/spanien/barcelona/forum/4665.aspx/spanien/barcelona/forum/4665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 02:50
Vi är en storklubb och ska inte ha nån som Mathieu i laget, jag blir arg så fort jag hör det ryktet. Hummels och Marquinhos. Så enkelt är det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-07 02:40
Värvas Mathieu är han nog till för att fungera som en "avlastning" för Marquinhos så att denne får god med tid att föras in i startelvan, för det är precis därför vi enligt rykten spenderat dessa summor på den unge brasilianaren. Många glömmer att Marquinhos, om han nu värvas, kommer att ha spelat i fyra (!) olika klubbar på lika många säsonger, vilket för en ungtupp och otroligt talangfull spelare som knappast givit honom den stabilitet han behöver vid den åldern.

Mathieu är alltså till för att Marquinhos som sagt ska få komma till sin rätta i laget utan att behöva kastas in och tvingas prestera direkt, så finns det någon bättre spelare än Mathieu för det? Benatia, Hummels, Mangala och alla andra mittbackar av högsta klass som ryktats sin skulle kräva, med all rätt, en startplats i 5 år framöver. Vad skulle då Marquinhos göra i vår klubb? Eller är det tänkt att vi ska rotera på tre mittbackar av klass på två positioner? Vad händer då med Bartra? I den situation vi befinner oss i känns Matheiu som ett väldigt klokt val, men jag förstår samtidigt att de fans som länge efterfrågat mittbacksvärvningar inte ser Mathieu som en lösning. Mitt råd till er är att tänka längre än namnet på spelaren som värvas in. Fransmannen har alltså mängder av rutin i spansk och europeisk fotboll, är lång, stark, snabb, relativt teknisk och kylig. Inte helt olik Abidal i sin profil om än självfallet inte på samma nivå kvalitetsmässigt som den gode Abirey en gång var.

Piqué, Bartra, Marquinhos och Mathieu blir alltså enligt ryktena vår mittbacksuppsättning nästa säsong, och det är jag helt och hållet nöjd med. När var det senast vi hade tre långa mittbackar? ;)

P.S. Om något är jag missnöjd med valet av Bravo som andremålvakt, och jag begriper inte varför klubben istället inte gått efter en spelare som Keylor Navas, som inte bara är flera snäpp vassare, utan även skulle kunna inhandlas för ca 5M euro.

Marquinhos och Rakitic behöver väl inga större kommentarer då båda är väldigt fina värvningar.
Barcelona barca!54
2014-06-07 02:32
Fyfan vad rakitic spelar underbart, såg ni den passningen..
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 02:26
Nu ska Rakitic granskas. För övrigt väljer jag att avfärda alla rykten om att Mathieu är nära, bara skitsnack intalar jag mig...
Barcelona J.Gamper
2014-06-07 02:21
Rakitic in nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 02:13
Tiki-Taka (Barcelona) Marq och Mathieu är inte det jag hade önskat mig om jag ska vara ärlig. Jag hade önskat mig något i den här stilen: Marq + Hummels/Benatia. Marquinhos är väldigt bra och extremt snabb för att vara mittback och han har riktigt bra kondition. Han är jag nöjd med. Mathieu är kanske inte någon drömvärvning om man säger så, men han är inte totalt värdelös. Han är stor, stark och snabb! Kan spela som vänsterback också. Men visst han är väl ingen kompany/Silva. Vi får inte glömma bort Bartra heller, jag tyckte att han imponerade väldigt mycket under säsongen och han kan fortfarande bli bättre. Och jag vill gärna att han får speltid, hade vi värvat två klassbackar så hade han knappt varit fjärdeval och han förtjänar mer än så tycker jag. Men jag förstår folk som inte vill ha in Mathieu.
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-07 02:11
Vad ser dem i en avdankad 30-åring !? Köp någon stjärnback istället!
Barcelona J.Gamper
2014-06-07 02:09
Mathieu? Hoppas det är Bull**** från md
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-07 02:08
4 transfers are close now: Claudio Bravo, Marquinhos, Jeremy Mathieu, and Ivan Rakitic. They can happen any day now, depend on details. [md]
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-07 02:07
Verkar som den andra mittbacken blir legenden mathieu.....
Barcelona Gabriel
2014-06-07 02:01
Om det stämmer att vi får Marquinhos för 25 + Alves så är jag faktiskt nöjd med den affären. Så här ser verkligheten ut. I en normal värld hade Marquinhos inte kostat mer än €25M men så som marknaden ser ut ft så är detta en bra och realistisk summa för en av fotbollsvärldens mest lovande mittbackar (även om han egentligen inte bevisat särskilt mycket). Samtidigt är det ett stort plus att Marquinhos kan spela både som mittback och högerback, så nu har vi plötsligt ytterligare täckning på två försvarspositioner. Eller "ytterligare" kanske jag inte ska säga eftersom Alves isf försvinner, men ni förstår säkert poängen. När det kommer till Alves så kan han inte värderas mer än 15-20 miljoner med tanke på hans ålder, hans tid kvar på kontraket samt hans bristande och främst ojämna form de senaste 2 åren med oss. Därför ser jag det som både en rimlig och bra affär, för båda parter. Av personliga skäl hade jag främst sett att man undvek att göra några affärer what so ever med PSG då jag äcklas av den klubben. En smutsig klubb som lever på oljepengar som saknar själ. Avskyr deras arroganta president som verkar tro att han äger världen och kan göra lite som hur han fan vill. Men, nåja, jag tänker inte låta det förstöra faktumet att vi isf (om det här nu stämmer) gjort klart med våran första försvarsförstärkning. Spelaren är jag nöjd med, priset likaså. Så jag tänker inte klaga. Däremot ska jag nämna att priset är precis på gränsen för att jag ska tycka att det är en okej affär. Inte ett enda öre mer än 25 + Alves ska dem ha. Nu blir det sängen. Bona nit!
Barcelona Barclasico
2014-06-07 01:57
BAGNACK & DONGOU (Barcelona)

vi behöver en högerback om vi nu säljer Alves.. och jag hoppas inte Marquinhos blir det valet. han ska vara centralt, and not somewhere else
Coach Pep.
2014-06-07 01:55
@Neymar11:

Skulle trummor vara ett problem? Sjuka jävlar. Trummor har alltid varit en del av sydamerikansk supporterkultur och skapar rejäl feststämning och bra drag på arenorna. Det finns ingen berättigad anledning att förbjuda supporterkultur men FIFAS inhumana elit verkar vara ytterst målmedvetna om att förtrycka fansen och döda fotbollen en gång för alla. Det finns män i fotbolls-toppen som bokstavligen förtjänar att hängas offentligt.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-07 01:52
Hahahaha Lukaku om Chelsea – Du vet Chelsea, varje år köper de en ny toppanfallare. Jag kommer ihåg hur jag kom in i omklädningsrummet förra året och såg Samuel Eto’o och Demba Ba och sa ”Whoa, vad är det som händer här?”, säger han enligt Telegraph.
Barcelona Sentuary
2014-06-07 01:50
Bra deal, Alves har gjort sitt i klubben, tack för allt men för mycket Instagram på sistone.
2014-06-07 01:45
Barclasico (Barcelona) Tycker inte alls det. Alves har ett år kvar på kontraktet, Han har gått ner sig. Vi skulle inte säljs han mer än 13-15 miljoner.. Marquinhos skulle kosta säkert 40miljoner att köpa löss,, det är PSG vi snackar om
Barcelona Barclasico
2014-06-07 01:42
There's a deal on transfer of PSG centre back Marquinhos, only details left. 5-year contract. Transfer fee 25M plus Dani Alves. (sport)

Så äcklig deal!
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 01:33
Rakitic får nog hoppa in andra :-) förhoppningsvis så köper Barca honom. För nu har man typ varit inställd på att han kommer och om han inte gör det så blir det bara jobbigt att hitta ursäkter till varför han inte var bra nog trots allt och att han var överskattad:P
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 01:32
BAGNACK & DONGOU Okej, hoppas han får spela lite.
2014-06-07 01:24
Blaugrana91 (Barcelona) Han är på bänken
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 01:21
Ser att Kroatien spelar nu på 10an, ingen aning om Rakitic spelar dock?
Barcelona Nodlehs
2014-06-07 01:14
Holland suger, brutalt överskattade.

Chile vinner gruppen, Spanien tvåa och Holland floppar.
VM vinner Argentina. Inte många som håller med mig där men tror inte Brasilien orkar pressen och Spanien lär inte gå hela vägen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-06 23:53
@Nesto:
Att han är en talangfull back kommer väl inte som en överraskning då han fått bra med lovord för sitt spel i River plate, att sedan Porto går efter honom har att göra med att pressen i Porto kontra Barcelona är lite annorlunda. Vi har inte råd att chansa på en försvarare från Sydamerika som inte känner till tuffa spelet i europa som dem. Blir han en stor spelare efter han matchas in långsamt utan större press låter jag tiden avgöra. Jag kan inte säga att jag blir glad om vi endast värvar Marquinhos och Mathieu, inget emot dem men jag önskar bättre duo då vi är i denna sits som vi är idag. :/
Neymar11
2014-06-06 23:43
Barcadinho. (Barcelona) Har för mig att FIFA har förbjudit trummorna under vm, vill inte ha samma problem som i Sydafrika. Och antar att det brasilianska förbundet inte vill ha dom under genrepet heller
Barcelona Nesto
2014-06-06 23:38
Om porto vill ha Balanta, ja då fan är han bra. 3,5 m? Seriöst, riktiga mästare på att förädla och casha in.
Neymar11
2014-06-06 23:38
BAGNACK & DONGOU (Barcelona) Holland är inte det samma som under 2010. Där man kopierade Mourinhos taktik och feg spelade. Dom har börjat blotta sitt mediokra försvar och är ett riktigt ostabilt lag. Robben i Holland är den divan vi lärde oss känna när han var i Madrid. Sneijders one hit season är över och rvp har haft gott om skador i år
Barcelona Barcadinho.
2014-06-06 23:37
Europeiska landslag har aldrig vunnit VM på amerikansk mark, men jag tror att det kommer hända den här gången.

Vad är det som har hänt med trummor kulturen när Brasilien spelar? Det har alltid varit samba trummor hela matchen. Jag själv har sett deras landslag, en gång mitt i klacken. Det var fest.
Det enda man hör är polis helikoptrarna. Jag tar hellre vuvuzelor än helikoptrar.

Grabbar ni unga - den gamla fotbolls kulturen håller på att försvinna mer o mer. Åk och se Atletico eller Skottland eller så innan tom där det tar slut.
Popcorn och iphones fotbolls kulturen erövrar världen steg för steg..
Neymar11
2014-06-06 23:32
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Självklart du som är experten här inne ju. Sanchez är klart och tydligt problemet i laget, han har ju underpresterat rejält i år eller? Mer du som lider av hemmablindhet som på allvar tror att Sanchez är problemet
2014-06-06 23:28
Tror inte ens Chile kommer Vidare från gruppspelet om jag ska vara ärligt Spanien går vidare säkert och Holland är Holland, dr har kladds anfallare med Robben och V Persie.. Hur bra Chile än må vara, deras försvar kommer inte hålla mot båda Spanien och Holland
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-06 23:28
Jaha, så du är hemmablind?

"dumbass"

Ouch! ;)
Annons: