/spanien/barcelona/forum/4661.aspx/spanien/barcelona/forum/4661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2014-06-06 00:26
@Rambla~:

Nja, det är skillnad på rykte och rykte, när jag sa inofficiellt klar så menade jag isåfall rykten från väldigt trovärdig källa.
Ex. ett uttalande från hans agent, eller en väldigt trovärdig sida.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:26
Hah, man borde ju vara garvad vid det här laget och inte ta något för givet. Speciellt denna transfersommar verkar det som. Nu lär väl priset bli 10m till minst gissar jag.

Äsch, går och lägger mig istället.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:23
LeoMessi

Du har så rätt så rätt....

För här kommer det:

RAC1 sabbar allt...

Barcelona have an agreement with Croatian midfielder Ivan Rakitic (26), but talks with Sevilla have only just started. No deal yet. [rac1]
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:19
@Davids3:

Du är medveten om att inofficiellt betyder just ryktesvägen, ej klart, ej officiellt ännu va? :)
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:18
Davids3

Det är rykten, men ganska kraftiga får man väl säga.
Barcelona LeoMessi
Vi borde nog lugna ner oss lite. För är helt säker på att vi imorgon kommer att läsa: "Barcelona har visat intresse för Rakitic men dom har inte kommit något bud eller tagit kontakt med spelaren".
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
@Ronaldinho the original:
Jo, men även jag har inte någonting övers för Zubi. Även om han skulle göra något bra. För i slutändan känns han helt oduglig. Jag förstår om det retar folk att Cesc lämnar för de ryktade 33m, när man vet att han är väldigt högt värderad i PL. Speciellt när man ser vad andra spelare går för när de lämnar eller kommer till PL. Dessutom så tror jag i slutändan att Cesc egentligen vill vara kvar och att det är ledningen (eller delar av den) som vill sälja honom. En del fans buar ut honom och det är tacksamt för Barto och Zubi att sälja honom för att göra sig populära i vissa kretsar. Cesc väljer nog att lämna eftersom han vill känna sig viktig för klubben, vara en av nyckelspelarna som tränaren litar till. Nu har han kanske inte presterat så bra att han förtjänar det men det finns det fler spelare som inte har gjort och de får ändå vara kvar.
Barcelona Davids3
2014-06-06 00:16
Är Rakitic inofficiellt klar eller är det bara rykten ?
Barcelona Gabriel
2014-06-06 00:15
Var det inte Puertan som har drömt om Rakitic i flera månader? Det vänder snabbt där inne.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:14
Ja det är verkligen komiskt att läsa i Puertan ibland. :D

För någon vecka sen:
"Rakitic hade varit en drömvärvning!!!"

Idag:
"Raktic är sämre än våra bänkspelare, Isco är 100 ggr bättre"

Japp...
Barcelona Vampíro
2014-06-06 00:14
Rambla~ Skulle gissa på att priset är det som stör se flesta, mig själv inräknat. Han ska kosta runt €45M om man kollar på vad sämre spelare på samma position har gått för de senaste säsongerna. Spelare som Pastore, Özil, Mata osv. Jag är för att sälja Cesc såvida man får in en bättre spelare och går minst +/- 0. Annars är det ingen idé.
Ronaldinho the original
2014-06-06 00:09
Rambla~ (Barcelona) Tror nog att alla är emot Zubi och Ledningen. Samma sak skulle hända om dom skulle vilja sälja Tello och Roberto för 20 miljoner euro tillsammans. Dom flesta skulle tycka att 20 är för lite utan dom vill ha 30-40 annars så ska Zubi hängas.
Neymar11
2014-06-06 00:05
Rambla~ (Barcelona) Nej jag vill ha bort honom! Men stör mig med på att så många nu helt plötsligt vill ha kvar honom
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:05
@Ride_The_Big_One(6):

Hehe, Rakitic vs Pepe. Ser nästan för enkelt ut. :P
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:03
Jag anklagar ingen nu, men jag var av den uppfattningen att majoriteten här inne under säsongen har gapat om Cescs försäljning. Nu verkar många vilja ha kvar honom istället. Har jag missat något eller har det hela tiden varit 50/50 för eller emot och nu skriver bara de som vill ha kvar honom?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-06-06 00:02
Bilden gubbar, bilden.
Neymar11
2014-06-06 00:01
DM1982 (Barcelona) Räknar med att han tar sig till a-laget då blir det 9 miljoner sammanlagt
Barcelona DM1982
2014-06-06 00:01
Neymar11 (Barcelona) Halilovic kostade dryga 2 miljoner euro.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-05 23:58

Börjar arta sig sakta men säkert, ansluter Rakitic har vi börjat transfer fönstret lovande då det är dag 5. Sen till dem i Puertan som kritiserar Rakitic så är det bara att ta det med en klackspark bokstavligen "länken"
Neymar11
2014-06-05 23:57
Rambla~ (Barcelona) Så kör vi på kovacic med! Så fullbordar vi den kroatiska triangeln haha!
Barcelona Rambla~
2014-06-05 23:56
De kan tjafsa bäst fan de vill. Rakitic är bättre än Modric. Framför allt mer dynamisk och mångsidig som spelare. Vi har dessutom Halilovic i truppen om något år och han kan bli hur bra som helst. Ett kroatisk mittfält kommer smaka godis. Jag ber till gudarna att Lucho bara inser vem som sköta fasta situationer även om Xavi är kvar och inte låter allt fortsätta som rutin.
Neymar11
2014-06-05 23:56
DM1982 (Barcelona) Glöm inte Halilovic för 9 miljoner € In zubi we trust
Barcelona DM1982
2014-06-05 23:54
Ter Stegen, Rakitic = €27m getting back Rafinha & Deulofeu from loans - Who said Barca can't do business?
Neymar11
2014-06-05 23:48
Jaha nu är rakitic en rotations spelare haha! Dem är väl för härliga på pueratan dom har gråtit efter rakitic sens december!
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:46
Jag har alltid varit av den åsikten att ifall en talang är tillräckligt bra så kommer han att ta sig upp till A-laget och få speltid oavsett vad. Allt annat är bortförklaringar. Det behövs konkurrens och bredd på mittfältet, även framtidsinvesteringar i och med att Xavi gått ned sig och att Iniesta blir äldre. Ifall det sen kommer en spelare från ungdomsleden som är tillräckligt bra för att slå sig in i startelvan så är det ju bara fucking awesome, men man kan inte bygga ett lag eller en trupp för den delen baserat på det hoppet. Man rustar en trupp utifrån vad som finns i truppen, man ser till lagets styrkor och svagheter och gör en bedömning på vad som behövs förstärlas och med hur många spelare. Så som läget är just nu, behövs minst 2 nya klass mittfältare i mina ögon - trots att Rafinha kommit tillbaka från lån och att jag tror mycket på honom. Om det sen kommer upp någon från b-laget som är tillräckligt bra så får man göra justeringar därefter. Det är så man måste tänka.
Barcelona Messidinho_10
2014-06-05 23:43
Enligt flera källor så ska Raktic vara klar för oss. Men nu fruktar jag det värsta att Fabregas kommer säljas på riktigt!!!! Fyfan vad sorgligt!!!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-05 23:41
All Madridistas now starting to make excuses and make fun of Rakitic. Just because he rejected them to join Barça.

Typiskt madridistas!
Barcelona barca!54
2014-06-05 23:40
Gabriel Jag håller med dig att vi behöver bredd på mittfältet. Vi får inte glömma att LE satsar mycket på ungdomar. Jag tror att LE vill ha en plats öppen för B- lags spelare, då tänker jag framför allt på Halilovic. Om han lyckats imponera på LE under försäsongen kan han ta en plats i A-laget. Jag håller med dig om att S.Roberto inte är lösningen. Jag förstår inte hur han är kvar i Barcelona. Den enda anledningen jag kan komma på är att han är katalan.
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:33
barca!54

Jag räknar och tror sjukt mycket på Rafinha, hoppas även att han får mycket speltid nästa säsong. Men vi behöver bredd i våran trupp, sen behöver vi rusta inför framtiden också. Glöm sedan inte att vi fortfarande kan få ett transferförbud, detta kan vara den enda sommaren vi får värva. Vad gör vi om vi inte får köpa någon nästa sommar? Kommer Xavi att vara kvar? Har han gått ner sig ännu mera? Hur kommer situationen se ut för Iniesta, för han blir inte heller yngre. Ser du min poäng?

Det finns plats för Rafinha även om en till mittfältare ansluter. Dessutom är han mångsidig och flexibel som spelare, han kan spela även i anfallet så speltid kommer han definitvt att få oavsett vad. Nej, vi behöver en till mittfältare om Fabregas lämnar, vilket jag hoppas att han gör men till rätt pris.
Barcelona Ali G
2014-06-05 23:32
Säljer vi Fabregas och köper in rakitic så går vi ju med vinst på nästan, 20 miljoner € och de pengarna kan man ju lägga på en mittback
Annons: