/spanien/barcelona/forum/4629.aspx/spanien/barcelona/forum/4629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-12 19:30
@ElRaval:

Kysser din panna. Vi ser världen på samma vis. Skönt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-12 19:29
Jag kommer verkligen inte sakna Cesc. Hans värvning blev en flopp i slutändan. Vad det beror på vet jag inte. Känns som att vi köpte honom "bara för att". Han blev aldrig så framträdande som man hoppades och tydligen visade det sig att han själv inte hade tålamodet att ta efter Xavi. Ofta hade han ganska loj inställning på planen och tände inte till som man hoppades. Vi köpte honom kanske i det ögonblick där han hade slutat utvecklas.

Att Rakitic kommer till klubben istället känns oerhört bra. I mina ögon den bästa mittfältaren i La Liga föregående säsong och lugnt topp 5 i hela Europa. Otroligt driv i steget och blick för spelet. Vem minns inte hur han vände ut och in på Pepe? Betydligt bättre än vad Cesc var i fjol. Dessutom verkar Rakitic vara en jävligt ödmjuk person efter de intervjuer man hört (även de på kroatiska då jag kan språket). Välkommen Ivan!
Barcelona Gabriel
2014-06-12 19:28
Hugo

Du behöver inte rätta mig, amigo. Jag är väl medveten om att Tito var en stor anledning till varför Thiago gick. Jag klandrar Tito redan för det men jag har som sagt svårt att prata illa om honom efter allt som har hänt. Sen håller jag med dig att man ska kunna klara av att kritisera honom som tränare trots hans dödsfall, det är nog bara jag som kanske är lite "vek" och inte riktigt klarar av det. Det gick ann när han var sjuk, men det blev mycket värre när han faktiskt gick bort.

Det sjukaste av allt är att Thiago väntade på ett telefonsamtal från någon i Barcelona. Ingen brydde sig om att höra av sig till honom, vilken jävla stil. Är det så man behandlar klubbens största talang? Men nej, vi har ju Sergi Roberto. Det är lugnt, stick iväg med dig till Bayern och Pep.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-12 19:19
@Mido:

Jag hoppas att Xavi vaknar till efter VM och inser att han har tappat det. Därefter ser sig själv i spegeln och tar en mindre roll nästa säsong.

Jag kommer inte att överleva om ännu en annan lovande mittfältare drar för att Xavi inte vill släppa platsen tills ...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-12 19:18
Vi sålde vad vi trodde var framtiden i Cesc, men faktum är att Rakitic faktiskt är ett år yngre. Den förlorade sonen är nu borta för gott, antagligen. Jag kommer sakna honom men jag tror inte vi tappar något med Rakitic istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Hugo
2014-06-12 19:17
@Gabriel:
Som sagt, jag ville bara rätta dig att han också en stor del i varför Thiago stack (tillsammans med ledningen förstås...) Personligen är jag fortfarande ledsen över hans bortgång men kritiken mot som TRÄNARE är trots fullt berättigad...
Barcelona Mido
2014-06-12 19:15
Sanningen gör ont, men så länge vi har xavi ju svårare våra talanger eller nyförvärv går chansen att glänsa. Det känns att han vägrar att tro att han är nära slutet. LE måste sätta stopp för det här annars tack för allt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-12 19:11
Jaha de va det.. Fan ska jag nu göra med min fabregas tröja jag inhandlade inför hans debutmatch i El Clasico..? Jag köpte den i tron att han skulle ta över efter Xavi och dominera i minst ett decennium.. Istället lämnar han nu tre år senar fär en struntsamma.. Hoppas Rakitic lever upp till förväntningarna.

Tänker iaf aldrig mer trycka ett nyförvärvs namn på en barca tröja igen..
Hugo
2014-06-12 19:08
Kära bröder och systrar, låt oss lägga korten på bordet gällande Fabregas-övergången:

Ärligt talat. varför ens kräva att fotbollsspelare skall lojala? Det är ett jävla jobb, rätt logiskt milt sagt...
Barcelona Gabriel
2014-06-12 19:05
Hugo

Jag vet inte hur frekvent du är här på forumet men om du var med förra sommaren så hade du sett att Tito fick käka upp mycket kritik från min sida just pga det här. Jag vill helst inte nämna Tito i dålig dager nu för tiden.
Hugo
2014-06-12 19:03
@Gabriel:

Snarare skall du rikta din kritik mot TIto, det är väl en självklarhet att tränaren ALLTID har sista ordet när det gäller att formera en startelva...?
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-12 18:58
Hjälptränare**
2014-06-12 18:57
fc__Barça (Barcelona) Barcanist (Barcelona) Det är era åsikter, jag håller mig till mina. Puyol hade kunnat sitta på bänken och varit till tjänst när klubben behövt honom, han hade även kunnat bli assisterande eller tom hjälpartränare. Istället väljer han att bli assisterande sportchef, vilken annan klubb behöver en assisterandd sportchef? Det finns klubbar som har ordföranden och presidenter som sköter övergångar. Sedan väljer vissa att anställa sportchefer men assisterandd sportchef var någ helt nytt och inte nåt vi behövde i krisande Barc. Vi behöver en ledarfigur på plan, vid sidan av plan och på träningarna. Sedan angående styrelsen har jag tagit upp att dom är svikare och skrev Rosell.
Barcelona ElRaval
2014-06-12 18:57
Om nu Rakitic kommer så är jag positiv till det här "bytet".

Fabregas i all ära. En favoritspelare.

Men Rakitic med sin work-ethic och spel över hela planen tycker jag passar bättre i Barcelona år 2014. Det är dags för en förändring.
Barcelona barca!54
2014-06-12 18:56
Transfer of Rakitic was being postponed because Denis Suarez didn't want buy option in loan deal. To be solved with buy-back option. [elesp]

Detta sammanfattar vår ledning.....
Barcelona Stoichkov~
2014-06-12 18:55
Jag som har alltid har älskat Cesc ska nu säga att jag kommer att sakna honom stort! Jag kan idag lugna ner mig med att jag har en känsla av att Cesc Fabergés kommer att komma tillbaka IGEN till Barça någon gång i framtiden. Ja, antingen som spelare någon gång i framtiden eller som anställd i klubben när han lägger av fotbollen. Min känsla för detta behöver jag inte motivera då jag vet hur mycket han älskar klubben. Cesc har deklarerat detta gång på gång. Han är medlem i klubben sen han var barn. Cesc är med andra ord en stor Barçafan och han har alltid varit det sen barnsben. Ingen kan ta denna kärlek ifrån honom. Jag har velat se Cesc att komma tillbaka i Barça i många år. Drömmen uppfylldes och jag såg honom komma tillbaka och i spel på Camp Nou. Var i Barcelona och såg den match han debuterade i augusti i den sommar han återkom. Nu önskar jag honom lycka till. Jag hoppas att det går bra för honom i Chelsea. För Barça kommer det att gå bra vare sig han är kvar eller inte. Ingen spelare är större än klubben. Vi har sett flera älskade spelare gå genom åren.
Barcelona Henrik Larsson 7
2014-06-12 18:52
Känner sympati med Arsenal supportrarna. Först A. Cole, sedan van Persie och nu Fabregas (även om han inte går direkt). Att Cesc i samband med övergången till Barca twittrade ut citat som; "once a Gunner, always a Gunner" osv. gör ju inte saken bättre. Att han väljer just Chelsea med Mou i spetsen efter allt förflutet vi culés har med både den klubben och den tränaren gör att min respekt för Fabregas mer eller mindre försvann också. Alla andra klubbar förutom Madrid hade varit ok. Återigen pengarna som styr och ett resultat av den moderna fotbollen. Trist. Sjukt taggad inför VM-premiären dock..visa vad du går för nu Neymar!!
Barcelona fc__Barça
2014-06-12 18:51
La liga es blaugrana!

Puyols skador tvingade honom att avsluta sin karriär, direkt efter får han en post inom klubben som han ska börja jobba på i höst. Hur är det att svika klubben?

Villa skulle få en automatisk löneökning som klubben inte tyckte han var värd så man sålde honom. Thiago fick inte ens speltid när ligan var avgjord. Hur är detta att svika klubben. Det finns ingenting som tyder på att det var Fabregas som bestämde att han ville lämna.

Tycker inte många av de namnen du tog upp har varit svikare på nåt sätt.
RedemptionMn
2014-06-12 18:51
Jag tror att Lucho vill ha mer fart i mittfältet, alltså någon som kan kämpa och erövra boll. Rakitic är en spelare som uppfyller kriterierna. Inget ont om Fabbe, men han var lite seg i sitt spel. Rakitic och Rafinha är två spelare som har bättre work rate än Fabbe. Bra deal av Barca! Förhoppningsvis kan vi fixa Cuadrado och två mittbackar i laget.
Barcelona Mäktiga Messi
2014-06-12 18:42
Grattis till spärren.

Återigen, ovårdat språk accepteras inte.

/red
Barcelona Barcanist
2014-06-12 18:35
La liga es blaugrana!
Hur fan kan du ens nämna Puyol i samma mening som "sviker klubben" din pajas. Puyol är den sista som skulle svika klubben. Det du måste ta in och förstå är att människorna som styr klubben är de som svikit majoriteten av dessa du precis nämnt. Thiago och Fabregas har blivit bortstötta från klubben för att en viss Xavi verkar ha fastklistrad plats på mitten. Villa stöttes bort och skeppades iväg för 5m euro. FEM miljoner euro. Simon Tibbling är fan värd mer.

Vår klubbledning har förvandlat vår vackra klubb till något inte så vackert. DET är sanningen. De har smutsat ner varumärket FC Barcelona och allt vad det står för.
Barcelona Vampíro
2014-06-12 18:26
Helvete! Stötte på massa klipp med Thiago på YouTube, fy fan att han slarvades bort för att Fàbregas skulle då femtioelva chanser. Man blir deprimerad men som tur är har vi en andra chans med Rafinha. Don't fuck this up Zubi!
2014-06-12 18:23
Känns som att alla flyr Barca! Det visar bara att så fort det går dåligt vill man inte vara del av det, stanna och kämpa. Rosell, Thiago, Valdes, Fabregas, Pep, Puyol, Villa och vi kan förvänta och många många fler som sviker klubben.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-12 18:23
Vet inte om man ska vara glad eller ledsen att Fabregas lämnar men vad som är helt klart är att han lämnar för en allt för liten summa.

Den stora frågan är ju om nu Rakitic är lika bra / bättre än Fabregas, han måste ju leverera direkt med eftersom han inte längre är en talang ( 26 år).

Ett mittfältet med Iniesta, Rakitic och Rafinha ( och Xavi) är helt klart starkare än vad det vi hade denna säsong och väldigt smart utformat med två rutinerade spelare och två nya, men det är en VÄLDIGT stor chansning.

Om Rafinha är medioker och Rakitic inte alls hittar sin roll i laget kan vi snabbt glömma alla titlar direkt, men om de båda gör succé kan vi vinna allt! , ett väldigt riskfyllt kort av ledningen och jag undrar om de verkligen tänkt ut det ordentligt.

För varje dag som går får jag bara mer och mer ångest inför en mittback, snart kommer vi värvat två målvakter och en mittfältare. NÄR KOMMER MITTBACKEN? , även om det är lång tid kvar så känns det inte bra i mittbacksfrågan återigen.....
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 18:22
Inget är väl helt officiellt med rakitic. Men man har läst flera uttalanden från modric där han säger hur glad han är för rakitic att han drar till Barca. Kanske inte värsta officiellt men om hans uttalanden är Riktiga så skulle aldrig rakitic säga till honom att han ska till Barca om inget är säkert.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-12 18:22
Rambla Tror nog att jag blandade det helt med Villas övergångssumma som låg nånstans där. Vad klagar folk här inne på då? Hade ni trott att med den här ledningens inkompetens att vi ska få it 50-60 milj för Cesc? Wake the F up. Villa 2milj Thiago 20 nånting
Barcelona Andresito
2014-06-12 18:21
Cesc kommer vara en av Chelseas bästa spelare kommande säsong. Han kommer vara lika dominant som i Arsenal, skillnaden är att han har bättre spelare bredvid sig nu. 36m är en bra affär för Chelsea. Lycka till Cesc!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-12 18:19
Ok, då var Cesc borta.

Men hur blir det med Santos, Roberto, Tello, Cuenca och Affeley??

Ta bort dem och flytta upp 2 krigare från B-laget. Jag tänker främst på Adama.
Många lag har värvat från höger och vänster.

Var fan är Rakitic???
Någon skrev här att Rakitic själv har bekräftat affären. Finns det sanning i det eller jävlas du med oss ??
Rivaldo Ferreira
2014-06-12 18:17
Fast jag blickar fram mot Rakitic dock : )
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 18:16
Barca!54--- Så länge Xavi fortfarande har tid kvar på sitt kontrakt så ska han ingenstans gratis. Det får fan vara slut med att ge bort spelare gratis som en jävla tjänst till spelaren. Det räcker med att valdes drar gratis, en annan klubb hade sålt honom förra sommaren för att få pengar för honom. Men vi lyssnar på honom, vi låter han spela tills hans kontrakt går ut så han kan gå gratis till valfri klubb.
Annons: