/spanien/barcelona/forum/4628.aspx/spanien/barcelona/forum/4628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barieta
2014-06-10 22:20
Kith. Tänkte du likadant när Alves, Yaya eller Abidal värvades? "det är ju inga stor spelare, kommer ju ifrån småklubbar" Jag tycker Rakitic är en bra värvning, en teknisk spelare som också sliter för laget vilket är precis det som behövs. Fabregas däremot lyckades ju inte i Barcelona, han var för seg helt enkelt, så varför gnälla att han lämnar?
Barcelona Smogen
2014-06-10 22:13
dom har till o med tagit bort tiden när inlägget skrevs i min android app, gör ju det om möjligt ännu sämre. jösses...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2014-06-10 22:12
hit vilken usel uppdatering av svenskafans appen. miljardföretaget stampen som äger sidan går visserligen dåligt, men inte nog med att fansen gör allt jobb åt dom gratis, nu är den helt förstörd av all reklam. uselt!
Barcelona Smogen
2014-06-10 22:12
shit vilken usel uppdatering av svenskafans appen. miljardföretaget stampen som äger sidan går visserligen dåligt, men inte nog med att fansen gör allt jobb åt dom gratis, nu är den helt förstörd av all reklam. uselt!
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-10 22:09
@Kith.:

Jag kan inte hålla med dig om Rakitic som jämnbördig med Fabregas. Mycket bättre spelare enligt mig. Ganska komplett det också. Fast annars håller jag med, vi har blivit ett jävla skämt..
Barcelona Blaugrana91
2014-06-10 22:03
Kith Sen du började skriva här har du bara klagat, jag håller med dig till viss del gällande kritiken om vilka spelare som ryktas hit. Mathieu t.ex ska inte ens ryktas till oss. Men som sagt man behöver ju inte överdriva i kritiken, transferfönstret har knappt ens hunnit öppna. Bravo som 2a målvakt duger gott och väl. Han är bättre än Pinto, så vad är problemet? Att han är dyr, jaha är det era pengar klubben använder? Så länge vi får in dem spelare som behövs så skiter jag i vad det kostar rent utsagt. Vi har resurserna som krävs. Rakitic är en riktigt bra värvning för oss, även om jag gärna hade sett att Cesc blev kvar också så kommer Rakitic erbjuda oss nys möjligheter i spelet. Dessutom sägs ju det att vi vill ha en till mittfältare också. Så att du snackar om att vi inte blir starkare håller jag inte med om. Tycker bara det är onödigt att älta samma sak hela tiden, vänta tills fönstret stänger istället. Transferfönstret har varit uppe några dagar som sagt och Ter Stegen är klar, Rakitic är snart klar, Bravo är i princip klar. Marquinhos sägs trots allt vara nära och mer lär komma.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-10 21:52
Det största argumentet mot Cesc i Barcelona är att han aldrig verkligen presterat i en stormatch. Rakitic var fantastisk i båda matcherna mot Real den gångna säsongen, och även på Nou Camp mot oss var han en gigant. Vi snackar om den gångna La Liga-säsongens bästa mittfältare som är på väg till oss, och folk här inne bölar för att vi förlorar Cesc.
Real Madrid Kith.
2014-06-10 21:49
@Júnior.:

Tro mig, jag hade blivit gladast av alla om vi fått in Rakitic OCH fått behålla Fabregas, nu blir det istället ett rakt byte mellan dessa, det vill säga helt värdelöst. I min bok går Fabregas före Rakitic alla dagar i veckan.
Neymar11
2014-06-10 21:44
Allt som ersätter Fabregas är en förstärkning, där har du det första problemet. 2 bra målvakter är påväg att bli klara för oss, och du lipar över 11 miljoner € men vill säkert betala 80 miljoner € för en Pogba. Vem av oss är hjärntvättad? Bara för att det är större namn gör det inte att spelaren är det bästa för Barcelona! I rakitic får vi fysik, löpvilja och ett grymt skott som saknas på vårt mittfält. Utöver det så är han teknisk, bemästrar passningsspelet och är ung. Så varför fan ska vi inte vara glada över det?!?!? Ingen har utnämnt ter stegen som första målvakt, och varenda jävel här inne lipade när vi stod med pinto i målet pga valdes skada och nu helt plötsligt så är det inte okej att satsa på en bra 2:a målvakt.
Real Madrid Kith.
2014-06-10 21:35
@Neymar11:

Du är urtypen på den blåögda och hjärntvättade Barcelona supportern, sväljer allt med hull och hår och vägrar se sin klubb med kritiska ögon för att du inte vill erkänna att det är något fel med Barca för då kommer dina kompisar på högstadiet att retas.

Vakna upp och känn doften av kaffet, lag värvar storspelare och förstärker på alla positioner medan vi säljer Fabregas och ersätter honom med Rakitic medan vi jagar andramålvakter och backar som Mathieu, det där är inte Barcelona.
Neymar11
2014-06-10 21:31
Kith. Özil värdelös som VI tackade nej till,med all rätt! Dante gjorde en lyckad säsong för gladbach, inte så värst svårt för Bayern att hitta honom speciellt med tanke på han hade bara ett år kvar på kontraktet. Varane är ett fynd som dom kommer slarva bort till Chelsea. Rakitic var top 5 i la liga i år, vad säger dig att han inte kommer höja dig ytterligare? 17,5 miljoner € rimlig summa, cesc säljs för 33 miljoner £ vi går nästan 20 miljoner € + och vi får helt enkelt en bättre spelare och yngre. Så varför så jävla bitter?
Barcelona Júnior.
2014-06-10 21:29
Kith. Det handlar inte om att folk inte inser problemen och försöker lura sig själva utan man måste kunna bli glad över en värvning som Rakitic. Sedan verkar inte du ännu kommit över ångesten som du skrev om. Det kanske då är trots allt bättre att kunna se de positiva delarna i detta stora elände.
Barcelona Neymar N11
2014-06-10 21:25
twitter.com/Troll__Football/status/476445000260022273/photo/1 David luiz har klippt sig :). Det går inte att känna igen honom
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 21:19
Neymar11

Alltså jag tyckte att hans passningsspel och rörelsemönster påminde mig om Xavi lite. Han hade ett bra kortpassningsspel och han löpte väldigt mycket. Men sen hände det något, vet inte om det var brist på speltid eller skador, men han tappade allt det där.
Real Madrid Kith.
2014-06-10 21:17
Hur kan vissa hjärntvättade här inne hylla värvningen av Rakitic som om vi precis värvat Ronaldo från Manchester eller Ronaldinho från PSG. Vi har bytt ut Fabregas mot en spelare som är jämbördig med Fabregas. Vi betala 11 jävla miljoner för en andramålvakt när klubbar som Real Madrid och Bayern värvar Dante, Varane, Khedira och Özil för mindre eller lite större summor.

Vi är ett skämt, desto snabbare vi inser detta desto snabbare släpper vår ångest. Jag fattar inte hur vissa orkar lura sig själva och vägrar inse allt som är fel. Vi kommer inte bli starkare denna sommar, allt vi håller på med är att byta ut vissa medelmåttor/okej spelare mot andra medelmåttor/okej spelare.

Trött på denna skiten!
Neymar11
2014-06-10 21:06
@LeoMessi; Jag fick ett sånt bra intryck av honom under hans andra inhopp. Han kom in och spelade på 1 touch i 30 min utan att förlora bollen någon gång. Sen dog den talangen ut helt haha jävligt skumt
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 21:02
Neymar11

haha han sitter nog på ett bra kontrakt men jag vill gärna tro att han innerst inne vill lyckas i barca. Skam den som ger sig haha
Neymar11
2014-06-10 20:58
Barcahjärta? För att göra allt i sin makt för hänga kvar vid stjärnorna? Tycker det är ganska överdrivet och blir inte förvånad om han sitter på ett bra kontrakt. Helt otroligt hur han har kommit undan varje gång haha
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 20:52
I ärlighetens namn så får denna dos santos stanna kvar hela karriären i barcelona haha! Även om han aldrig kommer att bli något stort så måste man älska hans barcahjärta! Han stör mig inte helt ärligt för han tar inte speltid och han verkar inte bitcha om det heller.
Barcelona Rambla~
2014-06-10 20:39
Jag tror att JdS i slutändan lyckas slingra sig ur en transfer till R Sociedad. Han är mästare på sånt, lite av en Houdini. :)
Barcelona B.BOSS
2014-06-10 20:22
@barcastuff: Aperribay (president Real Sociedad): "We didn't ask the buyout fee for Bravo because he's already 31. A Barça player will be part of deal.""
Barcelona B.BOSS
2014-06-10 20:22
"@barcastuff: Aperribay (president Real Sociedad): "Bravo accepted Barça's offer and we have been talking several times with them. Only some details left""
Barcelona socccerfan1
2014-06-10 20:19
Jag "gillar" aguero på facebook Där kan man se
Barcelona Cule4life
2014-06-10 20:12
@socccerfan1:

vart kan man se bilderna
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-10 20:12
@socccerfan1:

De är ju bästa vänner så det är inte så konstigt. Nej jag tror inte han kommer.
Barcelona san_miguel
2014-06-10 20:04
@koeman92:

Varför?
Barcelona socccerfan1
2014-06-10 19:56
Messi o aguero lägger upp bilder dagligen.. Tillsammans . Vad tror ni? Kommer han till oss?
Barcelona Rambla~
2014-06-10 19:48
Seriöst, det är bara att ignorera det MD och Sport spottar ut stup i kvarten. De chansar vilt på minsta lilla twitter-rykte utan att ha några riktiga källor.

Förresten, om City har en återköpsklausul på Suarez, hur kan då Sevilla kräva en köpoption då? Det där går inte ihop, makes no sense. Barca kan ju knappast lova bort honom innan Citys option gått ut.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-10 19:43
@NoGo™ :

Japp, precis som Cesc presenterades för Chelsea i fredags
Barcelona koeman92
2014-06-10 19:36
Dubbel
Annons: