/spanien/barcelona/forum/4648.aspx/spanien/barcelona/forum/4648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Kith.
2014-06-07 20:22
Tycker att Toni Kroos hade varit en perfekt mittfältare om vi inte kan få Koke. Tvåvägsspelare med riktigt bra spetsegenskaper. Vet inte varför vi inte satsar på honom, endast 1 år kvar på kontraktet och förhandlingarna om nytt kontrakt med Bayern har kollapsat.
Barcelona Messidinho_10
2014-06-07 20:21
Helt sjukt om vi säljer en av vår framtids viktigaste spelare, helt seriöst någon måste åka ner och ge ledningen lavetter. Obegripligt om man säljer Fabregas nu!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Illusionista
2014-06-07 20:19
Ska bli riktigt intressant och kul att se Rafinha och Delu i Barca tröjan igen. Rafinha med sitt spelsinne och krigar inställning och Delu som påminner om Ronaldinho i sina bästa dagar, då han alltid försöker ta sig förbi med fart.. Hoppas Lucho ger dessa herrar bra med speltid för att inte stoppa/sega ner deras utveckling. Min trupp inför nästa säsong: Ter Stegen, Reina/Willy, Masip Alves/Piszczek, Pique, Bartra, Mangala, Marquinhos, Alba, Adriano, Montoya Rafina, Iniesta, Cesc/Rakitic, Xavi, Busq, Mascherano, Yaya/Gundogan, Denis Suarez (Kan komma upp då och då), Halilovic Alexis, Munir (kan komma upp då och då), Reus, Messi, Delu, Neymar, Klose/Llorente/Dzeko/M. Gomez
Barcelona Vampíro
2014-06-07 20:13
Rambla~ Säg inte det, det kan mycket väl vara en klassisk 'antingen Koke eller ingen'. Du vet när de helt random bestämt sig för en spelare och inget annat alternativ duger. Koke vill inte spela för Barça, lika mycket som Iniesta inte vill till Atlético end of story. Min gissning är dock att de fortsätter att försöka få honom och sen så nöjer de sig tillslut med att vi har Sergi Roberto och JdS. Standard bortförklaringar när de misslyckas.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 20:09
Finns en del mittfältare jag hellre hade sett i Barca före kroos. Tycker inte det är världens förlust om jag ska vara ärlig. Visst, han har ett fint passningsspel och ett jävla skott! Men han är riktigt slö, Puyol är snabbare än honom fan.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:06
Hoppas Hoppas detta inte stämmer: Kroos verkar ha bestämt sig för att lämna & vill till madrid då de har visat intresse (ManU är inget alternativ pgv CL tror jag)

Barcelona Barca 666
2014-06-07 20:00
Rambla: Visst fan för några dagar sen skrevs det också att Barca håller kika på Ramsey (var några andra klubbar med i bilden) men Arsenal kommer inte släppa och vi behöver verkligen inte Hleb Version 2
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-07 19:54
@Rambla~:

Ja, jag visste vad du menade. Ville bara påpeka det;)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-07 19:52
Barca 666 (Barcelona) Ja vad ska man säga vår ledning. Man tror att dem kan så mkt och dem är så kunniga. Dem är så dumma och nu kommer vi sälja Fabregas men slår vad om att vi endast köper Rakitic som mittfältare. Köper Barca Reus, en bra mittback och en lång o stark anfallare då kommer jag inte klaga på dem. Vi måste riskera nu och vårt lag behöver förnyas lite. Några nya spelare kommer in i elvan och visar stake då kommer vårt lag vara bäst igen.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-07 19:51
Rambla~

Girona leder hemma mot Deportivo med 3-0 och kommer garanterat plocka hem alla tre poäng från den matchen. Då behöver Real Castilla vända 1-0-underläget borta mot Real Murcia för att klara sig, vilket i nuläget ser väldigt svårt ut.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:51
Rambla Koke är tyvärr inte ute sluten.....Zubi kommer träffa Atletico inom kort vi väntar endast på Mathieu, Rakitic, Bravo samt Marq. affärerna gåi hamn & samtalen med alla spelare och respektive klubbar är långt gångna!

Zubi kommer ge följande erbjudande till Atletico: 35-40 miljoner Euro plus Tello

Om det inte då gär med Atletico så kommer vi titta på andra alternativ där en av är Gundogan som man tror man kan få för omkring 30-35 miljoner

Ska kika runt lite till och se om jag hittar nåt mer men eftersom Cesc lämnar så kommer vi behöva en till bredvid rakitic så det kommer komma en mittfältare till annars e vi körda
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:48
Castilla pä väg ut. :D

Fast det är inte klart ännu, de kan fortfarande klara sig för det är ett getingbo där i botten. Ska inte jubla för tidigt. Fast Murcia som de möter och ligger under mot måste ju helst vinna själva om de ska garanteras en play off-plats om den sista platsen för uppflyttning.
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:46
Grabbar, om nu ledningen var beredda att värva Koke trots att Rakitic ser ut att värvas, måste det ju innebära att de är på jakt efter ännu en mittfältare? Dessutom måste det vara en spelare av hög klass. Vad tror ni nu när Koke är utesluten?
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:45
Verkar som om Hull (av alla lag) har lagt eller kommer lägga en 8 miljoner pund bud på Micha Richards....sägs även att Arsenal är intresserade....endast 10 miljoner Euro för en stor stark mitt/höger back - efterbliven ledning som inte ens analyserar en sådan tillfälle killen har väl också lirat i landslaget så det är ingen dålig back endast skadebenägen - då kan han få vara backup

Om nu Alves lämnar gå all in Serge Aurier säger jag...kommer kosta lika mkt som Piz från Dortmund men yngre & bättre version

han skulle passa in hos oss :-)
Barcelona Rambla~
2014-06-07 19:43
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito

Jag menade inte att det är jag som vill att de skall sälja Alexis, utan ur ett ekonomiskt perspektiv så är han den spelaren som bör generera mest pengar in vid en försäljning om vi utgår från att spelare som Iniesta, Messi och Neymar är untouchable. Han är dessutom på väg mot toppen av sin karriär de närmast kommande åren.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:42
Carles Puyol 5 -

Tror alla vi vet att ALLA andra klubbar sköter sina spelar köp mycket bättre än oss samt ser de till att ta bra betalt för sina spelare inte rea ut de till under Ö&B priser

Alla vi härinne hade gjort smartare & bättre värvningar....ser ju vad ni skriver

Under våren hade jag Pinto som gav mig hjärt attack varannan sekund under matcherna nu går jag & läser ryktena varannan minut för att se vad som händer med våra kar klubb & jag håller på få hjärt attack hela tiden

Laporta kom tillbaka!
Barcelona Neymar N11
2014-06-07 19:41
Barcelona sources confirm that they have accepted Chelsea's 33M bid for midfielder Cesc Fabregas (27). [catalunya radio]
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-07 19:33
Fattar inte hur korkade vår ledning är.... Dem ska behålla Pedro som är sämst men Alexis ska dem säkert sälja. Alexis är alla dagar i veckan bättre än Pedro. Pedro kommer behållas för han är från Spanien och hur ens vår ledning vill behålla Pedro fattar jag inte ens. Det finns minst 50 anfallare bättre än Pedro men nej Pedro kommer behållas för vår ledning är så dåliga på att värva in. Jag älskar Barca av hela mitt hjärta men jag kan bara säga att Barca är sämst på värva in och sälja våra spelare. Det tar flera år för ledningen att fatta att dem behöver köpa in en fucking MITTBACK. Zubi borde avgå och ta in en person från Dortmund för dem vet hur och vad som behöver köpas in. Dortmund köper smart och bra priser. Dem har köpt Reus, Gundogan, Hummels, Lewandovski, Abonnemang hehe, sen nu har dem köpt två anfallare en från Italien och en från Bundesliga, han som heter Ramos. Götze köpte dem billigt och Subotic och han greken som är mittback. Deras höger back som är grym. Alla dessa spelare har dem Köpt för normala priser. Dem har köpt flera spelare men kommer inte på mer. Dem köper smart och alla priser på dessa spelare är normala och Dortmund är den smartare klubben som finns i mina ögon. Barca borde ta och lära sig från Dortmund och vi har pengarna men vår ledning är historiens korkade ledning. Sorry men jag är förbannad. Kolla på Real Madrid dem har två spelare på varje position om någon skadar sig.
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:31
Hahahah byta ut Sanchez mot Reus.....Hell no är du knark påverkad eller nåt???

Alexis Sanchez 2013-2014 den enda forwarden i stora ligorna (PL, La Liga, Serie A, Bundesliga & Ligue 1 om nu kan kalla Ligue 1 för stor liga) som gjorde över 20 mål & 20 assist (inte bara mål alltså) under denna säsong:

Assists: 22 st 13 med Barca och 9 för Chile
Mål: 28st 21 för Barca och 7 för Chile

han är inte största målskytten då Messi totalt gjort 43 mål men endast 15 assist, Zlatan totalt gjort 48 mål men endast 15 assist & Luis Suarez gjort 35 mål men 16 assist

Inte ens flest assist har han då Di Maria har gjort 25 st men endast gjort 11 mål

På listan för 15 bästa poäng spelarna under föregående säsong finns Neymar & Cesc Fabregas:

1. Neymar - totalt 22 mål & 17 assist
2. Fabregas - 13 mål & 18 assist

Bara för att ingen tränare i Barca lyckas få ut det bästa från Alexis eller Pedro för den delen betyder det inte att dessa inte håller Barca klass utan tvärtom dessa 2 vet vi vad de kan & måste hålla hårt i de........jag hade skrattat för alla bud under 45 miljoner för dessa....kolla på Napoli (ingen olje lag) men de fick omkring 60 miljoner för Cavani & vad har Cavani gjort i PSG???

Barcelona LeoMessi
2014-06-07 19:28
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito

Det tror jag också :) Vill tro att laget får en nytändning med Lucho vid rodret och då är sanchez riktigt bra att ha i laget om vi ska spelare en snabbare fotboll.

Jag vill gärna behålla vår anfallsuppsättning.
Barcelona Leggee
2014-06-07 19:28
Härligt att Castilla åker ut ur Segunda, hahaha!

3:a för Barca B, så jävla starkt. Trots all kritik mot Esubio och hans tillgångasätt, måste ändå lyfta hatten å säga grattis! Starkt!
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-07 19:24
@Rambla~:

Han blir bara bättre och bättre, han kommer bilda en giftig offensiv nästa säsong med Messi och Ney nu när båda är kvitt deras skador speciellt
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-07 19:18
Barcelona right back Dani Alves (31) would accept to leave this summer, but he wants his future to be resolved before the World Cup. [md]
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:17
Medveten om att han är skadebenägen men om vi nu får Marq. så har alltså Monty & Marq som kan spela.....en billig alternativ som Richards som dessutom kan spela mittback vore väl ändå helt ok alternativt med tanke på de summor det pratas om för att få honom...killen ska vara backup inte gå in i start 11:an direkt och vi pratar inte 20 miljoner som Mathieu....Det finns så många bra möjligheter där ute bara om kikar lite och tänker till vad laget behöver....finns en hel del klass spelare med utgående kontrakt & som inte skriver på nytt med sina klubbar pga speltid eller andra saker varför varför tittar vi inte där utan måste betala 50 miljoner för CLeverly i år för att sedan sälja honom för 2 miljoner året efter när killen lrat som mittback 90% av tiden även om han mittfältare.....nån skrev här nedan rea på COOP & jag säger nej inte ens COOP eller Ö&B har sådana priser som vi har på våra spelare :-)
Barcelona MabastB
2014-06-07 19:15
Jag är för att Sanchez lämnar, OM det betyder att Reus anländer.
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 19:11
Barca 666 (Barcelona) Richard hade varit väldigt intressant om han inte vore lika skadebenägen som diaby:-)
Barcelona Barca 666
2014-06-07 19:09
Hoppas verkligen inte att Pedro, Alexis eller Xavi försvinner också....vi ska ju för fan bygga upp tuppen inte göra den sämre.

Ut med: Afellay (läste att istället för JDS kan han ingå i dealen för Bravo), Tello, Cuenca, Bojan, Song = Detta bör ge oss en 40-50 miljoner med rätt förhandlare minst

Btw angående varför tittar vi inte på Micah Richards från Man City? Hans kontrakt går ut nästa sommar, han är endast 25 år, stor stark och kan även spela mittback.....kommer kosta Max 8-15 miljoner Euro Dessutom pga av speltid skriver han inte på nytt

Sen finns ju Van der wiel i PSG som bör kosta ungefär lika mkt men så fort vår kära Zubi sitter ner så kommer han väl säga 15 miljoner plus Iniesta eftersom ni fick Alves förra gången:-)
Barcelona LeoMessi
2014-06-07 19:01
DM1982 (Barcelona) Haha satt och tänkte på det faktiskt. Var det inte så att dom också åkte ur det året?
Barcelona DM1982
2014-06-07 18:59
@LeoMessi:

Det var inte så många år sedan som Hercules slog Barclona på Camp Nou, nu åker de ur segundan. Andra tider.
Barcelona san_miguel
2014-06-07 18:52
@Neymar N11:

Jag tror och hoppas att Pedro kan bli bättre under ett lite annorlunda spelsätt som jag tror LE kommer införa med lite "rakare" spel.
Annons: