/spanien/barcelona/forum/4641.aspx/spanien/barcelona/forum/4641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoM_Un
2014-06-11 17:16
fan jag tror att LE har bestämt sig för bravo som första målis...va tror ni?
Barcelona Barclasico
2014-06-11 17:05
Although he has been linked to Man United in the past days, Barcelona left back Jordi Alba (25) is not for sale this summer. [md]

haha att de äns försökte
Barcelona NoGo™
2014-06-11 17:00
@barca!54 Artikeln i länktips. Ja hoppas också de stämmer!
Barcelona barca!54
2014-06-11 16:57
Marca claims Lucho has warned Cuenca, Afellay, Bojan and Dos Santos he doesn't want to see them in the first day of the new season.

hahahah, hoppas det stämmer
Barcelona Barclasico
2014-06-11 16:56
If Dos Santos refuses to join Real Sociedad, Barcelona will make a higher money bid for keeper Claudio Bravo. Current bid was 8-10M. [md]

HerreGud.. är det här ett fucking skämt eller!
SoM_Un
2014-06-11 16:55
Gabriel

kan garantera dig om att barca inte ens vet vem killen är haha
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-11 16:55
Har jag missat något stort?, Rakitic klar eller :)? , isåfall är framtiden fixad på mittfältet haha, Rakitic, Rafinha , halilovic. Inte dåligt med talang!

Kom igen nu, signa en mittback med bara!
Barcelona Júnior.
2014-06-11 16:54
Det har du rätt i. Man kan väl alltid hoppas på att han har en lyckosam tid under VM och att klubben på så vis ser hans potential. Nackdelen kan dock bli att flera klubbar ger sig in i en budgivning.
Barcelona Barclasico
2014-06-11 16:54
French club PSG have said that center-back Marquinhos (20) is non-transferable [le parisien]

hejdå med han då..
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:52
Taget från Arsenals silly season här på SF.

"Serge Aurier sägs bli Arsenals nästa högerback efter flyktade(??) Sagna och att den Ivorianska högerbacken småflörtar med Arsenal är nog en rejäl underdrift. Det finns en mängd rapporter om att Aurier är Arsenal-fan sedan barnsben, och också en hel del tweets och retweets som styrker att han verkar vara glad i klubben. Det senaste är dock ett Youtube-klipp där han själv säger sig vara klar för klubben. Det enda jag hör är ett jakande svar på någon slags supporterfråga från läktaren och en stort leende. Lyssna/Kolla själv! (YouTube).

Spelarens agent Stéphane Courbis, har i dagarna dementerat att något skulle vara ens nära klart. Förhandlingar förs och de ska i nuläget vara inriktade på ett annat engelskt lag.(RMC) 2014-06-06".

Än finns det tid att steppa in!
Barcelona >The Reporter<
2014-06-11 16:47
Cirka 18.30
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:39
Júnior.

Jag vet, tyvärr. Men än är ingen affär färdig.
Barcelona Júnior.
2014-06-11 16:37
Gabriel

Aurier ryktas starkt till Arsenal. I videoklippet säger han även att han kommer spela där nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:36
Jag hade utan tvekan valt Serge Aurier som valet av högerback. Skit i Cuadrado och Piszczek. Aurier är den mest lovande högerbacken som finns i världen, och han kan spela även som mittback och vänsterback. Han är billigare än både Cuadrado och Piszczek också, och yngre, bara 21 år gammal. Det var längesen vi gjorde ett kap. Vi köpte Yaya Touré för 9M€, vilken jävla affär det var. Aurier hade man kunnat få för ett liknande pris, och man hade haft högerbacksplatsen säkrad för flera år frammåt.
SoM_Un
2014-06-11 16:30
zubi mästerskapet haha
SoM_Un
2014-06-11 16:29
LeoMessi finns inga scouter i barcelona:D dom är på nån intern minigolf turnering:D
Barcelona LeoMessi
2014-06-11 16:26
Scoutingverksamheten på detta forum överglänser barcelonas egna hahah
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:23
Rambla~

Aurier kan spela på alla backspositioner, högerback som mittback som vänsterback. Ett jävla kap är vad han är. Dröjer inte länge innan någon snor åt sig honom!
Barcelona Rambla~
2014-06-11 16:21
Jag har ändrat mig om Vertonghen. Den här säsongen har han varit bedrövlig. Dessutom så känns han lite långsam och ibland lika okoncentrerad som Piqué. Det räcker med att vi har en mittback som står och sover mellan varven. :P
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:21
Illusionista

Tror man hade kunnat få dem både för ca 60-65 faktiskt.
Barcelona Illusionista
2014-06-11 16:20
@Gabriel:

Hummels och Mangala för 55-60 hade inte varit fel alltså..
Barcelona Rambla~
2014-06-11 16:19
Aurier är väl enbart högerback?

Du kan tom få in Fazio på den listan.

Var är Daniel Agger? :P
Barcelona Vampíro
2014-06-11 16:19
Kan säga med en gång att både Hummels och Vertonghen hade kostat upp emot €40-45M. Hummels är en av världens bästa backar och Dortmund kommer knappast släppa ännu en av sina nyckelspelare för småpengar, han skrev nytt kontrakt härom året också. Vertonghen blev så sent som förra säsongen framröstad till PL:s bästa försvarare så även fast han varit sämre i år så är han värderad högt av Tottenham. Jag hade gärna sett nån av de i Barça men ska man vara realistisk så lär det knappast hända. Lycka till att skicka Zubi till London och försöka förhandla med deras ledning. Det är beklagligt men Barcelona kan inte längre konkurrera om de bästa spelarna så länge man inte jobbar på det i flera år. Det är vår realitet och alla andra klubbar vet om det.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-11 16:13
Många här inne har redan sett den här säkert men fan det går inte och inte kolla på den igen.

Varning för snyftande/tårar/massiva gåshud/depression.
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:04
Benatia - 61M€
Mangala - 35 - 40M€
Marquinhos - 40 - 45M€
Hummels - 25 - 30M€
Subotic - 20 - 25M€
Laporte - 41M€
Doria - 5 - 10M€
Balanta - 5- 10M€
Aurier - 5 - 10M€
Vertonghen - 15 - 20M€
Musacchio - 20 - 23M€
Ezequiel Muñoz - 5 - 10M€
Umtiti - 5-10M€

Billiga (5 - 10):

Doria
Aurier
Balanta
Ezequiel Muñoz
Umtiti

Mellanpris (15 - 20):

Subotic
Vertonghen
Musacchio

Dyra (25 +)

Benatia
Hummels
Mangala
Marquinhos
Laporte

Hur skickar man mail till Zubi?
Barcelona petersays
2014-06-11 15:57
@Blaugrana91:

Så fort det börjar kastas runt siffror så säger jag som jag alltid gör. Ekonomiska resultat är bara en tolkning av en egentlig situation. Jag litar inte ett skit på Bartomeus ekonomiska stab och revisorer. Kollar man på noterna så är det säkert någon fet taktisk korrigering. Dom vill bli omvalda 2016, så då vill man visa sig stark. Då krävs det bra resultat. Sedan tolkar meningsmotståndarna redovisningen på ett annat sätt. Nu är jag inte superinsatt i just spansk och internationell ekonomi. Men en förening eller AB har alla möjligheter i världen att påverka det resultat man kommunicerar ut - med ganska stora förändringar också.

Gjorde vi en vinst med €30M? Varför i helvete säljer vi då namnrättigheterna till arenan?
Barcelona Barieta
2014-06-11 15:56
@petersays:

Jag tycker han är en duktig mittback, inte en av de bästa. Men absolut bättre än Mattieu.
Godin däremot hade varit något, fast han blir väl svår att lösa
Barcelona knoxxx
2014-06-11 15:52
Rakitic är klar! Barcastuff, fox, sport etc bekräftar. 20 miljoner euro, oklart hur det blev med Suarez/Dos Santos. Med tanke på att priset är högre än de 16 det pratades om så kanske det bara blev ett lån av Denis och ingen option..
Barcelona Gabriel
2014-06-11 15:49
westinho - Sergio #16

Kalla det för vad du vill men jag tycker fortfarande INTE att Bravo och Mathieu är tillräckligt bra för att spela för Barcelona. Det finns andra spelare jag hellre ser istället.

Reina, Caballero och Navas istället för Bravo.

Marquinhos, Mangala, Balanta, Doria, Laporte, Hummels, Subotic, Benatia, Aurier, Vertonghen, Umtiti, Musacchio, Ezequiel Muñoz istället för Mathieu. Det finns både dyra och billiga alternativ här, det är bara att välja. Hade valt varenda en på den här listan före Mathieu.
Barcelona Zamboza
2014-06-11 15:31
Läste på svt text att Rakitic bekräftar att han går til Barca och att det är en dröm för honom.
Annons: