/spanien/barcelona/forum/4619.aspx/spanien/barcelona/forum/4619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messileo
2014-06-09 22:18
NoGo™: Skönt att höra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-06-09 22:09
Ingen fara med Neymar enligt Scolari.
Barcelona Barca 666
2014-06-09 22:03
Äntligen lite positiva nyheter att Rakitic kommer offentlig göras imorgon....angående Denis Suarez så hoppas jag verkligen att det är endast lån och inget jävla köp option....om det finns köp option så ska Sevilla betala oss exakt det som vi betalar för Rakitic dvs 20 miljoner Euro + att Barca ska första option att köpa tillbaka honom & 50% av vinsten vid nästa försäljning om Barca väljer att inte köpa tillbaka honom (exakt som Arsenal har gjort med Cesc dealen)

Läste att när Rakitic affären är i hamn så kan Cesc försäljningen offentlig göras....det som svider mest i Cesc affären är att Chelsea vägrar betala något mer än det som Barca har köpt Cesc, för då kommer 50% av vinsten gå till Arsenal dvs direkt konkurrent till de....pga detta är Barca tvungna att accpetera 33 miljoner plus nån jävla medioker add ons som inte kommer beröra Arsenal....Arsenal själva vill inte ha Cesc tillbaka för 36 miljoner som Barca betalade....Helt sjukt att vår klubb bara säger Ja till Chelsea deal & varför har de så bråttom att bli av med Cesc det var väl denna ledning som tog tillbaka Cesc det var väl inte under Laporta?
Barcelona Rambla~
2014-06-09 21:58
@the cameroonians:

Det stämmer, Barca hade en lägre option på Alberto än den han till slut såldes för. Ja, reklampengar har tydligen gjort vissa personer lata. De är tydligen för bekväma av sig att tjäna in lite extra deg till klubben. Viktigare att springa på golfbanan gissar jag.
Barcelona the cameroonians
2014-06-09 21:54
@Rambla~:

Har för mig att det var just en sådan vi hade på Luis Alberto, men klubben valde att inte utnyttja den och sälja honom vidare till Liverpool utan lät Sevilla göra det i stället. Antingen är de bara lata eller så är det reklampengarna som gjort att de inte bryr sig.
Jeffson
2014-06-09 21:54
Denis Suarez skall ingenstans! Han är vår framtida mittback!

Nä skämt o sido. Jag hoppas han går till Sevilla på lån, det hade varit bra för hans utveckling. Bara det inte är någon utköpsklausul inbakad, och är det nu det så hoppas jag den är på MINST 10m euro. Minst.

Men hur som helst så känns det riktigt fint att få in en av europas bästa mittfältare förra säsongen för ett bra pris. 20m är ett riktigt bra pris för en sådan klasspelare vare sig han har 1 år kvar på kontraktet eller ej.
Barcelona Rambla~
2014-06-09 21:51
Real Madrid hade sett till att få med en köpoption tillbaka på Suarez. Zubi vet nog inte vad det är ens.
Barcelona Rambla~
2014-06-09 21:49
Låt de låna Suarez under två säsonger. Alla nöjda och belåtna. Enligt hans kontrakt så skulle han väl ändå flyttas upp till a-truppen denna sommar? Det går ju knappast så ett lån är nog ett måste i vilket fall. Talangfulla 20-åringar är fan inte billiga, de kan man inte kasta iväg bara. Kolla Sevilla, de tvingade Liverpool att betala minst €5m för Luis Alberto förra sommaren, eller om det var ännu mer?

Dennis Suarez kan mycket väl vara värd 20-25m om några säsonger och han får en bra utveckling.

Förresten, borde man inte låna ut även Dongou? Everton kanske?
Barcelona the cameroonians
2014-06-09 21:48
Det är väl trots allt upp till spelaren att själv välja om han vill bli såld eller stanna hos den klubb han har kontrakt med - eller är jag ute och cyklar.

Om Denis blommar ut i Sevilla och det finns plats för honom i Barcelona nästa säsong kommer han tveklöst att välja att fortsätta i Blaugrana.

Bara kolla på konkurrensen så ser man att det är hyfsat hårt om platserna, särskilt om han ska spela som ytteranfallare - och på mittfältet kommer ju Rafinha, Rakitic och Iniesta att finnas kvar även nästa år.

Så förlorar vi honom pga köpoption så är det för att det inte finns utrymme för honom. Däremot suger det att vi inte får ut hans fulla värde i optionen som säkert kommer superlåg.

Det finns ju en extra hake också, Suarez hade ändå behövt lämna på lån eftersom han automatiskt flyttas upp till denna säsong. Nu slår man två flugor i en smäll, för de andra spelarna som kan vara tänkbara att ingå i affären verkar ju inte vilja bli hanterade som "extravikt" i ett köp. De vill välja sin egen klubb att gå till.
Barcelona messileo
2014-06-09 21:40
Tydligen så ska Neymar lämnat dagens träning med en skada. Hur allvarlig skadan är återstå att se.
Neymar11
2014-06-09 21:31
Min fråga i det hela varför gjorde man inte tvärtom. Man ger suarez och får ner priset och vi får en låg utköpsklausul ?!? Winwin för bägge parterna
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-09 21:29
@Tiki-Taka:

Precis. Zubi borde stått på sig och endast erbjudit någon av dessa. Dealen hade gått igenom ändå, Sevilla vet att de kommer sälja Rakitic i sommar
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-09 21:24
Denis Suarez är en fantastisk talang och kan verkligen blomma ut, men som sagt, att lägga en köpoption på honom är verkligen inte smart. Får väl hoppas på att det är en större summa isåfall. Och varför lägger man just Suarez i dealen, hade det inte gått att slänga in överflödiga spelare såsom affelay, cuenca, dos santos eller s.roberto
Barcelona Gabriel
2014-06-09 21:23
Cule4life

Men va? Vadå lugnt? Inget i den här klubben är "lugnt" längre. Om det stämmet att Sevilla fått med sig en köp option på Denis så har dem mördat oss i dessa förhandlingarna. Faktum är att Rakitic sitter på 1 år kvar på hans kontrakt, det ska inte vara så jävla svårt att få den värvningen att gå igenom. Att då i sånna fall skänka bort en såpass lovande talang till Sevilla med köp option är absolut inte "lugnt".

Sorry ifall jag verkar aningen agressiv men nej, det är inte lugnt. Inte ens på långa vägar. Okej, jag ska chilla tills det har blivit bekräftat att Sevilla får en köp option, stämmer det, går jag bananas!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-09 21:22
Reus (Dortmund): "Exit rumours? I won't comment on my contract. But I don't have to repeat every day how good I feel in Dortmund..." [bild]

Hmm..
Barcelona Cule4life
2014-06-09 21:19
Om nu denna Dennis blommar ut så är det lugnt. Säger Barca KOM HIT, Så kmr han tillbaka så ni kan vara lugna.

Vi kmr köpa Hummels och Rues. Vänta bara ! Lägg till Rakitic-TerStegen-Cuadrado och vi har ett sylvasst lag.
Barcelona Gabriel
2014-06-09 21:16
Och där försvann glädjen från min sida av Rakitic köpet. Hur kan man vara så jävla pantade att man ger Sevilla en köp option på Denis? Alltså jävla amatörer. Vad händer nästa år om Denis fullständigt blommar ut och Sevilla bestämmer sig för att köpa loss honom. Då står vi där fuckade och har gjort oss till åtlöje ännu en gång. Blir så trött på idioterna.
Barcelona el Flaco
2014-06-09 21:14
@Neymessi:

Med tanke på allt vi har fått se hittills indikerar det mesta på att klubben faktiskt är så pass korkad och lite till. Skulle inte förvåna mig ett dugg om de inte lyckas köpa in en mittback denna sommaren heller.
2014-06-09 21:14
Vi måste dock skilja på irritationen över att Suarez kanske lånas ut med köpoption och att Rakitic är påväg hit. Det är fortfarande en grymt bra värvning i mina ögon. Sen är jag inte säker på att Suarez hade nåt en tongivande roll i Barca ändå - men potentialen finns, och det är framförallt så jäkla korkat att skänka bort juvel efter juvel. Ska man få in en köpotion måste det vara en hög summa som Sevilla verkligen behöver överväga att betala. Och som Barca hade känt det vore OK att sälja för.
Barcelona el Flaco
2014-06-09 21:06
Jag har inget emot att låna ut Suarez om det innebär att han får lite sporadisk speltid i Sevilla, men det skulle vara för jävligt om det ingår ett köpoption i affären. För jävligt i det anseendet att den här klubben är experter på att skänka bort spelare utan att ens få någon ekonomisk kompensation på köpet.

Nu kanske jag hatar i förväg. Man kanske ska vänta tills affären blir officiellt så man vet får veta ifall Sevilla verkligen kommer få en köpoption eller ej, men med Zubi vid förhandlingsbordet går ingen säker. Ett epic fail är aldrig långt borta.
Barcelona Rambla~
2014-06-09 21:04
Neymessi Håller med i allt. När det gäller Zubi måste man hoppas att han har någon med sig som håller honom i handen annars blir det kaos om han får fritt spelrum. Åh gud, jag begriper inte än idag hur man kunde ge honom jobbet som SD. Vad fan tänkte man på. Rosell hade chansen att förlänga med Txiki men han åkte ju ut fortare än kvickt.
Barcelona Neymessi
2014-06-09 20:57
Rambla
Först och främst vägrar jag att tro att det stämmer. Så korkade kan klubben inte vara! Zubis intelligens kan visserligen få en lyktstolpe att verka smart men helt jävla blind kan han inte vara. Suarez är framtiden och långt mer begåvad än Roberto, JDS mfl.
Varför ens inkludera Suarez i en deal när vi har ett överflöd av spelare som inte har en framtid i Barca. Ge dem Bojan.
Barcelona Rambla~
2014-06-09 20:42
Inte oroliga? Så en option efter att lånet upphört är inte en risk att förlora spelaren? Hur tänker du då? Jävla idioter, finns det ens något klantarslet Zubi klarar av? De fick kämpa för att få honom och nu bara ger man bort honom. Hur svårt har de att säga ordet Nej? Om Sevilla vill ha option får de fan också pruta på priset. Det var säkert Zubi som sa att de kunde få Halilovic också om de önskade.
Barcelona Neymessi
2014-06-09 20:42
Petersays

Okej, mitt misstag. Fan, nu ser det genast sämre ut...
viccc
2014-06-09 20:39
Vad håller Zubi på med? Köpoption på D.Suarez? aja han är väll rädd att alla ska se att Denis är bättre än thiagos "ersättare" mr Roberto, vilket skulle vara jobbigt för alla katalaner
Barcelona petersays
2014-06-09 20:38
@Neymessi:
Suarez är ingen "spelare från det egna ledet", han köptes förra sommaren.
Barcelona Neymessi
2014-06-09 20:35
Ni behöver nog inte vara allt för oroliga att klubben ska slarva bort D. Suarez. Jag vet att klubben gjorde ett gigantiskt misstag med Thiago, men generellt är problemet snarare det motsatta, dvs ett överdrivet gullande med spelare från det egna ledet.
2014-06-09 20:32
Jaha.. men vad hade man förväntat sig.

Suarez är bättre än Sergi Roberto, och vi bara slänger bort honom. Väntar med att döma tills jag ser vad priset landar på för optionen, men detta var inte alls kul... fortfarande toknöjd med att vi får Rakitic dock
Barcelona NoGo™
2014-06-09 20:25
Kan ni tänka er hur mycket Neymar hade kostat om de vart Zubi som hade skött den övergången...Vågar inte ens tänka på det!

Barcelona el Flaco
2014-06-09 20:21
Så går det när man skickar Zubi till förhandlingarna. Det var säkert han som föreslog köpoptionen. :P
Annons: