/spanien/barcelona/forum/4613.aspx/spanien/barcelona/forum/4613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2014-06-13 23:59
Spaniens största akilleshäl är att man inte kan, klarar av, vägrar slå en krosspassning. Flera gånger det fanns gigantiska ytor för fria spelare längs kanten. Jag förstår det inte. Alla ser det, förutom de själva.

Eller så skiter dem i det. De kan ju bli tvungna att löpa utan boll.
Barcelona Vampíro
2014-06-13 23:57
Är Iván de la Peña tränare för Chile? Hehe sjukt likt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2014-06-13 23:56
Handen på hjärtat. Jag tyckte riktigt synd om Ramos som var tvungen att spela bredvid virrpannan och basketspelaren Pique. Kaos.
Barcelona Baronen
2014-06-13 23:55
Bara att ryckas med i stämningen till Chile. Vilken jävla fest!
Barcelona B.BOSS
2014-06-13 23:53
Bartra och om Marquinhos eller Mangala plus vem den äldre mittbacken än blir kommer peta Pique i längden. Bartra plus marquinhos/Mangala/Balanta/Dejan Lovren/ Laporte nämn vem du än vill hade petat Pique efter en säsong. De hade förpassat Pique till bänken och jag garanterar att Pique hade aldrig återkommit tillbaka från den motgången. Så kass är han enligt mig.
Neymar11
Gåshud, vilken inramning!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
@AndreD:

Vore synd om det inte blir en väckarklocka för laget och för tränaren, om man får se det positiva är att vi får tillbaka våra spelare för en längre uppladdning inför nya säsongen.
Barcelona Baronen
2014-06-13 23:48
Mycket att tycka och tänka om efter denna match, men när allt kommer omkring är det ändå en sak som sticker ut:

Varför finns fotbollsspelaren Fernando Torres längre? Varför spelar han? Hur är det möjligt att ta ut en spelare som bleknat bort till mjölk för tre år sedan?

Horribelt helvete.
Barcelona Vampíro
2014-06-13 23:37
The difference, såhär dribblar en riktig målvakt.
Barcelona AndreD
2014-06-13 23:26
Culé - Messi y Alexis Nä nä, enligt vissa härinne är Pique vår bästa spelare!
Barcelona påfågeln
2014-06-13 23:20
Tänk om Lucho skulle ta in en riktigt bra fystränare? Känns lite som om det lika fullt kan vara skillnaden mellan Peps lag och de som kommit efter. Om man bara kollar på vad Atleti gjort, de har ju en enormt skicklig fystränare just nu.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-13 23:19
Official: Alexis will start for #CHI in their first group stage game at the World Cup, against #AUS Kick-off in 50 minutes

Alexis show snart!

**

Casillas
Azpilicueta - Javi Martinez - Ramos - Alba
Busquets - Xavi
Silva - Iniesta - Koke
Diego Costa

Pique är värdelös, vi borde köpa 3 mittbackar kan man tycka...
Barcelona Blaugrana91
Vilken kollaps, Spanien inledde faktiskt bra tycker jag, man spelade sin fotboll men varierade ändå lite i spelet. Men vad fan hände i andra halvlek??
Barcelona God is a five letter word - Messi
Gabriel
Ramos var ju fan sämre än Piqué den här matchen. Vad gör Casillas i startelvan när man har en hungrig De Gea på bänken? Tror förövrigt att det mittfältet hade blivit mördat av vissa snabbare fotbollslag.
Barcelona Gabriel
2014-06-13 23:14
Herregud vad man skäms just nu som spanjor. Okej att förlora, det kan man ta, men vart är stoltheten? Det är inte okej. Att förlora en VM premiär med 5-1, det är en underdrift att kalla det för pinsamt. Samtidigt är det också mycket tillälligheter för om David Silva gör 2-0 där han ska göra det så är matchen i princip över. Men det som händer efteråt är bara oacceptabelt. Piqué - Ramos och Casillas, jag vet inte vad någon av dem sysslar med om jag ska vara ärlig. Det är som många här inne redan varit inne på. Både Del Bosque, Tito och Tata har försökt mjölka ur varenda sista droppe ur Peps idéer, det funkar inte längre. Den här 11:an Spanien startade med ikväll är långt ifrån den bästa för tillfället. 4-2-3-1 Casillas Juanfran - Javi Martinez - Ramos - Alba Busquets - Koke Pedro - Iniesta - David Villa Diego Costa Så hade jag ställt upp startelvan för Spanien i detta VM. Javi Martinez är hästlängder bättre än Piqué, Koke är också hästlängder bättre än Alonso och Xavi har bara ett verktyg i hans låda och det är tiki-takan som är sönderläst. Spanien hade behövt Thiago så otroligt mycket i detta VM för att ha en bra chans, han är ett stort avbräck. Saknar ord just nu, men det behövs utan tvekan förändringar. Synd bara att Del Bosque inte kommer våga göra sånna drastiska förändringar.
Barcelona jawwa
2014-06-13 23:09
Jag hoppas på chile i den här gruppen
Barcelona petersays
2014-06-13 23:06
Tog Hamrén en mellanlandning i Colombia på vägen ner eller? Mer än lovligt spattig.
Barcelona Vampíro
2014-06-13 23:06
Pinto > Casillas
Barcelona Vampíro
2014-06-13 23:05
Barcelona Barcelonistas
2014-06-13 23:04
Spanien e slut va vänta ni er porrspel från Spanien sida elr?
Barcelona petersays
2014-06-13 23:02
@Alvés - Por Que?:
Ja alltså med facit i hand så har många av de spelare vi släppte gjort godkänt ifrån sig (Marquez senaste säsong, Deco gjorde hyfsat ifrån sig i såväl Chelsea som Brasilien, Eto'o har visat att han fortfarande kan göra mål, Sylvinhos säsong i City, Ronaldinho har bitvis skapat magi i såväl Milan som Brasilien, Oleguer ska vi inte ens prata om... ;) ). Skulle varit kul att se vad några av dem kunnat göra om de fått en eller ett par säsonger till som truppspelare.
Barcelona Vampíro
2014-06-13 23:01
Rambla~

Precis så har jag tänkt angående honom i det långa loppet också. Det är inte bara så lätt att helt plötsligt bli "bra" igen eller nå upp till sin tidigare nivå. Han verkar ha det självförtroendet att han tror sig kunna lösa det men frågan är om det är så lätt. Kolla bara Ronaldinho, när man väl vänjer sig vid att gå ner ett snäpp blir det svärt att ändra på det.
Barcelona Barcadinho.
2014-06-13 23:00
Xavi sa att han ska ta beslut om hans framtid efter VM.
Jag undrar vad han har för tankar imorgon när förlusten har smälts in en aning.

Varning också för Barca - inget mer ineffektiva trianglar hela matchen. Det räcker. Kombinera bollinnehavet med andra typer och spelstilar.
Tata hade rätt, publiken och tidningarna hade fel.

Holland kontrade sönder den ineffektiva tiki-takan på samma stil som Bayern gjorde mot oss.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-06-13 22:59
Casillas, Pique och Ramos hade en horribel match.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
Pique och Ramos lever ju i olika tidzoner
Barcelona 100% AntiMadridista
Enda anledningen till att Casillas spelar är på grund av att Del Bosque är m@dridista! Pinsamt att ställa upp med en målvakt som inte platsar i ligan. Jag som hatar Mourinho så måste jag säga att han hade rätt om Casillas.
Barcelona ElRaval
2014-06-13 22:58
Är det bara jag som tycker Busquets har varit BLEK som fan det senaste året? Våga bänka. Har han ens bänkats en enda match den senaste säsongen? Varken i landslaget eller klubblaget.
Barcelona Cule4life
2014-06-13 22:57
Erik Hamrén ser ut som en Gunilla lr Kerstin
Barcelona AndreD
2014-06-13 22:56
Rambla Barbecues.
Barcelona petersays
2014-06-13 22:56
@Vampíro:

Det blir asado och golfrunda med Zubi!
Annons: