/spanien/barcelona/forum/4666.aspx/spanien/barcelona/forum/4666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-06-08 12:22
@barcastuff: There's a deal on transfer of PSG centre back Marquinhos (20), only details left. 5-year contract. Marquinhos har 'favoritat' denna tweet på sin officiella sida. Tänka sig att folk förr i tiden läste om rykten i tidningar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-06-08 12:20
There's an agreement between Fiorentina player Juan Cuadrado and Barça. Transfer needs to be finalized. Signing possibly next week [sport] Härligt! Har alltid diggat den grabbens stil!
Barcelona Barca 666
2014-06-08 12:16
Jag är av den tron att man behöver 2 bra spelare på varje position för att kunna utmana om alla titlar.

Säsongen kommer vara lång och det kommer komma skador - Kolla denna säsong vi hade Messi borta stora delar samt så hade vi Neymar borta ibland. Vi måste börja rotera mer friskt för att hålla alla fräscha under en säsong och inte bara under hösten sen sjunker allas nivå i slutet av året.

Under Messi frånvaro tycker jag att Pedro & Alexis gjorde det bra och vi vann många matcher och dessa 2 gjorde en hel del mål

Måste också tänka på att vi kan få 2 transfer fönster ban mot oss.....vi kan liksom inte gå o hoppas att all löser sig och de tar bort detta från klubben

Vi måste kunna ta upp fighten med klubbar som Beyern, Atletico, Juventus osv

Titta bara på Atletico och vad deras ledning håller på med: De tappar Diego Costa och tjänar en slant där men de har redan sina mål klara - nu försöker de få in Lukaku & Carlos Vela och i mina ögon kommer de vara ännu starkare nästa säsong

Varför ska vi inte ha en bred trupp för att hålla spelarna fräscha & kunna slåss mot andra topp lag och utmana om titlarna

Vi kan ju inte varje säsong förlita oss på att Messi kommer vara skadefri och räddar oss alltid

Som jag ser det är det endast målvakt positonen vi är upp till 90% klar med men vi behöver ha bra förstärkningar på alla andra positioner och det skall vara bra förstärkningar inga jävla Cleverly, Carrick, Mathieu osv

Masip, Ter Stegen & Bravo är bra i mål men resten av truppen ser jag långt ifrån klara även om vi nu får in Marquinhos & Rakitic

Kolla bara på Bayern vilken start 11:a de ställer på plan ovh vilka som sitter på bänken för att kasta in om man vill ändra match bild eller nåt....Samma sak gäller Real där de har en grym start 11:a men även några tunga pjäser på bänken
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-08 12:08
@fc__Barça:
För att vissa blir våta av tanken på Aguero/Reus i Barca. Det mest ologiska och omjöliga just nu enligt min åsikt, så jag brukar bara scrolla förbi dessa konversationer, låt dem drömma åtminstone. Med alla spelare som verkar ryktas bort till vrakpriser sitter jag och hoppas på stenhårt på en Mathieu värvning! Kommer han nu när Masch har skrivit på nytt så är jumittbackskrisen över! Framför dem har vi Busquets/song och Iniesta samt en 50årig Xavi som ska rotera med S.Roberto! Mumma! Se upp, Liverpool och Real Madrid, den blåröda vålnaden har vaknat! ...... -.-
Barcelona fc__Barça
2014-06-08 12:00
Barca 666 Men varför måste vi ha sex anfallare för? I år har vi haft 5 anfallare. Messi, Neymar, Alexis, Pedro och Tello. Tello har som femte anfallare knappt fått spela någonting, även fast Neymar har varit skadad en del. Messi och Neymar spelar ju vecka ut och vecka in om dem inte är skadade och om vi då tar in exempelvis Reus så ska han, Alexis Pedro och Deulofeu få kriga om en plats i startelvan och sedan dela på inhoppen. Det blir väldigt lite speltid då.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-08 12:00
Helt random, men här är en bild på Cannavaro på Fowlers axlar
Barcelona Barca 666
2014-06-08 11:46
om man ska tro Mundod Deportivo så kommer vill ledningen bli av med 3 spelare som tidigare var "Untouchables".

1. Fabregas
2. Dani Alves
3. Pedro

Dani Alves är den enda jag förstår mig på av dessa 3.....hur mkt än jag gillar honom så har han en riktig hög lön, är 31-32 år & kommer inte bli yngre & vi måste förnya laget.

Men tappar vi Pedro så har vi ju endast Neymar, Messi & Alexis kvar som sätter skräck i motståndarna. I mina ögon räcker inte då endast Reus som ersättare då behöver vi ha en till anfallare men vem fan kan den vara.....just nu har vi alltså:

1. Messi
2. Neymar
3. Alexis
4. Deulofue - ett oprövat kort men nån gång måste han få chansen & jag är glad han är tillbaka
5. Reus/finns det nån annan alternativ? - kommer Zubi gå all in nu när killen dragit på sig en svår skada?
6. Muller/Llorente? - eller vem tänker de på (om de har nu en hjärna att tänka med :-) )

Vi behöver ju ha 6 anfallare på 3 positioner. Läste också att Juve vill förnya sitt anfall de vill bli av med Llorente, Vucinic, Giovinco & Quagirella....då har de ju fan bara Tevez kvar :-)......Lukaku & Alexis är väl 2 namn de är mest intresserade av :-(
Barcelona Andresito
2014-06-08 11:44
Kommer ihåg att Sergi Roberto var vår bästa spelare under försäsongen. Man märker att det finns fotboll i honom, han har bara svårt att visa det i Barca.
Låna ut honom, han kanske inte leder Barca till CL-titlar, men han kommer definitivt kunna dra in lite kosing till klubben.
Barcelona koeman92
2014-06-08 11:02
@Barclasico:

55 st nu haha
Barcelona (@)---elvis---(@)
2014-06-08 09:49
Finns det någon som vill berätta om Barcelona B. Vilka spelare som är bra, finns det chans att nån av spelare flyttar upp till Barca. Super talang?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-08 09:40
Alltså, kan vi inte värva Reus i sommar ifall han är skadad? Läste på internationella forum där folk hoppas vi väntar på honom tills januarifönstret..
Barcelona J.Gamper
2014-06-08 09:38
Dani Alves .. vilken högerback

Vilken fotbollsshow han bjudit oss på senaste tiden woW

Barcelona NoGo™
2014-06-08 08:57
Barcelona are willing to pay 10M for Borussia Dormtund right back Lukasz Piszczek (29). [sport]
Barcelona grande jw
2014-06-08 05:29
@Barclasico:

Haha.. Du skrev ditt inlägg 02:36 och jag såg 02:40 att du fått 40 likes på ditt inlägg nedanför. Det var bara 15 st inloggade på forumet. Såg aningen suspekt ut =D
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-08 03:46
Gabriel Zubi: Hej Klopp, Hummels är vi lite intresserade av, han har spelat bra enligt mina scouter. Vad skulle ett rimligt bud för honom vara? Klopp: Ehm, det är inte riktigt jag som har hand om transfers i klubben så du får kontakta sportchefen.. Zubi: Oj, men okej då tack så mycket.. Zubi till Barcas styrelse: Jag gjorde allt jag kunde men Hummels går inte att köpa..
Barcelona Gabriel
2014-06-08 03:13
Miranda, Hummels and Benatia were among Barcelona's centre back options at some point, but their signing has now become unlikely. [sport] The fhe f*ck is that?! Benatia kan jag förstå då Roma satt priset på sjuka 61 för honom. Miranda ville jag ändå inte ha. Men Hummels? Har man verkligen ens försökt med honom?
Barcelona Barclasico
2014-06-08 03:01
grande jw (Barcelona) Haha skojar du..köper likes? Hur i helvete gör man det? Btw hur många likes har jag?.. Jobbar just nu, så är inne på mobilen!
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-08 02:57
@Barclasico:

Tack ;) kände bara att jag behövde skriva det. Är irriiterad på allt som händer i klubben
Barcelona grande jw
2014-06-08 02:45
Barclasico

Köper du likes av folk på Svenskafans? Bugg? =D
Barcelona Barclasico
2014-06-08 02:36
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito (Barcelona)

"Ingen klubb har respekt för oss längre känns det som. Dem lägger skambud på våra spelare och ledningen gör inget. Synd att vår klubb alltid ska vara så självdestruktiva.."

Texten sitter så jävla perfekt... helt sjukt att vi måste vänta och lida fram till 2016. HerreGud jag saknar verkligen Laporta och alla hans polare! Allt gick så jävla perfekt när de styrde klubben.. men kolla nu, jävla BITCHES ledning vi har!
:(
Barcelona messileo
2014-06-08 02:20
Rambla~: Tack för informationen. Du är underbar!
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-08 01:56
Hur kan medelmåttor som Tello, Bojan och Roberto vara kvar? Och så sägs det att vi kommer sälja Cesc för 33 milj. Euro?? Den här klubben kommer gå under snart om den här ledningen fortsätter. Ingen klubb har respekt för oss längre känns det som. Dem lägger skambud på våra spelare och ledningen gör inget. Synd att vår klubb alltid ska vara så självdestruktiva..:(
Ronaldinho the original
2014-06-08 01:48
Off topic. Någon som vet vilken tränare som har köpt flest spelare dom senaste 7-10 åren? Skulle nog gissa att det är Mou som gillar att förstärka på positioner som inte behövs förstärkas.
Barcelona Davids3
2014-06-08 01:28
Masken förlänger till 2018 =D
Barcelona Videxis
2014-06-08 01:20
http://www.sport.es/es/noticias/barca/alexis-unico-que-supera-los-goles-asistencias-3293395
Barcelona Barca 666
2014-06-08 01:17
Dinho the artist

Hahahaha d där är Luchos jobb men men ok spelarna måste förstå att Barca möjligtvis inte kan köpa spelare under 2 säsonger dvs antal matcher är inte omkring 60 längre utan närmare 120

Vi kommer behöva rotera friskt inte ha samma inställning som Tito & Tata...dessa herrar körde i princip på samma kort hela tiden vågade inte ge mer tid till andra...mest Tito som när ligan var avgjord varför fick inte Thiago spela alla matcher för? Då hade ju han kostad minst 90 miljoner Euro inga jävla 18 dessutom hade han känt att han får speltid

En annan grym sak om Lucho som många kanske inte känner till är att han nästan alltid gör sina 3 byten under matchen.....Under sina 38 matcher i Roma tror jag endast 1 match gjorde han inga byten och detta berodde på att de låg under 4-0 & hans bästa lag var på plan han ville se om de lyfter sig eller inte (så han vilka som blir bänkade i nästa match)....Roma lyfte sig o kämpade o lyckades göra 2 mål varav 1 av Lamela den andra minnas jag inte

Lucho kommer kräva mkt och han kommer använda hela sin trupp.....vi har 25 plaster att fylla ut så vi måste ha så stark trupp som möjligt och alla kommer under Lucho få speltid :-)
Barcelona Dinho the artist
2014-06-08 01:09
Barca 666
Förklara hur du bibehåller harmoni i laget med Aguero, Pedro, Alexis, Neymar, Deulofeu på två positioner tack:)
Barcelona Barca 666
2014-06-08 00:59
Hoppas vi får in en Reus/Aguero/Muller/Higuain OCH behåller 4 av anfallare vi har dvs Messi, Neymar, Pedro & Alexis......Vi ska bredda eftersom vi kanske inte kan köpa på fönster efter....Skiter i om vi bränner 400 miljoner Euro men ändå köpt för 3 fönster dvs denna samt de 2 kommande som vi kanske får en ban på....fan tar allt så lång tid för oss för när alla andra gör värvningar höger o vänster fan tom Fenerbache i Turkiska ligan har gjort en bra värvning...de värvade Diego på free trasnfer ni vet Diego som sköt oss ur CL i Camp Nou...Barca en av världens största klubbar har glömt hur man gör värvningar...vad fan håller den här ledningen på med
Barcelona Lion24
2014-06-08 00:59
Det som jag verkligen inte fattar är att klubben är villiga att betala 40-60 miljoner euro för en mittfältare (Koke) men samtidigt inte kunna betala samma summa för en mittback (Benatia). Det är i försvaret som vi har störst problem, hur kan man då snåla mer på det? Under 3 säsonger så har vi haft problem med mittbacksfrågan. 3 säsonger, det är drygt 180 matcher. När vi ska gå all-in på mittbackar den här sommaren så ryktas Mathieu in. Och då ska Mathieu styra Piqué och grabbarna. Helt f*cking otroligt.
Barcelona Dinho the artist
2014-06-08 00:54
Rambla
Jag är ledsen men jag Roberto gör mig bara ledsen när han spelar boll. Jag tyckte han var extremt lovande för två, tre år sedan, men ingenting har hänt sedan dess, i mitt tycke.

Samtidigt trodde jag aldrig att Rafinha skulle ta de stegen han tagit denna säsong, så låt oss hoppas att jag har fel igen!

Ang. värvningarna kan jag bara hålla med. Några kanske minns att jag verkligen förespråkade en värvning av Marquinhos förra sommaren. Han var helt sanslöst bra i Roma och till skillnad från vad många hävdar, en sann ledare i den backlinjen. Inte illa pinkat för en då 19årig grabb.

Kan crackvärvningen bli Aguero/Reus månne? Vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. Ett stort JA om Pedro/Alexis försvinner, men det vill jag faktiskt inte.
Annons: