/spanien/barcelona/forum/4638.aspx/spanien/barcelona/forum/4638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2014-06-11 13:25
@Cule4life:
Det hade, enligt mig, varit alldeles för våghalsigt att värva dem båda. Marquinhos, i don't know.. Nån av dom + en riktigt rutinerad back som Moreno - då snackar vi. Ser de båda som dyra talanger, men fortfarande talanger. Laporte har en säsong som startspelare. Marquinhos i princip ingen hel säsong som startspelare. Bättre då att satsa på en dyr och en "billig" talang. Ex Balanta.
Barcelona Rambla~
2014-06-11 13:23
@petersays:

Tja, även han har ju en klausul om de vägrar. Jag hade hellre tagit honom än Mathieu, så mycket kan jag säga.

Han är väl med i Mexikos Vm-lag? Kan du fatta att vi kommer att få se Rafa Marquez i ännu ett Vm vid 35-års ålder. Det komemer bli magiskt! Även gamle Salcido är kvar. :)
Barcelona papillon
2014-06-11 13:22
Rambla:

Han lämnade väl laget innan sista matchen mot Atletico?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Cule4life
2014-06-11 13:18
Laporte och Marquinhos hade kostat Barca ca 80 milj euro.
Barcelona petersays
2014-06-11 13:17
@Rambla~:

Varje gång vi snackar mittbackar måste jag lägga till Moreno. Lämnar med 100% säkerhet Espanyol. Kostnad ca €10M. United, Inter och Tottenham nämns om troliga adresser efter VM.

Dock, chansen att Espanyol vill sälja just till oss..nja..
Barcelona Rambla~
2014-06-11 13:17
Barto informerar om en vinst på €30m i det senaste bokslutet. Han säger att nu är Barcelona ekonomiskt välidigt starka.

Bartomeu säger också att hans och ledningens intention är att sitta kvar på sina poster mandatperioden ut, alltså till 2016.

Hm, man kan ju bara spekulera i hur stor vinsten hade kunnat bli om bara Zubi gjorde sitt jobb på ett smidigare sätt, tex undvika att värva reservmålvakter som kostar uppåt €14m.
Barcelona Rambla~
2014-06-11 13:09
@papillon:

Lämnade och lämnade, han blev ju allavarligt skadad. Annars hade han ju spelat färdigt hela säsongen. Nu var du lite hård mot Victor. :P
Barcelona Rambla~
2014-06-11 13:08
Anledningen till att jag tog upp Laporte är att de snackar om honom i senaste Sillypodden Aftonbladet. Där de har en scouting-rapport om just Laporte. Där är de fan helt lyriska över honom och jag ryktes med lite. :D Fast vadå, jag höll ju med i det mesta de sa om honom. Hade glömt bort att han även kan spela vänsterback. Då hade vi tom kunnat sälja av Adriano (även om jag inte har några problem med att han stannar) där flera klubbar i Italien, bl.a Roma och Juventus är intresserade.

En annan sak som slog mig. Chelsea vill ha Cesc. Det var inget snille inom ledningen som gjorde kopplingen Courtois mot Cesc tidigare? Nu har vi ju MAtS och jag är lika glad över det, men det bör nämnas. För att inte tala om David Luiz? Inte för att jag var så sugen på honom, men vi vet ju att ledningen och Zubi har jagat honom tidigare. Varför kan de inte tänka ett steg längre när de jagar spelare, och de själva har spelare som dessa klubbar är intresserade av?
Barcelona papillon
2014-06-11 13:04
Rambla:

Valdes? Han kan få hjälp med rehabilitering under den perioden men ingen lön om jag fick bestämma. Han ville gå för längesen, lämnade sina lagkamrater innan säsongen var slut och nu står han där med "svansen mellan benen", hejdå säger jag bara!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2014-06-11 12:51
Inga klara mittbackar så långt ögat når. Doria och Balanta, är båda billigare än vad Claudio Bravo till slut kostar.

Bra jobbat Zubi!
Barcelona Barca Barca
2014-06-11 12:51
@Rambla~:

Tyckte det var redan ett misstag när PSG nu vägrar att sälja Marquinhos. Känns som att ledningen har lagt för mycket krut på andra målisen och även Rakitic nu ett bra tag men kan förstå det med tanke på att man vill ha klart båda innan VM premiären speciellt Rakitic. Tror att Rakitic affären offentliggörs idag och Bravo får vi vänta med tills efter VM slutspelet. Fördelen med Marquinhos är att han inte spelar VM då kan ledningen i lugn o ro försöka ro hamn den affären dock snackas det ju om Dani Alves in i dealen och då måste vi vänta in honom vilket betyder efter VM det med. Men jag håller med dig, vi borde fan köpt ut Laporte från klausulen dock är problemet att man måste skatta enormt mycket när man köper ut en spelare ur klausulen vilket kanske hade hamnat nånstans på 40€ miljoner tror jag. Men som sagt, Laporte och Marquinhos som nyförvärd i backlinjen hade räddat mycket. Tyvärr så läggs dom extra miljonerna på en dyr "andra" målvakt.
Barcelona Romario11
2014-06-11 12:35
@Kith.:

Tack för att du lär oss så mycket!
Barcelona Rambla~
2014-06-11 12:27
@socccerfan1:

En mycket trovärdig källa, oftast ska tilläggas. När de påstår att en spelare är klar för en klubb, brukar det nästan alltid stämma. Fast när de skriver att Reus kommer att gå till Barca nästa sommar är det ren spekulation från dem. Jag tror aldrig att Barca och Dortmund redan nu skulle vara överens om att Reus värvas nästa sommar.
Barcelona Rambla~
2014-06-11 12:23
Jag börjar fundera på om vi trots allt gjorde ett misstag som inte löste Laportes klausul innan den höjdes. Han ville ju Barca kändes det som, hade tom Puyol som någon slags idol. Nu kom han ju inte med i Frankrikes Vm-trupp trots att han varit bra mycket bättre än Varane denna säsong. Framför allt har han fått mycket mer speltid än Varane.

I Laporte hade vi fått en mittback som håller i mer än 10 år till från nu. Killen är så spelintelligent för att vara så ung. Bra på att dribbla, klockrena brytningar, har ett bra passningsspel och kan driva boll ut från försvarszon med god kontroll.

Visst är 36m sjuka pengar men vi är fan piskade att värva en bra mittback och då kommer det att kosta. Jag är fan inte nöjd med enbart en korttidslösning som Mathieu, som även han är för dyr sett till vad man får anser jag.
Barcelona socccerfan1
2014-06-11 12:10
Enligt bild kommer reus nästa år.. Kan man lita på den tidningen? Har för mig att det är en av de mer pålitliga
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-06-11 12:04
Välkommen Rakitic! Ännu en spelare som väljer Barca över Madrid. Längtar till nästa säsong om Marquinhos blir klar. Annars kan Barca vänta tills efter mästerskapet och kolla på hur Mangala spelar! Om han klarar av den tuffa nivån utanför Portugal så är han en kandidat om PSG inte vill sälja Marquinhos. Personligen hade Mangala varit mitt första alternativ i Barca. En riktig Best som hade gjort livet tufft för motståndarna.
Barcelona socccerfan1
2014-06-11 11:58
Neymar11 Visst!! Gåshud! Men Messi lär inte göra det.. Hoppas samspelet blir bättre mellan de iaf.. O att Alexis stannar .. För efter vm lär många fler jaga honom
Barcelona LeoMessi
2014-06-11 11:51
Rakitic är riktigt bra på att sätta bollar på djupet, kanske inte exakt lika bra som Fabregas är på det. Men jag tycker att han kompenserar det med att vara mycket snabbare, mer teknisk, grymma frisparkar och sitt galna defensiva arbete. Själv tror jag att Cesc är bättre än han har visat i Barca, han är som bäst när vi har en böljande fotboll. Han har lite problem med kortpassningsspelet. Då undrar jag varför många tror att Pogba skulle klara sig galant i Barcelona? Visst han är jävligt bra och han har den där fysiken vi saknar på mittfältet. Men om inte Fabregas riktigt klarar av passningsspelet, varför skulle Pogba göra det? En riktigt stor talang och jag skulle inte gråta direkt om han värvades. Men han är aldrig någonsin värd sanchez + 30 mille, aldrig.
Barcelona Deulofeu
2014-06-11 11:42
Gillar mycket med Luis Enrique och alla spelare måste hålla sig på tårna men en sak jag verkligen inte gillade var att han roterade friskt mellan inte två utan tre målvakter under hans sista säsong i Barca b.

Om vi söker en ny Valdes ska Ter Stegen ha konkurrens visst men jag vill att han blir uttalad förstemålvakt.

Köpa en reserv för 120 miljoner det är ju sjukt ju han kommer kosta mer än Ter Stegen och är 31 år!

Det finns massor av alternativ man blir bara så trött.

När det gäller klara spelare så är jag supernöjd

Masip gjorde en mycket bra säsong i b-laget förtjänar enligt mig att vara andra målvakt iallafall få en ärlig chans.

Rafinha är en spelare som är redo för massor av speltid underbar stil kan allt en todocampista med finess oerhört kul med honom tillbaka.

Ter Stegen Är precis snäppet efter Courtois när det gäller erfarenhet och målvaktsspel över huvud taget men han passar ändå bäst hos oss.
Tuff spelare med psyke över det vanliga en naturlig ledare.
Superspännande målvakt hoppas verkligen han får tröja nummer ett.
Han är betydligt bättre än Valdes i samma ålder!

Rakitic vilken passningsfot men det som glädjer mig mest är att han mäter 184 centimeter och är bra som bollvinnare.Han är bäst på att sätta bollar på huvudet så hans bästa egenskap kommer han inte ha mycket nytta av.
Enligt mig sämre än Fabregas me kommer passa bättre tror jag.

Deulofeu jag såg honom först som 14 åring och har följt honom noga sedan dess han har alltid påminnt mycket om Ronaldinho men är nu mest lik Cristiano Ronaldo i spelstil tyvärr.
Lika dålig på att passa och värdera men snabb och ett bra skott.Har främst jobbat på den psykiska biten i England enligt mig då han fått nöta mycket bänk och mest agerat inhoppare.Visserligen samma behandling som han fick av demontränaren Eusebio i början.

Det var under Enrique som han debuterade jag räknar med mycket speltid för denna superinhoppare.

Han har vunnit bla två u-19 em så grabben har talang bara det att han ibland missar en pass på två meter.

Om han utvecklas och tar nästa steg så har vi en Neymar på högerkanten också.Gör han inte det så kommer djuret Adama att äta upp honom hans framsteg senaste säsongen är större kliv än vad Deulo tagit.

Hur mycket jag än gillar Deulo så borde Adama även tillhöra a-laget.

Är man uttagen i bästa 11: an som 18 åring i liga adelante trots att man bara deltagit i drygt hälften av matcherna har man något extra.

Nästa år kommer Barca b åter kriga i toppen trots att hela stommen försvinner nya stommen med Ondoa,Bagnack,Grimaldo,Samper,Halilovic, samt Munir är skrämmande.
Neymar11
2014-06-11 11:31
socccerfan1; Den glädjen som uppstår efter det målet är helt otroligt. Alla verkligen springer fram till Sanchez. Sanchez och neymar tycks dessutom har kommit varandra nära och haft stundtals ett underbart samspel. Neymar-Sanchez-Messi hade jag lätt kunnat se framåt nästa säsong men då ska Messi hålla sig till kanten
Barcelona socccerfan1
2014-06-11 11:19
Bara det är 30m £
Barcelona socccerfan1
2014-06-11 11:19
Bara det är 30m £
Neymar11
2014-06-11 11:10
Rambla; Gick snack om att klubben erbjöd han det veckan efter han skadade sig. Sen dess har inget mer blivit sagt angående det
Barcelona Rambla~
2014-06-11 11:03
En tanke som slog mig. Varför inte erbjuda Valdes ett 1-årskontrakt nu när han är skadad och lär bli klubblös? Om vi gissar på att han kan bli spelklar någon gång i november, det är ca 5 månaders rehab han behöver. Det kan han göra i lugn och ro i Barcelona utan någon stress. Under tiden har vi Jordi Masip som reservmålvakt. Det borde funka, eller? När Valdes är tillbaka, kan han få spela lite matcher, rotera lite med ter Stegen som kan få en nyttig erfarenhet att jobba med Valdes. Nästa säsong kan Victor dra igen då kontraktet går ut. Alla nöjda och belåtna? Vi sparar dessutom en massa pengar på den onödigt dyra värvningen av Bravo.
Barcelona Mido
2014-06-11 10:30
Nu finns det en ny uppdatering för svenskafans appen. De har inkluderat tiden inläggen skrivs och länktips. enjoy :-)
Barcelona Gio Style
2014-06-11 10:18
Jag har aldrig ropat efter en försäljning av Cesc.
Han var stundtals bra hos oss och son Xaviesta påpekar så passade han väldigt bra i Tatas rakare spel.
I det spelet är han faktiskt bland dem bästa i världen med sina otroliga bollar bakom motståndarnas backlinje.

Jag tvekar inte heller en sekund på att 9 av 10 elittränare lägger märke till detta.
LE lär helt enkelt satsa på ett spel där Cesc inte kommer att nå sin fulla potential och gör därför en förändring.

Som sagt, jag personligen hade gett Cesc ett år till men är samtidigt nöjd med bytet Cesc-Rakitic.
Barcelona barca!54
2014-06-11 09:51
Rakitic (Sevilla): "Barça? I'm very happy, it's a dream come true." [sport]
Barcelona barca!54
2014-06-11 09:51
Rakitic (Sevilla): "Barça? I'm very happy, it's a dream come true." [sport]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-11 09:46
När man ser det klippet slås man även av att pepe inte är så jäkla stor - egentligen. Hans vidriga fasoner jag ju fått en att tro att han också är riktigt storvuxen, men han har antagligen bara valt de riktigt små Barcaspelarna, som en feg mobbare i mellanstadiet typ... För han är ju inte mycket större än rakitic?
Barcelona Rambla~
2014-06-11 09:22
Haha, det klippet är fantastisk Barcadinho, kan se det hur många gånger som helst. Med vilken enkelhet han gör bort Pepe som efter det i hela anfallet är på efterkälken och hinner heller inte upp Bacca som till slut får passningen. Bästa sättet att göra bort Pepe som gillar att gå in i ryggen på folk och stöta utan att tänka sig för vilket gap han lämnar bakom sig vilket och Bacca utnyttjade i sin löpning. Ett fantastiskt mål och anfall.
Annons: