/spanien/barcelona/forum/4626.aspx/spanien/barcelona/forum/4626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henrik Larsson 7
2014-06-12 18:52
Känner sympati med Arsenal supportrarna. Först A. Cole, sedan van Persie och nu Fabregas (även om han inte går direkt). Att Cesc i samband med övergången till Barca twittrade ut citat som; "once a Gunner, always a Gunner" osv. gör ju inte saken bättre. Att han väljer just Chelsea med Mou i spetsen efter allt förflutet vi culés har med både den klubben och den tränaren gör att min respekt för Fabregas mer eller mindre försvann också. Alla andra klubbar förutom Madrid hade varit ok. Återigen pengarna som styr och ett resultat av den moderna fotbollen. Trist. Sjukt taggad inför VM-premiären dock..visa vad du går för nu Neymar!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fc__Barça
2014-06-12 18:51
La liga es blaugrana!

Puyols skador tvingade honom att avsluta sin karriär, direkt efter får han en post inom klubben som han ska börja jobba på i höst. Hur är det att svika klubben?

Villa skulle få en automatisk löneökning som klubben inte tyckte han var värd så man sålde honom. Thiago fick inte ens speltid när ligan var avgjord. Hur är detta att svika klubben. Det finns ingenting som tyder på att det var Fabregas som bestämde att han ville lämna.

Tycker inte många av de namnen du tog upp har varit svikare på nåt sätt.
RedemptionMn
2014-06-12 18:51
Jag tror att Lucho vill ha mer fart i mittfältet, alltså någon som kan kämpa och erövra boll. Rakitic är en spelare som uppfyller kriterierna. Inget ont om Fabbe, men han var lite seg i sitt spel. Rakitic och Rafinha är två spelare som har bättre work rate än Fabbe. Bra deal av Barca! Förhoppningsvis kan vi fixa Cuadrado och två mittbackar i laget.
Barcelona Mäktiga Messi
2014-06-12 18:42
Grattis till spärren.

Återigen, ovårdat språk accepteras inte.

/red
Barcelona Barcanist
2014-06-12 18:35
La liga es blaugrana!
Hur fan kan du ens nämna Puyol i samma mening som "sviker klubben" din pajas. Puyol är den sista som skulle svika klubben. Det du måste ta in och förstå är att människorna som styr klubben är de som svikit majoriteten av dessa du precis nämnt. Thiago och Fabregas har blivit bortstötta från klubben för att en viss Xavi verkar ha fastklistrad plats på mitten. Villa stöttes bort och skeppades iväg för 5m euro. FEM miljoner euro. Simon Tibbling är fan värd mer.

Vår klubbledning har förvandlat vår vackra klubb till något inte så vackert. DET är sanningen. De har smutsat ner varumärket FC Barcelona och allt vad det står för.
Barcelona Vampíro
2014-06-12 18:26
Helvete! Stötte på massa klipp med Thiago på YouTube, fy fan att han slarvades bort för att Fàbregas skulle då femtioelva chanser. Man blir deprimerad men som tur är har vi en andra chans med Rafinha. Don't fuck this up Zubi!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-12 18:23
Känns som att alla flyr Barca! Det visar bara att så fort det går dåligt vill man inte vara del av det, stanna och kämpa. Rosell, Thiago, Valdes, Fabregas, Pep, Puyol, Villa och vi kan förvänta och många många fler som sviker klubben.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-12 18:23
Vet inte om man ska vara glad eller ledsen att Fabregas lämnar men vad som är helt klart är att han lämnar för en allt för liten summa.

Den stora frågan är ju om nu Rakitic är lika bra / bättre än Fabregas, han måste ju leverera direkt med eftersom han inte längre är en talang ( 26 år).

Ett mittfältet med Iniesta, Rakitic och Rafinha ( och Xavi) är helt klart starkare än vad det vi hade denna säsong och väldigt smart utformat med två rutinerade spelare och två nya, men det är en VÄLDIGT stor chansning.

Om Rafinha är medioker och Rakitic inte alls hittar sin roll i laget kan vi snabbt glömma alla titlar direkt, men om de båda gör succé kan vi vinna allt! , ett väldigt riskfyllt kort av ledningen och jag undrar om de verkligen tänkt ut det ordentligt.

För varje dag som går får jag bara mer och mer ångest inför en mittback, snart kommer vi värvat två målvakter och en mittfältare. NÄR KOMMER MITTBACKEN? , även om det är lång tid kvar så känns det inte bra i mittbacksfrågan återigen.....
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 18:22
Inget är väl helt officiellt med rakitic. Men man har läst flera uttalanden från modric där han säger hur glad han är för rakitic att han drar till Barca. Kanske inte värsta officiellt men om hans uttalanden är Riktiga så skulle aldrig rakitic säga till honom att han ska till Barca om inget är säkert.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-12 18:22
Rambla Tror nog att jag blandade det helt med Villas övergångssumma som låg nånstans där. Vad klagar folk här inne på då? Hade ni trott att med den här ledningens inkompetens att vi ska få it 50-60 milj för Cesc? Wake the F up. Villa 2milj Thiago 20 nånting
Barcelona Andresito
2014-06-12 18:21
Cesc kommer vara en av Chelseas bästa spelare kommande säsong. Han kommer vara lika dominant som i Arsenal, skillnaden är att han har bättre spelare bredvid sig nu. 36m är en bra affär för Chelsea. Lycka till Cesc!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-12 18:19
Ok, då var Cesc borta.

Men hur blir det med Santos, Roberto, Tello, Cuenca och Affeley??

Ta bort dem och flytta upp 2 krigare från B-laget. Jag tänker främst på Adama.
Många lag har värvat från höger och vänster.

Var fan är Rakitic???
Någon skrev här att Rakitic själv har bekräftat affären. Finns det sanning i det eller jävlas du med oss ??
Rivaldo Ferreira
2014-06-12 18:17
Fast jag blickar fram mot Rakitic dock : )
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 18:16
Barca!54--- Så länge Xavi fortfarande har tid kvar på sitt kontrakt så ska han ingenstans gratis. Det får fan vara slut med att ge bort spelare gratis som en jävla tjänst till spelaren. Det räcker med att valdes drar gratis, en annan klubb hade sålt honom förra sommaren för att få pengar för honom. Men vi lyssnar på honom, vi låter han spela tills hans kontrakt går ut så han kan gå gratis till valfri klubb.
Barcelona B.BOSS
2014-06-12 18:16
Det är för stort press att sköta Barcas mittfält det bästa sättet är att växa med uppgiften som Xavi och iniesta. Barcas mittfält ska äga alla mittfält. Döm inte Rakitic och speciellt rafinha för snabbt. Synd att Thiago såldes. Han hade varit klar nu.
Rivaldo Ferreira
2014-06-12 18:15
Passar inte alls :( Lycka till med att stå mittback för Chelsea.
Länktips: t.co/F9DWekZKdT
Neymar11
2014-06-12 18:13
Bästa dagen på länge, jag officiellt kommer aldrig få se cesc i en Barca tröja igen. Så jävla gott är det, nu kommer solen skina varje dag i Barcelona.
Barcelona Barc6
2014-06-12 18:11
Det är väldigt synd att man säljer Fabregas!! Det är sant som många härinne säger att han har varit väldigt dåligt. Men han har också varit väldigt bra då han har varit den mest kreativa spelaren tillsammans med iniesta då han fått spela på sin position! På mittfältet!! De roliga är att med den här ledningen så kommer pengarna från Fabregas läggas på bravo som andramålis!! Synd!
Barcelona Vampíro
2014-06-12 18:10
Sen har jävligt mycket hänt på marknaden sen sommaren 2011. Spelare som Lucas Moura, Pastore, Illarra kostar runt €40M numera så visst fan ska Barça kräva mycket mer för en såpass meriterad spelare som Fàbregas.
Barcelona barca!54
2014-06-12 18:10
Jag har en fråga, Om xavi bestämmer sig för att tacka ja till det arabiska klubblagets erbjudande, kommer han gå gratis?
Barcelona Gabriel
2014-06-12 18:09
Barca!54 Thiago var framtiden, inte Cesc. Trodde aldrig på honom och ville aldrig ha honom. Jag grämer mig idag för att vi köpte honom eftersom det gjorde så att Thiago försvann. Redan försäsongen när Thiago spelade med #4 och var fullständigt outstanding mot både Bayetn München och Manchester United så ansåg jag att man borde givit han 4:an permanent, men nej, självklart var vi tvungna att köpa tillbaks den förlorade sonen. Haha, så jävla onödigt. Thiago gör inte alla här inne lika ledsna längre eftersom han för tillfället inte är, vad ska jag säga, hmm "current", pga din skada, men jag kan lova er att han hade varit ordinarie för Spanien i VM och en av turneringens bästa spelare. Hade han vart med i VM och inte skadat sig hade alla här inne fortfarande klagat som fan på hur vi kunde slarva bort honom. Nu hoppas jag bara att klubben tar hand om Rafinha istället. Det är en spelare jag tror något enormt på. Det här är definitivt ett steg i rätt riktning. Ut med överskattade och sega Cesc med loosermentaluteten och in med Rakitic och Rafinha. Dessutom kommer förmodligen ytterligare en mittfältare att värvas. En dag att fira!
Barcelona Culé hasta la muerte
2014-06-12 18:08
I dagens marknad är denna prislapp som uppges ett rent jävla skämt i mitt tycke. En mittfältare med sina bästa år framför sig. Det är ju bara att jämföra med exempelvis Mata som inte ens är nära Cescs nivå. Att sedan Chelsea har en stormrik ägare gör inte saken bättre. Pissledning klubben har numera. Med det sagt är jag inte helt uppriven över det faktum att han lämnar. Han lyckades inte leva upp till förväntningarna. Nu slipper vi även se honom spela anfallare.
Barcelona Rambla~
2014-06-12 18:06
@Blaugrana són els colors!:

Han kom inte alls för några €45m. Vi gav samma summa som vi fick in. Han kostade Barcelona 29m+6m.
Barcelona barca!54
2014-06-12 18:02
Gabriel

Det är så ironiskt. Thiago och Fabregas var vår framtiden. Nu står vi där utan dessa två spelare.
Barcelona Gabriel
2014-06-12 17:56
Undrar vad idioterna i ledningen tänker nu när de ser hur Thiago lyckades i Bayern och Cesc ett år senare säljs till Chelsea. Sa det redan förra sommaren, sälj för fan inte Thiago, sälj Fabregas istället. Gräv ner er själva!
Barcelona B.BOSS
2014-06-12 17:55
Jag gillade aldrig Fabregas vävning då det kostade oss thiago och att han aldrig passade in i la liga. Men som person var han bra och gav allt för Barca och klagade aldrig.

Görande Cesc3
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-12 17:55
För alla som är chockade över Cescs prislapp vill jag bara fråga varför, 33 plus 3 variabler är helt okej för en 27 åring som har gått ner sig totalt efter tiden i Arsenal. Han kom till oss som en av dom bästa mittfältarna i världen för 45 milj ungefär och lämnade 3 år äldre och i mycket sämre form. 36milj för honom tackar jag och tar emot med öppna armar.
Barcelona the cameroonians
2014-06-12 17:54
Mittfältet den gångna säsongen;
Busquets, Song, Xavi, Iniesta, Cesc, S. Roberto och dos Santos

Mittfältet till nästa säsong;
Busquets, Mascherano, Xavi, Iniesta, Rakitic, Rafinha och S. Roberto

Helt klart en förbättring så här på förhand.

Songs agent har ombetts att hitta en ny klubbadress och J2S har förhoppningsvis fattat att det är dags att lämna drömmen och leva i verkligheten.

Och ja, jag HOPPAS att det kommer in 1 riktig mittback så att el Jefecito kan ta steget upp på mittfältet.

Med det sagt: €33+3 miljoner är ff för lite. Chelsea sålde Mata (en liknande spelartyp) för €50 miljoner till Man U. Den summa hade varit mer passande, men med våra förhandlare brukar det ju bli så här, tyvärr.
Barcelona barca!54
2014-06-12 17:54
HAHAHHA, En stor faktor varför Thiago stack var pga Fabregas. Nu har vi även sålt honom. Detta är komedi på hög nivå. Vad är det för människor som styr vårt klubblag.....
Barcelona Vampíro
2014-06-12 17:53
Canaletes

Sluta klaga nu, vi har för fan mest twitter-följare i Indonesien och Malaysia. Det ska du vara stolt över. Visca Barça!
Annons: