/spanien/barcelona/forum/464.aspx/spanien/barcelona/forum/464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-28 00:04
Har jag fel om jag säger att Gomez är culé o hans brödrar är madridistas? För mig att jag läst något sådant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-07-28 00:03
Frågan är om inte Gomez lön på 5m är lite för hög? Jonathan Soriano?
Barcelona Junta Dimision
2016-07-27 23:57
@Vampíro:

Instämmer fullständigt angående Mario Gomez. Frågan är om han vill vara i ett lag där han ska agera andrafiol eller om han vill ha en startplats i en sämre klubb.
Barcelona Vampíro
2016-07-27 23:38
Mario Gomez klarar av att spela target på ett alldeles upperligt sätt i ett väldigt skickligt, bolltrillande Tyskland, tror ansolut han hade gjort ett bra jobb i Barça om han får chansen. Lyckas vi värva Mario Gomez så blir det nog min favoritvärvning under hela sommaren. Yeah, I'm that guy.
2016-07-27 23:31
Byta Tello mot Gomez? Perfekt! Vi får in vår back-up och det utan att spendera transferbudgeten. Robert, u know what to do!
Barcelona Mido
2016-07-27 23:22
[QUOTE=Ribohn Fan]Spela Tiki-Taka med Mario Gomez det går nog inte så bra! [/QUOTE] Tiki-taka har varit en hjälpmedel inte grundspel sedan LE tagit över. Så Gomez passar perfekt när det låser sig
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-27 22:59
Spela Tiki-Taka med Mario Gomez det går nog inte så bra!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-27 22:13
Skulle inte vara dåligt med en sådan spelare. Vad säger ni?
Barcelona Mido
2016-07-27 22:04
Mario Gomez (31) has been offered to the club by Fiorentina, they want him to be part of deal to sign Cristian Tello. [Sport]
Barcelona san_miguel
2016-07-27 21:10
Snarare så länge Luis Enrique vägrar vila dom. [QUOTE=Barclasico]Carlos Bacca (29) would prefer to join PSG and not Barcelona due to lack of minutes. Milan want 30M for the forward [gazzetta dello sport] tyvärr... så länge MSN finns så vill ingen striker spela för oss [/QUOTE]
Barcelona Junta Dimision
2016-07-27 20:26
Detta gillar jag, verkar som att vi får in en spelare med hjärta iallafall.
Barcelona oocbgb
2016-07-27 19:28
[QUOTE=simonizen]När det gäller just försäljning av tröjor är ju dock de flesta siffror väldigt missvisande, säg att han säljer en miljon tröjor bara för sakens skull, 95% av dessa tröjor hade ju sålts även om det inte stod neymar jr på dem, av folk som ville köpa en tröja för de var på plats eller liknande, det råkade bara bli hans namn som trycktes, Jag har väldigt svårt att tänka mig att neymar själv säljer en miljon barcatröjor till folk som inte hade köpt en annars.. [/QUOTE] Gällande tröjan är det väl heller inte så att Nike trycker upp en miljoner tröjor och skänker de till klubben som får behålla 100% av försäljningen. Den ekvationen är fel på så många vis.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-27 19:02
Köp Lucas Perez från Depor, 15-20 mil euro
Barcelona Barclasico
2016-07-27 18:43
Carlos Bacca (29) would prefer to join PSG and not Barcelona due to lack of minutes. Milan want 30M for the forward [gazzetta dello sport]

tyvärr... så länge MSN finns så vill ingen striker spela för oss
Barcelona simonizen
2016-07-27 18:40
@Lionel "Rey" Messi:

När det gäller just försäljning av tröjor är ju dock de flesta siffror väldigt missvisande, säg att han säljer en miljon tröjor bara för sakens skull, 95% av dessa tröjor hade ju sålts även om det inte stod neymar jr på dem, av folk som ville köpa en tröja för de var på plats eller liknande, det råkade bara bli hans namn som trycktes,

Jag har väldigt svårt att tänka mig att neymar själv säljer en miljon barcatröjor till folk som inte hade köpt en annars..
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-27 18:35
[QUOTE=Thierry Henry]Även Messi är påväg ner (iaf peakat ) känns det som. Även om han fortfarande är bäst och 2 år yngre än Cr. Skulle dock vädera Messi kring 1,8-2 miljarder eller liknande. Neymar är för mig den spelaren som jag tycker är värd mest pengar i fotbollsvärlden idag 2.2-2.5. Det står skrivet i pannan på killen att han kommer dominera fotbollsvärlden framöver. Med den åldern och potentialen . Det marknadsvärdet och så bra han är redan nu så är han lätt den mest värda spelaren. Neymar kommer prestera mer från dagens datum till den dagen han slutar än va Messi och Cr kommer göra från nu tills dom slutar. Därför är han mest värd för mig. Cr är 31 och klart på nedgång 800 miljoner max. [/QUOTE] Det är rimliga värderingar. Tycker dock att Messi inte peakat helt. Han må ha peakat inom acceleration/snabbhet, dribblingar och målskyttet men hans spelförståelse är av yppersta världsklass och den blir bara bättre för var dag som går. Hans passningar är toppklass och öppnar upp möjligheten att sjunka ner i en mittfälts roll inom en snar framtid. Därför tycker jag han bör vara värd 2,5. 3 miljarder var nog lite överdrivet. Neymar har du rätt i, han är tillsammans med Messi mest värdefulla spelaren och bör vara värd över 2 miljarder. Som svar till Kröjff angående hur Neymar på nolltid kommer tjäna tillbaka pengarna. Låt oss gå in på lite matematik. En äkta fotbollströja kostar numera mellan 700-1000 kr. Vi säger att 800 är snittet. Säljer han 1 miljon tröjor, som han helt klart kan göra, har klubben återfått runt 800 miljoner. Lägg därtill större efterfrågan för matchbiljetter och säsongskort och mer pengar har tjänats in. Laget kommer bli attraktivt för fler sponsorer och lite till har tjänats in där. Sedan kommer nog resultaten på plan kunna leda till en och annan trofé som inbringar fler riksdaler. De tjänar nog inte in det på nolltid som jag påpekade överdrivet innan men i längden tjänar de nog tillbaka den summan. Man får inte heller glömma hans återförsäljningsvärde som kommer vara hög även om han floppar. Sen, för att klargöra, tycker jag inte på något sätt att Higuain är värd de summor Juve betalar. Han är värd max 60 miljoner euro i min värld men när spelare som Hulk, David Luiz osv går för 50 miljoner euro blir detta ofrånkomligt. Hoppas och tror att som du säger, Kröjff, så kommer marknaden få ett liknande öde som Grekland fick. För om det fortsätter så här kommer man snart få hosta upp miljarden för varenda talang med potential.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-27 17:29
@Rambla~:

Hoppas LE ser det och uppskattar det också. Andra året i rad Mats gör så. Visar vilken vilja killen har.
Barcelona Rambla~
2016-07-27 17:22
MAtS återvänder från sin semester redan i morgon fast han skulle varit ledig i 11 dagar till. Han kommer göra fys och medicinska tester i Barcelona under morgondagen. Redan sugen på att sätta igång säsongen tydligen. :)
2016-07-27 16:53
The reliable @superdeporte_es say Barcelona have set their sights on Santi Mina. Interesting. O vad fan har han bevisat? Varför värva en ung utvecklingsbar striker när vi redan har det i Munir som man verkligen ser utveckling på, starka insatser under 2016 trots att han otacksamt fått lira på kanten. In med en rutinerad striker som kan förändra en matchbild.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-27 16:15
Jag kommer att bli vansinnig ifall real lyckas knipa verrati för under 70. Killen kommer att bli bäst på sin position inom ett par år.
Barcelona neymar JR
2016-07-27 15:49
Trodde det var kovacic dom höll hårt i ;P eller så lurade dom oss så att dom kan värva sissoko (stavningen).
Barcelona Rambla~
2016-07-27 15:32
Vadå, har du inte hört? RM ville ju aldrig ha Gomes utan istället behålla James hela tiden. Det är åtminstone den versionen Marca har pumpat ut sen Gomes blev klar för Barca. Perez ville inte släppa sin inkomstkälla på den sydamerikanska marknaden. Zidane däremot är ju måttligt road över det beslutet. :)
Barcelona neymar JR
2016-07-27 15:03
Lyckan gomes och hans far visar upp idag är genuin. Madrid hade inte en chans när vi kom in i bilden.
Barcelona Kröjff
2016-07-27 14:50
Santiago Cazorla

Kontrollera aldrig en god nyhet hur otrolig den än kan synes vara. Nu gjorde du många tårögda, ännu mer ledsna.
Barcelona Rambla~
2016-07-27 14:50
Gomes kommer till Barca utan press. Ok, kostar man så mycket finns det sk alltid en press, det jag menar är att vårt mittfält är redan starkt utan honom. Han kan smälta in lugnt i klubben utan att ha den pressen på sig att han måste leverera på studs utan kan växa in i rollen. För att efter en säsong sen steppa upp på riktigt allvar för potentialen är enorm. En lång och stark spelare som ändå är mycket rörlig. Väldigt bra på att täcka bollen och samtidigt hålla försvarare ifrån sig. Det här kan bli riktigt bra om någon säsong eller två bara han ges förtroende och att man har tålamod med honom. Kan det på sikt vara Iniestas ersättare tom?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-07-27 14:42
@Barclasico:

Ganska säker på att det är fake. Skulle Ronaldinho riskera att skapa en dålig stämning inför en viktig match? Det hela låter löjligt och något ett troll på facebook skulle hitta på likt när de hittar på att Ronaldo har donerat något efter en dålig match och det sprids som en löpeld. Föga förvånande kommer man till facebook också när man söker på citaten och inte en enda seriös sida har tagit upp historian.
Barcelona Rambla~
2016-07-27 14:40
Priset för Gomes är €35m + €20m. Inte 55m + 20m.
Barcelona Andresito
2016-07-27 14:40
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Tycker Andre Gomes är en bra spelare. Men borde man inte lägga dom pengarna på en spelare som Coutinho? Eller billigare spelare som Erikssen? Renato Sanches? Reus?. Man kan nämna fler namn men ni fattar vad jag menar. 55 mille som kan bli 70 är ju sjukt mycket pengar för en spelare som kommer att rotera. [/QUOTE] Det är snarare 35 mille som kan bli 55, och om han vinner Ballon d'Or kan det som mest bli 70 miljoner. Han är 22 år gammal och kan mycket väl bli en ordinarie spelare i flera år framöver efter lite anpassning och finslipning.
2016-07-27 13:58
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Tycker Andre Gomes är en bra spelare. Men borde man inte lägga dom pengarna på en spelare som Coutinho? Eller billigare spelare som Erikssen? Renato Sanches? Reus?. Man kan nämna fler namn men ni fattar vad jag menar. 55 mille som kan bli 70 är ju sjukt mycket pengar för en spelare som kommer att rotera. [/QUOTE] Andre Gomes är en CM, som Rakitic o Iniesta. Reus, Coutinho, Eriksen är spelare som är yttrar o offensiva mittfältare, hur tänker du där när vi redan har Denis, Rafinha och Arda som kan fylla på där? Renato Sanches är duktig, men även han har bonusar så Bayern kan komma att betala en sammanlagd summa på 80M €.
Barcelona Cule4life
2016-07-27 13:58
Känns vi inte lite svaga defensivt på ytterbacks platserna? Känns så faktiskt. Hade velat ha en rejäl ytterback som stänger totalt och bildar 3 backlinje när vi skiftar snabbt från offensiv till defensiv. Vidal och Alba är snabba men tunna. Kan man hålla undan dom så kan det bli farligt. Dom kompenserar det med sin ettrighet men det hjälpte inte mot vissa tekniskt starka spelare.
Annons: