/spanien/barcelona/forum/4656.aspx/spanien/barcelona/forum/4656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-08 18:03
Both Barcelona and Sevilla midfielder Ivan Rakitic (26) want a final deal on his transfer before the World Cup starts on Thursday. [md]
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-08 17:55
Gå in på den har länken För er som gillar att jämför två spelare Skriv bara namnet på spelaren och jämför de Har kollar upp pedro och Sanchez Deras fram och bakåt passningar.. Sjuk att båda hade typ 300 passningar framåt och 600 bakåt http://www.squawka.com/comparison-matrix
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2014-06-08 17:52
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Minns tiden när klubbar värvade sportchefer osv av varandra duktiga såna också, nu blir spelarna sportchefer, jag skiter i vad Puyol gjort för klubben, jag vet att han kommer göra sitt bästa om nån gång blir sportchef, men det är som att låta mig spela i barca för jag skulle gör mitt bästa.
Puyol ska jobba med ungdomarna eller med nåt av det sportsliga som han kan.
Samma gäller Med Zubi han ska inte vara nån jävla sportchef
Barcelona the cameroonians
2014-06-08 17:52
Vi flyttar upp Edgar Ié från B-laget och ber till fotbollsgudarna att han håller måttet.

Nej, men seriöst hoppas jag att Lucho kan trolla och plockar upp ett par spelare under det kommande året. Det är förmodligen den bästa chans vi har när markanden ser ut som den gör och ledningen inte har förmåga att agera utefter verkligheten.
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 17:51
Hela den här silly season luktar illa från tidningarna, MD, Sport till våran skit ledning. Ingen av tidningarna har kritiserat ledningen, har bara varit en massa falska rykten om stor spelare som, Reus, Aguerro, Higuain, mittbackat allt från Marquinhos till Humnels och Silva, mittfältare från Rakitic till Pogba men vad har vi fått? Ter stegen bara. Jag har sagt det förut och säger det igen, MD och Sport är mutade av lednibgen, att hitta på massa trams om spelare på väg till oss endast för att visa hur duktig pantburks samlarna är(ledningen). Hur i helvet*e kan man inte få igenom en afgär när Marquinhos vill komma till oss och vi vill ha Marquibhos och PSG vill ha Alves och Alves vill ha PSG, hur kan man inte få genom en affär ? En sånna affär blr gå smidig och fläckfri. Men ser man på, nu kommer det nya rykten upp, Cuardado ska tydligen vara nära oss, på riktigt nu hur dumma är MD och Sport som på allvar tror att vi ska gå på deras påhittade lögner för att täcka upp skiten efter Zubi och resteb av pantburks samlarna ? Vad är nästa rykte ? Pogba + 10 miljoner för Sanchez ? oja så duktig Zubi är, men vänta, det gick inte, Juve ångrade sig i SISTA minuten. Jag längtar till VM. Snälla alla här inne, våga inte drömma om Danilo, Doria och Balanta, vi har inget fungerande scout system längre i klubben, tydligen har vi avskaffat det.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 17:48
@Gabriel:

Mail-bomba klubben? Kräva Zubis avgång?
Barcelona Gabriel
2014-06-08 17:47
Seriöst, vad fan ska vi göra? Börjar få panik.
Peshmerge - AS9
2014-06-08 17:43
Bartomeu: Zubi, hur ska vi göra nu när PSG inte vill sälja?
Zubi: Men det är ingen fara vi har andra alternativ.
Bartomeu: Som vilka då?
Zubi: Ähh.. skitsamma vi skrev ju nytt kontrakt med Marscherano till 2018 + att vi fortfarande kan behålla Song som backup. Jag tror även Lucho kommer gilla idén.

Zubis summer story !
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-08 17:39
Att Zubi kan få vara sportchef i Barca borde egentligen vara lika ologiskt som att jag skulle tilldelas rollen som VD på företaget jag arbetar för imorgon. Det är sannerligen ingen överdrift att påstå att han inte har vad som krävs.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 17:38
@petersays:

De är förbannade för att några inom förbundet roffar åt sig de pengar de själva hade tänkt roffa åt sig, om jag har förstått det rätt?

Ja men det var ju en ädel sak att strejka för. Om de åtminstone hade anständighet att kräva dessa pengar istället gynnade den fattiga befolkningen på ett eller annat sätt?
Barcelona Rambla~
2014-06-08 17:34
Kom ihåg, betalar de klausulen för Mathieu måste de upp med minst €10m extra bara i skatt. Något den här klubben tycks ha glömt existerar den senaste tiden med tanke på alla jävla skatteskandaler.

Det där om att den här ledningen inte får någon som helst kritik kan jag hålla med om. Både MD och Sport verkast faktiskt mutade till att bara skriva positivt.

Det blir ju inte bättre när Bartro alltid när han får frågan, hyllar Zubi för ett utmärkt ufört arbete.
Barcelona petersays
2014-06-08 17:26
...eller så kan det vara så att de kamerunska spelarna tycker att det försvinner för mycket pengar på ledningsnivå inom landslaget och att de bara vill ha sin del? Vem vet. Ni kanske ska undvika att vara snabba med att fördöma spelare som strejkar. Edit: Ser att Sjögren just skrivit en krönika på ämnet och ser samma problem. Läxa: tänk längre än näsan räcker gott folk.
2014-06-08 17:22
Och nu har Marquinhos tagit bort favorit-tweeten om att han var nära Barca. Helvete.
2014-06-08 17:08
Alltså förbannade korkade Barca.

Ifjol kunde vi fått Marquinhos för 35 milj euro (gick till PSG för 31)
Ifjol kunde vi fått Mathieu för småpengar då han hade utgående kontrakt.

Zubi valde 18-hålsbanan då. Ett år senare sitter vi i ett läge där vi MÅSTE köpa mittbackar och det är just Marquinhos och Mathieu vi vill ha. Men dessvärre verkar tåget ha gott. Nu är båda spelarna under långtidskontrakt och i klubbar som vägrar sälja. Bra jobbat!
Barcelona AndreD
2014-06-08 17:04
The Reporter Luiz blev ju klar för oss förra månaden :)
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-08 17:01
@Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito:

Bror, det är exakt så det händer. Klubben( ledningen) visar tecken på att dem inte har några ambitioner på att bli framgångsrika och utmana om alla titlar. Eller så är dem bara för dåliga. I vilket fall. Snart kommer våra bästa spelare sticka också.

2014-06-08 17:00
@LeoMessi:

Bror, det är exakt så det händer. Klubben( ledningen) visar tecken på att dem inte har några ambitioner på att bli framgångsrika och utmana om alla titlar. Snart kommer våra bästa spelare sticka om det fortsätter.
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 16:53
The Reporter

Luiz spelar så jävla orutinerat så att jag mycket hellre spelar med bartra än med honom. Han kan fan inte vinna boll utan att dra på sig en frispark. Har du sett dom två senaste matcherna med brasilien? Killen är sent inne i varje situation.

Luiz är möjligtvis den mest överskattade mittbacken i världen. Går fan hellre utan mittback än att köpa in honom.

Men jag har inget emot att betala överpris för andra mittbackar som faktiskt är bra. Med tanke på hur desperata vi är.
Barcelona >The Reporter<
2014-06-08 16:48
Vissa här ville inte ha in David Luiz, här har vi resultatet! Som jag sa innan när vi kunde köpa honom, vilka mittbackar är tillgängliga där ute? Ta luiz innan det blir sent. Vissa ville ha annat, tyvärr kommer vi inte få någon :)
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 16:46
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito

Det roliga är att dom tror att dom sparar pengar genom att snåla när det kommer till mittbackar. Kommer att sluta med att färre och färre folk kommer till camp nou för att se matcher eftersom dom är missnöjda med att inga seriösa investeringar har skett. Då förlorar dom mer och mer pengar, laget kommer att vinna färre titlar, åka ur CL tidigare än normalt och förlora en jävla massa pengar på det.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-08 16:39
Ronaldinho the original (Barcelona) Hahaha ja tydligen så ska han vara från Katalonien för att Zubi ska värva honom. Kyle Walker är hur bra som helst. Han behöver endast spela i ett bra lag då kommer han höja sig. Han hade varit perfekt i mina ögon. Han är ung och Duktig på de han gör som högerback.
2014-06-08 16:39
@LeoMessi:

Det har jag också sagt sen maj typ...lol
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 16:35
Garanterar er att i bästa fall så kommer vi att stå där med Mathieu som mittback och sen kommer Zubi att säga: "Vi har även mascherano som kan vikariera där".

Jag är inställd på att det inte kommer någon mittback och att klubben endast kommer låtsas att försöka jaga en back en hel sommar och sen säga att dom åtminstone försökte köpa en back.

Jag börjar förstå att Messi funderade på att lämna, klandrar ingen som vill lämna klubben numera. Ska dom slösa sina bästa år i en klubb som inte ser ut att vilja investera? Fuck that!

Thiago hade rätt när han sa att det bästa beslutet han någonsin har tagit är att gå till Bayern, och jag är fan inte ens upprörd över det längre.

Vet inte vad som är värst, att ledningen verkar skita i att klubben håller på att gå åt helvete eller att fansen nere i katalonien (dom som faktiskt kan visa missnöje) fullständigt skiter i vad ledningen gör med vår vackra klubb... Jag kan slå vad om att dom fans som finns i sverige hade hörts mer och kritiserade ledningen mycket mer än dom i barcelona gör.
Barcelona Vampíro
2014-06-08 16:34
Okej då verkar Marquinhos helt körd. Benatia och Laporte kommer ej lämna, Hummels likaså och David Luiz gick till PSG. Jag är väldigt nyfiken på vad de gör nu, vad har de för plan egentligen? Min gissning är att de panikvärvar vänsterbacken Mathieu för €20M sista veckorna i augusti och sen säger de att de har förtroende för Bartra. Kom ihåg var ni läste det först.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-08 16:33
Peshmerge - AS9 Dock är det inget PSG sagt officiellt utan vad tidningen säger, återstår att se om det stämmer.
Peshmerge - AS9
2014-06-08 16:24
Enligt tidningen (Le Parisien) har PSG officiellt sagt att Marquinhos inte lämnar klubben denna säsong och dementerar att han lämnar (25M+Alves) för Barca. Hoppas det inte blir som Thiago Silva sopan så att vi jagar Marquinhos hela sommaren och Zubi & Co lägger full fokus på någon dennes klubb inte vill säjla och att vi än en gång totalt är utan någon ny back nästa säsong som tidigare säsgongerna.
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 16:13
Ronaldinho the original Plus 10 miljoner OM Zubi ska köpa spelaren, märkligt nog blir alla spelare dyra eller omöjliga när pantburks samlaren ska förhandla.
Ronaldinho the original
2014-06-08 15:51
[Carles Puyol 5] (Barcelona) För att han är engelskman kanske... Värderas 10 miljoner Euro plus ytterligare 10 för att han är engelsk och ytterligare 10 för det är Levys spelare, då får vi slutsumman på 30 miljoner Euro.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 15:30
Vampiro

Det känns som om enda anledningen Rossel valde att president positionen var att smuts kasta Laporta & gänget som inkluderade Crujif - Resultatet är att Crujif vägrar tala med denna ledning (även om han har Barca i hjärtat), Valdes försvinner, Guardiola försvann, Fabregas är trött på detta & drar istället för att få förtroende, Thiago har försvunnit när ingen från ledningen motiverade honom att stanna

Det värsta är att ingen tränare under denna ledning har haft förtroende nog att leda laget som de ville & köpa spelarna de ville - Även Guardiola efter att han gick till Bayern vägrade tala om Rosell när de frågade honom om relationen mellan dessa....du har rätt visst har de mutad en del personer i pressen, förmodligen köpt till sig röster & mutad agenter osv bara få de spelare de vill ha....de har pissat på vår ekonomi när d kommer till förluster på spelar köp osv

Hur fan kan man smuts kasta den mest framgång rika presidenten i vår klubbs historia samtidig när d gäller en sån skn snubbe som gr ut och festar med porrstjärnor osv fattar jag inte

Tillbaka med Laporta (eller någon liknande) & låt oss komma tillbaka där vi tillhör

Btw om det som skrivs om Cuadrado stämmer att en deal är nära & allt med spelaren är klart endast lite förhandlingar mellan klubbarna återstår så kan vi vara säkra på att Alves är inte med oss nästa säsong & han är nog en PSG spelare...annars skulle väl inte ledningen ha så bråttom med Cuadrado just nu när vi håller på med Rakitic, Marquinhos, Mathieu & Bravo affärerna....känns som Marq., Raktici & Cuadrado kommer bli klara vilken dag som helst sen hoppas jag allt offentlig görs innan VM så man känner lite lugn i kroppen att nåt händer :-)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-08 15:26
Varför värvar vi inte Kyle Walker från Spurs?? Killen är stark som fan och snabbheten ska vi inte ens snacka om för den fronten är han som BOLT. Hans inlägg är OK och passningsspelet kan förbättras.
Annons: