/spanien/barcelona/forum/4669.aspx/spanien/barcelona/forum/4669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-07 21:10
Haha, kolla in Belgien - Tunisien. Matchen avbruten pga att det haglar. Hagel stora som istärningar till drinkar man har i frysen. :D
Barcelona Rambla~
2014-06-07 20:59
Barca 666

Tyvärr min vän, men jag tycker inte heller Martinez är värd några €40m. Långt ifrån.

Hm, nu gnällde jag igen. :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-07 20:58
Grande Mascherano. En krigare som honom växer inte på träd! Upp på mittfältet nu bara :)
Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:53
Hahahah Rambla...Tack för updaten nu andas jag ut äntligen släpper den där CokeHead finns ju bättre & billigare alternativ där ute....gå all in på Javi Martinez för 40 miljoner eller så :-)

D där e inget gnäll utan ord från en besviken & frustrerad supporter tro mig jag känner så också.....hade jag haft kontakter med några grymma Assasins (Typ Leon fast riktiga) hade jag fan skickat ner till Barcelona så att de kunde leverera lite meddelanden till Bart. & Zubi :-)

DM 1982; HAHAHAHHAA du har så rätt vår första mitback har anlänt till klubben :-)
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-06-07 20:49
Argentina - Slovenien nu. Masken spelar mittback vilket i mitt tyckte är perfekt om Argentina ska ta sig någonvart i VM. Messi vilar på bänken.
Barcelona DM1982
2014-06-07 20:46
@Diar Shekha:

Då var första mittbacken klar enligt Zubi. ; )
Barcelona Rambla~
2014-06-07 20:44
Vampiro Även jag är rädd för att det slutar så. Vi har sett det förut. Okej, här kommer mer Rambla rants. Jag vet att det har varit mycket den senaste tiden och att ni förmodligen är trötta på mitt gnäll vid det här laget, men det bjuder jag på. :) Det här måste tas upp och diskuteras. "Barcelona were ready to make a 50M bid for Koke (22), but have now ruled out his transfer after latest Koke and Atletico statements. [as]" Här har vår kära ledning slösat bort flertalet veckor på förberedelser gissar jag. Den här klubben var alltså beredd att betala hela €50m för en spelare som Koke. Ursäkta, men är han någon slags gud eller? Visst är han bra, men kom igen nu ärade representanter av styrelsen och kära Zubizarreta. Även om jag gissar på att Lucho trycker på ganska rejält här, för han har nog höga tankar om denna Koke, så finns det gränser på hur långt man är beredd att gå. I vilken värld är Thiago värd, en spelare som vi har närt, utbildat och format till den spelare han är idag, endast hälften av vad Koke är? Det finns bara inte. Kan någon på ett begripligt sätt förklara och argumentera detta faktum för mig? Denna ledning anser tydligen det. Kom nu inte med att de var tvugna pga den klausul Thiago hade. Jag vet hur hans situation såg ut osv. NEJ, de var inte alls tvugna till detta. Det handlar om HUR man värdesätter det man redan har inom de egna leden. Det har hela tiden varit tydligt genom alla år att klubben trodde på Thiago som en framtida stjärna på vårt mittfält. Då ser man ju så klart till att aldrig hamna i en sådan situation med hans kontrakt och den klausul efter en viss speltid bla bla. Vad fan tänkte de på, eller snarare vad tänkte de MED? Om man nu inte vill behålla en sådan spelare som Thiago, så ser man väl för fan till att ha honom skyddad trots det och ser till att få en rejäl summa för honom när han lämnar. Dessutom, nästan alla är vi ju övertygade om att hade Thiago själv fått bestämma (känna sig mer viktig och behövd av klubben), så hade han inte haft några tankar på att lämna. Okej, låt oss säga att vi accepterar att de släppte honom för en summa som vi anser vara alldeles för låg med tanke på hur spelarmarknaden ser ut idag. Hur kan de försvara att ett år senare vara beredda att kasta ut en sådan enorm summa som €50m för en spelare som Koke? Han är inte värd detta på långa vägar, enligt mig ska sägas. Nu är det bara ren bonntur att Atletico inte väljer att casha in på Koke. Då hade vi stått där med skägget i brevlådan och förstärkt Atleti med €50m. Tja, kanske även en spelare som tex Tello på köpet. Jag anser att det är oförsvarbart av en klubbledning att agera på det här sättet. Varför kan inte en röstberättigad medlem koka över och begära att ledningen förklarar sitt agerande? Ungefär som när han som krävde att få se hur värvningen av Neymar gick till, vilket till slut sänkte vår president Sandrusco?Upp med näsdukarna på Camp Nou och kräv styrelsens avsked! Förlåt, var tvungen att få ur mig detta. Nu ska jag sluta gnälla på ett tag. :)
Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:41
Cesc är historia lika bra att inse det och gå vidare....Rätt eller fel får framtiden avgöra....Synd att vi endast får in 33 miljoner får honom då han är värd mkt dessutom har han tid kvar på kontraktet inte allas samma sits som Dani Alves då vi måste sälja/göra av oss med honom nu

Ger vi Dani Alves ett 4 årig kontrakt till kommer vi få 0 valuta för honom plus att han sitter på en väldig hög lön

Men att släppa spelare som Alexis & Pedro är bara dumt gjort.....intre konstigt att klubbar som Arsenal, ManU, Chelsea, Tottenham, Juventus, Roma, osv kika åt Barca's håll just nu

Vi gör de dummaste affärerna....lovar er denna ledning kommer köra ekonomin i botten som Gaspart gjorde & vi kommer behöva Laporta eller Laporta version 2 får att komma in och rädda oss
Barcelona Diar Shekha
2014-06-07 20:41
Officiellt: Mascherano förlänger till 2018. Källa: Barcelona's officiella konto på Twitter.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Kith.
2014-06-07 20:31
Väldigt komiskt och följa många kommentarer här. Man hyllar spelare och vägrar erkänna deras brister medan de fortfarande tillhör oss, men så fort dom när nära på att säljas eller redan sålts så blir dom helt plötsligt, värdelösa, floppar och slut som spelare.

Är helt säker på att alla som höjer Alexis till skyarna nu kommer skita på honom så fort han blir klar för Juve eller någon premier league klubb. Noll verklighetsförankring av vissa här inne.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 20:30
B-laget vann matchen med 1-2 mot hercules. Kunde faktiskt ha slutat med kryss eller förlust. Dom var extremt ofokuserade i försvarsspelet, väldigt mycket slarv.

Men det är väl normalt, dom är nog väldigt trötta efter en lång säsong.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-07 20:25
@Messidinho_10:

Han är största floppen i historien..

Fast man kanske ska vänta med att sälja. Jag menar Xavi tar rätt stor plats, han behöver stiga åt sidan så får Cesc sköta mittfältet med Iniesta. Om han inte klarar det betalar jag själv första flyget för honom till England
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-07 20:24
@Rambla~:

Jag hoppas man fortsätter att leta vidare, men något säger mig att man gör som så många gånger förut - dvs låter bli att köpa alls när förstavalet inte går att få.
Barcelona DM1982
2014-06-07 20:23
Real Madrid Castilla åkte ur segundan, det blir inga miniclasicos nästa säsong.

Undrar hur Kiko känner sig som påstod att han gick till ett bättre lag när han fick kicken av Barcelona?
Real Madrid Kith.
2014-06-07 20:22
Tycker att Toni Kroos hade varit en perfekt mittfältare om vi inte kan få Koke. Tvåvägsspelare med riktigt bra spetsegenskaper. Vet inte varför vi inte satsar på honom, endast 1 år kvar på kontraktet och förhandlingarna om nytt kontrakt med Bayern har kollapsat.
Barcelona Messidinho_10
2014-06-07 20:21
Helt sjukt om vi säljer en av vår framtids viktigaste spelare, helt seriöst någon måste åka ner och ge ledningen lavetter. Obegripligt om man säljer Fabregas nu!!!
Barcelona Illusionista
2014-06-07 20:19
Ska bli riktigt intressant och kul att se Rafinha och Delu i Barca tröjan igen. Rafinha med sitt spelsinne och krigar inställning och Delu som påminner om Ronaldinho i sina bästa dagar, då han alltid försöker ta sig förbi med fart.. Hoppas Lucho ger dessa herrar bra med speltid för att inte stoppa/sega ner deras utveckling. Min trupp inför nästa säsong: Ter Stegen, Reina/Willy, Masip Alves/Piszczek, Pique, Bartra, Mangala, Marquinhos, Alba, Adriano, Montoya Rafina, Iniesta, Cesc/Rakitic, Xavi, Busq, Mascherano, Yaya/Gundogan, Denis Suarez (Kan komma upp då och då), Halilovic Alexis, Munir (kan komma upp då och då), Reus, Messi, Delu, Neymar, Klose/Llorente/Dzeko/M. Gomez
Barcelona Vampíro
2014-06-07 20:13
Rambla~ Säg inte det, det kan mycket väl vara en klassisk 'antingen Koke eller ingen'. Du vet när de helt random bestämt sig för en spelare och inget annat alternativ duger. Koke vill inte spela för Barça, lika mycket som Iniesta inte vill till Atlético end of story. Min gissning är dock att de fortsätter att försöka få honom och sen så nöjer de sig tillslut med att vi har Sergi Roberto och JdS. Standard bortförklaringar när de misslyckas.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 20:09
Finns en del mittfältare jag hellre hade sett i Barca före kroos. Tycker inte det är världens förlust om jag ska vara ärlig. Visst, han har ett fint passningsspel och ett jävla skott! Men han är riktigt slö, Puyol är snabbare än honom fan.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:06
Hoppas Hoppas detta inte stämmer: Kroos verkar ha bestämt sig för att lämna & vill till madrid då de har visat intresse (ManU är inget alternativ pgv CL tror jag)

Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:00
Rambla: Visst fan för några dagar sen skrevs det också att Barca håller kika på Ramsey (var några andra klubbar med i bilden) men Arsenal kommer inte släppa och vi behöver verkligen inte Hleb Version 2
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-07 19:54
@Rambla~:

Ja, jag visste vad du menade. Ville bara påpeka det;)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-07 19:52
Barca 666 (Barcelona) Ja vad ska man säga vår ledning. Man tror att dem kan så mkt och dem är så kunniga. Dem är så dumma och nu kommer vi sälja Fabregas men slår vad om att vi endast köper Rakitic som mittfältare. Köper Barca Reus, en bra mittback och en lång o stark anfallare då kommer jag inte klaga på dem. Vi måste riskera nu och vårt lag behöver förnyas lite. Några nya spelare kommer in i elvan och visar stake då kommer vårt lag vara bäst igen.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-07 19:51
Rambla~

Girona leder hemma mot Deportivo med 3-0 och kommer garanterat plocka hem alla tre poäng från den matchen. Då behöver Real Castilla vända 1-0-underläget borta mot Real Murcia för att klara sig, vilket i nuläget ser väldigt svårt ut.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:51
Rambla Koke är tyvärr inte ute sluten.....Zubi kommer träffa Atletico inom kort vi väntar endast på Mathieu, Rakitic, Bravo samt Marq. affärerna gåi hamn & samtalen med alla spelare och respektive klubbar är långt gångna!

Zubi kommer ge följande erbjudande till Atletico: 35-40 miljoner Euro plus Tello

Om det inte då gär med Atletico så kommer vi titta på andra alternativ där en av är Gundogan som man tror man kan få för omkring 30-35 miljoner

Ska kika runt lite till och se om jag hittar nåt mer men eftersom Cesc lämnar så kommer vi behöva en till bredvid rakitic så det kommer komma en mittfältare till annars e vi körda
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:48
Castilla pä väg ut. :D

Fast det är inte klart ännu, de kan fortfarande klara sig för det är ett getingbo där i botten. Ska inte jubla för tidigt. Fast Murcia som de möter och ligger under mot måste ju helst vinna själva om de ska garanteras en play off-plats om den sista platsen för uppflyttning.
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:46
Grabbar, om nu ledningen var beredda att värva Koke trots att Rakitic ser ut att värvas, måste det ju innebära att de är på jakt efter ännu en mittfältare? Dessutom måste det vara en spelare av hög klass. Vad tror ni nu när Koke är utesluten?
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:45
Verkar som om Hull (av alla lag) har lagt eller kommer lägga en 8 miljoner pund bud på Micha Richards....sägs även att Arsenal är intresserade....endast 10 miljoner Euro för en stor stark mitt/höger back - efterbliven ledning som inte ens analyserar en sådan tillfälle killen har väl också lirat i landslaget så det är ingen dålig back endast skadebenägen - då kan han få vara backup

Om nu Alves lämnar gå all in Serge Aurier säger jag...kommer kosta lika mkt som Piz från Dortmund men yngre & bättre version

han skulle passa in hos oss :-)
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:43
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito

Jag menade inte att det är jag som vill att de skall sälja Alexis, utan ur ett ekonomiskt perspektiv så är han den spelaren som bör generera mest pengar in vid en försäljning om vi utgår från att spelare som Iniesta, Messi och Neymar är untouchable. Han är dessutom på väg mot toppen av sin karriär de närmast kommande åren.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:42
Carles Puyol 5 -

Tror alla vi vet att ALLA andra klubbar sköter sina spelar köp mycket bättre än oss samt ser de till att ta bra betalt för sina spelare inte rea ut de till under Ö&B priser

Alla vi härinne hade gjort smartare & bättre värvningar....ser ju vad ni skriver

Under våren hade jag Pinto som gav mig hjärt attack varannan sekund under matcherna nu går jag & läser ryktena varannan minut för att se vad som händer med våra kar klubb & jag håller på få hjärt attack hela tiden

Laporta kom tillbaka!
Annons: