att göra bort sig. Där passar Pogba perfekt in och det är därför jag vill ha hit honom. Jag ser klassen och potentialen. Framför allt har jag aldrig bevittnat en mittfältare som honom tidigare, han är rätt så unik eftersom han i princip inte har några egentliga svagheter (förutom att han kan vara lite nonchalant emellanåt men det försvinner med rutin och erfarenhet). Han är både stor, stark och fysiskt begåvad samtidigt som han besitter en teknik, passningsspel, spelförståelse och vision av den absoluta toppen. Det är unikt. Jag ser honom som framtidens mittfältare, och det är därför jag är så galen över att då hit honom. Med ett ungt och nytt Barça med spelare som Ter Stegen, Neymar och Rafinha har vi redan mycket vunnet, men det saknas en ung och lovande mittback (Marquinhos eller Laporte), och det saknas Pogba. Skulle man sedan även lyckas få in spelare som Rakitic och Reus så har vi framtiden säkrad för många år. Det är så jag ser på saken. Hur som helst så är jag helt emot att sälja Sanchez bortsett från ifall det går att inkludera honom i en Pogba affär. Btw, än idag grämer jag mig över att Thiago gick.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-05 13:09
B-Guden

Om man inte ger spelare som Alexis fri roll och större ansvar, varför vill man då köpa Reus när vi kommer förstöra honom as well? Vill man få ut det bästa av Alexis så behöver han det jag nämnde ovan annars är det ingen mening och köpa spelare i hans kaliber(showare, snabba etc). Nämnde btw Reus eftersom han ryktas till oss, om du nu undrar.

Barcelona B-Guden
2014-06-05 13:05
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Kolla hur bra Pedro är i Spanien*
Passar dessutom in mycket bättre i laget, ge Alexis större ansvar när vi har spelare som är bättre på det än honom ? Messi Neymar Iniesta osv.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-05 13:02
KarmalsAKaranka Du är rolig du. Hur kan man vilja sälja Alexis men behålla Pedro? Alexis är en mkt bättre fotbollsspelare och har potentialen att bli top 15 OM vi bara ger han friare roll och inte slicka kant. Kolla bara hur bra han spelar i Chile. Pedro däremot, har inte gjort någon här inne nöjd på de senaste 3 åren. Detsamma gäller Tello dock föredrar jag Tello över Pedro. Du likeade säkert din egna kommentar. :P Ha de!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-05 12:58
Davids3 Jag ser det som ett krav att spelare av den kalibern ansluter.
Barcelona J.Gamper
2014-06-05 12:52
Gabriel

Kan inte annat än hålla med dig. Bort med Pedro. Sälj Alexis för dyra pengar annars håller vi kvar honom. Samma sak med Fabregas

Sen är jag väldigt osäker på ifall pogba kan bidra med mycket förutom sin fysik på Barcas mittfält. Men han är ung och kan utvecklas till en riktig Crack.
Barcelona Mido
2014-06-05 12:48
Här är videon där pique säger att fabregas är såld för 33 milj på presskonferansen. klicka på länken
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-05 12:24
Säljer vi Sanchez räknas det som ett nyförvärv i mina ögon. Kommer bli lika euforisk som när vi sålde Oleguer och Keita.
2014-06-05 12:22
@BAGNACK & DONGOU:

Vad är han känd för? Vad bör han vara känd för?
Barcelona Gabriel
2014-06-05 12:22
Fan vad jag hoppas att Sanchez stannar. Kan inte förstå att det är han som ryktas bort samtidigt som Pedro ska stanna. Sälj mycket hellre Pedro. Som jag redan sagt, jag är bara "på" att sälja Sanchez om man kan få in honom i en Pogba affär, annars vill jag verkligen inte sälja honom.
Barcelona Davids3
2014-06-05 12:18
Är det möjligt att både Rakitic och Reus signar ?
Barcelona J.Gamper
2014-06-05 11:56
Luigi .. Intressant tanke där indeed!

Alexis Sanchez som offensiv mittfältare skulle vara intressant o se. Med Messi och Neymar på kanterna som bryter inåt och med yttrar som for fram.. och med en riktig målgörare där framme .. Typ Falcao.
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 11:55
Gio Style (Barcelona) Kan inte förstå hur vissa tycker att sanchez + 30 mille = Pogba! Sanchez dominerar i landslaget och han är den största stjärnan, inte Vidal. Han gjorde typ 18-19 ligamål och en hel drös med assist i ligaspelet. Och detta från en otacksamma högerpositionen (otacksam för högerfotade iaf). Har Pogba bättre statistik? Tycker att folk överskattar Pogba en aning samtidigt som dom underskattar sanchez. Tro mig, Pogba skulle inte heller dominera sönder i Barcelona om han tvingades slå tvåmeterspassningar.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-05 11:45
Bara kolla på Alexis två assist mot Nordirland. De är lika läckra som de mot Egypten. Han kan bli vår di Maria. antingen ger de honom fri roll på högerkanten eller spelar de honom centralt som en offensiv mittfältare. Han jobbar bakåt mer än alla andra spelare. Jag hatar när vi alltid ska bredda laget till hörnflaggorna. Varför kan vi inte ha våra yttrar med centralt? det blir för tunt i mitten och Xavi, farfar Xavi har inte den gnistan längre kvar att hitta på något för att komma genom med Iniesta och Messi. Spela mer centralt är farligare och man ska komma med fart. Neymar och Alexis är som två fiskar på land vid kanterna. Låt de simma för helvete. Låt Neymar ta frisparkar med Messi. Låt oss skryta med våra två stjärnor tillsammans. Varför trycka ner Neymar för att skolpojkarna ska ha rätten till frisparkar först. Jag ber för att Lucho ändrar på det här. Annars förväntar jag mig en lika vilsen säsong med Zubi Bomb i spetsen.
Länktips: t.co/8rSAQfb84j
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-05 11:42
I Juventus forum är de desperat kära i Alexis Sanchez. De vill verkligen ha honom. Bara om våran forum kunde uppskatta han lite mer.. Jag menar han gjorde fan 19 liga mål. Och han inte känd för sitt målskytt
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-05 11:41
Skulle bli mycket förvånad om Bayern slängde in Reus ;-)
2014-06-05 11:28
Bayern: Bastian blir skadad/byte muller, thiago och kroos även Martinez kan hoppa in. Madrid: Di Maria skadad/byte, Isco! Alonso skadad, khedira och illara som kan blomma ut med lite tid. I Barca. Iniesta skadad/byte Sergio Roberto!!!!! Xavi, Sergio Roberto!!! Cesc, Sergio Roberto!!! Barcas backlinje: pique är skadad, ingen. Bartra får väl chansen då! Masken är skadad! Vi kör 3 backslinje. Fan jag glömde vår back Song, My bad. Så som lag snurrade upp oss förra säsongen hände inte ens under Reijkard.
Barcelona Imzon
2014-06-05 11:21
Vad är det för människor som sitter bakom sina skärmar och skriver här. Tror ni det bara är att sälja Cesc och sen ta in en världsmittfältare och tro det ska funka eller?

Cesc ska fan ingenstans han är den enda som är "annorlunda" i sitt spel i dagens barca. Vet inte hur många gånger jag sagt det men han måste få en tydlig position på mitten nu nästa säsong. Xavi måste acceptera bänken och få hoppa in när vi behöver kontrollera matcher.

Säljer man Cesc så kommer jag ge upp denna silly season oavsett vem man köper in. Då orkar jag inte mer. Jag som har gått runt och trott att äntligen inser man bristerna i försvaret och köper in klass spelare.

Samma sak gäller anfallet, vad fan ska Aguero göra på en kant eller centralt i Barca? Han är en fantastsk spelare men helt ärligt tror ni han kommer briljera på en kant med den yta som våra anfallare får?

Problemet är inte spelet, det är spelmodellen. Fan vad hattigt detta blev men blev helt jävla oxtokig när jag läste att Cesc kanske lämnar.
2014-06-05 11:20
Vår trupp är för tunn. Om Barca vill hänga med storklubbarna i Europa ska de behålla spelarna och inte sälja. Ungdomarna!? Tyvärr ska endast de bästa slå sig in i Barca precis som Bayern, Real till och med Dortmund. La masia gullandet ger alla chansen som inte ens förtjänar det.

Jag hade behållit Cesc och köpt Rakitic. Xavi får agera bänk. Iniesta som inte alltid är så brilliant får slåss om sin plats med Cesc, Rakitic och Rafinha. Det här hade varit en sjuk bra bänk. Vi har blivit för beroende av stackars iniesta också. Ingen kan bryta sig genom Täta försvar om han inte börjar med sina dribblingsräder och det gör oss uppenbart. Vi har inte den lagsammanhållningen längre som Barca är kända för. Vi passar runt bollen utan idéer. Till och mina blinda Madrid supportrar till vänner säger att Barca har tappat sin ide i passningsspelet.

Det här är inte mycket att begära. Kolla på mittfältet i Bayern och Madrid. De har fullt med spelare som kan täcka och hota om platserna. Vår trupp blir utmattad på grund av att våra avbytare är skit. Det går inte rotera med de då vi kommer förlora matchen. Vi har en bra startelva och en bänk som inte ens är bättre än Atleticos eller villareals.

Rakitics lön och Cesc kan inte vara så dyr. Xavi får mer betalt än de bägge tillsammans. Vad som även oroar mig med den här ledningen är att de för alla bakom ljusen. Jag tror inte ett dugg på de tills de har bevisat för mig. Alla kan prata och lova saker och ting.
2014-06-05 11:02
Cesc kan äta skit.
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-05 10:56
Hoppas att Cesc säljs till rätt summa, annars inte. Cesc har under sina tre år inte levt upp till förväntningarna, en oerhörd seg spelare som stannar upp spelet och tempot. Oftast har han sett så nonchalant ut på planen! Bättre att köpa en mer löpvillig spelare och en som är SNABBARE! Har tröttnat på honom, och hans oförmåga att prestera mot större lag och under vårterminen, då det vankas avgörande matcher i alla tre titlar. Får man rätt pris, så sälj omgående!
Barcelona Santiago Cazorla
2014-06-05 10:56
@westinho - Sergio #16:

Hehe. Håller med om att han inte har levt upp till förväntningarna riktigt men har ändå varit duktig för er och han såg bättre ut än någonsin under hösten. Få spelare som kan leverera djupledsbollar som honom.

Kollar på er mycket(gillar Messi extremt mycket) och det är många gånger ni har fått slänga in Sergi Roberto och såna spelare så säljer ni Cesc känns det nästan som att ni behöver värva 2 mittfältare dessutom.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-05 10:51
@Santiago Cazorla:

Okej, ringer ett samtal till Zubi snart.

Faktum är att Cesc inte levt upp till förväntningarna. Han må göra många mål och assist, men spelmässigt har han varit underkänd. Jag har inget emot Cesc och har gärna kvar honom, men om han säljs och vi köper in en bra ersättare är det okej för mig.
Barcelona Santiago Cazorla
2014-06-05 10:44
Förstår verkligen inte varför Cesc ryktas bort, han var ju fantastisk för er under hösten. Hans statistik är riktigt bra också. Klart att han inte gynnas av att Xavi tar upp mycket av hans plats dessutom och sedan passar han ett mer rakare spel som ni hade i början. Snälla, behåll honom och sälj inte killen till Chelsea. :P
Ronaldinho the original
2014-06-05 10:42
Någon som vet hur många mål och assist Alexis har med klubb och landslag den här säsongen inklusive dom 2 assist igår?
Barcelona NoGo™
2014-06-05 10:22
Mundo Deportivo skriver om uppgifterna som tv3 o Bernat Soler kommer med att Titos sista gåva till klubben var att se till att Leo stannade. Tydligen så hade Leo starka tvivel på att fortsätta och berättade sina tankar för Tito, Pinto och Pepe Costa var också med. Tito som då ska ha övertygat Leo att stanna. Detta ägde rum några dagar efter cup finalen och uttåget från CL och Leo var nerstämd o var orolig hur fansen skulle bemöta han i hemma mötet mot Athletic. Någon med lite bättre spanska kunskaper kanske kunde sammanfatta hela texten :P
Annons: