/spanien/barcelona/forum/467.aspx/spanien/barcelona/forum/467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-13 18:12
Saken är... Skiter vi i André Gomes nu så går han till RM. Om ett år kommer vi alla vara frustrerade över att vi lät de värva honom, precis som med Kroos och Modric. André Gomes har alla egenskaper för att bli en av världens bästa mittfältare. Ett tåg vi inte kan låta passera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-07-13 17:53
Negredo klar för Midlesbrough och blir lagkamrat med Valdez. Negredo kunde lika gärna vara en ny Larsson i Barca.
Barcelona Andresito
2016-07-13 17:34
Jag är av åsikten att en högerback inte behövs. Roberto och Vidal borde få en hel säsong på sig. Vi såg hur bra Roberto var när Alves var skadad och hans speltid var regelbunden. Vidal var grym i Sevilla och det försvinner inte bara sådär, han har ju inte ens fått en ärlig chans.

Funkar det inte så går vi för Bellerín nästa år om han visar en uppåtgående kurva. Eller vem vet, det kanske dyker upp någon doldis som gör en kanonsäsong. Idag finns det dock inga klockrena alternativ.

Om Rafinha och Denis misslyckas med utvecklingen så ska en stjärnmittfältare köpas in nästa år.
Här är det samma läge som högerbacken - ge dem en ärlig chans. Det är totalt tre La Masía spelare plus Denis det handlar om som samtliga kan bli startspelare i framtiden. Historien har visat att man inte behöver vara den sexigaste eller mest hypade fotbollsspelaren för att lyckas i Barça.
Barcelona Andresito
2016-07-13 17:12
Hur kan en katalansk tidning vara så vilse? Sports framsida pryddes av Jonas Hector så sent som igår.

Idag blir Lucas Digne officiell.

Slutsats? Sport är skräp.
Vlom
2016-07-13 17:09
Enligt vissa Roma-supportrar på deras SF-forum, så verkar Lucas Digne var en spelare som har sina styrkor i försvarsspelet & luftrummet men att fransmannen har svårigheter att komma förbi sin motspelare, slå inläggar etc.

Känner mig inte direkt exalterad över vår senaste tillskott till vår trupp direkt, men får iallafall hoppas på att Digne motbevisar mig.
Barcelona the cameroonians
2016-07-13 17:05
Vlom

Grimaldo har inget problem att slå sig in i Benfica. Har acklimatiserat sig bra och fick en del del speltid på slutet. Elisues kontrakt går ut och Alex kommer vara det givna förstavalet i Lissabon-klubben kommande säsong.

Dessutom: Det enda Alba försvarar med är sin snabbhet, utan den är hans defensiva förmåga inget som imponerar.

Sen kan man ju också diskutera huruvida talangutvecklingen är i nivå med vad som krävs för att leverera spelare från B- till A-laget. Men det är en annan fråga.
Vlom
2016-07-13 16:58
@Andresito:

Med tanke på att Grimaldo har väldigt svårt att ens slå sig in i Benfica, så tvivlar jag högst på han hade gjort det i A-laget hos oss. Av det jag har sett hos Grimaldo, så är han onekligen duktig med boll, men hans fysik är inget att hänga upp i granen (om jag får uttrycka det milt). Försvaret är något som vi verkligen inte kan kompromissa.
2016-07-13 16:54
Idag släppte skiljedomstolen protokollen för den dom som annulerade försäljningen av Can Rigalt och som gör att Barcelona tvingas köpa tillbaka marken för €47 miljoner. I domen skriver domstolen att "FC Barcelona under de senaste 7 åren uppvisat stor passivitet och grovt brustit i sitt åtagande att få marken bebyggd (vilket var ett av huvudvillkoren i köpkontraktet). Cadena SER i Katalonien har grävt vidare och det visar sig att vissa i styrelsen tagit upp frågan för diskussion men endast fått till sig att sitta lugna i båten från direktören Jordi Moix som nu är ansvarig för hela Espai Barca. Oförsiktighet och ignorans alltså. Känns det igen..? Men hej, vi har ju precis värvat Digne, så vem bryr sig om såna här "småsaker"..?
Barcelona Andresito
2016-07-13 16:28
[QUOTE=L.A.M Nr 10]Andresito Inte omöjligt att han bänkar Suarez? Självklart ska ingen spelare vara obänkbar men det känns som en väldigt märklig kommentar givet Suarez prestationer det senaste året. Om det är någon som bör ligga i riskzonen är det snarare Neymar med tanke på hans mindre bra vår. Finns inga tecken på att Suarez ska tappa heller. I övrigt håller jag dock med de som vill se ett ny anfallare. Vietto känns spännande och är någon som kommer acceptera en bänkplats så länge han får spela då och då. Högsta prio är dock att värva en högerback. [/QUOTE] Suárez har haft sina sämre perioder och har spelat i brist på bättre alternativ. Till skillnad från Munir så är Vietto en spelare man kan starta med när Suárez är under isen. En dålig Suárez är bättre än en bra Munir men inte än en bra Vietto. Men planen och första prioritet är ju att det är Suárez som ska leda anfallet och vara i toppform.
2016-07-13 15:43
Ramos måste väl vara EM-turneringens största flopp sett till mittbackar?!!?
Barcelona barcagurl
2016-07-13 15:40
Att säga att umiti var en flopp är bara pinsamt. :) avundsjuk dessvärre!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-13 15:25
Madrid fansen menar på att Umtiti var en flopp i EM hahaha....vilka nötter. Finns väl en orsak varför han fick fortsatt förtroende efter kvartsfinalen. Kan utvecklas till en mittbacksgigant!
Barcelona Rambla~
2016-07-13 15:11
@Tiki-Taka:
Well, det är väl inte själva poängen och hör inte hit? Jag anser att det borde gått att värva Digne för en lägre summa. Det är en spelare PSG vill bli av med. Efter en halvt om halvt misslyckad sejour på lån (nu menar jag inte att han varit kass men tydligen inte tillräckligt bra för att Roma vill göra business), väljer Roma att inte utnyttja sin option. Det är väl nu priset borde ha gått ner kan jag tycka, eller är jag ute och cyklar?
2016-07-13 15:09
En av la Masias bästa mittbackar, Juvenil A's Arnau Campeny, lämnar klubben (gratis) för spel i Deportivos B-lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-07-13 14:52
Andresito Inte omöjligt att han bänkar Suarez? Självklart ska ingen spelare vara obänkbar men det känns som en väldigt märklig kommentar givet Suarez prestationer det senaste året. Om det är någon som bör ligga i riskzonen är det snarare Neymar med tanke på hans mindre bra vår. Finns inga tecken på att Suarez ska tappa heller. I övrigt håller jag dock med de som vill se ett ny anfallare. Vietto känns spännande och är någon som kommer acceptera en bänkplats så länge han får spela då och då. Högsta prio är dock att värva en högerback.
Barcelona DM1982
2016-07-13 14:48
Känns bra med alla värvningar hittills, Barça värvar lugnt och metodisk. Lite skillnad från när de bara jagade superstjärnor till backlinjen och fick nöja sig med skadade bänkspelare. Känns som det kommer bli en bra trupp. Gäller bara att bli av med en del dödkött.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-13 14:45
Barca har nu spenderat 45 miljoner på spelarna D Suarez, Umtiti och Digne...vilket betyder att vi har kvar 15 miljoner euro plus eventuella försäljningar. Jag tror att Vietto inom sinom tid blir klar samt en högerback, sen blir det inga mer köp. Det skall tilläggas att Samper flyttas även upp till A-laget. Värvar vi Vietto och en högerback av klass och säljer all dökött i Adriano, Douglas, Vermaelen, Arda & förmodligen Bravo (vill ha honom kvar, men verkar som att City köper honom) så är jag oerhörd nöjd med årets silly season!
Barcelona enkos
2016-07-13 14:43
@Barclasico:

Bsrca behöver en lång g och stark anfallare som kan ersätta MSN och inte en små pojke som Vietto.
Barcelona enkos
2016-07-13 14:40
@Rambla~:

Atletico sägs vara nära att knyta till sig Icardi från Inter.
Barcelona enkos
2016-07-13 14:38
@Rambla~:

Han är värre än Adebayor, världens största parasit. Utnyttjar klubben till max och skiter i sin karriär bara han får betalt. Klubben borde ha skickat honom till b laget .
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-13 14:35
Rambla

Säg mig någon annan VB med den kvalitén, som vi kunde ha värvat för den summan och som hade accepterat rollen som bänkspelare
Barcelona Rambla~
2016-07-13 14:32
@the cameroonians:

Roma hade option att köpa för €16m. De valde att inte utnyttja den, antingen för att de tyckte summan vara för hög eller helt enkelt för att de ansåg honom inte vara bra nog. Nog fan borde Barca förhandlat till sig ett bättre pris? Det rör sig ändå om PSG's tredjeval som vänsterback som inte ingår i deras planer. Det signaturen Barca Barca var inne på i ett tidigare inlägg om den här klubbens förmåga vid förhandlingsbordet, var knappast något taget ur luften bara.
2016-07-13 14:20
[QUOTE=Rambla~]På tal om Douglas. Han verkar ju svår att bli av med. Inga rykten om honom. [/QUOTE] Sport skriver idag att anledningen är att Douglas vill stanna i Spanien för att kunna få ett EU-pass så att han har lättare att kunna attrahera klubbar i framtiden. Problemet är att ingen spansk ligaklubb visat intresse samtidigt som Barcelona nånstans ändå vill respektera brassens önskan. Blir väl ett lån till något bottenlag i slutet av transferfönstret när desperationen tar överhand för såväl klubbar som spelaren själv i fråga.
Barcelona Neymar N11
2016-07-13 14:17
Hittills har vi gjort bra värvningar, nu även Digne klar för oss.
2016-07-13 14:00
[QUOTE=the cameroonians]Digne officiellt klar. €16,5 miljoner 4 i variabler. [/QUOTE] Plus 4 ska det vara.
2016-07-13 14:00
Digne officiellt klar. €16,5 miljoner 4 i variabler.
Barcelona Rambla~
2016-07-13 13:53
På tal om Douglas. Han verkar ju svår att bli av med. Inga rykten om honom.
Barcelona LeoMessi
2016-07-13 13:46
El pistolero Barca synade deras bluff för två år sedan! Barca tänkte lura real att köpa en spelare vid namn Douglas men dom gick inte i fällan och det slutade med att Barca fick honom.
Barcelona Barclasico
2016-07-13 13:41
Liverpool vill sälja Balotelli!

Varför värvar vi inte han som backup till MSN
Barcelona Rambla~
2016-07-13 13:25
Det verkar som om vi slipper Gameiro, verkar vara på väg till Atlético. Känns bra, för dyr spelare att ha på bänken. En spelare som knappast har någon utvecklingspotential utan har snarare nått sin peak.

Messi till Bayern, vad fan är det här? Ett sent aprilskämt?
Annons: