/spanien/barcelona/forum/4611.aspx/spanien/barcelona/forum/4611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiago_Alcantara
2014-06-13 12:03
Jag förstår samtidigt idéen med att ta in Bravo som rutinerad 2a målvakt. Har spelat CL, kan språket, kan ligan. Vi har sett tidigare vilka problem som kan uppstå om dessa egenskaper inte finns, i exempelvis Rustu. Därför jag varit lite tveksam till Ter Stegen. Men absolut mycket hellre Willy än Bravo då denne kostar mindre i lön och säkerligen en mindre övergångssumma.
Barcelona Illusionista
2014-06-13 11:08
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Jo, jag håller med att det är dumt att lägga 12 milj på en andra keeper.. jag skulle nog hellre tagit in Willy eller Reina för halva den summan!
Barcelona Nemesis 10
2014-06-13 10:58
Neymar är bland världens bästa i brasilianska landslaget för att sedan spela som Pedro i Barcelona. Luscho måste fixa det här annars är Neymar next man out för en skitsumma förmodligen...

Är ganska säker på att Barca kommer vill värva en till mittfältare vem det nu blir är väldigt osäkert. Nu när vi ska förnya laget och förnya spel idén tycker jag det är rätt att vi tar in en spelare i Rakitic. Fotbollen har utvecklas och kräver mer fysik och ork idag än vad spelare som Xavi och Fabregas tex har.
Barcelona koeman92
2014-06-13 10:50
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Så ja Lucho!!
Barcelona Vampíro
2014-06-13 10:40
Vem behöver titlar? In less than three months (launch 26 March), FC Barcelona have reached more than 1.1M followers on Chinese social network Sina Weibo. [fcb]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca!54
2014-06-13 10:34
The contract of Barcelona B midfielder Ilie Sanchez (23) was rescinded so he could join German 2nd division club on a free transfer. [tv3]

Vår klubb, FC Barcelona gillar att släppa spelare gratis. Klarar inte av det längre.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-13 10:19
@Illusionista:

Sen lägger vi 12milj på andrekeepern Bravo! :)

Aja.. Rakitic är en grym värvning på alla sätt.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-13 09:59
Men jag orkar inte ta den här diskussionen igen, den länken du har är gammal. Klubben har som max €120M att spendera om det behövs, denna summa har vi alltid för investeringar, det är klubbens EBITDA. Ofta brukar vi använda hälften till värvningar och hälften till att sänka skulder. Men som sagt om det behövs kan hela summan användas till värvningar och det kommer behövas så som man snackar om ett nytt superprojekt.
Barcelona Nodlehs
2014-06-13 09:42
@Blaugrana91:

Nej, nej nej.
Vad får du 153 ifrån?

50-60 miljoner, sedan har vi köpt Ter Stegen redan.
Sen lägger vi nog till lite av pengarna vi fick för Cesc. Kanske 20 av de 33.
Förmodligen köper vi Rakitic för cirka 20 och har därför 60 kvar typ.
Barcelona Illusionista
2014-06-13 09:40
Rakitic + Ter Stegen = 20 + 12 = Cesc pengar.. så vi har +/- 0 än så länge i detta fönster. Jag ser faktiskt Rakitic som en bättre spelare för Barca jämfört med Cesc. Speciellt att Rakitic rör sig från straffområde till straffområde och har en annan speed under fötterna samt att han krigar på rejält i defensiven så tror och hoppas jag att han kommer göra mer nytta än Cesc.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-13 08:54
@barcastuff: Luis Enrique is only willing to sell Alexis if they can sign a player like Marco Reus. If no better alternative, Alexis would stay. [md] Jag vill så gärna ha reus !
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-13 08:05
Blaugrana91

Har jag förstått detta rätt: Chelsea säljer Luiz för 50, men köper Fabregas för 33?

och detta är Okej för folk?

Btw, den där totala summan skulle jag inte lita på ett skvatt, jag tror den preliminära siffran inkluderar potentiella spelarköp
Neymar11
2014-06-13 07:51
Maradona går ut och försvarar Messi och skickar en en rejäl känga till argentinska folket och Pele. Så otroligt stort att han gör det, inte som alla andra kommentarer "Messi är Messi" utan han verkligen försvarar honom. På tiden att någon ställer upp för Messi under denna säsongen. Nu jävlar vill jag se han börja terrorisera landslagen en efter en
Dema
2014-06-13 04:15
Zero 7 (Barcelona) Mer sånt! (Y)
Barcelona AndreD
2014-06-13 04:08
Hur menar du med skumt?
Barcelona Blaugrana91
2014-06-13 02:54
Ja klubben kommer tjäna enorma pengar på Neymar, främst nu under VM och speciellt om han blir turneringens spelare.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-13 02:52
Även om det var ganska väntat att Cesc skulle lämna så känns det lite skumt faktiskt. Nåja hoppas klubben bekräftar Rakitic imorgon då. €33M kommer nu för övrigt in på klubbens konto för värvningar. Totalt finns nu som max €153M att värva för, dock har vi lagt €12M på Ter Stegen.
Barcelona Zero 7
2014-06-13 02:51
Namnet Neymar har bevisligen en lyskraft som är så bländande för att inte säga förblindande, att Sandro Rosell var beredd att förskingra nära nog en miljard för möjligheten att sola sig av glansen av hans autograf. Och nog visste väl många luttrade supporters redan på förhand med sig att namnet Neymar, skulle omnämnas som Brasiliens absolut största stjärna i studiesnacket i och med öppningsmatchen i VM. Och Glenns Strömbers maniska pladder på läktarplats innan matchstart som alltmer låter som Daniel Nanskog innan denne kom till sans i studion, utgjorde givetvis inget undantag. Och detta trots att det åtminstone innan mötet med Kroatien, inte borde råda någon som helst tvekan om att Thiago Silva är värdlandets överlägset bäste och mest värdefulle fotbollspelare (om man bortser från intelligensbefriade övergångssummor i det tysta). Vem av oss skulle behöva nån som helst betänketid, om PSG plötsligt skulle erbjuda sig att göra en bytesaffär med Barca, i vilken "vi" fick Silva och dom Neymar? Keep dreaming! Nog visste man väl också med sig att Neymar skulle utses till matchens lirare. Åtminstone så fort han hade gjort sitt mål i 1:a halvlek. Detta trots att såväl Modric som Oscar samt i viss mån även vårt eget kroatiska nytillskott på mittfältet, Rakitic, syntes bättre. Ja till och med den åldrande "föredettingen" Ivica Olic ställde ju stundtals JR i skuggan vad gäller spekatakulära solonummer (den idiotiska snurrfinten strax utanför eget strafformråde räknas inte). Brasiliansk fotbolls behov av en globalt hyllad bolltrillande bohem med den självsäkres avslappnade kroppsspråk på planen som vore den av sand, är förvisso lika stort som USA:s militärindustriella komplex förblir beroende av en yttre fiende. Men det betyder inte att JR är vad Barca behövt och behöver. Visst han gjorde två mål, varav ett tveksamt på en felaktigt dömd straff. Med sistnämnda i färskt minne är jämförelser med en viss Christiano Ronaldo smått ofrånkomliga. Inte minst som även den senare i mångas ögon besitter en bländande lyskraft som den till synes grå musen Messi totalt saknar. Glöm heller inte vad Glenn Strömberg sa innan Viasat satte sina klor i honom så han började gapa och skrika som en galning mitt ibland numera ganska lugna engelska huliganer. Nämligen att om Messi inte varit så introvert till sitt sätt och haft ett så ordinärt utseende tillika utstrålning, så hade han varit större än störst i all sin bedrägliga litenhet. Obeskrivligt stor med andra ord. Ett annat sätt att beskriva samma sak; Tänk om Beckham i sina bättre stunder ens varit i närheten av Messis klass och kaliber som fotbollspelare. Då hade han adlats till att tituleras Sir David för all tid och evighet och spelat i samma liga som Lady Di vad gäller avgudadyrkan i det efterblivna England.Var så säkra. Ikväll vill jag se många korstecken. Om det sen råkar vara Real Madrids fallande ängel Di Maria som bryter jungfrulig mark och sätter kalvinisterna från Holland på plats med stolpe in kvittar nästan (nog dags att lägga sig nu). Och visar sig en storspelande di Maria dessutom vara snäppet bättre än Messi i Argentinas öppningsmatch, så kommer vi säkerligen också få höra att den senare gjort ännu en misslyckad insats i ett VM. Samt att han därmed redan halkat efter Neymar JR som turneringens blivande gigant. Sådant skitsnack har tyvärr blivit en alltmer betydande del av spelet för galleriet. .
Barcelona B-Guden
2014-06-13 01:44
Varför inte bara byta ut domaren mot en jury som sitter och kollar på tv och får repriser som sen ringer till fjärde domaren och berättar hur det ska dömas efter dom kommit överens?

Varför får domaren skiten ? Varför är det inte fred som får rubrikerna som en äcklig fuskare ?
Jag är själv domare på amatör nivå och vet hur svårt det är, en domare kommer göra misstag varje match visa kommer betyda mer än andra, men om man då har äckelspelare som filmar, så kommer det knappast hjälpa till.

Lika bra och skrota traditionella domare, och börja ha en tv domare, så fort ett misstag görs, ett mänskligt sådant och som förekom av en fuskare som filma, så snackas det och ska jollas runt om köpta domare osv.
Barcelona B.BOSS
2014-06-13 01:38
Det är inte raket forskning att lösa Messi & Neymar samspelet i Barca. I Barca breddar man med yttrarna. Gör det med ytterbackarna istället. Låt Neymar och Messi ha fria roller. Ni såg själva under matchen att Neymar gick ner och hämta boll och kombinerade eller gav sig på dribblingsräder precis som Messi bruka göra i Barca. Låt våra anfallare spela mer centralt, byta positioner och ta varandras roller och ansvar. Om Messi eller Neymar droppar ner kan iniesta ta en högre offensiv position och tvärtom. Det kan bli riktigt bra.

Vårt problem är att Peps taktik har blivit den officiella Barca taktiken. Spelar inte del bosque tiki taka? Gjorde inte Reijkard det!? Jo. Låt Luis enrique spela sin form av possesion football. Pep är inte Barca och han spelar med Bayern precis som han spelade med Barca det är inte Bayern som härmar oss. Deras tränare är Pep och han kommer spela så med Chelsea också. Vem än vår tränare blir låt han göra det han står för inte det Pep står för.

Real spelar med Bale och Penal mer centralt och de blir mycket farligare då de alltid har 3 man på djupet, 3 man i boxen och en av de tre kan agera bollmottagare samtidigt kan två gå på djupet, någon mittfältare och någon ytterback kan ta en offensiv löpning.

Varför breddar Barca motståndarnas backlinje med anfallarna? För att vår signum är att spela oss genom mitten. Därför stretchar vår hörnflaggor, OBS Neymar och Alexis backlinjen. Xavi är inte lika vass längre och Messi är inte lika hungrig heller för att pressa oss genom centralt. Motståndarna har en motmedel mot det här. De placerar 2 defensiva mittfältare centralt med 2 yttrar som jobbar hem på kanterna. I extrema fall även de offensiva mittfältare och anfallarna. Spelar du bollen till vänster är Neymar så inträngd på kanten och långt ifrån mål att han inte är något hot. Desamma med Pedro och Alexis. I landslagen får de arbeta mer centralt.

Täppa till centralt , låta Barca skicka ut bollarna till hörnflaggorna, pressa de och vänta på en desperat inlägg för rensa undan bollen och kontra mätta, ointresserade, korta hobbitarna.
Barcelona Ali G
2014-06-13 01:34
Det är bekräftat. Domaren yuichi Nishimura är brasse
Barcelona Neymar N11
2014-06-13 01:16
Barcelona and Sevilla are drawing up the contracts regarding the transfer of Ivan Rakitic and the loan of Denis Suarez. [efe]
Barcelona barca!54
2014-06-13 01:13
Quotes I'd actually believe if said, Rakitic: "I'm not surprised by this refereeing, I played at the Bernabéu many times."
Barcelona barca!54
2014-06-13 01:13
Quotes I'd actually believe if said, Rakitic: "I'm not surprised by this refereeing, I played at the Bernabéu many times."
Barcelona barca!54
2014-06-13 01:12
Rakitic said to a Croatian Outlet that Neymar gave his team trouble today, and that he's looking forward to playing with him next season.
Barcelona Andresito
2014-06-13 00:56
Tycker ni överdriver angående Neymar i Barca. Killen gör sin första säsong i Europa i ett lag där spelare har vunnit allt som går att vinna. Man kan inte förvänta sig att han ska få ett ansvar som han har i Brasilien som han lirat 4 år i med sina kompisar.

Gradvis kommer han få mer och mer ansvar i Barca och han kommer med hjälp av Messi snarare få ett extra lyft i sitt register än att bli förhindrad att visa sitt bästa jag.

Vänta ni bara, det kommer bli en sjuk duo när båda är vana vid att spela med varandra.
Dema
2014-06-13 00:54
Nu finns ett instagramkonto att följa "worldcupdivers2014" skapat för att uppmärksamma filmare i VM .. Sprid så kanske det finns en möjlighet att det växer.
Barcelona koeman92
2014-06-13 00:49
@Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito:

Kan tyvärr inget annat än att hålla med. Detta var en sak jag oroade mig för redan när han värvades, jag visste redan om att om man inte på något sätt hittar en roll åt de båda där de inte är för beroende av varandra så kommer man inte att få ut det man vill av Neymar. Jag visste även att många härinne skulle börja klaga på honom och påstå att han är överskattad, klen, dålig osv när det egentligen bara handlar om att han har blivit oerhört missbrukad. Med det sagt så hoppas jag verkligen för hans egna skull att Luis Enrique lyckas hitta den rätta rollen för honom i laget, men då lär nog även Messi få stå ut med en aning minskad roll i laget. Klarar man av detta så kan man lika gärna sälja Neymar istället för att slösa bort hans gudomliga talang i onödan.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-06-13 00:42
Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito (Barcelona) Det är så sant och det är tyvärr inte bara Neymar. Det har skapats en hierarki med Messi längst upp och det är inte så det ska vara, förhoppningsvis kan Lucho ta sig längst upp.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-13 00:39
I Barca är Neymar Messis slav. Hata mig hur mycket ni vill men tyvärr är det sant
Annons: