/spanien/barcelona/forum/4621.aspx/spanien/barcelona/forum/4621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Tiki-Taka
2014-09-01 16:16
Jag tycker mathieu var oerhörd stabil igår, det enda misstager han gjorde var rensningen! Han är snabb, brytningssäker, stor och stark, och bra på huvudet och med fötterna. Än så länge är jag imponerad av honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-09-01 16:12
dinho the artist

Jag håller också med om vi borde ha värvat bättre backar, men jag tycker ändå att man måste förstå att just det här året när vi äntligen ska värva backar så är det det tuffaste fönstret att få in en riktigt topp klass då alla klubbar håller i sina backar stenhårt. Undantag Benatia då han väljer att lämna sista sekunden och då har vi redan förstärkt.

Efter förutsättningarna så tycker jag man har värvat helt ok backar, det kan visa sig i slutändan att Lucho tog rätt beslut i valet av mittbackar.
Barcelona LeoMessi
2014-09-01 16:12
Smogen Ramos och Pepe gör misstag hela tiden och ändå är det en del här som rankar tex ramos som topp-3-mittbackar i världen. Om en så duktig mittback som ramos står för markeringsmissar titt som tätt så är Mathieus halvdana rensningar igår helt i linje med en mittback någon knapp skulle ranka topp 30. Tyckte inte han gjorde en värdelös insats igår, men den var inte lika bra som dom andra matcherna.
Barcelona dinho the artist
2014-09-01 15:59
Nemesis 10
Att vi gjort ett bättre fönster än Real behöver nödvändigtvis inte säga allt för mycket. Tycker fortfarande våra försvarsvärvningar lämnar mycket att önska, för en klubb av Barcelonas kaliber.
Barcelona Smogen
2014-09-01 15:56
Vem som gjorde bästa transferfönstret i år lär väl visa sig först i slutet av säsongen. Vem vet, James kanske blommar ut totalt, eller Suarez gör toksucce under våren. VI har ingen aning.

Vad jag däremot vet är att jag igår satt och saknade mittlåset Mascherano-Pique, så jäkla uselt tyckte jag Mathiue spelade under vissa stunder. Det gör ju i alla fall mig en aningen orolig….
Barcelona SoM_Un
2014-09-01 15:52
Doria klar för marseille typ. fan asså.
Barcelona Rambla~
2014-09-01 15:41
@Neymar11:

Jag tror inte att Reus vill byta ner sig, för det är precis vad han gör i så fall. Han vill till en större klubb än Arsenal.
Barcelona Nemesis 10
2014-09-01 15:39
Alla på sportbladet håller med om att Barcelona har gjort ett bättre fönster än Real. Kan vi alla vara enade om att vår ledning faktiskt har gjort ett bättre fönster än Reals hittills ? :)
Barcelona Neymar11
2014-09-01 15:25
Inlåningen*
Barcelona Neymar11
2014-09-01 15:25
Rambla~ Wegner är desperat och hostar upp 50 miljoner £ Sen att det är så många tyskar i Arsenal har inte reus något emot. Det som talar för är ju inlåsningen av Kagawa, som person som Reus ersatte när han kom till Dortmund tror jag iaf
Barcelona Rambla~
2014-09-01 15:23
Inte en chans Reus lämnar idag. Knappast den spelartypen Arsenal behöver dessutom, de har ju fan ett dussin spelare med den profilen.
Barcelona fc__Barça
2014-09-01 15:22
Real Madrid värvar alltså en iskall Chicharito ifrån United som knappt får agera inhoppare i Manchester... "Vi värvar bara guldbollskandidater" Eller hur var det? ;)
Barcelona Neymar11
2014-09-01 15:20
Reus på ingång till Arsenal, härligt vi köper honom om 2 år från vår farmarklubb! Dm1982 30 minuter ska han kunna få, han är ju bara av stängd 8 matcher till, dom spelar väl ca 14
Barcelona DM1982
2014-09-01 15:11
[QUOTE=Neymar11]Nu när Suarez får spela träningsmatcher, varför tar inte Uruguay ut honom. Hade varit perfekt att låta honom lira [/QUOTE] Han får ju ändå inte spela Copa America så varför låta honom ta en plats som någon annan kommer ha?
Barcelona Rambla~
2014-09-01 15:07
@B.BOSS:

Ja det är allvar. Kolla in deras silly-artikel, den är typ 6km lång. Går knappt att öppna i SF-appen. :P

Hur fan kan man värva så mycket spelare varje sommar? Vadå kontinuitet?
Barcelona LeoMessi
2014-09-01 14:47
Tråkigt att endast PL är i fokus i Sverige. Allt i PL ska överglorifieras här, dom kan få ett möte mellan Leicester - Burnley att framstå som den bästa CL-finalen i historien. Det är så spännande när någon randomsnubbe från Burnley tjongade iväg bollen och det blev nästan en målchans av det.
Barcelona Neymar11
2014-09-01 14:47
Nu när Suarez får spela träningsmatcher, varför tar inte Uruguay ut honom. Hade varit perfekt att låta honom lira
Barcelona Nemesis 10
2014-09-01 14:36
SoM_Un

Tyvärr är det endast PL som gäller i Sverige, samma sak på eurotalk när dom alltid kör 30 min PL, 15 min Italien och 5 min La liga. Stör mig också på det men tyvärr så har dom valt att endast tillfredsställa PL fansen.
Barcelona Júnior.
2014-09-01 14:36
Ganska ironiskt att det finns vissa supportrar som köper allt Perez säger. När man misslyckades med värvningen av Rakitic så var orsaken klar, i Real Madrid skulle endast spelare som var potentiella Ballon D'or vinnare vistas. Drygt en månad senare så värvar man in Chicharito...
Barcelona SoM_Un
2014-09-01 14:10
vrf snackar dom bara PL på deadline day? sportbladet alltså:S
Barcelona Smogen
2014-09-01 13:19
Då kan man sluta följa deadline day då.
Tydligen så kunde Zubi inte hålla sig undan från golfen längre, abstinensen från golfen när han också tvingades att arbeta 4 timmar i veckan blev för svår….
Barcelona SoM_Un
2014-09-01 13:14
fan asså vad vi behöver ha in reus asså..vi har så jävla tunn trupp. messi skada o pedros prestation är bara ett tecken på hur illa det kan gå under säsongen...jag älskar cuadrado men jag säger reus för han kan lira på iniestas position o mkt väl kan bli hans ersättare. hoppas ba bönderna i katalonien inser det oxå
Barcelona Barc6
2014-09-01 12:53
Neymar11. Håller med dig helt, men han kan göra mål och är duktig på att sätta sina lägen, han är inte den typen som spelar 90 minuter och är med i startelvan men de precis en sån dem sökte, för Gud vet varför ancelotti älskar benzema så mycket.
Barcelona Neymar11
2014-09-01 12:44
Barc6 Det var längesen ärtan agerade som supersub. Killen är t om bänkad i Mexico nuförtiden. Han är inte den ha var för 2 år sen, och tvivlar på att han lyckas i Madrid med ännu mer begränsad speltid
Barcelona Barc6
2014-09-01 12:23
Tanken med chicharito vad jag tror är att han ska hoppa in ifall matchen låser sig och benzema som vanligt kommer vara skit... Och han är en bra sub..han gör mål! Han har ju nästan gjort mål i varje inhopp i man United. Men vilken bra deal dem gjorde haha ut med chicha, in med falcao! Dem behöver en som kan göra mål just nu! Dem skulle dock behöva en defensiv mittfältare också.
Barcelona LeoMessi
2014-09-01 12:19
Måste bara säga att jag verkligen älskar messis inställning! Killen springer så otroligt mycket och han är definitivt inte rädd för att trycka till motståndaren. Vet inte vad detta kan bero på. Kan det vara så att Lucho har bett honom att försöka pressa lite mer på offensiv planhalva eller om han känner lite skyldig och att han vill kompensera för sina loja inställning förra säsongen? Sen älskar jag värvningen av rakitic! Han ger verkligen allt och vid många tillfällen igår så tänkte jag "hade det varit någon annan mittfältare så hade vi inte vunnit bollen så högt upp". För han springer som ett djur även om chansen är 20 % att han vinner den bollen.
Barcelona Smogen
2014-09-01 12:18
och vad ska Madrid med Chicharito till? Ska han vara ersättare till Benzema?

Ibland kanske vi ger vår ledning överdrivet mycket kritik, känns ju otroligt mycket roligare att vi satsar på Munir och Sandro som backups istället för att låna in en 26 åring halvdan anfallare som ett mittenlag i PL inte vill behålla.
Barcelona Smogen
2014-09-01 12:15
Att Falcao är på väg till ManU känns väl rätt så förståeligt med tanke på att RvPs skada kan vara rätt långvarig.
Sen behöver dom ju få in en back också kan tyckas. Finner det fortfarande otroligt att dom inte gick hårdare efter Thiago förra säsongen eller Fabregas i år…dom har verkligen satt sig i en jobbig situation.
Barcelona LeoMessi
2014-09-01 12:13
FC tiki-taka Fan så skönt att han slipper matchen och hoppas inte att han lyckas övertyga klubben att låta honom få spelare. Jag tror att han fick en smäll igår men han spelade på som vanligt. Uppehållet kunde inte komma mer lämpligt
Barcelona Gabriel
2014-09-01 12:01
Välkommen till Madrid, Chicharito!
Annons: