/spanien/barcelona/forum/4671.aspx/spanien/barcelona/forum/4671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-06 02:18
Skön bild på Luis Enrique! :D
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-06 02:15
Blaugrana91

Bullshit men man får ju hoppas att det stämmer, Koke sa att han vill stanna och Atletico vill inte sälja, är Zubi dum i huvudet eller? Move on...
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 02:10
Sport har på sin löpsida inför morgondagens tidning att Barca vill ha två mittfältare. Man skriver att Rakitic i princip är klar och att man nu börjar förhandla om en värvning av Koke också! Ska ju tas med en stor nypa salt men så omöjligt är det ju inte. Tänk en mittfältstrupp (Om Cesc lämnar dvs) med Iniesta, Xavi, Busquets, Rakitic, Koke, Mascherano och Rafinha. Wow säger jag! Sen till försvaret värvar vi Hummels och Marquinhos/Laporte. Och till anfallet Reus eller Aguero.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2014-06-06 02:10
Kebabtraume in der Mauerstadt//

Luis Enrique gick ju och bänkade självaste Fransesco Totti. Roms och italiens inofficiella kejsare. Kan han åka till Rom och utmana kejsaren på plats så har han nog stake till att komma hem till barcelona och sätta Messi på en kant. Ska någon in och skifta roll på Messi så är det nog Enrique.
Barcelona LeoMessi
2014-06-06 02:05
Barclasico (Barcelona) Sannolikheten att dos Santos går med på det är lika stor som att Moldavien vinner VM i år.
Barcelona Barclasico
2014-06-06 02:01
The Claudio Bravo deal to Barcelona will depend on Jonathan Dos Santos approval to join Real Sociedad (mundo)
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-06-06 01:55
förstår inte vad folk inte fattar när de pratar om att värva en 9:a

Har ni inte förstått att på gott och ont bestämmer Messi allt i anfallsväg och Messi spelar i 9:ans roll. En 9:a som Barcelona hade med Eto'o i laget finns inte längre förutom Messi. Alla roller i anfallet är komplement till Messi. Det finns ingen återgång till systemet med Eto'o, Ronaldinho och en ung Messi då Messi käkat upp de andra rollerna. Såvida inte Luis Enrique vågar ta snacket och säga att han vill ha Messi på en högerkant igen. Vilket jag hade föredragit personligen.

Neymar OMV, Messi OMH och en mer tydlig 9:a. Men jag tvivlar på att det kommer ske, Messi verkar bestämma en aning mycket gällande systemet i anfallet nu.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-06 01:49
Neymar och Messi ska ta frisparkar på nära håll och Rakitic de från långt håll. Antingen kommer Don Xavi slå sina tama frisparkar eller ger Lucho direktiv om vem som ska ta de fasta situationerna. Vilket jag hoppas han gör. Det hade väckt glädje och entusiasm i spelarna att nya regler och nya saker sker i truppen. Att spela efter samma ton kommer de tröttna på. Fasta situationer är nyckeln till att vinna titlar och matcher i tuffa stunder. Då ser jag hellre Neymar ladda från vänsterkanten än Xavi och Messi från höger samt rakitic från distans.
2014-06-06 01:44
Rakitics personlighet passar in i Barcas profil. Han väsnas inte så mycket på plan eller utanför. Han gör jobbet, han gör grovjobbet och bränder med spektakulära passningar, mål och dribblingar. Utan att skryta om det, utan att ta av sig tröjan för att spänna musklerna i slutminuterna när man redan leder med 3-1.
Barcelona J.Gamper
2014-06-06 01:40
Thierry Henry

Klockrent inlägg. Du summerade det ganska bra. Fabregas en av de bästa playmakern i världen.. Visst han har varit ojämn.. men shit vilken kreativitet snubben har. Men samtidigt är det tvåvägs spelare vi behöver. Bra eller dåligt att sälja Fabregas får vi väl se i slutändan.

På tal om Marquinhos.. Skulle inte förvånad ifall han värvas.. frågan är bara hur mkt.
Barcelona Riiio!!
2014-06-06 01:31
kommer hem efter en studentfest. Lite halvdyng. Läser på Facebook om Rakitic Rakitic. Läser på svenskafans om Rakitic Rakitic. Samma på twitter. Nått på gång eller?? Bommat Fan halva dagen :-)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-06 01:27
Skönt att Rakitic värvas, en riktigt bra spelartyp som behövs i dagens Barca. MEN, jag väntar fortfarande på den där förbannade backen. Ge mig Marquinhos eller vem som helst som är kapabel att spela i vår backlinje. Skiter i vad det kostar så länge vi har råd med en eventuell centertank. Skaffa bara den där j***a mittbacken som vi väntat på i snart 4 år!
Barcelona Thierry Henry
2014-06-06 01:23
Playmakern Cesc ut. Tvåvägsspelaren Rakitic in. Antingen kommer vi få se en revolution i spelsätt i barca till hösten eller så har vi begravt oss själva. Cesc är förmodligen den bästa playmakern i fotbollsvärlden idag. Om Rakitic är tänkt att ta hand om vårat passningsspel då har vi gjort ett grovt nerköp. Skiter i om människan kommer gratis till oss. Men vill Lucho följa trenden i europa (real, bayern) och få in fysik och speed till laget så är det helt rätt. Dock helt sjukt att Cesc är den som offras istället för Xavi som är snudd på slut. Mycket tyder dock på att Lucho är ute efter ett fysiskare mer direkt spel iom att han verkar satsa på spelartyper som Rafinha och Rakitic på mitten och vill ha in anfallare som Llorente. På tiden att någon ser att vi blivit överdrivet svaga på den punkten och vill göra något åt det. Dock helt fel spelare so offras. Helt fel!
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-06 01:13
J.Gamper..Neymar hade också 1 år på sitt kontrakt.. men vi fick pröjsa ganska stort där.. rakitic är värd mer än 20 miljoner!! som spelarna blir sålda nu för tiden så ska han kosta runt 35-40 så som han har visat upp sig!
Barcelona koeman92
2014-06-06 01:11
Gabriel

Haha du beskrev min situation till 110%.. Jag har precis samma problem och verkar aldrig någonsin kunna bli botad av det..
Barcelona J.Gamper
2014-06-06 01:08
Med tanke på att han hade 1 år kvar utav kontraktet är det ju inte så svårt att göra ett kap med Raki.. Men om det ryktet stämmer så är det bra jobbat ändå!
Barcelona MabastB
2014-06-06 01:07
Drömscenariot vore om Cesc mot all förmodan stannade och vi skulle ha en mittfälltsuppsättning med Rakitic, Iniesta, Cesc och Rafinha samt Xavi som en slags mentor/ inhoppare. Det där är ett riktigt mittfällt.
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-06 01:03
Fyfan vad jag är glad över ivan rakitic anländer till oss!! för mig är han ett kap 20 miljoner!! jämför med floppen illaramendi så har rakitic bevisat vad han kan också!! jag har riktigt goda vibbar om honom.. han har visat att han är en världsklass spelare och ska spela en av dom stora klubbarna och är riktigt glad att han kommer till oss! fixa backlinjen nu!! och sen någon till ..
Barcelona J.Gamper
2014-06-06 00:55
Gabriel

Jag har tom börjat hålla på med liknande saker på jobbet :D

Nä, men det är naturligt. Efter tråkiga säsonger ser vi fram emot ett nytt fantastisk Barca. Alla verkar ha glömt hur stora Barca är.. Vill att nästa säsong ska påminna alla om det. Lucho är början på hoppet.
Barcelona Gabriel
2014-06-06 00:48
Jag hatar silly season. Jag kan aldrig gå och lägga mig och sova. Jag uppdaterar alla Barça relaterade sidor minst 1 gång i minuten när jag inte är upptagen. Maten blir försenad, sömnen blir försenad, träningen blir försenad/utebliven. Alla mina rutiner fuckas pga silly season. Skulle börja kollat på en film för 2 timmar sen, slutade med att jag fastnade vid youtube videor på fotbollsspelare, EMD, SPORT, barcastuff, detta forumet och allt annat. Nu tar jag ett break tills imorgon. Godnatt!
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:40
Kith.

Du kan åtminstone vara säker på att Rakitic tar sina instruktioner från tränaren, defensiva uppgifter och hemjobb på största allvar och han gör det riktitgt bra. Det om något saknar vi hos våra mittfältare undantaget Busquets.
2014-06-06 00:39
Verkar som spelaren jag ville ha kommer att komma. Ivan Rakitic. Han kommer ge oss längd, huvudspel, styrka och löpvilja. Kasta Vidal. Överhypad spelare.
Neymar11
2014-06-06 00:38
san_miguel (Barcelona) Det där är bara en bonus, och kan fixas när allt annat är klart
Real Madrid Kith.
2014-06-06 00:38
@WalterWhite:

Det var inte jag som sade att Rakitic är bättre än Modric, det var herren jag citerade. Om Rakitic är offensiv mittfältare så konkurrerar han med Iniesta, med andra ord, balansen på mitten blir för offensiv. Vi behöver fortfarande en mittfältare som skall ta över efter Xavi. Jag tror inte denna spelare är Rakitic.
Barcelona san_miguel
2014-06-06 00:37
@Neymar11:

Jag tycker iaf att de definitivt behövs en anfallare till en riktig 9:a vill jag ha.
jag saknar det tydliga spelet som det var med t.ex Eto'o.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:35
@Kith.:
Nej, enligt mig så är han bättre. Modric är ganska så enkelt att plocka bort ur en match. Svårare med Rakitic som rör sig över större ytor och dessutom är så flexibel att han kan spela både som offensiv, defensiv eller tom yttermittfältare. Att de hade velat ha honom som rotationsspelare säger inget, det har med vilken spelmodell man kör och hur tränare värderar sina spelare. Jag ser väl också helst att Cesc stannar och tar över en av de centrala mittfältsplatserna men jag börjar så smått tveka om la liga verkligen är rätt miljö för honom. Han får inte den tid på sig han måste ha och som han på något sätt inte hade sådana problem att skaffa sig i PL. Jag vet inte om det berodde på de sämre lagen i PL backade tillbaka för mycket utan att sätta press på Arsenals mittfält eller vad. Bevisligen så kändes det att han alltid hade mer tid på sig i PL jämfört med i Spanien, där vårt mittfält sattes under konstant press. Kanske är det så att han måste han en spelare brevid sig som skyddar honom? Jag vet inte, det funkar bara inte i Barca för honom.
Neymar11
2014-06-06 00:32
Vad folk är giriga nu, även om vi värvar Rakitic nu så måste ytterligare en stjärna komma in. Till en position där folk inte tyckte behövde förstärkningen Kommer rakitic så är jag nöjd med mittfältet även om cesc försvinner Sergio-masche Iniesta-Rafinha Rakitic-Xavi Räcker gott och väl Nu ska det enbart tänkas på försvaret. Marq och eventuellt en äldre mittback. Fixar detta sig så kommer jag ha zubi på nästa säsongs tröja
Barcelona WalterWhite
2014-06-06 00:31
Kith.

Vet inte ens om du kan jämföra Rakitic med Modric. Bästa tillfället att se skillnaden mellan dessa två är nu i VM, speciellt mot Brasilien i öppningsmatchen.

Du kommer snabbt märka att Rakitic är mer mitten/offensiv medan Modric är mitten/defensiv.
Barcelona Zamboza
2014-06-06 00:30
Rakitic blir en riktig tillgång för oss. Med honom och Rafinha får vi två talangfulla ..och hungriga spelare. Hoppas bara att Xavi stannar kvar i en mindre roll så ser det bra ut. Det ska bli riktigt skönt att slippa Cesc. Jag förstår inte vf vissa vill ha han kvar. Förutom sina passningar har han bidragit med noll i tre år Han är inte rätt man för oss tyvärr. En sak jag tänkt på är att Pique sugit ända sen Cesc kom till klubben. Hoppas splittringen bådar gott samt att pique får rejäl med konkurrens. Nu hoppas man på 2 mittbackar, en hb och en anfallare då Alexis förmodligen lämnar.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:29
@Davids3:

Okej, då är jag med.
Annons: