/spanien/barcelona/forum/4660.aspx/spanien/barcelona/forum/4660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:14
Ja det är verkligen komiskt att läsa i Puertan ibland. :D

För någon vecka sen:
"Rakitic hade varit en drömvärvning!!!"

Idag:
"Raktic är sämre än våra bänkspelare, Isco är 100 ggr bättre"

Japp...
Barcelona Vampíro
2014-06-06 00:14
Rambla~ Skulle gissa på att priset är det som stör se flesta, mig själv inräknat. Han ska kosta runt €45M om man kollar på vad sämre spelare på samma position har gått för de senaste säsongerna. Spelare som Pastore, Özil, Mata osv. Jag är för att sälja Cesc såvida man får in en bättre spelare och går minst +/- 0. Annars är det ingen idé.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-06-06 00:09
Rambla~ (Barcelona) Tror nog att alla är emot Zubi och Ledningen. Samma sak skulle hända om dom skulle vilja sälja Tello och Roberto för 20 miljoner euro tillsammans. Dom flesta skulle tycka att 20 är för lite utan dom vill ha 30-40 annars så ska Zubi hängas.
Neymar11
2014-06-06 00:05
Rambla~ (Barcelona) Nej jag vill ha bort honom! Men stör mig med på att så många nu helt plötsligt vill ha kvar honom
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:05
@Ride_The_Big_One(6):

Hehe, Rakitic vs Pepe. Ser nästan för enkelt ut. :P
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:03
Jag anklagar ingen nu, men jag var av den uppfattningen att majoriteten här inne under säsongen har gapat om Cescs försäljning. Nu verkar många vilja ha kvar honom istället. Har jag missat något eller har det hela tiden varit 50/50 för eller emot och nu skriver bara de som vill ha kvar honom?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-06-06 00:02
Bilden gubbar, bilden.
Neymar11
2014-06-06 00:01
DM1982 (Barcelona) Räknar med att han tar sig till a-laget då blir det 9 miljoner sammanlagt
Barcelona DM1982
2014-06-06 00:01
Neymar11 (Barcelona) Halilovic kostade dryga 2 miljoner euro.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-05 23:58

Börjar arta sig sakta men säkert, ansluter Rakitic har vi börjat transfer fönstret lovande då det är dag 5. Sen till dem i Puertan som kritiserar Rakitic så är det bara att ta det med en klackspark bokstavligen "länken"
Neymar11
2014-06-05 23:57
Rambla~ (Barcelona) Så kör vi på kovacic med! Så fullbordar vi den kroatiska triangeln haha!
Barcelona Rambla~
2014-06-05 23:56
De kan tjafsa bäst fan de vill. Rakitic är bättre än Modric. Framför allt mer dynamisk och mångsidig som spelare. Vi har dessutom Halilovic i truppen om något år och han kan bli hur bra som helst. Ett kroatisk mittfält kommer smaka godis. Jag ber till gudarna att Lucho bara inser vem som sköta fasta situationer även om Xavi är kvar och inte låter allt fortsätta som rutin.
Neymar11
2014-06-05 23:56
DM1982 (Barcelona) Glöm inte Halilovic för 9 miljoner € In zubi we trust
Barcelona DM1982
2014-06-05 23:54
Ter Stegen, Rakitic = €27m getting back Rafinha & Deulofeu from loans - Who said Barca can't do business?
Neymar11
2014-06-05 23:48
Jaha nu är rakitic en rotations spelare haha! Dem är väl för härliga på pueratan dom har gråtit efter rakitic sens december!
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:46
Jag har alltid varit av den åsikten att ifall en talang är tillräckligt bra så kommer han att ta sig upp till A-laget och få speltid oavsett vad. Allt annat är bortförklaringar. Det behövs konkurrens och bredd på mittfältet, även framtidsinvesteringar i och med att Xavi gått ned sig och att Iniesta blir äldre. Ifall det sen kommer en spelare från ungdomsleden som är tillräckligt bra för att slå sig in i startelvan så är det ju bara fucking awesome, men man kan inte bygga ett lag eller en trupp för den delen baserat på det hoppet. Man rustar en trupp utifrån vad som finns i truppen, man ser till lagets styrkor och svagheter och gör en bedömning på vad som behövs förstärlas och med hur många spelare. Så som läget är just nu, behövs minst 2 nya klass mittfältare i mina ögon - trots att Rafinha kommit tillbaka från lån och att jag tror mycket på honom. Om det sen kommer upp någon från b-laget som är tillräckligt bra så får man göra justeringar därefter. Det är så man måste tänka.
Barcelona Messidinho_10
2014-06-05 23:43
Enligt flera källor så ska Raktic vara klar för oss. Men nu fruktar jag det värsta att Fabregas kommer säljas på riktigt!!!! Fyfan vad sorgligt!!!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-05 23:41
All Madridistas now starting to make excuses and make fun of Rakitic. Just because he rejected them to join Barça.

Typiskt madridistas!
Barcelona barca!54
2014-06-05 23:40
Gabriel Jag håller med dig att vi behöver bredd på mittfältet. Vi får inte glömma att LE satsar mycket på ungdomar. Jag tror att LE vill ha en plats öppen för B- lags spelare, då tänker jag framför allt på Halilovic. Om han lyckats imponera på LE under försäsongen kan han ta en plats i A-laget. Jag håller med dig om att S.Roberto inte är lösningen. Jag förstår inte hur han är kvar i Barcelona. Den enda anledningen jag kan komma på är att han är katalan.
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:33
barca!54

Jag räknar och tror sjukt mycket på Rafinha, hoppas även att han får mycket speltid nästa säsong. Men vi behöver bredd i våran trupp, sen behöver vi rusta inför framtiden också. Glöm sedan inte att vi fortfarande kan få ett transferförbud, detta kan vara den enda sommaren vi får värva. Vad gör vi om vi inte får köpa någon nästa sommar? Kommer Xavi att vara kvar? Har han gått ner sig ännu mera? Hur kommer situationen se ut för Iniesta, för han blir inte heller yngre. Ser du min poäng?

Det finns plats för Rafinha även om en till mittfältare ansluter. Dessutom är han mångsidig och flexibel som spelare, han kan spela även i anfallet så speltid kommer han definitvt att få oavsett vad. Nej, vi behöver en till mittfältare om Fabregas lämnar, vilket jag hoppas att han gör men till rätt pris.
Barcelona Ali G
2014-06-05 23:32
Säljer vi Fabregas och köper in rakitic så går vi ju med vinst på nästan, 20 miljoner € och de pengarna kan man ju lägga på en mittback
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-05 23:32
@Blaugrana91:

Rakitic har varit en av ligans absolut främsta mittfältare denna säsongen. Sevillas redaktion gav honom 5 av 5 i betyg med följande motivering
:
"Kapten Ivan dominerade mittfältet totalt och visade vilken otrolig ledargestalt han är. 12 mål och 12 assist i ligan säger det mesta om hans form. Av sina 52 matcher med Sevilla denna säsong höll han till på det defensiva mittfältet i 18 av dessa matcher. I mina ögon ligans klart bästa centrala mittfältare genom säsongen"

Han kommer tillföra mycket. Gillar dessutom att han mäter 184cm, vi behöver mer fysik. Men trots det, om han blir vår enda värvning tillsammans med Rafinha, och Fabregas och Song lämnar... blir vi så mycket bättre? Svårt att säga
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:30
Sen, I'm sorry, men jag förstår verkligen inte vad klubben ser i Sergi Roberto. He has to go. Seriöst, vad gör han i våran klubb ens? Bara skeppa iväg honom, han kommer aldrig att bli någon stor spelare dessutom har vi andra spelare underifrån som är mer talangfulla än honom. Att han kommer att räknas som en av mittfältarna i våran trupp till även nästa säsong ser jag som ett stort skämt.

Xavi
Iniesta
Mascherano
Busquets
Rafinha
Rakitic
En till spelare (Koke/Pogba/Vidal mfl)

Det hade varit ett jävla bra mittfält. En extra klass spelare i truppen kan göra en stor skillnad mot slutet av säsongen. Det behövs nog 1 till ifall Cesc drar, just därför hade det varit väldigt viktigt att få ut så mycket som möjligt för Fabregas. 33M€ fuckar upp rätt mycket av de planerna.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
Hade varit extremt kul om Fabregas beslöt sig för att stanna, samtidigt som vi förstärker mittfältet med Rakitic. Tyvärr lär det inte hända...
Barcelona barca!54
Gabriel

Rafinha är den mittfältaren. Har redan bevisat vad han går för LE. Han kommer få mycket speltid nästa säsong
Barcelona Blaugrana91
Gabriel

Håller som sagt helt med dig.
Tycker också man ska gå efter en till mittfältare, räcker inte bara med Raktic.
Visst hade Cesc varit kvar hade jag varit helt ok med en värvning till mittfältet, nu måste vi ha två om Cesc lämnar.
Barcelona Cule4life
2014-06-05 23:29
En sak som stör mig som fan är PSGs mittbacks uppsättning.

Hur fan kan man ha SIlva-Luiz-Marcquinihos. Det är överdrivet bra, Kastar man 10-13 milj Euro om året i någons ansikte så kmr dom oavsett vad.

PSG,City,Chelsea,Monaco förstör balansen.

Dom där mittbackarna borde vara i Barca, Vem fan vill inte spela i Barca ? Vi har haft spelare som Maradona,Romario,Ronadlo,Rivaldo,Messi m.fl, Vi är världens bästa lag med Europas största Aréna, Vi har vunnit CL 3 gånger dom senaste 8 åren. Vi vinner bollinnehavet 99/100 matcher. Förstår inte hur vissa spelare tänker ibland,

Ursäkta men man blir fan lack.
Barcelona NoGo™
2014-06-05 23:29
@Gabriel

De är lugnt vi har ju J2S och Sergi Roberto!
Barcelona Gabriel
2014-06-05 23:27
Rakitic är en bra spelare, men jag är lite oroad över att klubben i och med den här värvningen anser att mittfältet är spikat till nästa säsong. Om Cesc nu drar behövs en till mittfältare enligt mig. Om dem bara hade tänkt att köpa en mittfältare så är inte Rakitic mitt första val, men trots det en väldigt bra värvning.
Barcelona barca!54
2014-06-05 23:25
Om Rakitic blir klar för oss kommer förmodligen en mittfältare att lämna. Glöm inte att Rafinha har kommit tillbaka från lån. En spelare jag tror Luis Enruiqe har stora planer för kommande säsong.
Annons: