/spanien/barcelona/forum/4617.aspx/spanien/barcelona/forum/4617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-06-14 13:49
Var någonstans står det att PSG inte vill förhandla om marq men att dom vill köpa alves? För om det är så så tycker jag att Sanllhi ska dra fram dasen och be shejken att suga på den. PSGs ägare har en jävla översittarattityd!
Barcelona Vampíro
2014-06-14 13:48
Alltså kolla bara på hur de agerar vid det här målet. Visserligen står det redan 4-1 men kolla på Piqué när de anfaller, man blir för fan mörkrädd av hur jävla usel han är. Han ska inte spela för FC Barcelona, det är bara att inse att han inte håller. Jag skiter i hans fanboys.

För att inte nämna Ramos som har en halv km försprång på Robben men ändå inte kan stoppa honom. Och sen Casillas som agerar som den tjocka killen som får stå i mål när man lirar inomhus, fullständigt usel målvakt. Nej ska Spanien ha en chans så gäller det att de använder sig av sin fina trupp och bänkar spelare som inte levererar.
Barcelona SoM_Un
2014-06-14 13:47
psg vill inte förhandla om marquinhos..

vrf ska vi förhandla om alves?
Barcelona B.BOSS
2014-06-14 13:46
VM handlar om Barca lika mycket som Barca. Vi följer våra spelare och deras respektive landslag. Därför kan man diskutera vm hur mkt man vill. Go home you are drunk!!!
Barcelona Barca 666
2014-06-14 13:45
Varför ska vi sälja Alves till PSG när de vägrar förhandla med oss om Marq.?? Om inte de vill inkludera Marq. i Alves dealen så tycker jag vi ger Alves nytt kontrakt o behåller honom istället för sälja han för 8-12 miljoner & inte får en annan back i dealen....vi kan ju fan inte bli av med defensiva spelare innan vi har värvat ett par riktig bra backar!!!
Barcelona LeoMessi
2014-06-14 13:42
ElRaval

Igår var det ingen individuellt kollaps, det var en kollektiv kollaps. Måste säga att spanien i första halvlek spelade bra och borde ha gjort minst två mål innan RVP kvitterade. Motståndaren tilläts mata inlägg och långbollar mot Robben och RVP, och vi vet att varken ramos eller Pique är snabba nog att hänga med robben.

Man kan säga att Pique var dålig igår men Ramos var minst lika dålig igår. Pique har varit stabil den här säsong, iaf innan skadad. Att påstå att han har sugit den här säsong är att överdriva.

DEl Bosque har alldeles för många kockar i soppan. Du kan inte spela iniesta som ytter bara för att ha plats med Xavi och Alonso i mittfältet, det funkar inte så. Dom springer in i varandras ytor och dom blir som bromsklossar på mittfältet. Det räcker med en av dom, och igår så var Xavi den bättre av dom så i mina ögon bör alonso bänkas.

Sen ska vi inte snacka om deras högerkant, vad i helvete sysslade Azpilicueta och SIlva med? Dom bidrog inte med ett skit!!! Dom utsatte hela backlinjen för fara, dom varken pressade motståndaren eller hjälpt Pique och Ramos. Det räcker med att Pique får springa och täcka för alves i barcelona, han ska inte behöva göra det i landslaget också.

Att ha iniesta på kanten är bara idiotiskt! Han ska vara centralt! Man behöver inte ens motivera varför.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-14 13:42
@Fidizzle:

Passar det inte så kan du alltid logga ut och göra något annat. Varför skulle vi inte diskutera VM när det är VM?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-14 13:40
Messi: "It would be a dream to be able to win the World Cup. And because of how things are going, I think we can do it." [deportv]

Han menar indirekt att Spanien är borta som konkurrent. Håller faktiskt med honom. Argentina kan på allvar vinna VM nu när Spanien totalkollapsade och att Brasilien inte är så bra som alla trodde.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-14 13:39
Fidizzle

Omg såg du Neymars två mål mot Kroatien?? Songs insats mot Mexico, fan va synd att hans lag förlorade men roligt att se två barca legender Marquez och Eto'o..
Spanien vafan höll dom på med?! Aja kul att Sanchez briljerade i början i nattens match..

Ja som du ser så har alla fyra matcher haft nån Barca spelare med. Vad ska vi prata om, värvningar som aldrig sker? Eller om våra spelare som spelar världens största turnering i Brasilien..
Barcelona Barclasico
2014-06-14 13:38
PSG offer 8M for Dani Alves. Barcelona want 15M but could accept an offer of 12M [sport] Alves gave PSG deadline - if no transfer in coming week, he'll look for another club. Bid 8M, Barcelona ask 15M, possible deal 12M. [sport]
Barcelona Barca 666
2014-06-14 13:30
ElRaval håller med dig att det inte är enbart spelarnas fel utan det är spelsystemet som måste förnyas....Kolla på Neymar, Alexis osv hur de spelar i landslaget ja tom Song är en annan spelare.

Pique är en av världens bästa backar utan tvekan men vi måste förnya vårt sätt att spela....lite som Tata började med under hösten.

Med nytt system så kanske spelarna visar upp sina bästa sidor & helt plötsligt sitter vi i säger Pique världens bästa istället för varför fick han nytt kontrakt.....Pga detta vet jag inte om det var rätt att släppa Cesc eller inte då med ett nytt spelsystem så hade möjligtvis blivit mkt bättre men men nu e han borta så bara blicka framåt & jag hoppas några värvningar snart börjar fan bli orolig för Rakitic varför kan inte han bli officiellt så man får andas lite
Fidizzle
2014-06-14 13:29
FORUMET SKALL ENDAST HANDLA OM BARCA!

INGET MER VM-TALK TACK!

Neymar11
2014-06-14 13:24
Nu seglade Spanien som given finalist för mig. Det bästa som kunde hända dem hände, dom blev totalt förnedrade och dragna ner till jorden. Nu har dom något att bevisa igen, och nu får vi se om del bosq. är en tränare av klass eller endast en tränare som har levt på sina stjärnor
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-06-14 13:23
ELO Kolla på SVTplay eller TV4play beroende på vilken match det gäller.
Barcelona ElRaval
2014-06-14 13:22
Är det bara jag som har fortsatt förtroende för Pique? Jag tycker han har spelat BRA den här säsongen och jag tror att det bara kommer bli BÄTTRE under Lucho. Jag tror inte att han är ett problem varken i Spanien eller hos oss. Utan jag tror snarare det är spelsättet som bägge lagen spelar som gör hans svagheter tydligare. Detsamma gäller uppenbarligen Ramos (som jag annars anser är världens kanske bästa mittback tillsammans med Thiago Silva). Det vi såg igår var ett kollektivt förfall. Knappast Pique och Ramos fel endast. Bara faktumet att Iniesta tappade bollen 13 gånger (!!!) till en motståndare säger det mesta om matchen. Jag är så trött på att ni hela tiden pekar ut syndabockar från match till match. Är det inte Xavi så är det Pique, Song eller Messi. Jag tror hela världen ser att det inte är den individuella skickligheten hos varken våra spelare eller Spaniens spelare som saknas, utan snarare brist på nya spelidéer. Vi har ett mittfält som är alldeles för segt. Busquets och Xavi var underbara tillsammans ett tag, men de opererar på alldeles för små ytor för dagens fotboll. De är sönderlästa. Lägg därtill en Xabi Alonso och faktumet att Iniesta lirar på en kant. Jag tror att Spanien behöver ett rivjärn på mittfältet likt Vidal eller Rakitic som kan öppna upp ytor offensivt och pressa motståndarna defensivt. Koke kanske är rätt spelare för det?
Fidizzle
2014-06-14 13:22
Xavi sägs ha ett muntligt avtal med ett lag i Qatar. Hans nya lön kommer att ligga på 8,3 milj € netto, per säsong i 3 år.

Känns ändå rätt att han lämnar på ett sätt!?
Barcelona Barca Barca
2014-06-14 13:15
Barca 666 I dagsläge är alla back alternativ bättre än Pique. Kan någon snäll själ här inne förklara varför han fick förlängd kontrakt ?
Barcelona ELO
2014-06-14 13:13
Är det någon som vet vart man kan se VM matcher i eftersändning?
Jag missade matchen mellan Spanien och Holland och hade velat se den matchen.
Barcelona Barca 666
2014-06-14 13:02
Vad tycker ni om att man försöker värva Vermaelen från Arsenal som en backup back...han lan väl också spela ute till vänster i backlinjen....Läste att Arsenal kan tänka sig släppa honom för ca 8 miljoner pund dvs ca 10-11 miljoner Euro....Tycker d vore helt ok värvning då killen har spelat i PL samt CL dessutom e han endast 27-28 år sen kan man också gå all in på en lite dyrare back
Barcelona Der Afro
2014-06-14 12:58
Hjälp!!! Vet någon var man kan hitta sammandrag av VM:s matcher, typ 5-20 minuter långa? (utan att man får reda på resultatet först)
Barcelona Vampíro
2014-06-14 12:51
Pirlo: "Guardiola wanted to sign me, we talked after a Gamper game. It would have been nice to play at Barça, but I don't regret anything."
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-14 12:45
Man vet jo aldrig med Zubi... Ena dagen spelar han golf sen andra dagen säljer han Fabregas. I mina ögon borde Zubi slängt Alex Song för länge sen.
Barcelona DM1982
2014-06-14 12:35
@[Carles Puyol 5:

Vad tror du oddsen är att någon härinne vet om det är sant eller inte?
Barcelona Barca007
2014-06-14 12:35
@[Carles Puyol 5:
Ja jag snackade precis med Zubi det blir klart efter VM. Förövrigt var han på nån jävla golfturnering :)
Barcelona Nemesis 10
2014-06-14 12:33
Nån mer än jag som är orolig över vårat spelsätt efter Hollands förnedring av Spanien? Känna som att Lucho verkligen har mycket att tänke på, vi hade ändå sju barca spelare som fick spela. Vi måste helt enkelt få in mycket mer fart i vårat spel, jag hoppas verkligen att man försöker sig på nått nytt än falska 9a...
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-14 12:22
Song är på väg till Chelski.... Står i engelska tidningar. Någon som vet om det är sant ?
Barcelona Gabriel
2014-06-14 12:13
Busquen

Precis det jag sa ju?

"samtidigt som man självklart också vinner över Australien och Holland inte förlorar/lägger sig mot Chile i sista matchen (för att få ut Spanien)."

Om Spanien slår Chile så får inte Chile vinna över Holland. Holland kommer utan tvekat att slå Australien, dem kommer att stå på 6 poäng inför den sista matchen medans Spanien och Chile står på 3p (förutsatt att Spanien slår Chile). Vinner Chile över Holland och Spanien vinner över Australien så står alla 3 lagen på 6p. Holland kommer förmodligen i och med 5-1 vinsten att ha bäst målskillnad så dem kommer att gå vidare. Jag kan utan tvekan tänka mig att dem väljer att lägga sig mot Chile kanske med 1-0 för att få ut Spanien ur turneringen.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-14 11:54
Cesc hade ett imponerande facit statistiskt hos oss under dem här tre säsongerna faktiskt. 42 mål och assist vet jag inte men många är det iaf. Han kom två den här säsongen efter Di Maria. Synd att han var så medioker spelmässigt
Barcelona Busquen
2014-06-14 11:44
@Gabriel:

Vad pratar du om? Spanien kan slå Chile med 1-0 eller vad som helst, så länge inte Chile slår Holland. Målskillnaden spelar bara roll ifall Chile slår Holland och de tre lagen alla hamnar på 6 poäng (förutsatt att Australien går poänglöst). Det är långt ifrån kört för Spanien.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-14 09:17
Vet att vi har några chilenska culés på det här forumet så Grattis till er för vinsten! =)
Annons: