/spanien/barcelona/forum/4657.aspx/spanien/barcelona/forum/4657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-07 23:41
Afellay till Sevilla. Kan det vara på gång?
Barcelona Vampíro
2014-06-07 23:40
Rambla~ Ja visst hade inte haft nått emot Paulinho. Han stämmer in bra på beskrivningen. Det lär dock som vanligt bli svårt med tanke på att han precis värvats till Tottenham och att vi har en manchild med koncentrationssvårigheter som sportchef. Fernando har jag aldrig sett spela så jag ska inte uttala mig egentligen men jag gör det ändå och känslan är att han är mer en renodlad pivote. Baserar det endast på hörsägen och diverse TV-spel, vilket i för sig är bättre scoutat än Zubi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-07 23:36
Förresten, det här med att Barca vill ha 25m för Alexis. Det har klubben aldrig gått ut med, tvärtom har man i starka ordalag sagt att han inte är till salu. Vill minnas att även Lucho nämnde honom på sin första presskonf? Vilket han inte gjorde lika positivt när det gällde Cesc.

Alexis måste väl ändå vara urtypen av spelare som Lucho bara älskar? En stenhårt arbetande, även defensivt, snabb och ettrig spelare som också gör en del mål. Jag har svårt att se Lucho rata en sådan spelare. Lämnar Alexis är det för att han tvärt vill lämna Barcelona och Spanien.
Barcelona Rambla~
2014-06-07 23:31
Vampiro Vad sägs om en spelare som Paulinho i Spurs? Just han är kanske lite svårt att värva. Det ryktades att Chelsea var ute efter honom men jag antar att de planerna är övergivna nu i och med Cesc. Fast med fegisen Mourinho vet man aldrig, han måste ju ha minst 2-3 spelare på varje position för att han ska känna sig någorlunda säker. Ska tilläggas att det oftast också ska vara högkvalitativa och oftast dyra spelare varenda en. Jag vet inte hur Fernando i Porto är? Han är kanske mer en defensiv, som vår pivote? Lär ändå gå till City så det spelar mindre roll. Kroos är fel spelare för oss, jag tror knappast att han hinner med att jaga i båda riktningar, alltså även hemåt, i La Liga.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-07 23:31
@Gabriel:

Inte nog med att han är skräp och inte passar i vårt spelsystem, han besitter varken någon jävlaranamma eller vinnarmentalitet, som resten av alla Arsenal spelare. Känns som att han bara är i vår klubb för att showa sina fula outfits och glida på stränderna i Barcelona. Värdelös spelare och borde bort som bara den för både hans och klubbens skull.
Barcelona Vampíro
2014-06-07 23:30
Song ska slängas iväg så långt det går, utan tvekan bland de sämsta spelarna som någonsin representat Barça. Han saknar all form av ambition utan han verkar mest nöjd av att få dela omklädningsrum med Messi. Kasta ut honom och alla hans fula kläder från vår klubb. Rant over.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-07 23:27
Men om det innebär att vi inte köper koke för sjukt överpris och istället köper reus..? ;)
Barcelona Gabriel
2014-06-07 23:22
Låta Song stanna? Haha, nej nej nej. Han e skräp och platsar verkligen inte. Sälj han illa kvickt. Vi ska faktiskt förstärka oss denna sommaren!
2014-06-07 23:20
Gabriel Instämmer. Vi borde gå efter Kroos istället för koke, det vore nog det allra bästa alternativet. Eller som jag sa innan - förutsatt att rakitic köps och mascherano flyttas upp som pivote igen - låta Song stanna och spela i en box to box-roll, där han är som bäst egentligen. Jag hade inte klagat så länge pengarna man sparat in där återanvänds i att förstärka en annan lagdel... Eller tex en "lyxvärvning" i form av Reus
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-07 23:19
Jag vet inte vad de flesta ser i Belgien, ok de har riktigt bra lag men jag tror inte de skulle ha nån chans mot t.ex Spanien, om jag ska vara ärligt, Deras mittfältare kommer knappt skrämma Spanien för att inte tala om deras HB och VB
Barcelona Rambla~
2014-06-07 23:19
@messileo:
Lite sent men iaf. Det är IP-tv det handlar om. De tar ner en massa arabiska satelliter till en central enhet (hur det funkar vet jag inte riktigt). Sedan streamas dessa olika satelliter och dess kanaler via internet med vanligt bredband. De här boxen kopplar du bara in i din bredbands-router precis som en dator. Den andra kabeln, en HDMI, kopplar du till Tvn. I den box jag har får jag in ca 500 olika kanaler. Självfallet är jag bara intresserad utav de här Bein Sport-kanalerna. Resten struntar jag i, men det finns några engelskspråkiga kanaler till som kan vara intressant. Du köper boxen i länktips, som är en av de bästa, inklusive 1 års abonnemang på alla de 500 kanaler de erbjuder. De har alltså satt ihop alla dessa kanaler till ett stort paket. Efter ett år får du förnya abonnemanget för ytterligare 1 år vilket kostar ca 1500 kr. Du får ett användarnamn och lösenord tillsammans med boxen när du köper den. Nästa år för du förmodligen ett nytt lösenord bara för att förnya ditt abonnemang. De har nyligen uppgraderat och i dagsläget har jag BeinHD 1-12 och 2 Bein FR HD, som är två franskspråkiga kanaler som visar sport. Kvaliten riktigt bra, det beror sk på vilken liga de visar från och bra Tv-produktioner det är. Du kan iaf jämföra med de bästa streams du hittar på din dator och lägga till minst 4-5 gånger bättre. Numera i fullHD, på en 47" Tv. :) Du ser den jag har i länktips, det är den överst som heter Global IPTV. De andra mottagarna under den är för parabol-antenn.
Barcelona Vampíro
2014-06-07 23:05
Jag tycker personligen att Koke är en helt underbar spelare, han är för mig Europas bästa mittfältare den här säsongen. Dock så är jag inte särskilt sugen på att se honom i Barcelona speciellt för den sunman. Sen så vill inte Koke ens komma till Barça, han är uppvuxen i Atléti och vill stanna där. Tro det eller ej men alla spelare drömmer inte om att spela för Barcelona. Nej den värvningen kommer ej att hända. Om det ska värvas en till mittfältare ser jag helst att man går efter en Matuidi-typ och nej jag menar inte just honom utan en liknande spelartyp. Löpstark, box-to-box spelare som accepterar bänken, Keita från 2008 med andra ord. Lycka till att hitta en sån spelare Zubi!
Barcelona NeymarJ11
2014-06-07 23:05
@zick9:

han skulle ändå göra ett bättre jobb som CDM än vad gago gör
Barcelona grande jw
2014-06-07 23:03
Våran sillyseason är som ett desperat rop på hjälp. Vi är villiga att betala typ €20 miljoner överpris för varenda spelare som ryktas till oss.

Den enda trösten är att ingenting står skrivet i sten ännu, men det är väldigt svårt se hur detta skall ta en positiv vändning.
Barcelona zick9
2014-06-07 22:57
@NeymarJ11:

Banega är offensiv mittfältare medan Gago är defensiv... Hur tänkte du där?
Barcelona Gabriel
2014-06-07 22:53
I vilken värld är Koke värd €50M? Nej, nu får det vara nog med dårskaperna. Ska vi lägga sånna pengar på en mittfältare kan vi lika gärna göra det på Pogba som är bättre. Jag köper hellre tillbaka Thiago för €50M och skämmer ut oss genom att gå 30 miljoner minus på Thiago än att lägga alla de pengarna på Koke. Jag är inte alls särskilt imponerad av Koke, en duktig spelare men långt ifrån en av de bästa på hans position. Kroos, Vidal, Pogba, Gündogan, Eriksen och Thiago är alla bättre än Koke. Jag köper tom hellre Oliver Torres än Koke som är hyperintressant.
Barcelona grande jw
2014-06-07 22:41
Jag undrar lite hur man värderar spelare när man släpper Cesc till en köpeklubb för €33 miljoner medans man är villiga att betala €50 miljoner för Koke. Lägg därtill den patetiska värderingen av Alexis som man tydligen funderar på att sälja för runt €20 miljoner.

Ska Marquinhos och Koke kosta oss €90 miljoner medans vi rear ut världsspelare på löpande band så ser våran transfersommar riktigt jävla mörk ut.
Barcelona NeymarJ11
2014-06-07 22:37
Gago är fan helt värdelös, Banega borde få den platsen
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 22:35
1.70-ligan - köp en back, tack

Sägs ju att man kommer ge upp att försöka värva honom, men som sagt jag hoppas att vi inte ger oss.
Barcelona zick9
2014-06-07 22:34
@Ride_The_Big_One(6):

Ja.
2014-06-07 22:33
@Blaugrana91:

Jag sliter håret av mig om vi köper Koke för den summan eller mer. Bra spelare, men det där är vansinne
Barcelona Vampíro
2014-06-07 22:27
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Har PSG ett forum? Oj man lär sig nått nytt varje dag. Måste krylla av lojala die hard supportar där som har följt laget i vått och torrt sen de mörka dagarna år 2012 eller när fan Zlatan köptes dit.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 22:27
1.70-ligan - köp en back, tack

Jag vill väldigt gärna ha Koke, men blir svårt, klubben ska enligt AS kunna bjuda €50M, men Atletico vill inte sälja, men vi ska inte ge oss. ;)
Barcelona Illusionista
2014-06-07 22:26
verkligen synd att sälja cesc :/
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-07 22:25
Var det Di maria som chippa in bollen till kun som i sin tur passa Messi?
2014-06-07 22:25
@Blaugrana91:

Det ligger nog tyvärr något i det Pique sa. Nåja. Rakitic är fantastisk, men vi behöver en till. En tvåvägspelare... och när jag tänker efter har vi en ganska bra sådan i truppen, som dock aldrig har använts där - Alex Song.
Om alla andra därute är så dyra, vore inte det en lösnng? Nu när Mascherano ska flyttas upp till pivote.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-07 22:24
@westinho - Sergio #16:

Den tabletten var nog till för att han skulle göra mål. Messi!
Barcelona grande jw
2014-06-07 22:24
Vilken passning av Di Maria över backlinjen. Mål av Messi :)
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-07 22:23
Blaugrana91 (Barcelona) Bevis på att det är nåt stort fel på Fabregas. Har tankarna på Chelsea kanske
Barcelona Blaugrana91
2014-06-07 22:23
Messi!!
Samarbete med Kun, från vi se mer av det i höst? ;)
Annons: