/spanien/barcelona/forum/4616.aspx/spanien/barcelona/forum/4616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-12 20:50
Säljer man Alexis så kommer endast Reus rädda detta fiasko till sillyseason. Köper man Cuadrado som ersättare så är man ju inte helt 100%
Barcelona Illusionista
2014-06-12 20:49
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-12 20:47
Juventus have made a first 18M bid for Alexis Sanchez (25) and don't want to pay more than 20M. Barcelona want at least 25M. [sport]

Ha ha ha...
Barcelona Ali G
2014-06-12 20:33
@Rambla~:
Va fan ska han göra om Båda lagen inte var intresserade av honom, Lägga skorna på hyllan eller flytta till Qatar!!??
Neymar11
2014-06-12 20:19
Rambla; Det där låter ändå bra, han behöver minst 2 år i en mindre klubb för utvecklas helt. Och för att det ska öppnas en plats för han i Barcelona
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ali G
2014-06-12 20:14
Nu när Fabregas är borta måste en till mittfältare in för att vi kanske blir avstängda nästa transfer fönster d.v.s nästa sommar och då kommer xavi säkert lämna och iniesta blir 31. Då kan vi inte stå där med rakitic, rafinha och en äldre iniesta. Pjanic är drömmen. Vi behöver mer konkurrens i laget inte göra oss av med nyckelspelare
Barcelona Canaletes
2014-06-12 20:11
Fábregas: "I will never sign for another English club like Fernando Torres"

xD
Barcelona Rambla~
2014-06-12 20:09
"In the future I see myself only playing in Barca or Arsenal," he told Sky Sports

"I want to retire in Barça"

Tomma ord...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-12 20:07
Köpet av Fabregas är den sämsta värvningen i barcas historia....Å då pratar jag inte ekonomiskt (Säljs dock för en struntsumma i dessa dagar)
Hindrade andra köp och vi förlorade den riktige arvtagaren till Xavi....Får se om barca lyckas bli ett riktigt lag igen...Helst innan 2016...
Barcelona Rambla~
2014-06-12 20:07
@barca!54:

Japp, av det jag har förstått så. Vi får helt enkelt vänta på det officiella när det nu kommer. Kanske i morgon.
Barcelona barca!54
2014-06-12 20:01
Rambla~

är det verkligen två år
Barcelona Rambla~
2014-06-12 20:00
petersays

Jag har läst runt lite och av det jag förstår så lånar Sevilla Suarez under 2 säsonger. Vill Barca sen inte ha tillbaka honom det tredje åretm, då får de köpa honom. Det där lyckades de inte riktigt förklara i en tweet. :)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-12 19:57
Måste säga att Barca gör kanon bra ifrån sig som säljer Fabregas. Fabregas blir bara segare och segare. Ivan kommer göra bättre jobb tro mig. Ivan kommer göra oss glada och han kommer storspela. Barca ledningen är sämst på att värva snabbt och fixa laget ja det är ingen nyhet. Zubi borde ta jobb i Barcelonas klubbGOLF. Ledningen måste börja köpa en mittback helst en som kan "försvara". Hoppas vi inte värvar Bravo för han är inte så jävla bra. Finns så många andra som är bättre.
Barcelona petersays
2014-06-12 19:55
@Rambla~:

Ha ha, ja det där var så rörigt att det känns högst osannolikt.
Barcelona Rambla~
2014-06-12 19:55
@barca!54:

Varför propsar Sevilla på en köpoption när tom spelaren i fråga är ointresserad av att det ska finnas en? Märkligt beteende.
Barcelona Rambla~
2014-06-12 19:53
Sevilla would get a 6M buy option on Barcelona B attacker Denis Suarez (20). Barcelona could buy him back for 9M. [el desmarque]

Hm, vad betyder det här i praktiken? Sevilla väljer att utnyttja sin klasul. Barca säger, nja vi vill nog ha tillbaka honom. Jaha säger Sevilla, hit med €3m och tack för att vi fick låna honom genom att ni betalade oss 3m. Bra deal?

Det hedrar dock Suarez att han vägrade att Sevilla skulle ha en option på honom. Han vill definitivt tillbaka till Barcelona.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-12 19:36
Gabriel

Ja, det var synd där med pengarna. Men det är väl typiskt vår ledning. Skönt att bli av med en spelare som är mätt. Rakitic är så jävla hungrig. Han har det där automatiska som få spelare har idag. En spelare som flyter över planen. Split vision. Beundrade många drag han gjorde i EL-finalen. Kan bara bli positivt av denna affär. Är sjukt glad! :D
2014-06-12 19:32
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Luka Modric har uttalat sig om att han försökte få Ivan att komma till Real Madrid men att han valde en annan klubb. Dessutom gratulerades Ivan under en träning med det kroatiska landslaget. Detaljer återstår innan det blir officiellt och jag är ganska säker på att man väntar till efter VM.
Barcelona Gabriel
2014-06-12 19:32
KarmaIsAKaranka

Kunde inte ha sagt det bättre själv och jag håller med om varje ord. Vi tappar ingenting på bytet Rakitic - Fabregas. Snarare är det en epic winning. Synd bara att vi inte fick mer pengar för Fabregas men det är det enda jag är lite missnöjd med. Jag är mest bara glad att han försvinner.
2014-06-12 19:30
@ElRaval:

Kysser din panna. Vi ser världen på samma vis. Skönt.
2014-06-12 19:29
Jag kommer verkligen inte sakna Cesc. Hans värvning blev en flopp i slutändan. Vad det beror på vet jag inte. Känns som att vi köpte honom "bara för att". Han blev aldrig så framträdande som man hoppades och tydligen visade det sig att han själv inte hade tålamodet att ta efter Xavi. Ofta hade han ganska loj inställning på planen och tände inte till som man hoppades. Vi köpte honom kanske i det ögonblick där han hade slutat utvecklas.

Att Rakitic kommer till klubben istället känns oerhört bra. I mina ögon den bästa mittfältaren i La Liga föregående säsong och lugnt topp 5 i hela Europa. Otroligt driv i steget och blick för spelet. Vem minns inte hur han vände ut och in på Pepe? Betydligt bättre än vad Cesc var i fjol. Dessutom verkar Rakitic vara en jävligt ödmjuk person efter de intervjuer man hört (även de på kroatiska då jag kan språket). Välkommen Ivan!
Barcelona Gabriel
2014-06-12 19:28
Hugo

Du behöver inte rätta mig, amigo. Jag är väl medveten om att Tito var en stor anledning till varför Thiago gick. Jag klandrar Tito redan för det men jag har som sagt svårt att prata illa om honom efter allt som har hänt. Sen håller jag med dig att man ska kunna klara av att kritisera honom som tränare trots hans dödsfall, det är nog bara jag som kanske är lite "vek" och inte riktigt klarar av det. Det gick ann när han var sjuk, men det blev mycket värre när han faktiskt gick bort.

Det sjukaste av allt är att Thiago väntade på ett telefonsamtal från någon i Barcelona. Ingen brydde sig om att höra av sig till honom, vilken jävla stil. Är det så man behandlar klubbens största talang? Men nej, vi har ju Sergi Roberto. Det är lugnt, stick iväg med dig till Bayern och Pep.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-12 19:19
@Mido:

Jag hoppas att Xavi vaknar till efter VM och inser att han har tappat det. Därefter ser sig själv i spegeln och tar en mindre roll nästa säsong.

Jag kommer inte att överleva om ännu en annan lovande mittfältare drar för att Xavi inte vill släppa platsen tills ...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-12 19:18
Vi sålde vad vi trodde var framtiden i Cesc, men faktum är att Rakitic faktiskt är ett år yngre. Den förlorade sonen är nu borta för gott, antagligen. Jag kommer sakna honom men jag tror inte vi tappar något med Rakitic istället.
Hugo
2014-06-12 19:17
@Gabriel:
Som sagt, jag ville bara rätta dig att han också en stor del i varför Thiago stack (tillsammans med ledningen förstås...) Personligen är jag fortfarande ledsen över hans bortgång men kritiken mot som TRÄNARE är trots fullt berättigad...
Barcelona Mido
2014-06-12 19:15
Sanningen gör ont, men så länge vi har xavi ju svårare våra talanger eller nyförvärv går chansen att glänsa. Det känns att han vägrar att tro att han är nära slutet. LE måste sätta stopp för det här annars tack för allt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-12 19:11
Jaha de va det.. Fan ska jag nu göra med min fabregas tröja jag inhandlade inför hans debutmatch i El Clasico..? Jag köpte den i tron att han skulle ta över efter Xavi och dominera i minst ett decennium.. Istället lämnar han nu tre år senar fär en struntsamma.. Hoppas Rakitic lever upp till förväntningarna.

Tänker iaf aldrig mer trycka ett nyförvärvs namn på en barca tröja igen..
Hugo
2014-06-12 19:08
Kära bröder och systrar, låt oss lägga korten på bordet gällande Fabregas-övergången:

Ärligt talat. varför ens kräva att fotbollsspelare skall lojala? Det är ett jävla jobb, rätt logiskt milt sagt...
Barcelona Gabriel
2014-06-12 19:05
Hugo

Jag vet inte hur frekvent du är här på forumet men om du var med förra sommaren så hade du sett att Tito fick käka upp mycket kritik från min sida just pga det här. Jag vill helst inte nämna Tito i dålig dager nu för tiden.
Hugo
2014-06-12 19:03
@Gabriel:

Snarare skall du rikta din kritik mot TIto, det är väl en självklarhet att tränaren ALLTID har sista ordet när det gäller att formera en startelva...?
Annons: