/spanien/barcelona/forum/4654.aspx/spanien/barcelona/forum/4654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-08 13:24
TÄNK ER KÄNSLAN OM BARCA TRORTS ALLT SKULLE ÄNDÅ SÄLJA ALVES TILL DE FÖR 15mil.. INGEN CHOCKAR MIG LÄNGRE NÄR DET GÄLLER DENNA LEDNING JAG SKULLE FAN SKÄMMAS ATT ARGUMENTERA MOT ANDRA FANS OM BARCA, NÄR DE TAR UPP HUR PSG PLÅSER VÅR LEDNING
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2014-06-08 13:24
Mascherano blir kvar iallafall. Från Pintos twitter kan man utläsa ett grattis till förnying av kontrakt.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-08 13:20
Barclasico (Barcelona) Om det stämmer, hoppas jag att vi möter olja laget i Champions League nästa säsong och slår ut de med huvudet förre.. Även om jag inte tror att den har nya rykte stämmer,, man gör man inte affärer med såna olja lag, som tror sig vara stor lag för att kunna leka mot Barca.. Vår ledning har satt oss i sånt skit läge att de andra lagen inte tar oss seriös längre, båda på plan och utanför
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:19
Haha äckliga PSG. Nu skiter jag i det här. #loggingoff
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 13:19
Barieta Om det stämmer så bör vi inte göra affärer med dom idioterna, nu har Laporte höjt sin klausul vem fan ska vi ha? Om det nu stämmer bör Barcelona inte sälja alves till dom mindre än 45€ miljoner som straff.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:18
Jag är absolut inget fan av Bravo, jag har aldrig imponerats av honom. Att man sedan går och betalar €12M + Dos Santos som jag värderar till €3M är bara helt sjukt för en andra målvakt. Då kostar han mer än Ter Stegen. Hur jävla sjukt är inte det? Denna klubben alltså. Det finns Reina som hade fungerar alldeles utmärkt som en andremålvakt och som hade varit betydligt billigare än Bravo. Han känner dessutom merparten av spelarna i laget och har ett förflutet i klubben så han vet hur det fungerar hos oss. Reina hade varit både det mest logiska och bästa alternativet. Annars hade man gott kunnat gå för Willy Caballero som både är bättre och billigare än Bravo. Jag förstår verkligen inte det här köpet av Bravo. Han är bara bra med fötterna, that's it. Tycker han släpper in väldigt mycket mål som han bör rädda. Precis som el Flaco säger, han är inte Barça-material, men det var ju inte Pinto heller så vad fan spelar det för roll. Låt oss kasta iväg 15 miljoner på en andremålvakt bara för att.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 13:17
Gabriel

Är medveten om att Cuadrado är tänkt som en högerback men killen kan faktiskt vid behov spela högre upp i banan som Adriano

Kommer ni ihåg matchen mot borta mot Madrid under Guardiola när Adriano fick spela väldig högt uppe med Alba bakom sig...vi vann 1-3 på borta plan

Om nu Cuadrado kommer så tycker jag inte vi ska spendera på andra anfallare utan lita på Alexis och Pedro.....Pedro och Deu kan vara back up till Neyamar, Alexis och Messi......sen kan Adriano & Cuadrado köra där uppe ibland om det behövs

Reus är bra men göra ett byte mellan honom & Pedro och förlora pengar i dealen vet jag inte om det är så smart....Om vi får 40 för Pedro och köper Reus för samma fair enough - annars tycker jag vi måste satsa på våra egna spelare och de som finns i klubben

Tata litade mer på Alexis och gav honom speltid - resultatet detta var hans bästa säsong - Guardiola trodde på Pedro va gjorde hanju gick o gjorde mål i alla finaler för klubb lag och vi vann allt - Detta kan inte vi säga om Reus :-)

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-08 13:15
Åååååååh frustration.
Barcelona Barieta
2014-06-08 13:13
Tydligen så verkar det som att värvningen av Marquinhos har gått ifrån att nästan vara klar, till att gått i stöpet. PSG vill tydligen behålla honom enligt Le Parisien.

Stämmer detta så är det oroväckande..
Barcelona Barclasico
2014-06-08 13:13
@Barca 666:

Läs länk! översätt till svenska
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-08 13:12
Varför går man inte för Reina undrar jag? Skulle vara betydligt billigare, känner halva laget och är precis tillräckligt bra för att göra ett grymt jobb som andramålvakt men inte peta Ter Stegen. Å andra sidan är Bravo också en mycket bra värvning, men aldrig för de pengarna. Det roliga är att JDS skulle kunna vara värd så sjukt mycket mer om han hade fått speltid, men nu har han varit på bänken ett bra tag och det är bara att gilla läget. Men det är faktiskt rätt synd att en sådan från början faktiskt relativt spännande talang idag värderas så sjukt lågt.
2014-06-08 13:12
Gabriel

Jag tror inte Pedro kommer acceptera en biroll särskilt länge, och jag ser hellre att han drar än Alexis. Det råder inget tvivel om vem som har bäst kvaliteer.. börjar bli lite störigt med Pedro faktiskt. Nu börjar vi sälja andra "untouchables" som Fabregas... men Pedrito sitter fortsatt säkert :P
2014-06-08 13:09
@el Flaco:

Jaså du är inne på samma linje som jag. Har inte följt Chile så mycket men Bravo har aldrig imponerat nämnvärt på mig. Nu är det ju som andrakeeper han är tänkt, men det gör ju det hela än mer anmärkningsvärt att pumpa ut de pengarna. Känns osmart åt alla håll och kanter det här.
Barcelona Barca 666
Jaha Bravo kostar 12 miljoner Euro PLUS Dos Santos - Grymt förhandlingen av Zubi för en andra målvakt :-)

Även om 10 miljoner Euro sved så är detta inte hållbart alls sen kommer de säga till oss (fans) det finns inga andra pengar till värvningar om vi inte säljer Messi, Fabregas, Neymar Pique, Alba & Zubi måste börja hora på gatan (han lär nog betala för att få ligga med så ingen hopp där heller)

:-(
Barcelona Gabriel
Barca 666 Cuadrado är tänkt att spela främst som högerback och inte som anfallare, det är du medveten om va? Men om nu fallet var så stt han var tänkt att köpas in som anfallare (vilket han inte är, men om) så hade jag föredragit Reus före Cuadrado 10/10. Pedro var stagnerat, han är så oerhört funkig med bollen. Sanchez har gått från klarhet till klarhet och om man ska göra sig av med någon av dessa så borde valet vara en självklarhet att man isåfall säljer Pedro. Säljer man någon av Pedro/Sanchez så kommer man att köpa in en anfallare. Det enda som då oroar mig med att inte sälja Sanchez är att jag har lite svårt att se hur Sanchez skulle acceptera en bänk plats om vi nu skulle köpa tex Reus. Innan kanske han har gått med på det, men det var lite skillnad eftersom han inte levererade som önskat. När han sedan också är medveten om att andra stora klubbar är ute efter honom så blir det nog lite små krångligt att få honom att acceptera en sån situation där han inte kommer vara med i stjärn 11:an. Kanske därför man också väljer att tillslut sälja Sanchez och inte Pedro? Sanchez drar in mycket mer pengar än vad Pedro gör (att vi sedan fortfarande undervärderar honom är en annan femma) och Pedro kommer inte att klaga över att då sitta på bänken. Man kanske har bestämt sig för att köpa in en crack-värvning i form av Agüero/Reus och därmed gjort bedömningen att ska man få pengar för att finansiera andra köp och behålla harmonin i laget så är det bästa att sälja Sanchez, trots att han är en betydligt bättre spelare. Det är så jag ser på saken. Personligen vill jag inte bli av med Sanchez, men jag är också sjukt sugen på en Reus värvning, och jag vet inte riktigt hur det skulle kunna fungera.
Barcelona el Flaco
2014-06-08 13:05
Man blir fan mörkrädd när man läser att Bravos ryktas vara nära en flytt till Barça. Ett högst medioker målvakt som inte hör hemma i en toppklubb och jag som följer det chilenska landslaget känner mig allt annat än trygg med honom i målet. Är detta verkligen det bästa alternativet som fanns där ute? Är det Zubi som har tagit beslutet eller är det Luchos beslut att ha Bravo som andremålvakt? Hur som helst är det oroväckande.
Barcelona fc__Barça
2014-06-08 13:05
Barca 666 Fast det är ju just det som är felet med klubben. Är man egen produkt och/eller har meriter i klubben så ska det alltid kommas ihåg. "Han gjorde det där målet" "Han var så bra det där året" Sen ska vi ju självklart ge akademins produkter chanser men Pedro är 27(?). Då ska man inte vara kvar för att man är egen produkt utan man ska vara kvar om man presterar.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 13:04
Barclasico driver du nu???
SoN_Un
2014-06-08 13:04
Alla som är emot cuadrado elr rättare sagt inte tillföra nåt.
så locar jag att han kommrr bli forumets favo om han anländer.
hans stil påminner om ronaldinho i psg. Plus att gan har defensiva kvalitér. Så om man ska pressa högt upp på banan o ally sånt. Killen är grym. Och för
ett lag som barca så behöver man fler än 3-4 pers sl kan göra sin gubbe.
gå tillbaka till2009 o kolla hur många vi hade som kunde göra sin gubbe.
har sagt det förr o säger det igen, btw han e grym danspartner till neymar
nu nät alves ska dra.

har sagt det förr o säger det igen cuadrado är perfekt för barcas kant.
Den är gjord för sånna som han visca barca så
Barcelona Barclasico
2014-06-08 13:03
Nu verkar den affären går i stöpet. Paris Saint Germain vill inte sälja Marquinhos, 20, till Barcelona, vilket betyder att Dani Alves roll som bytesmedel i dealen inte heller ser ut att bli verklighet.

Det rapporterar Le Parisien.

wtf? skojar du eller! hur fan blir det nu då?
Barcelona Diar Shekha
2014-06-08 13:02
Det finns inget som kan försvara 10 miljoner euro för en kille som ska vara andra målvakt. Det finns absolut ingen logik i det. Jag förstår verkligen inte hur ledningen kan vara så korkade, snacka om att kasta bort pengar. Barcelona kan Caballero för 10 miljoner euro, Navas likaså!
Barcelona Barca 666
2014-06-08 12:59
Om nu Cuadrado kommer och vi behåller både Alexis & Pedro så är jag nöjd med anfallet......har inte sett mkt av Cuadrado men hört & läst bra saker om honom speciellt om han ska lira höger mittfältare/höger anfallare - så vitt jag vet har han aldrig spelat höger back :-)

Då behöver vi ingen Reus heller utan kan fokusera oss på backlinjen. Som det ser ut idag så är dessa spelare väldig nära oss nu:

1. Marquinhos
2. Rakitic
3. Cuadrado
4. Bravo

Lägg till en back till typ Hummels & en mittfältare till typ Javi Martinez & sedan sälj Song, Tello, Cuenca, Afellay, Bojan osv för att få in omkring 40-50 på dessa så börjar det arta sig

Vi har ju tappat dessa löner i alla fall:

1. Puyol :-(
2. Valdes :-(
3. Dani Alves - han lär nog gå till PSG
4. Pinto

2014-06-08 12:58
There's a total deal on the transfer of Real Sociedad goalkeeper Claudio Bravo (31) for '10-12M plus Dos Santos'. Only signatures left. [dv] Uselt förhandlat. Vi kunde fått Reina för 5-7milj, Navas för samma peng. Varför Bravo? Har jag missat något, men är han bättre än någon av dessa? Känns inte så va. Förutom med fötterna
2014-06-08 12:53
@Gabriel:

Hoppas verkligen inte vi köper Kun för de där pengarna, med andra ord går han bort från min lista. Han blir aldrig billig.

Reus är också favoriten. Hoppas han kan lämna i sommar, skadan till trots.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 12:51
RonaldinhoGaucho

En gång i tiden gjorde Pedro detta....har vi alla glömt att han är spelaren som gjort mål i alla final för klubb lag som han har spelat?

Har vi redan glömt vad han gjorde under Guardiolas första säsonger?

Villa, Messi, Pedro tog över anfallet Henry, Messi, Eto'o och gjorde det riktig bra och vi vann tunga titlar

Pedro är egen produkt som har faktiskt levererat....han kanske sätter ingen skräck idag men den jobb han gör på plan tillsammans med Alexis skall inte underskattas

Vi behöver ha spelare som sätter press och springer mkt - vill ha tillbaka press spelet som vi hade under Guardiola

Då behöver vi ha lag spelare som Alexis & Pedro - Jag hade gärna gett en säsong till Pedro för att se om han kommer upp till sitt vanliga standard - killen är bara 26 år och egen produkt

Kolla vad han gör i Spanska lands laget - han gör ju en hel del mål, varför är klubbar som Liverpool, Arsenal osv intresserade av honom?

Bara för att han tillsammans med andra spelare har under presterar efter Guardiola betyder det inte att han kan få nytänding och börja leverera igen som han gör i Spanska landslaget under en tränare som tydligen får ut det bästa av honom

Varför sälja honom och spendera 35-40 miljoner till på en annan som inte ens är egen produkt? (Jag hoppas verkligen att vi börjar ta hand om våra produkter istället fär se de spela i andra lag ex Thiago & vinna titlar)
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-08 12:51
Förstår inte riktigt den här enorma törsten efter en ny anfallare. Det är väl snarare vårt minsta problem inför nästa säsong, vi har en trio som har potential att bli den bästa i världen och redan är på god väg. Neymar har klarat av första säsongen, har en mindre press på sig nu och kommer förhoppningsvis från ett fint VM-slutspel. Jag förväntar mig en annan Messi efter sommaren, fortsätter han se så här lat ut hoppas jag Lucho är man nog att peta honom. Alexis hade en bra förra säsong och kommer bara bli bättre. Pedro och Deulofeu är fullgoda ersättare och Rafinha kan spela på Messis position.

Det är vår backlinje som behöver kraftig förtsärkning och vårt mittfält som behöver tempo. Rakitic hade bidragit med löpstyrka och ett längre passningsspel samtidigt som han har tekniken på små ytor, spelförståelsen och rörelsemönstret för att vara Barcamittfältsmaterial. Hade varit ett grymt köp.

Flytta upp Mascherano, köp först en mittback som bildar lås med Piqué, möjligen backup till. Sedan en mittfältare där Rakitic inte blir överdrivet svår att lösa för en medelmåttig sportchef. Synd bara att Zubi är så mycket sämre än så. Det är egentligen inga stora förändringar som behöver göras, men det som görs kommer vara väldigt betydande för vårt spel och förbättra oss avsevärt.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 12:47
Krabban Agüero är en underbar spelare men jag oroas något enormt över hans skador. Hur ofta är han inte skadad? Har vi verkligen råd att köpa en spelare som skadar sig så ofta? Han kostar inte direkt lite heller. Ska vi lägga ut €60-70M på en spelare och så står vi där i viktiga CL matcher utan honom? Sure, skador kommer på alla och ibland kan man inte undvika det men man kan se en tydligare tendens hos vissa spelare att skada sig och Agüero har det. Reus går före på min lista.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 12:44
fc-barca

Om du minns så fick faktiskt Iniesta hoppas in i anfallet och spela en del matcher eller så hade vi Fabregas som gjorde det men nu försvinner han

Iniesta är bäst som mittfältare och jag tror Lucho vill ha honom som mittfältare nästa säsong och vi har ingen mer Fabregas som kan gå in och spela falsk nia (även om jag inte vill se honom där)

Om vi tappar Pedro/Alexis så tappar vi en bra anfallare som känner till vår spel och gnäller inte så mycket om de sitter på bänken då och då lägg då till Iniesta och Fabregas inte finns tillgänglig på anfall positionerna heller

Då har vi endast kvar Deu, Neymar, Messi och en av Pedro/Alexis och sedan Reus om han kommer under en säsong där vi ska slåss om alla titlar - känns för tunt

Jag skulle inte våga ta risken att om vi åker på skador/avstängningar så har vi ingen bra backup - Vi kan ju inte hoppas i på spelare som Tello tyvärr

Men om nu Cuadrado kommer in som de skriver här nedan så har vi redan löst detta då han kan spela i höger positionen i anfallet :-)

Vi kommer ha 3 målvakter på 1 postion varför kan man då inte ha 2 spelare på varje position i anfallet när våran spel bygger på offensiv fotboll med mkt boll innehav?
Barcelona Vampíro
2014-06-08 12:41
Andresito Fair enough. Äh jag vill bara se honom försvinna från klubben asap.
Barcelona Vampíro
2014-06-08 12:41
Annons: