/spanien/barcelona/forum/4673.aspx/spanien/barcelona/forum/4673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-05-31 14:11
Klockan 19.00 spelare B-laget hemma mot Alcorcon i Segundans näst sista omgång.
Ett antal spelare är frånvarande pga landskampande, bland annat är Munir, Adama, Samper, Sandro och Grimaldo och spelar med Spaniens U19-lag.

Truppen;

Masip, Ortolá, S. Gómez, Patric, Planas, Ilie, Dongou, Espinosa, Babunski, Bagnack, Denis Suárez, D. Nieto, Juste, Lucas, Edu Bedia, Moha och Kaptoum. De två sistnämnda är från Juvenil A.

Tänkbar startelva;

Masip

Patric - S. Gomez - Bagnack - Planas

Edu Bedia - Ilie - Espinosa

D. Nieto - Dongou - D. Suarez

Stream lär finnas, men själv kan jag tyvärr inte se matchen.
Ronaldinho the original
2014-05-31 14:04
Hur många av våra 7 Barca spelare tror ni kommer starta i Vm? Själv tror jag på Xavi,Pique,Iniesta,Pedro,Alba och Sergio
Postat via SvenskaFans-appen
2014-05-31 13:56
Heh, varken Navas eller Deulofeu kom med i Spaniens VM-trupp till slut;

Casillas, Reina och De Gea

Juanfran, Azpilizueta, Ramos, Piqué, Albiol, Martinez och Alba

Xavi, Iniesta, Cazorla, Silva, Alonso, Busquets, Koke och Cesc

Mata, Pedro, Villa, Torres och Costa
Barcelona J.Gamper
2014-05-31 13:53
Sanchez är värd det dubbla men utav någon anledning så undervärderas Barca spelarna alltid :S. Kanske beror det på att det finns så många andra stjärnor runt omkring.

Men Vidal däremot... Skulle vara en dröm o se honom på mittfältet i Barca. Skulle komplettera bra med sitt slit, huvudspel och rörelse. Synd att han är så dyr.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-31 13:50
Haha är Roma efterblivna eller, €61M för Benatia?? Lägg ner säger jag bara.

Jag håller med Gabriel varför går inte klubben efter Hummels, han kan man säkert få loss för dryga €35M allafall.

Hummels och Marquinhos/Laporte hade varit perfekt.
Neymar11
2014-05-31 13:34
Detta som är det roliga Alexis är den lysande stjärnan i Chile och Vidal står under honom. Alexis är yngre och den mer kreative Sanchez värderas till 25 miljoner € Vidal värderas till 50-60 miljoner € Fuck logic
Barcelona Júnior.
2014-05-31 13:32
Gabriel

När PSG betalar 50 miljoner för David Luiz så får det andra klubbarna att öppna ögonen. Med tanke på att Benatia är bättre än brassen så vill de ha mer. Det var ju likadant när Real Madrid köpte Bale för miljarden, Raiola gick direkt ut och sa att Pogba var värd det dubbla.
Barcelona El Soap
2014-05-31 13:08
Ge mig Laporte, så blir jag nöjd.
Barcelona Gabriel
2014-05-31 13:06
61M€ för Benatia? Vad har de rökt på i Rom? Jag förstår fortfarande inte varför vi inte bara köper Hummels, tror inte han hade varit sådär jätte dyr.
Barcelona koeman92
2014-05-31 13:03
Varför försöker inte vi med Mangala? Både bättre och billigare än Benatia. Har mhan ens ryktats till oss nupå ett tag? Verkar inte ens som att han står på listan över de mittbackar vi ska ha till nästa säsong

Barcelona Diar Shekha
2014-05-31 12:59
Frågan är återigen vem Barcelona ska satsa på nu när Benatia verkar "svår". Marquinhos är fantastisk och är tillsammans med Varane Europa's största talanger på sina positioner. Jag tycker att vi behöver en mittback till men jag vet inte riktigt vem, vi har ju missat nästan allt och alla.. Å andra sidan hellre en mittback än ingenting. Marquinhos får gärna komma!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-31 12:54
61 miljoner euro? Aldrig i livet! Med dessa pengar kan vi köpa BÅDE Marquinhos och Laporte!
Barcelona Gio Style
2014-05-31 12:48
@NoGo™ :

Underbara nyheter! Hoppas att det stämmer.
2014-05-31 12:47
Roma director Sabatini,: "Benatia-City? Whoever wants him, has to pay €61M. We want him to stay

Liiitee dyrt
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-31 12:36
"@barcastuff: Alexis Sanchez has scored 28 goals and gave 20 assists in 63 games for Barcelona and Chile this season #fcblive [via @barcastat]"
Barcelona NoGo™
2014-05-31 12:27
Javier Mascherano (29) has told Barcelona he will continue at the club next season. Under Luis Enrique, he will again play in midfield. [md]

Härligt!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-31 12:06
Kollade på Chiles höjdpunkter nyss ovh herregud vilken spelare Alexis är. Det här gjorde han mot en Egypten som parkerade bussen och väntade på kontringar. Alexis är Klass rakt igenom bara för han fungerar inte här betyder det inte att han är skit och inte värd mer än 25. Han är värd det dubbla och Barca ska vara envisa inatt inte sälja honom billigt. Alexis kan bli vår egna DI Maria om vi ger honom ett större ansvar.

Vad som sätter käppen i hjulet gör honom är att i Barca har vi 3 st bollkramare som ska stå för det som Alexis gör i Chile. Det ä Xavi, iniesta och Messi. Vi får inte glömma Neymar som är lika förstjust i bollen. Om lucho kan kombinera ihop dessa spelare och få de att fungera ihop och ta varandras ansvar och roller kan det bli sjukt roligt.
Barcelona Mido
2014-05-31 11:54
Enligt MD ryktas Higuain till oss och Messi fick i uppdrag att övertala honom!
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-31 11:33
@Gio Style:

Alexis "Split vision" Sanchez?
Barcelona Zamboza
2014-05-31 11:25
@DM1982:

Tror det är rent skitsnack. Sport gjorde något liknande förra eller för 2 år sen när vi var ute efter T Silva.
2014-05-31 10:37
Det är sjukt hur en spelare kan förändras så fort han får lite ansvar och en annan färg på matchtröjan.
Det är bara att buga och bocka för el Niño Maravilla.

Hoppas han får glänsa lika mycket i VM.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-31 09:53
Neymar 11 Jaha ok, vad alla är sarkastiska här inne.
Neymar11
2014-05-31 09:50
Leo y Cesc (Barcelona) Om du inte förstod sarkasmen i hans inlägg igår så ja...
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-31 09:43
Xaviesta Igår skrev du hur Alexis är den sämsta spelaren och ska lämna, nu hyllar du han? Vilka människor det finns här inne, vänder kappan efter vinden minst sagt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-31 08:58
@barcastuff: De Gea (Man United): "Cesc to Man United? Would be nice. I'm trying to convince him to come to Manchester." [la sexta] De Gea återigen. Förra året var det thiago. Minns när Barcaspelarna pratade med Cesc och alla gick banananas.
Barcelona Andrés V
2014-05-31 08:36
Chile vs Egypten 3-2

Dessa assist som Alexis gör är helt galna, sjukt hög nivå han håller i landslaget oavsett om dom möter Egypten eller spanien/tyskland. Synd bara att han aldrig få samma självförtroende i Barca
Barcelona Videxis
2014-05-31 06:04
Alexis så jävla sjukt bra, det enda som skadar honom är att han inte inte får tillräckligt med plats i Barca plus att en kontringsfotboll skulle passa han extremt mycket bättre än att blir stillastående på kanten! Wow vilka assister för övrigt, när Alexis spelar i Chile så håller han fan sjukt hög nivå
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-31 04:33
Finns ingen chans att dom säljer honom såvida han inte begär det själv. Killen är exemplarisk precis som klubben vill att spelarna ska vara. Sliter på planen, gnäller aldrig, ödmjuk och lagspelare. I Chile är han däremot en av nyckelspelarna och glänser således mer. Chile kommer att överraska många i VM med sin fartfyllda kvicka fotboll. Dom är däremot, precis som Barca, väldigt sårbara i luften samt sett till fysiken men väger upp det snabb och rak fotboll samt individuella prestationer från bl a Vargas, Alexis själv och Vidal. Gio Style lär ha riktigt skoj i juni :)
Barcelona CuleAK
2014-05-31 04:26
Haha om Barca säljer Alexis så kommer jag gråta, speciellt för priset det ryktas om.
Barcelona Gio Style
2014-05-31 04:24
Så fort jag har highlightsen så skall jag länka dem här.
Chile 3-2, Alexis 3 sjukt snygga assists.
Annons: