/spanien/barcelona/forum/4658.aspx/spanien/barcelona/forum/4658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-06 01:13
J.Gamper..Neymar hade också 1 år på sitt kontrakt.. men vi fick pröjsa ganska stort där.. rakitic är värd mer än 20 miljoner!! som spelarna blir sålda nu för tiden så ska han kosta runt 35-40 så som han har visat upp sig!
Barcelona koeman92
2014-06-06 01:11
Gabriel

Haha du beskrev min situation till 110%.. Jag har precis samma problem och verkar aldrig någonsin kunna bli botad av det..
Barcelona J.Gamper
2014-06-06 01:08
Med tanke på att han hade 1 år kvar utav kontraktet är det ju inte så svårt att göra ett kap med Raki.. Men om det ryktet stämmer så är det bra jobbat ändå!
Barcelona MabastB
2014-06-06 01:07
Drömscenariot vore om Cesc mot all förmodan stannade och vi skulle ha en mittfälltsuppsättning med Rakitic, Iniesta, Cesc och Rafinha samt Xavi som en slags mentor/ inhoppare. Det där är ett riktigt mittfällt.
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-06 01:03
Fyfan vad jag är glad över ivan rakitic anländer till oss!! för mig är han ett kap 20 miljoner!! jämför med floppen illaramendi så har rakitic bevisat vad han kan också!! jag har riktigt goda vibbar om honom.. han har visat att han är en världsklass spelare och ska spela en av dom stora klubbarna och är riktigt glad att han kommer till oss! fixa backlinjen nu!! och sen någon till ..
Barcelona J.Gamper
2014-06-06 00:55
Gabriel

Jag har tom börjat hålla på med liknande saker på jobbet :D

Nä, men det är naturligt. Efter tråkiga säsonger ser vi fram emot ett nytt fantastisk Barca. Alla verkar ha glömt hur stora Barca är.. Vill att nästa säsong ska påminna alla om det. Lucho är början på hoppet.
Barcelona Gabriel
2014-06-06 00:48
Jag hatar silly season. Jag kan aldrig gå och lägga mig och sova. Jag uppdaterar alla Barça relaterade sidor minst 1 gång i minuten när jag inte är upptagen. Maten blir försenad, sömnen blir försenad, träningen blir försenad/utebliven. Alla mina rutiner fuckas pga silly season. Skulle börja kollat på en film för 2 timmar sen, slutade med att jag fastnade vid youtube videor på fotbollsspelare, EMD, SPORT, barcastuff, detta forumet och allt annat. Nu tar jag ett break tills imorgon. Godnatt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:40
Kith.

Du kan åtminstone vara säker på att Rakitic tar sina instruktioner från tränaren, defensiva uppgifter och hemjobb på största allvar och han gör det riktitgt bra. Det om något saknar vi hos våra mittfältare undantaget Busquets.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-06 00:39
Verkar som spelaren jag ville ha kommer att komma. Ivan Rakitic. Han kommer ge oss längd, huvudspel, styrka och löpvilja. Kasta Vidal. Överhypad spelare.
Neymar11
2014-06-06 00:38
san_miguel (Barcelona) Det där är bara en bonus, och kan fixas när allt annat är klart
Real Madrid Kith.
2014-06-06 00:38
@WalterWhite:

Det var inte jag som sade att Rakitic är bättre än Modric, det var herren jag citerade. Om Rakitic är offensiv mittfältare så konkurrerar han med Iniesta, med andra ord, balansen på mitten blir för offensiv. Vi behöver fortfarande en mittfältare som skall ta över efter Xavi. Jag tror inte denna spelare är Rakitic.
Barcelona san_miguel
2014-06-06 00:37
@Neymar11:

Jag tycker iaf att de definitivt behövs en anfallare till en riktig 9:a vill jag ha.
jag saknar det tydliga spelet som det var med t.ex Eto'o.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:35
@Kith.:
Nej, enligt mig så är han bättre. Modric är ganska så enkelt att plocka bort ur en match. Svårare med Rakitic som rör sig över större ytor och dessutom är så flexibel att han kan spela både som offensiv, defensiv eller tom yttermittfältare. Att de hade velat ha honom som rotationsspelare säger inget, det har med vilken spelmodell man kör och hur tränare värderar sina spelare. Jag ser väl också helst att Cesc stannar och tar över en av de centrala mittfältsplatserna men jag börjar så smått tveka om la liga verkligen är rätt miljö för honom. Han får inte den tid på sig han måste ha och som han på något sätt inte hade sådana problem att skaffa sig i PL. Jag vet inte om det berodde på de sämre lagen i PL backade tillbaka för mycket utan att sätta press på Arsenals mittfält eller vad. Bevisligen så kändes det att han alltid hade mer tid på sig i PL jämfört med i Spanien, där vårt mittfält sattes under konstant press. Kanske är det så att han måste han en spelare brevid sig som skyddar honom? Jag vet inte, det funkar bara inte i Barca för honom.
Neymar11
2014-06-06 00:32
Vad folk är giriga nu, även om vi värvar Rakitic nu så måste ytterligare en stjärna komma in. Till en position där folk inte tyckte behövde förstärkningen Kommer rakitic så är jag nöjd med mittfältet även om cesc försvinner Sergio-masche Iniesta-Rafinha Rakitic-Xavi Räcker gott och väl Nu ska det enbart tänkas på försvaret. Marq och eventuellt en äldre mittback. Fixar detta sig så kommer jag ha zubi på nästa säsongs tröja
Barcelona WalterWhite
2014-06-06 00:31
Kith.

Vet inte ens om du kan jämföra Rakitic med Modric. Bästa tillfället att se skillnaden mellan dessa två är nu i VM, speciellt mot Brasilien i öppningsmatchen.

Du kommer snabbt märka att Rakitic är mer mitten/offensiv medan Modric är mitten/defensiv.
Barcelona Zamboza
2014-06-06 00:30
Rakitic blir en riktig tillgång för oss. Med honom och Rafinha får vi två talangfulla ..och hungriga spelare. Hoppas bara att Xavi stannar kvar i en mindre roll så ser det bra ut. Det ska bli riktigt skönt att slippa Cesc. Jag förstår inte vf vissa vill ha han kvar. Förutom sina passningar har han bidragit med noll i tre år Han är inte rätt man för oss tyvärr. En sak jag tänkt på är att Pique sugit ända sen Cesc kom till klubben. Hoppas splittringen bådar gott samt att pique får rejäl med konkurrens. Nu hoppas man på 2 mittbackar, en hb och en anfallare då Alexis förmodligen lämnar.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:29
@Davids3:

Okej, då är jag med.
Barcelona fc__Barça
2014-06-06 00:29
@barcastuff: Marquinhos (20) had a conference call with club and agent today. He asked to leave. PSG willing to sell if Barcelona make a good bid. [cope]
Real Madrid Kith.
2014-06-06 00:28
@Rambla~:

Att han är bättre än Modric är väl att ta i för kung och fosterland, det kan även jag erkänna. Jag är inte nöjd om Fabregas lämnar och Rakitic kommer utan någon mer mittfältsförstärkning. Real Madrid ville värva in Rakitic som rotationsspelare och vi ska nöja oss med Rakitic i utbyte mot Fabregas, det håller inte i min bok i alla fall. En spelare som Gundogan eller Pogba måste också in.
Barcelona WalterWhite
2014-06-06 00:26
@Blaugrana91:

Rakitic gjorde två mål och två assist mot de på två matcher, varav ett assist som slängde dem ur guldtiteln. Vet inte om Pepe har hittat hem efter det där stuntet.
Barcelona Davids3
@Rambla~:

Nja, det är skillnad på rykte och rykte, när jag sa inofficiellt klar så menade jag isåfall rykten från väldigt trovärdig källa.
Ex. ett uttalande från hans agent, eller en väldigt trovärdig sida.
Barcelona Rambla~
Hah, man borde ju vara garvad vid det här laget och inte ta något för givet. Speciellt denna transfersommar verkar det som. Nu lär väl priset bli 10m till minst gissar jag.

Äsch, går och lägger mig istället.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:23
LeoMessi

Du har så rätt så rätt....

För här kommer det:

RAC1 sabbar allt...

Barcelona have an agreement with Croatian midfielder Ivan Rakitic (26), but talks with Sevilla have only just started. No deal yet. [rac1]
Barcelona Rambla~
2014-06-06 00:19
@Davids3:

Du är medveten om att inofficiellt betyder just ryktesvägen, ej klart, ej officiellt ännu va? :)
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:18
Davids3

Det är rykten, men ganska kraftiga får man väl säga.
Barcelona LeoMessi
Vi borde nog lugna ner oss lite. För är helt säker på att vi imorgon kommer att läsa: "Barcelona har visat intresse för Rakitic men dom har inte kommit något bud eller tagit kontakt med spelaren".
Barcelona Rambla~
@Ronaldinho the original:
Jo, men även jag har inte någonting övers för Zubi. Även om han skulle göra något bra. För i slutändan känns han helt oduglig. Jag förstår om det retar folk att Cesc lämnar för de ryktade 33m, när man vet att han är väldigt högt värderad i PL. Speciellt när man ser vad andra spelare går för när de lämnar eller kommer till PL. Dessutom så tror jag i slutändan att Cesc egentligen vill vara kvar och att det är ledningen (eller delar av den) som vill sälja honom. En del fans buar ut honom och det är tacksamt för Barto och Zubi att sälja honom för att göra sig populära i vissa kretsar. Cesc väljer nog att lämna eftersom han vill känna sig viktig för klubben, vara en av nyckelspelarna som tränaren litar till. Nu har han kanske inte presterat så bra att han förtjänar det men det finns det fler spelare som inte har gjort och de får ändå vara kvar.
Barcelona Davids3
2014-06-06 00:16
Är Rakitic inofficiellt klar eller är det bara rykten ?
Barcelona Gabriel
2014-06-06 00:15
Var det inte Puertan som har drömt om Rakitic i flera månader? Det vänder snabbt där inne.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-06 00:14
Ja det är verkligen komiskt att läsa i Puertan ibland. :D

För någon vecka sen:
"Rakitic hade varit en drömvärvning!!!"

Idag:
"Raktic är sämre än våra bänkspelare, Isco är 100 ggr bättre"

Japp...
Annons: