/spanien/barcelona/forum/4631.aspx/spanien/barcelona/forum/4631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-10 14:06
@Gabriel:

Bara typ ca €14m för en reservmålvakt. Yeeey....
Barcelona Rambla~
2014-06-10 14:05
Jag bara väntar på att rykten om Agger ska börja ta fart ordenligt. De kommer väl som ett brev på posten om Valencia vägrar buga sig när det gäller Mathieu. Snälla Rufete, stå på dig, vik dig inte för Zubi och behåll er fransman. Kräv klausulen hela tiden, varje dag, varje minut, vid varje pissepaus. :)
Barcelona Gabriel
2014-06-10 14:03
Barcelona will pay around 11M plus incentives for Real Sociedad goalkeeper Claudio Bravo (31). Dos Santos joins them on 3-year deal. [md] No comment.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-10 14:00
En sak är i alla fall säker: Barca ska köpa först och sälja sen. Risken är annars stor att vi glömmer bort det förstnämnda
Barcelona ZAK-117
2014-06-10 13:56
Barças ledning: person 1: Vi borde väl köpa en ny spelare person 2: Varför inte en anfallare? person 1: men vi behöver en försvarare person 2: vi frågar zubi. En vecka senare köps reus
Barcelona Barca Barca
2014-06-10 13:54
@Illusionista:

Har en känsla av att Bosnien kan åka ut redan i gruppspelet. Deras första VM mästerskap och förväntningarna kan va lite höga. Iran är defensivt skickliga och Nigeria är oberäkneliga. Allt kan hända efter Argentina, helt klart intressant grupp att följa.
SoM_Un
2014-06-10 13:52
har en känsla av att bravo blir vår första målis och att vi slarvar bort ter stegen.... JAG VILL BARA SPYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Barcelona Illusionista
2014-06-10 13:49
@R85:
Bosnien går vidare från gruppen iallafall och beroende på hur åttondelen ser ut så kanske de kan gå till kvarts tom. Holland och England åker ut i gruppen, både Chile resp Uruguay klarar sig och går vidare från gruppen alltså.
Barcelona Barca Barca
2014-06-10 13:47
@R85:

Välkommen :D

Till din VM fråga kan jag inte svara på då alla kan chocka och alla kan floppa, men jag kommer hålla på Argentina för Messis skull och självklart spanien.
Barcelona Rambla~
2014-06-10 13:37
I det här läget borde man behålla Cesc, Alexis och Pedro. Rakitic duger fint som nyförvärv. Dessutom kommer Rafa och Deulofeu tillbaka. Spendera istället pengarna på 2 mittbackar. Kosta vad det kosta vill. Nej, istället jagar man målvakter eller anfallare till överpris.

Hur svårt kan det vara?
Barcelona R85
2014-06-10 13:34
Tja Grabbar! Har läst i denna i forum ungefär i 5 år ,älskar att det finns så många här som är så insatta i barca :) Första inlägget för mig hära, så börjar med hur taggade är ni inför VM ?!? Och vilka tror ni kommer chocka eller floppa ?
Barcelona Barca Barca
2014-06-10 13:26
@Rambla~:

Jag håller med dig helt och hållet, vad fan sysslar han med ? Skall vi alltså ha en andra målvakt som är dyrare än Ter Stegen eller är Ter Stegen tänk som andra målvakt ? Som du nämner så fick Alt Madrid Moya för 3€ miljoner, då är min fråga, varför lägga ner krut och så mycket pengar på en andra målvakt ? Tycker personligen att Jordi Masip har sköt sig riktigt bra i B-laget och skulle i kris situation kunna utan problem agera som andra målvakt IFALL vi nu inte skulle hitta en second keeper till ett bra pris. Men nejdå, vi gör klart med en mittfältare och klart med två målvakter men vi har inte gjort klart med lagdelen vi absolut brister så in i helvet*e på, mittbacksfrågan. Har växt upp med att andra målvakten skall vara free transfer köp, billig alternativ för max 5€ miljoner eller att man att man flyttar upp från B-laget för att man har alltid EN första målvakt som får kontinuerligt med speltid och en andra målvakt som hoppar in vid skador eller matchas då och då i lite mindre cuper som Copa Del Rey. Fan ska vi med en dyr andra målis när vi brister i försvaret ? Vi snålar med ett bud på 15€ miljoner för Matheiu som Valencia vill att vi ska betala 20€ miljoner för men går och lägger 11€ miljoner PLUS spelare på köper för en andra målvakt ? tror fan inte att Valencia kommer ens gå med på EN krona mindre för sin bästa mittback.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-06-10 13:24
@Canaletes:
Spanska är inte hennes språk. Läser man kommentaren på engelska så står det "I miss" och inte "I'm gonna miss". Det var antagligen det hon menade men eftersom hon är Libanes så är hennes spanska rätt så kass.
Barcelona Rambla~
2014-06-10 13:13
Idioten Zubi höjer bara budet på Bravo när JdS inte vill play ball. Istället för att vända sig till andra alternativ. Fan, Atletico värvar Moya för €3m och han är i paritet med Bravo. Det är ungefär vad vi skulle betala för Bravo istället för det vi nu sysslar med.

Skämtklubb!
2014-06-10 13:05
@Rambla~:

Tror Dortmund väljer att ha honom kvar ett år till sålänge de inte får något bättre. 35 milj kommer någon klubb garanterat buda nästa år ändå. Möjligen om vi slänger in Tello affären också! Han känns som klippt och skuren för Dortmund.
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-10 13:01
Haha vilket bud!!! Kostar alltså mer än Ter Stegen, pinsamt detta ju!
Barcelona Barclasico
2014-06-10 12:48
Barcelona will pay around 11M plus incentives for Real Sociedad goalkeeper Claudio Bravo (31). Dos Santos joins them on 3-year deal. [md]

då var det klart
SoM_Un
2014-06-10 12:43
dos santos sägs bromsa bravo affären...så jävla nice haha för första gången så tycker jag att han förtjänar chansen i a laget haha.
Barcelona Rambla~
2014-06-10 12:23
När det gäller Valdes. Jag tror inte det finns en chans att han återvänder till Barca så länge den här ledningen sitter kvar. Gissar att det finns en del ont blod där mellan honom, agenten och Zubi/ledningen.

Annars behöver han knappast vara orolig. Han behöver dock ha någonstans att göra sin rehab. Tidigare kunde man läsa att han gör den någonstans i Tyskland om jag inte minns helt fel. När han sen börjar närmas sig full fitness någon gång i november? lär det ju finnas klubbar som lär behöva en bra målvakt. Det dyker alltid upp tillfällen under en säsong. Fördelen då är ju att han är fri att direkt skriva på för en klubb eftersom han är free agent då. Det är även nära till vinterfönstret då och det lär finnas klubbar som letar målvakter gissar jag.

Dock så behöver han vara medveten om en sak. Han kan knappast kräva den lönen och den sign-on bonus han hade klart med Monaco. Det finns typ 2-3 klubbar till i Europa som är beredda att betala en sådan lön för en målvakt. Om ens det. Han får helt enkelt tänka om och sänka sina krav om han vill spela igen.
Barcelona Rambla~
2014-06-10 12:12
Dinho the artist

Varför inte bjuda 35m? Dortmund vet ju att han ändå ryker nästa sommar för den summan. Värva nu, låna ut honom och erbjud att betala halva hans lön den kommande säsongen han är kvar i Bundesliga.
Barcelona Canaletes
2014-06-10 12:07
Då skulle jag använt hashtags som #snartsesvi #snartmedbästaBFF #3veckorkvar #HoppasArgentinaÅkerUtTidigt etc

Fast det kanske bara jag...
Barcelona >The Reporter<
2014-06-10 12:03
Eller så kanske hon menar att hon kommer sakna Antonella över sommarn?
Barcelona Canaletes
2014-06-10 11:54
Fábregas snygga tjej Daniella postade en bild på Instagram med Messis tjej Antonella med hashtaggen #tevoyaextrañar. Vilket på svenska betyder "Jag kommer att sakna dig"

Det var ett svar till Daniella då Antonella 4 dagar tidigare hade grattat Daniella på hennes födelsedag på Instagram med att hon saknar henne (Antonella befinner sig i Argentina med familjen)

Det logiska med "Jag kommer att sakna dig" borde tyda på att Fábregas lämnar men det finns en liten möjlighet att Daniella är lite kass på spanska och skrev fel.
Vi får väll se vad som händer!
Barcelona Rambla~
2014-06-10 11:51
Mandzukic är en €15m spelare på sin höjd. Visst, han spelar oftast bra i landslaget och mästerskap. I klubblag tillhör han knappast toppskiktet bland anfallarna i världen.
Barcelona Heisenberg
2014-06-10 11:38
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Jag personligen är oerhört glad för att han går dit och inte till oss. Efter vad man läst om honom verkar det vara en riktig diva som inte direkt höjer stämningen i laget.
Barcelona Dinho the artist
2014-06-10 11:37
Gabriel *** Det var min tanke precis. Jo det hade ju förutsatt att både Pedro och alexis stannar detta år. Tycker bara man borde försöka undvika att det blir en auktion på reus. Just nu är det inte prio dock, ser hellre att man trycker till ordentligt på mittbacksfrågan.
2014-06-10 11:00
Mandzukic nära real Madrid. Hade gärna sett honom i Barca. Inte hellre än reus - men kroaten är en spelare vi faktiskt har chansen att värva..
Neymar11
2014-06-10 10:57
Haha missar halva säsongen, missar vm, tackar nej till nytt kontrakt med klubben och Monaco skiter i att värva honom. Ett lyckat år... Nu kan ju han och målvaktstränaren som fick sparken njuta av livet på stranden ett tag :) Nej men har valdes och Monaco ett muntligt kontrakt så kan inte Monaco dra sig undan. Antar att valdes har haft agenten + någon advokat med i förhandlingarna. Något skriftligt dokument tycks inte finnas då hade inte Monaco haft något alls att säga till om
Barcelona Riiio!!
2014-06-10 10:56
Det logiska vore ju att dra till Napoli för hans del. Om dom nu kan betala hans lön?
Barcelona Gabriel
2014-06-10 10:56
Dinho the artist Det där var minst sagt en intressant tanke. Men, bara så jag har förstått dig rätt, menar du att vi bör köpa Reus nu (alltså betala summan denna sommaren) för €40M och låta han stanna i Dortmund 1 år till eller menar du att vi kommer överens med Dortmund om att köpa honom för de pengarna nästa sommar? För trots att jag verkligen vill ha Reus till Barcelona så kan jag inte se hur vi ska kunna ha råd att lägga en sån summa denna sommaren på en spelare som kommer att komma först nästa år. Vi behöver förstärka oss redan nu. Och vad händer då ifall en av Pedro/Sanchez lämnar? Det finns vissa problem med den lösningen. Men ja, det var minst sagt ett intressant alternativ. Framför allt om man hade kunnat komma överens med Dortmund att man köper honom redan nu men betalar för honom nästa sommar istället. Men jag har i alla fall inte gett upp hoppet om att man ska lyckas köpa honom redan den här sommaren.
Annons: