/spanien/barcelona/forum/4614.aspx/spanien/barcelona/forum/4614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona san_miguel
2014-06-10 20:04
@koeman92:

Varför?
Barcelona socccerfan1
2014-06-10 19:56
Messi o aguero lägger upp bilder dagligen.. Tillsammans . Vad tror ni? Kommer han till oss?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-10 19:48
Seriöst, det är bara att ignorera det MD och Sport spottar ut stup i kvarten. De chansar vilt på minsta lilla twitter-rykte utan att ha några riktiga källor.

Förresten, om City har en återköpsklausul på Suarez, hur kan då Sevilla kräva en köpoption då? Det där går inte ihop, makes no sense. Barca kan ju knappast lova bort honom innan Citys option gått ut.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-10 19:43
@NoGo™ :

Japp, precis som Cesc presenterades för Chelsea i fredags
Barcelona koeman92
2014-06-10 19:36
Dubbel
Barcelona koeman92
2014-06-10 19:36
@FC Tiki-Taka:

Hoppas verkligen att det går åt stupet!
Barcelona petersays
2014-06-10 19:35
@NoGo™ :

Eller tills efter VM..eller januarifönstret...eller nästa säsong..
Barcelona NoGo™
2014-06-10 19:27
The transfer of Ivan Rakitic to Barcelona will in principle be announced tomorrow. Clubs still finalizing loan deal of Denis Suarez. [rac1]

Ahh då får vi vänta tills imorn då!
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 19:19
Dom får nog ta och förlänga traores kontrakt, verkar som att kontraktet går ut 2015 och det finns nog en hel del engelska klubbar som är villiga att lova honom guld och gröna skogar.
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 19:16
@Rambla~:

haha stoke är fan i mig den sista klubben som ska tro att dom kan locka över spelare från akademin! Jag tror inte att Traore är speciellt sugen på att lämna barca för den delen heller. Hans chanser är goda att kunna slå sig in i a-laget så han kommer nog att fortsätta hos oss.

Med tanke på hur jävla mycket pengar PL har så kan dom börja investera lite i sina akademier.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-10 19:12
The agent of Fiorentina player Juan Cuadrado (26) will in the coming days meet with Barcelona to discuss a possible transfer. [sky]
Barcelona Rambla~
2014-06-10 19:05
Stoke want Barcelona youngster Adama Traore. Stoke City are looking to sign Adama Traore from Barcelona, according to the Sentinel. Traore is an 18-year-old striker, who has a decent reputation at Barcelona, and he could follow Marc Muniesa, who joined Mark Hughes’ side from the Catalan giants last summer. Haha, "decent reputation"? Vilka lovord för Adama, ta inte i så ni spricker nu. Lycka till med den värvningen Hughes. Bara för att Muniesa inte fick förnyat kontrakt och själv kunde välja sin framtid tror de visst att det är fritt fram på allt som rör sig på La Masia.
Barcelona Illusionista
2014-06-10 17:48
Reus borta i 3 månader! Fyfan vad synd..
Barcelona Illusionista
2014-06-10 17:44
@Barca Barca:
Stämmer förvisso, men jag tror faktiskt på de. De har gått bra på uppvärmningsmatcherna där man slog Mexico t.ex. de har även spelare som kan göra det lilla extra såsom Pjanic, en snabb anfallare i Ibisevic (stavning) och en tank och bra huvudspelare i Dzeko.. Helt klart ett intressant lag och grupp. Chile är också väldigt intressanta som Riiio!! säger, de kan verkligen överraska (hoppas Vidal blir helt frisk bara). Jag tror Spanien och Chile tar sig vidare medan Holland åker i gruppen. Känns så skönt att det snart är dags!
SoM_Un
2014-06-10 17:44
RonaldinhoGaucho! tycker du att david luiz är värd 50?
Barcelona the cameroonians
2014-06-10 17:41
Deulofeu

Det är alltid kul att följa B-laget, och nästa säsong är definitivt inget undantag.

Det jag kan oroa mig för är att laget kan bli lite för ungt när Masip, Planas, S. Gomez, Espinosa och Edu Bedia nu alla lär lämna tillsammans med Bañuz och Patric.
Kvar är möjligvis bara kaptenen Ilie av de som har ålder eller varit med i 3 säsonger.

Tror dock att det som vanligt köps in någon mer rutinerad, förmodligen en back.

Men visst vattnas det i munnen när man tänker på följande startelva;

Ondoa
Godswill, Bagnack, Edgar Ié, Grimaldo
Kaptoum, Samper, Halilovic
Adama, Dongou, Munir

Bänk:
Ortolá, Suarez
Juste, Riera, Lucas
Ilie, Babunski, Pol Calvet
Nieto, Sandro
Barcelona Rambla~
2014-06-10 17:40
westinho Hear hear... :)
Barcelona Rambla~
2014-06-10 17:39
T RonaldinhoGaucho!ej Vad har det med saken och göra vad han är värd? Är D Luiz värd över 50m tycker du? Det handlar om hur PSG beter sig mot bl.a oss. Pedro har kontrakt i minst två år till och vi behöver inte sälja. Vill de ha honom för att de ej får sitt förstaval ska man kräva dem på rejält med deg. Ja, om man nu fattar det här med affärer vilket är en annan sak när det kommer till vår pinsamma SD.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-10 17:37
RonaldinhoGaucho!

Eftersom det är PSG vill jag att Barca kräver en extra hög summa. De betalade ju för tusan 50M för en medelmåttig mittback. Vi behöver inte sälja Pedro, vill de ha honom får de komma med ett monsterbud.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-06-10 17:23
westinho - Sergio #16 '
du kan inte vara hel om du vill ha 40millar för Pedro.
Vi köpte Fabregas som var englands bästa spelfördelare för 35(?) rätta mig om jag har fel.

Pedro är inte ens la ligas bästa vinge och du vill ha 40? jag skulle kasta hatten i taket om vi får 20-25 miljoner för honom för mer är han inte värd, fast nu när psg är med i spelet kan vi nog mjölka ut MAX 30-35, och då har vi verkligen gjort en super affär om vi får han såld för de priset
Barcelona LeoMessi
2014-06-10 17:08
Deulofeu Den där zubi alltså!! Det han utsätter klubben för när han förhandlar kan närmast jämföras med sodomi... Men så länge suarez vill stanna hos barca och vara en del av laget så kan inte dom andra göra så mycket åt det. Vill han inte säljas till sevilla eller city så behöver han inte det. Självklart ska barca kunna erbjuda honom en plats också om han inte kan ta plats i a-laget så är det kanske bäst att sälja. Men man ska fan inte ge alla andra klubbar så jävla mycket makt heller!!. Måste säga att det kommer att bli riktigt spännande att se b-laget nästa säsong. Speciellt nu när spelare som Munir, samper, adama, halilovic och grimaldo får större ansvar
Barcelona Blaugrana91
2014-06-10 16:53
Jag är helt för att sälja Pedro, speciellt om det är till PSG.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-10 16:48
Barcelona winger Pedro (26) is one of PSG's alternatives if they can't sign Chelsea player Eden Hazard this summer. [le parisien]

Hazard lär ju stanna i Chelsea, så detta kanske kommer inträffa. Minst 40M ska vi ha från PSG, annars kan de dra.
Barcelona Deulofeu
2014-06-10 16:40
Angående Halilovic han hade möjlighet att få spela redan i år hos Sevilla men valde vårt b-lag smart spelare han kommer nog nosa på a-laget redan nästa år.

Han är ju dessutom så ung att han inte borde ha för bråttom står definitivt med "vänsterfoten på jorden" (högern är bara stödjeben)

Det blir om möjligt ännu roligare att följa barca b nästa år eller vad tror Cameroonians?

Talangen där är inte att leka med det verkar som det rensas där en del också trist nog får vi inget betalt för spelare som är "klara" för la liga typ Planas och Espinosa.

Börjar också hoppas lite på att djuret Traore får spela försäsongen med a-laget han var trots allt en av de 11 bästa i liga adelante trots bara cirka 25 matcher!

Hoppas även på Munir under försäsongen han har gjort det fantastiskt i b-laget på de få matcherna han fått.
Barcelona Deulofeu
2014-06-10 16:33
LeoMessi jag visste inte om den men det verkar som att Man City har pippat Zubi inte så svårt precis vi betalade närmare 100 miljoner för Suarez med alla klausuler och framtida spel i a-laget ändå har City möjlighet att köpa tillbaka honom.

Har inte läst klausulen men de brukar vara på max två år eller så när det gäller spelare i den åldern.

lustigt vi jobbar inte med liknande grejer men det kanske är för komplet för "golfaren" som verkar vara världens sämsta affärsman.
Barcelona B.BOSS
2014-06-10 16:33
Snart kommer det ut att Real har en köp option på halilovic för en halv miljon.
Barcelona Deulofeu
2014-06-10 16:30
1.70 ligan helt rätt han kan ju inte slå dem mot sig själv.

Han har en del sköna passningar på sin repertoar såg ni passningen i europaleague finalen stenhård pass till Bacca i midjehöjd helt underbar att skåda.

Jag vill inte ha någon center däremot vill jag gärna se att vi ibland plockar med någon sådan spelartyp från b-laget eller tom Rafinha som likt Messi kan spela falsk nia och göra det bra till skillnad mot fabbe.

Fabbe är en bra mittfältare men han ska ha spelare framför sig som rör sig vilket inte skedde så ofta förra säsongen tyvärr.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-10 16:25
Deulofeu, Nu behövs det bara en spelare för rakitic att kunna måtta sina precisa inlägg mot.. :-)
Barcelona Deulofeu
2014-06-10 16:18
Nöjd med värvningen av Rakitic faktiskt lite tyngd på mittfältet med en spelare som ändå har en del boll i sig.

Han kommer passa och gillar hans raka spel och fasta situationer som vi någon gång lär få se...

Barcelona LeoMessi
2014-06-10 16:17
Deulofeu---- kan du förklara mer om den här klausulen på suarez? Vad står det i den? Har vi inte köpt suarez eller?
Annons: