/spanien/barcelona/forum/4646.aspx/spanien/barcelona/forum/4646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 14:21
Ingen fara gubbar, vi köper Balanta nästa säsong för 47€ miljoner. Stackaren Mascherano har förlängt och idag gick Marquinhos affären i stupet, kusren är ändrat och talar sitt tydliga språk, Mascherano som första kapten och startplats mittback. Mathieu backup. Bravo första målvakt Ter stegen andra målvakt. Ter stegen sticker efter nästa säsong till nått lag o dominerar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-06-08 14:20
Ter Stegen €12M
Reina €5M
Aurier €10-12M
Marquinhos €25M + Alves
Rakitic €20M
Pogba €30M + Sanchez
Reus €35M

ca €140M

Fabregas €33M
Song €12 - 15M
Afellay €7-10M
Tello €10 - 15M
Cuenca €5-7M
Dos Santos €3M
Bojan €5-7M
Alves (ingår i affär)
Sanchez (ingår i affär)

€75M som minst

(140 - 75 = 65 i köp)

€90M€ som mest

(140 - 90 = 50 i köp)

Ter Stegen/Reina

Aurier/Montoya/Marq - Piqué/Bartra/Aurier - Marq/Bartra/Aurier - Alba/Aurier/Adriano

Pogba/Rakitic/Xavi/Rafinha - Busquets/Mascherano

Reus/Pedro/Deulofeu - Iniesta/Rakitic/Rafinha - Neymar/Reus/Pedro

Messi/Neymar/Rafinha

Kolla alla dessa alternativen till startelvan. Det här är vad jag kallar ett lag med mycket bredd och många alternativ.
Barcelona el Flaco
2014-06-08 14:12
Luis Enrique var en av mina absoluta favoriter som spelare och trots att jag är något optimistisk med honom som ny tränare ställer jag mig tveksam till hur han kommer klara av att arbeta tillsammans med såna som Bartomeu och Zubi? Kommer han ens få vara delaktig när det gäller fatta beslut om vilka spelare som ska säljas och köpas? Han borde ju ha sett hur det gick för Pep och hur han fick nog av de clownerna.

Hur mycket jag än gillar Luis Enrique så befarar jag att han kommer in när klubben befinner sig i en ond spiral och att kanske inte ens han med sin vilja av stål kan rädda oss. Har det inte förekommit något snack om nyval i medierna eller bland fansen?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-08 14:12
Hoppas Barca kollar lite extra på Danilo från Porto. Tror han är perfekta högerbacken för oss.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 14:07
Vet ni vad? När säsongen drar igång i slutet av augusti. så är det Claudio Bravo som kommer stå mellan stolparna. Varför? Rutin, kan den här ligan och han är både Luchos och Zubis favorit.

Ni kommer få se att jag får rätt.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 14:00
Håller med om Aurier - Gabriel & han kostar väl omkring 10-15 miljoner Euro men han är nog på väg till Arsenal tyvärr......vi köper honom om 2-3 säsonger för 60 miljoner när han vill ut o spela i en klubb som vinner titlar eller så kommer han gå till City gratis som alla andra Arsenal spelare och vinna PL osv

Pissa på den här jävla kuk sugar ledningen....Sry allihopa behövde få detta ur mig
Barcelona El Soap
2014-06-08 13:58
@Gabriel:

Han måste köpas till en rik klubb, exempelvis PSG eller Chelsea, innan Zubi hittar honom och ska betal hutlösa summor för att få honom.

Zubi - Alltid tre steg efter.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:58
Här har ni en video på Aurier om ni inte sett honom. Bara en tidsfråga innan någon storklubb köper upp honom. Men han är ett fynd så vi kan ju glömma honom med andra ord.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:55
Alltså, varför försöker vi inte köpa loss Serge Aurier? Vad tror ni han hade kostat?

Han är framtidens högerback, och han kan dessutom spela på alla backpositioner. Det hade utan tvekan varit mitt förstaval till att ersätta Alves med. Inte Cuadrado som är anfallare eller Piszczek som är 29 år gammal.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 13:55
Det där om Marquinhos tror jag inte på....dessa 4 spelare är/kommer vara Barca spelare inom kort:

1. Rafinha - Tillbaka
2. Deu.- Tillbaka
3. Marquinhos - i princip klar - killen har väl till o med tagit bort OSG från sin twitter (vet inte ens vad det är men läste om det)
4. Rakitic - också i princip klar

Angående en annan mittfältare bredvid Rakitic...vad skulle ni tycka om Kondogbia från Monaco eller Luiz Gustavo (Wolfsburg men tidigare i Bayern) - Boda är relativ unga och sådana mittfältare som springer mkt - kanske nån av dessa kan bli vår nya Keita?

Javi Martinez & Kroos verkar ju inte ens vara å kartan :-(
Barcelona Rambla~
2014-06-08 13:51
PSG betalade €31,5m förra sommaren för Marq. Där har ni, right in your face Barca, för att ni var dumsnåla den sommaren. Hade de haft lite stake, varit snabba och gjort färdigt med Roma om en affär, så hade PSG aldrig ens hunnit komma med in i bilden. Men nej då, de ska självklart ägna en hel sommar åt att jaga omöjliga T Silva från just samma klubb.

Alltså, jag får huvudvärk av behöva acceptera sådan inkompetens.
Barcelona Rambla~
2014-06-08 13:47
Seriöst, jag trodde inte det kunde bli värre. Måste jag behöva whina idag också? Denne Zubizarreta tar verkligen priset. Saknar totalt egenskaper att förhandla om spelarvärvningar vad det verkar. Hur i helvete kan man göra en överenskomelse där man betalar 12m + JdS för en medioker målvakt som Bravo. HUR? Vi skiter väl i vad hans jävla utköpsklausul ligger på. Det är Real Sociedads egna problem, vill Bravo lämna och klubben är beredda att förhandla får man ju sätta sig ner och vara lite resonabla i sina krav för sin spelare. Mascherano har en klausul på 100m. Vem bryr sig om den när en klubb eventuellt värvar honom? Inte fan kommer Barca kräva hälften av den summan ens. Zubi, du förstör precis all trovärdighet och respekt för den här klubben. Bara lämna så fort det bara går.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:43
Usch, vad jag hatar den råttklubben. Men framför allt hatar jag Rosell/Bartomeu/Zubi och alla andra nötter i vår styrelse som satt oss i en så jävla desperat situation att vi ens behöver göra affärer med en sån piss klubb som PSG. Personligen hade jag velat undvika att göra affärer med dem så länge som möjligt, men eftersom vi är så desperata av en mittback så tvingas vi i princip nu.

Hatar den äckliga klubben. Hoppas vi får dem i CL och bankar skiten ur dem och påminner dem om deras plats gentemot oss.
Barcelona Diar Shekha
2014-06-08 13:42
El Flaco 500 kr på att det är Zubi som vill ha Bravo, både sett till priset samt spelaregenskaperna. Det finns ingen logik i den värvningen annars. :P
Barcelona LeoMessi
2014-06-08 13:37
Så PSG vill inte göra någon deal helt plötligt? Det är svårt för dom att hålla kvar någon som vill dra. Så länge shejken har tagit hans pass och han kan inte resa utanför landet (vilket är vanligt i länder som Qatar). Vad ska dom säga till Marq? "Vi vet att du såg fram emot att gå till Barcelona och få speltid. Men vi har kommit fram till att vi inte vill göra oss av med dig, men du kommer inte få någon speltid."
Barcelona Blaugrana91
2014-06-08 13:33
PSG är världens äckligaste klubb, riktiga as, speciellt den där vidriga ägaren dem har. Dem straffas av Uefa för sitt slösande och köper en medioker Luiz för €50M som är pengar som äckelklubben inte ens har.... Kasta ut asen ur CL. Att svinet till ägare dessutom resonerar som så att dem får köpa vem dem vill från andra lag, men andra lag får absolut inte kolla åt deras spelare... Usch säger jag bara. Men detta är bara ett rykte iof, Marquinhos själv verkar ju vilja komma hit. Men vi får väl se.
Barcelona el Flaco
2014-06-08 13:31
@Diar Shekha:

Skita i allt och komma tillbaka när fönstret är över? Jag har för mig att det där är Zubis motto. :P
Barcelona Diar Shekha
2014-06-08 13:29
Man blir bara så jävla trött på alla rykten & galenskaper. Lika bra att skita i all media och komma tillbaka när fönstret är över.
Barcelona Barclasico
2014-06-08 13:28
@BAGNACK & DONGOU:

Tyvärr är det så. Ingen klubb har respekt för oss längre. Så länge Zubi och resten av invaliderna styr klubben... Jaaa.. då får vi leva med det fram till 2016 vilket är runt hela 750 fucking dagar kvar..!!!
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 13:27
Hoppas tidningen vill ba sälja lös nr.
Neymar11
2014-06-08 13:26
Så oerhört pinsamma Kamerun spelarna är. Dom vägrar åka till Brasilien pga deras TILLRÄCKLIGA bonus inte höjs ytterligare.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-08 13:24
Faktum kvarstår ju dock att Marquinhos favorittweetade att dealen snart var klar och det skedde efter att tidningen la ut artikeln. Rykte?
Barcelona BAGNACK & DONGOU
TÄNK ER KÄNSLAN OM BARCA TRORTS ALLT SKULLE ÄNDÅ SÄLJA ALVES TILL DE FÖR 15mil.. INGEN CHOCKAR MIG LÄNGRE NÄR DET GÄLLER DENNA LEDNING JAG SKULLE FAN SKÄMMAS ATT ARGUMENTERA MOT ANDRA FANS OM BARCA, NÄR DE TAR UPP HUR PSG PLÅSER VÅR LEDNING
Barcelona Pep - El Míster
Mascherano blir kvar iallafall. Från Pintos twitter kan man utläsa ett grattis till förnying av kontrakt.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-06-08 13:20
Barclasico (Barcelona) Om det stämmer, hoppas jag att vi möter olja laget i Champions League nästa säsong och slår ut de med huvudet förre.. Även om jag inte tror att den har nya rykte stämmer,, man gör man inte affärer med såna olja lag, som tror sig vara stor lag för att kunna leka mot Barca.. Vår ledning har satt oss i sånt skit läge att de andra lagen inte tar oss seriös längre, båda på plan och utanför
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:19
Haha äckliga PSG. Nu skiter jag i det här. #loggingoff
Barcelona Barca Barca
2014-06-08 13:19
Barieta Om det stämmer så bör vi inte göra affärer med dom idioterna, nu har Laporte höjt sin klausul vem fan ska vi ha? Om det nu stämmer bör Barcelona inte sälja alves till dom mindre än 45€ miljoner som straff.
Barcelona Gabriel
2014-06-08 13:18
Jag är absolut inget fan av Bravo, jag har aldrig imponerats av honom. Att man sedan går och betalar €12M + Dos Santos som jag värderar till €3M är bara helt sjukt för en andra målvakt. Då kostar han mer än Ter Stegen. Hur jävla sjukt är inte det? Denna klubben alltså. Det finns Reina som hade fungerar alldeles utmärkt som en andremålvakt och som hade varit betydligt billigare än Bravo. Han känner dessutom merparten av spelarna i laget och har ett förflutet i klubben så han vet hur det fungerar hos oss. Reina hade varit både det mest logiska och bästa alternativet. Annars hade man gott kunnat gå för Willy Caballero som både är bättre och billigare än Bravo. Jag förstår verkligen inte det här köpet av Bravo. Han är bara bra med fötterna, that's it. Tycker han släpper in väldigt mycket mål som han bör rädda. Precis som el Flaco säger, han är inte Barça-material, men det var ju inte Pinto heller så vad fan spelar det för roll. Låt oss kasta iväg 15 miljoner på en andremålvakt bara för att.
Barcelona Barca 666
2014-06-08 13:17
Gabriel

Är medveten om att Cuadrado är tänkt som en högerback men killen kan faktiskt vid behov spela högre upp i banan som Adriano

Kommer ni ihåg matchen mot borta mot Madrid under Guardiola när Adriano fick spela väldig högt uppe med Alba bakom sig...vi vann 1-3 på borta plan

Om nu Cuadrado kommer så tycker jag inte vi ska spendera på andra anfallare utan lita på Alexis och Pedro.....Pedro och Deu kan vara back up till Neyamar, Alexis och Messi......sen kan Adriano & Cuadrado köra där uppe ibland om det behövs

Reus är bra men göra ett byte mellan honom & Pedro och förlora pengar i dealen vet jag inte om det är så smart....Om vi får 40 för Pedro och köper Reus för samma fair enough - annars tycker jag vi måste satsa på våra egna spelare och de som finns i klubben

Tata litade mer på Alexis och gav honom speltid - resultatet detta var hans bästa säsong - Guardiola trodde på Pedro va gjorde hanju gick o gjorde mål i alla finaler för klubb lag och vi vann allt - Detta kan inte vi säga om Reus :-)

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-08 13:15
Åååååååh frustration.
Annons: