/spanien/barcelona/forum/4675.aspx/spanien/barcelona/forum/4675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-05 20:23
Kith. Nej dem siffrorna man angav var inte felaktiga, däremot var inte allt inräknat. €17M gick till Santos och €40M till Neymars pappas företag. Total transfersumma €57M. Däremot tillkom diverse bonusar, rättigheter för Neymar osv som gjorde att summan landade på totalt drygt €80M för allt. Dock var detta inget klubben betalar ut på en gång i en klumpsumma. Så den summan skadade inte klubbens ekonomi. Barcelona är trots allt en finansiellt stark klubb. Och ja jag är mycket väl medveten om att klubben ska betala tillbaka skatt för värvningen, men €10M är trots allt inga jättesummor för oss. Och i vilket fall som helst så användes inte förra årets budget då man använde förgående års för värvningen. Och vi är trots allt en rik klubb och man har sagt att pengar finns och tills någon annan fakta som visar att vi inte har det dyker upp väljer jag att tro så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-05 20:07
Blaugrana91 Jag tror inte för ett ögonblick att Barca har dem summorna tillgängliga för transfer bara sådär. Vi pratar alltså om den snålaste och mest inkompetenta ledningen på många år. Och hade fallet vart så så skulle man rytit till vid första ryktesspridning likt PSG och CIty gör istället för att hinta och bidra till ännu mer skvaller. Dessutom, säger Bartomeu att allting är OK tar jag det som att allting är åt helvete. Precis som den ljugande och fifflande och mutande junta som vi är tvungna att stå ut med 2 år till
Real Madrid Kith.
2014-06-05 20:00
@Blaugrana91:

Har ingen lust och förklara allt för dig, läs på. Barcelona behöver få in pengar för att renovera truppen, budgeten som finns räcker inte till för alla förändringar som behövs. Kan ge dig en ledtråd, du vet väl att vi blivit dömda till 10 miljoner euro böter för skattefiffel på grund av Neymar's värvning, med andra ord, det man stängde böckerna med var felaktiga siffror. Läs på och sluta vara så subjektiv, ta av dig glasögonen så slipper du göra bort dig genom att självsäkert säga att någon som är mer koll än dig har fel.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-05 19:50
Kith. Fast det du säger stämmer inte. Neymar värvades inte för förra sommarens budget utan för den som vi hade året innan det. Anledningen är att han värvades i maj, dvs innan säsongen var slut och innan klubben "stängt" det årets budget. Så med andra ord rörde vi inte förra årets budget. Fanns ju en anledning till att vi var villiga att erbjuda €50M för Thiago Silva. Så köper knappast det som argument till att vi ev. säljer Cesc, dessutom har man sagt officiellt från klubbens sida att man inte vill sälja toppspelare (läs Cesc och Sanchez). Samt att man gått ut och sagt att pengar inte är ett problem. Säljs Cesc så är det antingen för att han själv vill eller för Enrique vill det. båda känns dock inte realistiska.
Real Madrid Kith.
2014-06-05 19:50
Hur kan ni vara så hycklande att ni klagar på att Cesc vill till Chelsea? Han blir utbuad, han är inte respekterad av fansen och ni vill komma här och säga åt honom vad han ska göra med sin karriär. Det är självaste fan att han vill spela i en storklubb med ett stort projekt som Chelsea, givetvis vill han spela under en vinnare som Mou. Vad har han och hämta i United eller Arsenal? Inte ett skit.

Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt, ni kan inte såga Fabregas vid fotknölarna för att sedan säga åt honom vad han skall göra, han får göra precis som han vill, bara han försvinner och denna sagan får sitt eländiga slut.
Barcelona Barcadinho.
2014-06-05 19:39
Cesc väljer Chelsea eftersom han vill till London. Han har sagt det förut i samband med flytten till Barcelona. Att London är hans andra hem.

Jag klantar klubben för den här saken. En till spelare i raden av misslyckade värvningar. Jag kan nästan inte förstå hur klubben kunde misslyckas med att smälta in honom i startelvan på allvar. Han som alla sa har "Barca-dna".
Det är ett misslyckande i nästan samma klass som Zlatan.
Och alla tränare som har haft honom är ansvariga för det. Fega allihopa och svaga på att kunna rotera rätt.
Fiasko.
Neymar11
2014-06-05 19:36
LeoMessi (Barcelona) Jag skiter fullständigt i vart han drar, har aldrig gillat honom. Och han har gjort enstaka bra matcher mot bottengäng. Han får välja precis vart han vill spela, mitt inlägg handlade om att klubben inte kan tvinga honom välja något annat
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 19:33
Neymar11 (Barcelona) Så som det verkar vara just nu så vill inte handen ha kvar honom och tydligen en del av ledningen vill sälja honom. Så om varken vi eller ledningen vill ha kvar honom, ska han inte åtminstone få möjlighet att välja klubb? Eller ska vi välja klubb åt honom? Tro mig, jag hade hellre sett han drog till nästan vilken klubb som helst utom Chelsea. Men om han inte känner sig önskad här så tror jag inte att han känner att behöver ta en annan klubb bara för att göra dom som inte vill ha kvar honom nöjda.
Neymar11
2014-06-05 19:28
Gabriel Och med tanke på att Pogba finns med i Chelseas önskelista så borde du bli överlycklig om dom tar cesc istället haha Finns alltid något positivt i det negativa!
Neymar11
2014-06-05 19:22
LeoMessi (Barcelona) Ska han inte kunna ta emot kritik av fansen? Den som inte kan ta emot kritik när dom har presterat dåligt en längre tid kan gärna dra. Och med tanke på att han lämnade klubben så enkelt när han var ung så kan jag tänka mig att dom flesta var emot en värvning av Cesc Kärlek och respekt från fansen förtjänar man, inget som kommer med ett signat kontrakt Gabriel Se det som att vi försvagar Chelsea när vi ger dom cesc;) tror han kommer misslyckas totalt där. Arsenal eller Liverpool hade passat han mer och han hade kunnat höja dom lagen När det gäller Villa då tror jag faktiskt han körde utpressning mot klubben. Att han stannar hellre kvar än drar till England.
Barcelona Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito
2014-06-05 19:18
Tito övertalade Messi att stanna..Hur trovärdigt är detta?
Barcelona Gabriel
2014-06-05 19:14
Neymar11 Klart man inte kan tvinga honom men han verkar rätt så bestämd på att kicka vidare till en annan klubb och inte stanna kvar, samtidigt som Lucho inte direkt verkar räkna med han i hans planer till nästa säsong heller. Zlatan befann sig i en liknande situation (även om det fanns orsaker internt mellan han och Pep som gjorde att det blev som det blev) sommaren han försvann från oss. Han ville dra till Real Madrid, men sålde vi honom till dem? Nej, de klart som fan att vi inte gjorde det. Och ja, det är en viss skillnad då dem är våran huvudkonkurrent och värsta rival but still, poängen är densamme. Bara för att en spelare vill till ett visst ställe så innebär det inte att man som klubb ska böja sig till spelarens vilja bara för att. Det var samma med David Villa, man hade ett erbjudande från massa engelska klubbar och det pratades bland annat om ett 15M€ från Tottenham, nu valde man istället att sälja honom till Valencia för ynka 2. Varför? För att man inte vågade riskera att han skulle sitta kvar kontraktet och dra in den feta lön som han tjänade. Usel magkänsla av klubben. Det krävs ingen Einstein att förstå att David Villa ville röra vidare på sig, oavsett vilken klubb det handlade om. Han hade aldrig accepterat att sitta på bänken den här säsongen i Barcelona och prioriteras efter Neymar, Pedro och Sanchez - han hade rört sig vidare oavsett men klubben har inga förhandlingsskills. Tycker man borde vara hårdare gällande vilka spelare vi säljer och framför allt till vilket pris. Egentligen har jag inga problem med att vi säljer Fabregas till Chelsea även om jag hatar den klubben, bara de betalar hans värde. 33M€ är för lite för honom och jag är helt övertygad om att två andra klubbar som befinner sig i Manchester hade betalat en hel del mer. Spelar man hardballs mot Fabregas och Lucho hade berättat att han inte ingår i hans planer till nästa säsong, samtidigt som klubben berättar att man inte har några problem att sälja honom till Chelsea MEN FÖR RÄTT PRIS så kommer man gå ur vinnande ur den här striden. Jag lovar att om det hade sett ut så här att vi nu fick in ett bud från Chelsea på 33 för Fabregas och 45-50 från United och City så berättar Cesc till klubben att det är Chelsea han vill gå till av dessa tre klubbar och ber klubben att acceptera budet. Klubben gör då det, istället för att säga "sorry, men dem betalar för lite för dig. Vi kommer att acceptera United och Citys bud som ligger på ca 45, du får bestämma vilken av dessa du vill gå till. Annars är det upp till dig och din agent att fixa så att Chelsea betalar ditt värde om du verkligen vill dra dit." Jag vet inte om jag bara är naiv och inte har en minsta jävla aning om hur det egentligen funkar, men det är så jag hade hanterat med situationerna. But what the fuck do I know, jag sitter bara bakom en datorskärm.. :)
Barcelona Diar Shekha
2014-06-05 19:11
Barcelona kan inte sälja till en klubb där Fabregas inte vill lira i. Manchester United erbjuder mest men Fabregas vill med all sannolikhet inte gå dit på grund av att de inte lirar i Europa. Vad finns det kvar då? Jo, bara Chelsea just nu. Jag tycker själv att Fabregas borde avvakta lite, Bayern München, PSG och Monaco är inte omöjliga dörrar heller.
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 19:09
Neymar11 (Barcelona) Han blir ju utbuad av sina egna fans, varför ska han då bry sig om vad vi tycker?
Neymar11
2014-06-05 19:03
Gabriel (Barcelona) Klubben kan inte tvinga honom välja någon annan klubb. Det enda klubben kan göra är att ge fan i att sälja och låta han ruttna av kontraktstiden Men att han ändå väljer att spela för Mou säger en hel del om honom och varför han ändå inte passade in hos oss
Barcelona Gabriel
2014-06-05 18:52
Varför tror ni att vi väljer att sälja Fabregas till Chelsea av alla klubbar? Varför tror ni att vi valde att sälja David Villa till Atletico av alla som var intresserade. Svaret är enkelt; spelarna vill till de klubbarna och Barça viker sig till deras vilja.

Fabregas vill gå till Chelsea dels pga projektet men även en viss del pga staden skulle jag tro. London är en stad man mycket hellre bor i än exempelvis Manchester ifall han hade valt att gå till City. Dessutom har han bott där innan, det blir enklare så. Att dem inte riktigt spelar den fotboll han är van vid kan han nog strunta i, man ändras med åren. Han är 27 år nu och prioriterar nog andra saker än vilken typ av fotboll han vill representera. Han har redan representerat 2 klubbar med totalfotboll i Arsenal och oss, och med tanke på omständigheterna - att han inte riktigt lyckats hos oss och inte uppskattas på det sätt som han hade önskat att han gjorde, så tror jag att han skiter blanka fan i vilken typ av fotboll Chelsea spelar så länge det är en stor klubb, med ett stort projekt och en stad han kommer att trivas i. Dessa krav uppfyller Chelsea.

Chelsea kommer att bli giftiga nästa säsong, definitvt en huvudkonkurrent till Champions League om värvningarna för dem går igenom.
Barcelona Rambla~
2014-06-05 18:43
Jag förstår heller inte vad Barca och Atletico sysslar med. Att sälja spelare till just den klubben av alla klubbar. Hur fan tänker man egentligen? Jag begriper heller inte hur den klubben lyckats övertala Cesc att gå dit.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-05 18:39
Talas om Costa, Felipe och Cesc till Chelsea. Helt plötsligt ser Barca och Atletico till att Chelsea blir en av favoriterna till CL nästa säsong. Aldrig förstått mig på försäljningar av etablerade världsspelare till huvudkonkurrenter. Arsenal, PSG, United, Liverpool hade känts bättre och mer logiskt. Men inte Chelsea!

Har inte hunnit visa min glädje över lucho som tränare än. Profilnamnet förklarar väl en del. Lucho är all time favoritspelare i Barcelona för mig, en som kom från Real, spelade med ett stort hjärta, antimadridistahjärta, åkte till bernabeu, gjorde mål och visade publiken fingret. Rätt eller fel skiter jag i. Lucho är en stark karaktär, kanske ingen Pep rent taktiskt, men han kommer vara en Simeone. Och han kommer köra sitt, ändra på det han vill och känner är bäst.

Lucho är en som fansen och spelarna kommer slita för. Han är långt ifrån grågubben vi hade sist som inte vågade ändra på nåt och gjorde som ledningen sa hela tiden.
Barcelona Mido
2014-06-05 18:31
helvete va deprimerad man blir när man läser silly. alla lag budar rycker i alla spelare . Alex från psg är klar för Milan. Keita för romantic osv. om oss står det bara vilka spelare som säljs eller vilka spelare som barça är intresserade av. trött man blir
Barcelona san_miguel
2014-06-05 18:16
Hej.

Jag har läst massa diskussioner här om vilka spelare som ska bort och hit och om vilka som passar i spelsystemet.

Det jag inte fattar de är att alla verkar tycka att vi ska spela som vi gjort innan och att ingen verkar fattat att det kanske kan bli lite förändringar i spel sättet.

T.ex sa sa Luis Enrique att de inte är spikat med 4-3-3.

De finna massa spelare som många här ratar som mycket väl kan passa bättre in i ett spelsystem som Luis har tänkt sig.
Barcelona LeoMessi
2014-06-05 18:06
Har cesc uttalat sig? Jag är helt inställd på att ingen ersättare för cesc kommer att komma. Och om sanchez drar så kommer ingen värdig ersättare anlända. Nej tello är ingen värdig ersättare.
Real Madrid Kith.
2014-06-05 18:05
Ni förstår väl att klubben är tvungen och sälja Fabregas för att få in pengar. Neymar värvningen skadade oss något enormt, summan som vi fick betala för honom var man tvungen och ta från sommarens transferbudget för att finansiera. Man är tvungen och sälja för att kunna värva det man behöver och vi har inte många som kan dra in pengar. Det är inga stora pengar man kan få in på Tello, Cuenca, Bojan, Sergio Roberto och Song.
Barcelona Rambla~
2014-06-05 17:50
@Davids3:

Det är det enda vi får läsa om. Barca har ett avtal med den, och den spelaren vill komma till Barca och bla bla. Samma skit om och om igen från Sport och MD. Inget konkret, inget om överens med klubben, alltid om spelarna. Trött på skiten.

I början på veckan hade Sport olika artiklar där Cesc var helt klar för tre olika klubbar. De var så desperata att få ut några nyheter att de helt enkelt chansade vilt om vilken klubb det var. Med några timmars mellanrum lade de upp nya artiklar där han helt plötsligt var klar för en annan klubb. Hur fan kan de med? Har de ingen som helst yrkesheder alls?
Rivaldo Ferreira
2014-06-05 17:49
Varför vill han dit? Costa och Torres visst. Oljeklubbar dessa dagar...
Real Madrid Kith.
2014-06-05 17:49
Hur mycket tycker ni Fabregas är värd? Jag tycker 33 miljoner euro i en normal marknad är Fabregas värde. Dock så förstår jag att folk vill ha mer betalt när spelare som David Luiz lämnar för 50 miljoner euro, men nu är det så att det är varken PSG eller Monaco som är intresserade. Klubbar som City och Chelsea har växt så pass mycket och lärt sig av tidigare misstag att de inte behöver betala fantasisummor längre.

Sen måste vi vara ärliga, vår värdelösa ledning har gjort det så pass klart att man vill göra sig av med Fabregas att det är svårt och få bra betalt, vi gör våra spelare oattraktiva på marknaden. Fabregas har heller inte levrat under 3 år och det vet intresserade klubbar om.
Barcelona Rambla~
2014-06-05 17:44
@koeman92:
Det jag inte förstår är, hur i helvete kan Cesc välja att ens förhandla med den skitkubben? Usch, jag förstår verkligen inte. Där sjönk han rejält i min bok. Hur fan lyckas de locka till sig spelare med sin anti-fotboll? Sen det här om vår ledning. Jag orkar inte ens kommentera längre. Folk här inne blir bara trötta på och irriterade att läsa om samma sak hela tiden. Men nu är de verkligen nere på bottennivå. Denna helt jävla inkompetenta Zubi och hans chef Barto. De kan dra åt helvete. Sen så må Zubi vara målvaktslegend i klubben bäst han vill. Det de håller på med är oförsvarbart.
Barcelona grande jw
2014-06-05 17:43
Tro fan att alla kommer hylla Alexis, Pedro, Messi och Neymar till skyarna nu när det vankas VM. Det säger väl sig självt att alla barcaspelare kommer glänsa mest i VM eftersom dom tog semester från klubbspel redan i februari.
Rivaldo Ferreira
2014-06-05 17:42
@Barieta:

Ja. Hoppas Rafinha får en chans denna gång bara
Barcelona Davids3
2014-06-05 17:38
Vi ska inte heller räkna ut Reus helt ännu, kanske blir något..
Barcelona Barieta
2014-06-05 17:35
Rivaldo Ferreira

Rafinha har ju kommit tillbaks från utlåningen. Blir det Rakitic och Rafinha, plus att Mascherano börjar spela på sin riktiga position, så tycker jag mittfältet känns bra.
Annons: