/spanien/barcelona/forum/4650.aspx/spanien/barcelona/forum/4650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-06-09 11:45
Satan vad våra tränare/spelare råkar ut för saker hela tiden. Nu alltså Luis Enrique som måste operera bort blindtarmen. Nåja. Jag vet inte exakt hur "farligt" hans läge var, om den han brista eller inte, hoppas inte det. Jag har också opererat bort blindtarmen, gjorde det när jag var ca 11 år gammal. Den brast och hade blivit infekterad så det var riktigt dödshotade. Minns den smärtan som det vore igår. Har aldrig varit med om något värre alltså. Man kan inte röra sig en fena, känns som en smärta som en ens går att beskriva. Tror jag fick ligga på sjukhuset i ca 1 vecka efter operationen. Det borde inte vara någon fara med Lucho, det viktigaste är att han nu kommer att opereras och blir av med det mest onödigaste organet som finns i människokroppen. Klubben vet Luchos planer, det är bara att jobba på en vecka utan honom och låta honom krya på sig. Fuerza, Lucho!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-06-09 11:42
Andresito läste det också brukar inte vara någon fara hoppas han blir bra snart.

Vore kalas om vi kunde göra klart med Rakitic samt Cuadrado innan vm men det är väl önsketänkande?

Bravo säger jag verkligen nej tack till så mycket pengar till en spelare som för mig aldrig ska peta Ter Stegen.

Jag har verkligen inga problem med Masip som andremålis han är en duglig ersättare inte sämre än Pinto!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-09 11:41
Ett tecken på stress?
Barcelona Andresito
2014-06-09 11:36
Luis Enrique till sjukhuset för att operera blindtarmen enligt MD
Barcelona Illusionista
2014-06-09 11:09
@Z_Z:

Anledningen till Navas var att han är den bästa jag kan få för den peng jag lägger. (Har många andra dyra på andra positioner..) Prioritetsfråga där..

Anledningen till 8 olika nationaliteter är att jag försöker plocka ut de som jag tror kommer ge poäng för varje nation. Di Maria, Iniesta och Raktic brukar göra många assist, Messi många mål, Alexis har vart fenomenal i sitt lag och sen har jag 3 backar som jag tror kommer starta för varje nation..

Men lite mer konkret, vilka skulle du vilja byta ut och vilka skulle du lägga in? Kan se om jag lyckas få in de du tkr och se hur kostnaderna ser ut och hur laget isf blir..

Tack för svaret och åsikten!
Neymar11
2014-06-09 10:49
Messi-Lover Niva om neymar :)
Messi-Lover
2014-06-09 10:40
@Gio Style:

Hade du också garvat om han svartmålade en av våra spelare...?

Att tala illa om folk är knappast en egenskap som faller i smaken hos en seriös journalist, har du sett exempelvis Simon Bank eller t.o.m. Erik NIva göra någonting liknande?
Barcelona Acrobat
2014-06-09 10:27
Alltså snälla någon... Realfansen inne på Puertan är fan dummare än jag någonsin kunnat tro! Finns dom ens på riktigt? Hahaha! Nu diskuteras alltså positiva och negativa saker angående grisar och Realfansen kan inte riktigt komma överens huruvida det är en positiv eller negativ sak att bli kallad för gris. "Grisar är rena djur" "Nej, grisar äter sitt eget bajs" Hahahahaha! Vilket jävla dagis alltså.
Barcelona Gio Style
2014-06-09 09:33
HAHAHAHAHA Läste just aftonbladets svar där nere!!!

"Uppdatering: Efter mail från en del upprörda Real-fans vill bloggen förtydliga att Pepe inte är en gris. Han är en människa (mer om människor här). Däremot kan han spela som en gris ibland. Som vår gamla etta också antyder."

Det var fanimig humor!
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-09 08:44
@Gio Style:

Svin är ju bara förnamnet, han har MEDVETET försökt sparka huvudet av oanande spelare, sparkat liggande och trampat på liggande spelares händer etc etc, det är så många fler incidenter att jag förstår inte hur han fortfarande kan ha sin licens. *host*Perez*host
Barcelona Z_Z
2014-06-09 07:58
Illusionista:

Som jag ser det så finns det definitivt saker att förändra i den där elvan. Visst att spelarna i sig är bra men du har plockat dem från 8 olika nationer. Att samtliga 8 av dessa lag ska gå och vinna sina matcher känns för mig osannolikt. Traditionellt sett så har man större chans till höga poäng om man fokuserar på 3-5 lag inledningsvis även om man såklart kan ha turen och hitta den perfekta spelarkombinationen från flertalet lag där alla presterar.

Att dessutom spela Navas i målet när man möter en av VM:s bästa offensiver i Uruguay öppnar enligt mig för rätt mycket minus på den posten. Det är en grym målvakt men skulle förvåna mig stort om Costa Rica har något att sätta emot sydamerikanerna.
Barcelona Illusionista
2014-06-09 07:07
Tycker det är mkt som inte stämmer i Barcelona idag och det är väldigt mkt tackvare ledningen. Jag orkar inte och vill inte gå in på alla detaljer eller situationer där jag tkr att de agerat fel och gjort fel för det är inte lönt. Hur som helst! Jag tänkte spela på VM-elvan (på aftonbladet): Keylor Navas (3,0) Debuchy (2,5), T.Silva (4,5), Alba (3,0) Iniesta (4,5), Rakitic (4,0), Pogba(4,5), Di Maria(5,0) Messi (8,0), Immobile (5,5) och Alexis (5,5) Messi kapten (kapten ger dubbla pengar/poäng). Vad tkr ni? Låter det som en bra elva? Någon ni skulle byta ut? Tänk på att man har 50 milj kr att handla för. Det som står inom paranterser är hur mkt varje spelare kostar (milj kr).
:Journalisten: Daacun
2014-06-09 06:56
Mina damer och herrar sluta pissa på Zubi och ledningen dag in och dag ut här på forumet det är inte ok. ni som vill göra det ändå gör det nån annan stans. vad är det man läser här ni kallar en människa för penis. Jag ser bara väx upp och låt folk göra deras jobb
Barcelona danko111n
2014-06-09 06:35
En trevlig intervju med puyol för dom som vill läsa
Barcelona grande puyol y pep
2014-06-09 04:20
såg att det var någon som funderade på att lägga en 50 lapp på Iran pga höga odds, dont! Algeriet har samma odds har jag för mig men har större chans att gå vidare från sin grupp eftersom de inte är det sämsta laget i den. Belgien är klara favoriter i gruppen men har inte imponerat särskilt mycket på den senaste tiden, de spelade inte något vidare bra mot ett dåligt Sverige. hade STORA problem mot Tunisien nu senast där Tunisien stundtals spelade ut dem med 10 man. Ryssland vet man inte riktigt var man har dem men räkna aldrig ut ett lag lett av Capello. Sydkorea kan väl överraska med deras passningsspel och snabba/uthålliga spelare men förra veckan så förlorade de mot Tunisien (som på papperet inte alls kan mäta sig med Algeriet Trupp) det kan vara värt att notera att jag själv är halv tunisier och halv svensk. sen finns det även en viss broderlig rivalitet mellan tunisien och algeriet typ som mellan Sverige och Danmark. Dessutom så har de nästan bara europa proffs som är mycket unga och har satsat ganska mycket på deras generations växling sedan förra VM där de bland annat kryssa mot England har jag för mig. I VM kan mycket saker hända men de skulle vinna mot Iran 9 gånger av 10. skrivet från mobilen hade gärna bytt plats på stycke 5 och 6 men det är alldeles för krångligt ;)
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-09 03:51
"Hate me or love me." Zubi
Barcelona Dinho the artist
2014-06-09 01:59
Ang. skämtet.

Roligt och roligt, det är en typ av humor. För min del blev det bara smaklöst och jag tycker det hela ser sjukt oprofessionellt ut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-09 01:51
Ja... Can you believe this guy? Angående Alexis Han kan vara lika mycket högerback som Cuadrado, följt Cuadrado och han är riktigt riktigt bra, började som högerback men var för bra framåt så han flyttades upp på mittfältet, ibland agerar han offensiv innermittfält i korta perioder. Alexis är stark, löpstark, snabb, bra defensiv, bra offensiv, aggressiv, vill oftast vinna boll och springa av sig. Är lite för ivrig ibland men det har Alves vart och det kommer Cuadrado också vara. Alexis har egentligen allt en bra högerback ska ha, behöver bara lära sig spela där rent taktiskt och vad har man 85% av spanska lagen till? Finns massvis med blåbärslag han kan testa mot i ligan. Blir en anfallsplats öppen, behöver inte sälja varken honom eller Pedro, montoya och Marquinhos kan också spela där. Bra lösning ifall man ändå tänker ta in Cuadrado, trots att jag tycker han är fantastisk spelare. Om inte annat är Alexis - Pique - Marquinhos - Alba världens snabbaste backlinje! :) (inte för att det blir långsamt med Cuadrado!)
Barcelona Dinho the artist
2014-06-09 01:48
haha jag har varit borta från forumet i typ en dag och jag känner inte igen en tredjedel av de som skrivit här idag. Någon gör en jävla reklam för forumet i alla fall!
Barcelona Gio Style
2014-06-09 01:45
@Gio Style:

One_LionelMessi
Väljer att citera mig själv här uppe =) Han har väl rätt?
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-09 01:41
alltså visst vi barca fans avskyr pepe riktigt hårt.. men för och vara en skribent i aftonbladet måste kännas ganska fel och skriva en sån artikel?
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-09 01:40
Pep.G "Can you believe this guy" (Barcelona) Ska folk lära sig mer om fotboll när man tycker att Alexis är bättre än Pedro? Då undrar man vad fan är Pedro bättre än Alexis på? Alexis bär Chile på sina axlar och alla vet hur rutten Pedro hade varit i Chiles landslag, och jag vet inte om siffrorna talade sitt tydliga språk detta år mellan Alexis och Pedro, avgör själv åsna.
Barcelona Gio Style
2014-06-09 01:38
Pep.G "Can you believe this guy"
Ut med Xavi ja, en ikon och en viktig spelare i omklädningsrummet med rutin i massor. Pissa på legenderna bara.

Sista är en smaksak, no need to be dryg about it.
Barcelona One_LionelMessi
2014-06-09 01:37
Pep.G "Can you believe this guy" .. sista frågan måste jag faktist ställa till dig, anser du att pedro är bättre än sanchez då tror jag att du måste lära dig mer om fotboll! inte för och låta kaxig men sanchez är bättre på allt! teknik skott nick snabbhet starkare!! u name it
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-06-09 01:20
Hur mycket jag än ogillar Cesc så är det inte nu man ska sälja honom. .. Det är nu han ska få sin sista chans o ta den. Ut däremot med Xavi (älskar dig men du kan o får inte spela 90 minuter mer) och Song. Upp med Marcerano, in med Rakitic och 2 mittbackar och en eventuell 9a.

Sanchez för 18 millen? Vilken bötning det är mot oss. Det är som om Juve har gett Zubi an offer he cant refuse och skrämt iväg honom. . Händer det så ska man giljotin förklara Zubi.

Btw. Ni som anser att Sanchez är bättre än Pedro måste lära er mer om fotboll.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-09 01:17
Börjar fundera på om senaste ryktet på twitter om att Barca och PSG är överens inte är ett gammalt rykte, är bara en twitter post som skrivit det, brukar det vara något större brukar väl fler snappa upp det?
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-09 00:51
@One_LionelMessi:

Han fick sparken av två mindre klubbar i Spanien innan han kom till Barca. Känns helt sjukt nu när jag tänker på det.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
@One_LionelMessi:

Han fick sparken av två mindre klubbar i Spanien innan han kom till Barca. Känns helt sjukt nu när jag tänker på det.
Barcelona Vampíro
Så länge strandliraren Shojaei hålls borta från startelvan.

Nog om OT, jag kan hålla med om att det är lite för negativt härinne dessa dagar och jag bidrar i allra högsta grad. Transferfönstret är inte öppet än och det ska spelas VM men problemet är att det har vart samma visa tidigare år också. Vi supportrar är brutalt desperata just nu för de senaste årens tama sommrar är en ökenvandring för en klubb som Barcelona.

Man blir frustrerad när man ser hur alla toppklubbar agerar på marknaden och Barça bara står och kollar på samtidigt som vi rear ut spelare. Klubben hänger inte med på marknaden och risken är att man snart inte gör det på planen heller. Visst vi bör vänta och se innan vi dömer men man känner igen tecken från tidigare år och det ser inte ljust ut.
Peshmerge - AS9
@One_LionelMessi:

Är (penisen) zubi seriöst på semester? Om han är det. Då går han fan mig på nerverna asså. J*vla kossa!
Annons: