/spanien/barcelona/forum/4651.aspx/spanien/barcelona/forum/4651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 666
2014-06-07 14:25
Pep...visst fan glömt bort Deulofeu....hehehe skit i Eto'o o ge sista anfall platsen i mitt förra inlägg till honom....fan hur kunde jag glömma min nästa favorit spelare i Barca :-)
Barcelona Pep #4
2014-06-07 14:23
Fattar inte varför spelare som Bojan, Cuenca och Dos Santos vill vara kvar. Dem får ändå aldrig spela och barca vill ej ha kvar dem. Lämna bara för i helvete.

Deulofeu och Rafinha är två spelare jag tror väldigt mycket på nästa säsong. Skönt att dem är tillbaks iallafall.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 14:21
LeoMessi:

Missförstå mig inte jag vill inte att Alexis ska lämna pga Muller/Reus...vi har ju endast 4 bra forwards som skall stanna i klubben på 3 positioner:

Messi, Alexis, Neymar & Pedro (egen produkt som vi alla vet vad han kan göra om en tränare tror på honom som Guardiola gjorde)

Vi måste bli av med Tello, Cuenca & Afellay

Barca behöver en anfallare som kan bryta mönstret & varför vill jag ha Muller ju:

Han är 1.86 lång - helt ok i luften
Hans Skott & fysik inget att oroa sig utan riktig bra
Kan spela centralt men även höger....vid behvov även vänster....mångsidig spelare som ger oss optioner beroende motstånd

Reus är även ett bra val då han kan spela till vänster samt centralt men hans styrka är vänster - där har vi Neymar som jag hoppas mkt mer på

Om vi har Messi centralt & Neymar vänster så är det höger som vi behöver förstärka därför tycker jag gå all in på Muller (om möjligt dvs)

Alexis & Pedro ska båda vara kvar för säsongen kommer vara lång och vi ska slåss i alla turneringar så vi behöver ha bredd

kan även tänka mig en sjätte anfallare men då ska det vara någon som inte vill ha så mkt speltid men ändå kan kommer in vid behvov

Varför inte ta in Eto'o och låta han få en Larsson roll? (hade jag gjort :-) )
Barcelona Barclasico
2014-06-07 14:20
Ibrahim Afellay (28) could be included in Claudio Bravo transfer, after Bojan and Dos Santos refused to join Real Sociedad. [as]
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 14:05
Förstår inte varför folk vill ha hit Müller om jag ska vara ärlig. Hans spel med boll är inte det bästa men hans spel utan boll är riktigt bra. Ska han spela som Center hos oss då? För i så fall så finns det bättre spelare vi kan gå efter. Om han ska spela på en kant i Barcelona så kommer han inte vara till någon nytta, han ska inte slicka kanten. Personligen så skulle jag vilja se sanchez spela centralt oftare. För han är väldigt bra där! Löper konstant i djupet och trycker ner motståndarens backlinje.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Gamper
2014-06-07 14:01
Jag ser inget speciellt med Cuadrado. Men det kanske är jag det.

Sergi Aurier däremot gillar jag.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 14:01
Gabriel tror du och jag är de enda som skriver om Kroos....FYI Real Madrid verkar redan hört av sig till Bayern om Kroos & ManU är ute efter honom men eftersom de inte spelar CL så är nog Madrid bättre alternativ tyvärr.....Kroos & Rakitic hade varit perfekt sen Rafniha, Iniesta, Xavi, Busi & Mascherano detta hade gett oss balansen som vi behöver :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-07 13:58
Ride The Big One:

Syftar inte endast på denna skada...har för mig att han blir skadad ganska ofta ....min kusin som känner Reus har berättade detta samt kolla på länken här nedan så ser du själv:

http://www.transfermarkt.com/marco-reus/verletzungen/spieler/35207

Jämför ovanstående med Thomas Muller som kostar omkring samma så ser du att Reus är mkt mer skade benägen:

http://www.transfermarkt.com/thomas-muller/verletzungen/spieler/58358

Om jag skötte inköpen hade jag köpt Muller (om möjligt) då han är inte lika ofta skadad samt kostar omkring 35-40 miljoner också

Barcelona Dinho the artist
2014-06-07 13:54
SoN_un
Är du Colombian månne? -.-

Barcelona Gabriel
2014-06-07 13:54
Satan vad synd om Reus om han nu skulle råka missa VM. Såg personligen fram emot att se honom nästan mest av alla spelare, kanske bara Neymar och Messi jag längtar efter att se mer än honom. Jag hoppas verkligen inte att detta påverkar en eventuell värvning av honom. Visst, just nu känns det väl säkert piss för Reus och han vill förmodligen inte tänka på sånna saker som förhandlingar med någon annan klubb, men samtidigt så vet vi inte än hur det blir, det är väl inte helt hundra på att han missar VM än?

Men om det nu skulle bli på det sättet så kommer det givetvis kännas otroligt tufft för honom, men samtidigt så tror jag inte att han skulle gräva ner sig i en så djup depression att han inte vill förhandla med andra klubbar, alt oss. Livet måste isf gå vidare, Reus är fortfarande ung och har en lång karriär framför sig isånnafall.

Det jag mest oroar mig för är inte att Reus kommer att göra sig omöjlig, snarare så att klubben anser att det inte är värt att köpa en skadad spelare. Det spelar ingen roll för mig, han är värd att köpa även om han ft är skadad.

En annan sak jag tänkt på, varför kollar vi inte på Toni Kroos? Släpp Koke, det finns andra alternativ. Koke vill inte lämna och Atletico vill inte sälja. Bara släpp honom. Personligen föredrar jag Kroos före Koke dessutom.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-06-07 13:49
@Barca 666:

Skadan Reus åkte på kan vem som helst råka ut för, vad menar du med att han skulle vara skadedrabbad?
Barcelona Barca 666
2014-06-07 13:42
Tiki-Taka:

Det enda som stör mig på den affären är priset. Redan idag har vi 2 målvakter som passar klubbens spelstil och båda är unga Ter Stegen samt Masip (Båda är med A-laget nästa år)

Vi betalade runt 12 miljoner för Ter Stegen - En målvakt som var näst bäst i Bundesliga bakom Neuer (som rankas 1:a i världen idag)

Bravo - vi skall betala 9-10 miljoner plus JDS (kille med större Barca hjärta får man leta efter) dvs mer eller mindre samma pris som Ter Stegen

Andra målvakt har vi kunnat få gratis eller för max 5 miljoner: Ochoa (Gratis), Reina (engen produkt med hur mkt erfarenhet som helst hade varit min värvning ärligt talad dessutom vill han till Barca själv), Caballero som var riktig bra hos Malaga förra säsongen var väl lika bra som Bravo?

Varför ska vi betala så mkt för en andra målvakt när det finns alternativ där ute & med de miljoner vi tjänar på denna affär kan vi lägga på andra spelare i andra positioner som ska gära oss starka.

Tänl även på att vi möjligtvis har 2 transfer ban på oss om domen går mot oss...denna fönster är viktigare än någonsin för om värvningarna är fuckade så har vi ingen trupp på 2 år...kommer spelare som Messi, Busi, Pique osv vilja stanna och förstora karriären???

Därför vill jag ha värvningar som Javi Maritnez/Kroos denna sommar då dessa är mer etablerade, har erfarenhet från CL o större klubbar och vet vad som gäller samt är de inte så skare drabbade som exempelvis Gundogan / Aguero / Reus osv
Barcelona LennyRomario
2014-06-07 13:41
Känslan är att många vill behålla spelare vi redan har, tänker främst på Fabregas, Alves och Sanchez. Men sanningen är ju att Barcelona varit helt "usla" denna säsong. Saker måste förändras. Ser man på spelarna enskilt är de såklart duktiga spelare. Men någonting behöver förändras, om inte annat bara för förändringens egen skull. Dynamiken i gruppen måste ändras, nya hungriga spelare måste in, de måste skakas om. Ungefär som när Guardiola sålde Etoó på magkänsla. För en säsong till som denna vill man ju bara inte se igen. Och med tanke på hur otroligt bra Barcelona varit under de senaste åren så blir det en "legendar" som säljs oavsett. Men det måste göras. Det går inte att leva i det förgångna. Några heliga kor måste offras.
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-07 13:34
Varför tycker en del att Bravo är en onödig värvning, han ska vara ANDRA målvakt, och inte första målvakt. Sen behöver Barcelona en målvakt med bra bollbehandling, och Bravo är ju just en av dem bästa i världen när det gäller just bollkontroll. Så sluta klaga!!! Mitt inlägg är riktat främst till "Barca 66"
SoN_Un
2014-06-07 13:33
In med cuadrado snälllllaaa guuud. Montoya kmr aldrig hålla. Plus att
cuadrado kmr aldrig stå ivägen för montoya då man kan använda honom på
flera positioner. Cuadrado är perfekt för barca!
Barcelona Barca 666
2014-06-07 13:30
Pep...Tyvärr är Cesc förlorad upp till 90% i alla fall om man får tro tidningarna men presidenten har gått ut och sagt att han inte är till salu, detta var innan alla rykten tog fart.

Om man ändå ville ha en mer erfaren back avför tog man inte in Vidic innan han skrev på för Inter helt gratis??

LioMessi: Vi lät nog inte ens få 18-15 för Alexis...vi får in Cleverly/Carrick plus 5 miljoner för Alexis eller nåt :-)...du har rätt om att vi försvagar vår trupp till nästa år om senaste ryktena om nyförvärv stämmer

Ser ut som om 4 spelare är väldigt nära nu: förutom Rakitic & Marq. verkar Mathieu och Bravo relativt nära (om man ska tro ryktena)

Vi är Barca & vi ska inte titta på dessa sorter spelare om vi ska ha ne grym trupp så bör vi kika på:

1. Javi Martinez
2. Kroos
3. Hummels
4. Pogba
5. Vidal
6. Hazard - Btw efter chelsea åkte ut från CL tror jag att han kritiserade Mou samt klubben pga av deras defensiva spel....i samband med detta var det en artikel som skrev att han ska ha sagt till sin agent att kolla om Barca är intresserade för deras spelstil (offensiv) passar mig....varför följde vi inte här.....hade faktiskt tagit honom före Reus om möjligt :-)
osv

det skall vara spelare som sätter lite skräck hos andra topp lag istället har vi namn som Bravo & Mathieu???

Sen finns det grymma spelare som skulle kunna överraska mkt positiv exempelvis: Balanta som även kan vara vikarie på vänster backen eller någon som eller varför inte Lukaku som idag även sa att han lämnar Chelsea

I truppen behöver man spelare som Adriano som kan spela vänster/höger back samt i anfallet (3 man anfall) eller mittfältet om man kör med wingers...varför inte kolla på Götze situation som inte fått speltid heller?

Hjärtat blöder :-(
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-07 13:27
@Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito:

Ja, Alves måste ge sitt klartecken, så är det. Bara det som fattas. Fast nu är det mycket fokus på VM så transfern blir klart efter det. Runt Juli skulle jag gissa på. Allt som Allt. 25+ Alves. Inte en så bra affär tycker jag. känns som en blåsning för en så ung spelare. Men Alves är gammal så vi förlorar inte mycket på det. 18-20 för Marquinhos ska det vara istället+ Alves kan accepteras mer.
2014-06-07 13:23
@Barca 666:

Ja, Alves måste ge sitt klartecken, så är det. Bara det som fattas. Fast nu är det mycket fokus på VM så transfern blir klart efter det. Runt Juli skulle jag gissa på.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 13:18
Pizczek är väl ingen framtidsvärvning direkt? Han är ändå 29 år gammal! Ingen illa menat om hans kvalité, han är väldigt bra.
Rivaldo Ferreira
2014-06-07 13:12
Dortmund right back Lukasz Piszczek (29) seems now to be Barcelona's first option if Alves leaves, ahead of Fiorentina's Cuadrado. [md]

Snälla låt Montoya spela!! Väldigt underskattad
Barcelona Pep #4
2014-06-07 13:07
Jag hoppas verkligen inte vi säljer Cesc till Chelsea eller någon annan klubb. Enligt mig ska han starta nästa säsong då han kommer passa in i en mer fysisk tikitaka fotboll under Luis Enriques ledning.

Hellre att Xavi lämnar till Qatar och Rakitic ersätter honom. Då får vi in en yngre, hungrigare och mer fysiskt spelare som har sina bästa år framför sig. Xavi är slut och det är bara inse det.

Sen tycker jag som många här säger att Alves är mer värd än 5 milj euro. Men Marquinhos är kanske framtidens bästa försvarare. PSG har förstört honom då dem satsar kortsiktigt. Med honom som högerback/mittback har vi förstärkt laget riktigt mycket dem närmaste 10 åren.

Ter-Stegen
Marquinhos-Pique-????---Alba
----Cesc---Busquets-Iniesta----
???-----Messi----Neymar

Barcelona LeoMessi
2014-06-07 13:01
Alltså 25 miljoner för Alexis är det bästa kapet du kan få!! Ingen annan klubb hade ens diskuterat ett pris under 40 mille. Barcelona undervärderar honom något brutalt! Känner på mig att vi kommer att försvaga truppen i år istället för att förstärka den.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 12:48
Tydligen har ManU lagt precis in ett bjud på 25 miljoner Euro för Alexis....med denna efterblivna ledning så lär väl tappa honom till Juve eller ManU för mellan 18-25 :-(

Det enda positiva är att Marquinhos & Rakitic verkar upp till 80% vara klara för oss...jag säger 80 eftersom med denna ledning vet man aldrig och båda dessa affärer får väl se ok ut med tanke på omständigheterna vi befinner oss i :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-07 12:40
Sir Alex......klubbarna måste vänta på ok från Alves innan affären är i hamn..så har jag förstått det.

Fan också när man analyserar vad klubben håller på med så förlorar vi mer än vinner på denna fönster:

Ut: (Såld/utgåenden kontrakt/lägger av)
1. Puyol (hjärtat blöder)
2. Valdes )varför tog inte denna ledning hand om honom...även i Messi fall behövde Tito (må han vila i fred) gå in och prata med killen som har alltid älskad klubben :-( )
3. Cesc
4. Dani Alves
5. Vi kan även bli av med spelare som Pedro/Adriano/Alexis/Mascherano osv

Det som spelarna har gemensamt är att dessa lirare har alltid gillat klubben oc varit lojala...inget gnäll osv

Vad får vi in då:
1. Rakitic - Vetting och bra värvning (men inte på Cesc bekostnad hade velat se honom bredvid Cesc)
2. Marqinhos - Bra värvning för framtiden men kommer behöva tid samt kan spela höger back
3. Mathieu - För 12-15 miljoner som det pratas om vill jag inte ha honom...glad att för tillfället Valencia satt ner foten och pekat på klausulen
4. Bravo - förstår inte riktig varför betala så mkt för en andra keeper som är 31-32...Det finns u Ochoa som är gratis sen tycker jag klubben borde satsa mer på Masip (kan bli vår nästa grymma egna målvakt)
5. Piszczek - En helt ok värvning men beror på priset...han är ändå 29-30 inte många år kvar - men hellre honom än Matheiu & låta Marquinhos vara mittback
6. Reus/Mueller: Vettiga värvningar men Reus med tanke på hans skada kommer nog inte hända nu....Men om någon av dessa kommer på bekostnad av Alexis så har vi återigen gjort en dålig affär i mina ögon

Varför fuckar denna ledning upp allt som Laporta byggde upp? Laporta var dessutom mkt bättre på att hitta spelare samt så gjordes allt klart snabbt vid den tiden...kolla på Laportas värvningar:

1. Marques - vi behvöde ha mittback och vem kommer in ju mexikanen som ingen kände till så väl....var endast en Monaco spelare och kostade typ 5-8 miljoner
2. Yaya Toure - 8 miljoner
3. Eto
4. Villa
5. Henry - för 160-180 miljoner SEK för en av tidens bästa anfallare - grymt gjort
6. Edmilsson
7. Giuly
8. Deco
9. Ronaldinho
10: Gio
11. Sylvinho
osv
Under Guardiola gjordes en del mindre bra värvningar/affärer med dessa var Guardiolas egna värvning typ Zlatan affären (ingen dålig värvning men förlust affär), Cheg, Hleb osv

Annars gjorde Laporta klart med allt snabbt...lät inte VM komma in förstöra och andra klubbar fick inte chansen att bjuda på spelarna.

Om vi inte vinner något nästa säsong (tror inte vi vinner) så kommer det bli val i Barca....då hoppas jag innerligen Laporta kommer tillbaka med ett nytt projekt, curijf får tillbaka förtroendet och vi värvar in någon som Rijkard som känner spelare och vår klubb som sportschef!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-07 12:37
Efter Song och Chygrinski är inget omöjligt längre. Jag har slutat överraskas. Den här Perez är smart. Han har härmat Barca sen han kom tillbaka. Vi har Xavi, han köper Alonso. Vi har Iniesta han satsar på Özil och Di Maria som floppa och är inte vad han är just nu under Lotta. Därför kom Özil. Det räckte inte för Iniesta heller han hämtade Modric istället. Minns ni när Madrid töntarna sa att Iniesta gör inga poäng!? Modric gör inte ett skit men de har börjat uppskatta det svåra han gör så enkelt. Vad vi har uppskattat med Iniesta. Vi har MESSI han hämta PENAL. Vi köpte Neymar han kontra med Arnold Scharzeneggers Biceps som fick liv efter alla steroider. Vi hämta Alba kort och ettrig, han köpte Carvajal. Vi köpte Pep, han kontrade med Mourinho. Snart kommer han kopiera vårt sätt att spela fotboll på, vilket han redan har börjat smyga in med ankomsten av Lotta.
Barcelona DM1982
2014-06-07 12:32
Tancredi Palmeri ?@tancredipalmeri

Barcelona and PSG aclose to find agreement for swap Marquinhos-Dani Alves. Barcelona should accept PSG's request of 25m€+Alves (total 43m€)

Låter som en helt ok deal. Alves har väl bara ett år kvar på sitt kontrakt, eller? Priset brukar rasa rätt mycket då, plus att han något gammal (för en fotbollsspelare).
Barcelona Vampíro
2014-06-07 12:28
Mycket trist att Marco Reus missar VM. Jag hade honom som turneringens bästa spelare, tråkigt att man inte får se en sådan fin spelare in action.
Barcelona barca!54
2014-06-07 12:23
Marquinhos has removed "PSG player" from his Instagram account bio. #PSG #FCB
2014-06-07 12:19
Barca och PSG överens om Marquinhos, sista detaljerna är avklarade. Han kommer skriva ett 5 års kontrakt. Nu har vi äntligen fått en mittback det tog några år.. Alves i utbytte+ 25 om jag har förstått helt rätt.
Barcelona Rambla~
2014-06-07 12:15
@Barca Barca:

Han erbjöds ju till Barcelona på free transfer då hans kontrakt gått ut. Det hade varit en bra "affär".

Precis som du är även jag uppväxt med att reserven ska vara typ free transfer eller uppflyttad målvakt från de egna leden. Aja, ag gissar det är andra tider nu så det är bara att knipa igen och vänja sig. :)
Annons: