/spanien/barcelona/forum/4605.aspx/spanien/barcelona/forum/4605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-07-21 22:20
@the cameroonians:

Otamendi har de ju redan fått in. En duglig mittback. Varför river de Costas kontrakt?
Barcelona the cameroonians
2014-07-21 22:15
Och nu blev det officiellt att Richardo Costa river kontraktet och lämnar Valencia.
Vad är oddsen på att den klubben nu kommer köpa in två bra alternativ för de pengar de får för Mathieu?
Och vad är oddsen på att vår ledning kommer gå för någon av dem nästa sommar?
Barcelona Rambla~
2014-07-21 22:10
Det där med Hummels och 20m kan vi tacka skittidningen Sport för. De och MD verkar gilla att sprida lögner och göra livet surt för alla cules.

Det verkar som om vi slipper klausulen och därmed skatterna. Valencia ser ut att nöja sig med att få sina €20m, för dom gör det ju det samma, de hade inte ändå inte fått ta del av några pengar utöver 20m. Varenda jävla gång blåser Valencia oss när det gäller spelare vi värvar där ifrån. Att man aldrig kan lära sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 22:05
1.70-ligan Ganska väntat ändå. Tycker ändå folk hetsar upp sig över i princip ingenting ibland, vilket man iofs kan förstå med tanke på den enorma frustration vi alla känner just nu. Trots det tycker jag att man ändå kan lära sig av tidigare fönster att inte tro på alla rykten och vara lite källkritiska. Det här med Hummels var ju bara något taget ur luften och det kändes på långt håll. Det viktigaste är vad som är officiellt men det är väl just det som är problemet, ingen back är klar än och vi närmar oss augusti.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-21 21:58
Klopp har precis tokdementerat ryktet att Hummels skulle vara på väg till Man United, och priset på 20mijlj euro bara skrattade han åt. Skön lirare det där
Barcelona BlueRed
2014-07-21 21:58
Barca borde ha trackat minst 5-8 mittbackar i början av sillyn. 5-8 renodlade, dyra unga och grymma mittbackar. En ytterback vars bäst före datum gick ut för 3 säsonger sen, det är vad vi får. Puyol kommer inte behöva klippa sig, han lär tappa allt hår under säsongens gång när han ser hur det går.
Barcelona Rambla~
2014-07-21 21:50
Faaan! När det inte kunde bli värre så kommer det nya ännu mer illavarslande rykten. Vadå bara värva 1 mittback helt plötsligt? Vad är det för jävla lögner? De har ju sagt flera gånger om att det ska värvas min minst 2 mittbackar. Endast 1 mittback, och då väljer de att lösa klausulen på en 31-årig omskolad vänsterback. Seriöst, hur fan kan denna cirkus få fortsätta? Mathieu kommer alltså kosta klubben minst 30m om de löser hans klausul. Har den ledningen ens fattat att klubben kan komma att få transferförbud under de 2 nästakommande transferfönsterna? Kommer det inte in några mittbackar, så kommer huvuden att rulla. Den är ledningen borde vara rädd, för de hänger på en väldigt skör tråd i och med Neymar-affären. När president och andra i ledningen riskerar att åtalas nu. Den här juntan kommer att falla, problemet är att det lär ske efter transferfönstret är stängt och vi antagligen är avstängda från att värva under nästa fönster. Snacka om att den här klubbenledningen skämmer ut sig fullständigt, hela fotbollseuropa skrattar.
Barcelona BlueRed
2014-07-21 21:45
Ursäkta samtliga stavfel. Skriver från mobilen.
Barcelona Rambla~
2014-07-21 21:44
@Mido:

Det där är nästan 2 miljarder kronor. Du menar nog 20m va?
Barcelona BlueRed
2014-07-21 21:44
[QUOTE=L.A.M Nr 10]Vad skulle ni säga om en 3-5-2-uppställning kommande säsong? Kommer förmodligen aldrig att hända men ändå en kul tanke. Trebackslinjen var en tydlig trend i VM där den främst användes för att säkra bakåt. Detta skulle också göra ett köp av Cuadrado mer logiskt, där vi skulle ha en väldig nytta av colombianens samt Albas offensiva egenskaper där de inte behöver tänka lika mycket på försvaret. Man skulle få plats med Suarez, Neymar och Messi med argentinaren som tia. Sedan finns det lite olika alternativ. Man kan välja att spela Rakitic och Iniesta tillsamans på innermittfältet mot enkelt motstånd. I CL och mot lag på övre halvan av La Liga är självfallet Busquets given, och då kan man antingen peta Rakitic eller lira kroaten centralt, spela Iniesta som tia med Messi i anfallet om nu någon av anfallarna är skadade. Bara en tanke såklart, men låter åtminstonde för mig väldigt intressant på förhand. Utöver mittbacksfrågan så blir Luchos största utmaning att få alla duktiga offensiva spelare att utnyttja sin kreativitet till att skapa ett effektivt anfallsspel. Just nu känns det som rollfördelningen i mittfält och anfall är väldigt otydlig och där kanske man måste titta på alternativa formationer för att på så sätt få ut max utav våra spelare. [/QUOTE] Om läget ser ut som det gör nu när säsongen drar igång så lär vi behöva köra med 6-3-1 med tre defensiva mittfältare. Otroligt. 2 Rendodlade mittbackar har det ryktats om hela sillyn när det är just det vi behöver mest. Istället är det en gammal ytterback som i sina bästa dagar hade varit inhoppare i Real, United eller Bayern. Men nej, han är den som ska rädda Barcas försvar. Skjut mig med en pil full av rabies tack. Nackskotta den rakt in!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-21 21:42
Men vadå de har inte råd? Då ska de ju inte kunna lägga 20+ M euro på Mathieu? Jag tror klubben har råd, men är helt enkelt för korkade.
Barcelona Mido
2014-07-21 21:37
Gazzetta dello Sport skriver att Manchester United har lagt ca 200 milj euro på Blind, och hoppas att han hänger med sin landslagstränaren.
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 21:36
När de köpte Neymar kunde de ha köpt backar också. Men de är lögnare. budgeten är redan spenderat på Suarez och målvakterna. De har inte råd och det är sanningen. Jag tror inte att de såg att vi blev våldtagna förra säsongen. Jag hoppas på en likadan scenario. Annars kommer dessa åsnor i ledningen aldrig förstå.
Barcelona Mido
2014-07-21 21:33
Alltså vad ser de i långben? Han borde veta att han är redan hatad å oönskad av fansen, lite självrespekt måste han ha.
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 21:33
[QUOTE=Barclasico]Rafa Marquez (ex-Barça) “Jeremy Mathieu doesn't have the profile to play for Barça. For 20M, Barça need to think well.” [rac1] Älskar han! [/QUOTE] Bästa är han men åsnor styr klubben. Bokstavligen åsnor.
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 21:31
Den här ledningen ljuger röven av sig. De sålde Cesc och Alexis för 80 och köpte Suarez för de pengarna. Vibbar köpt 2 målvakter för 25 miljoner euro. Vart är resten av de 120 miljonerna då? Var inte det var Bartomeu sa?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 21:24
Marquez hade varit ett bättre alternativ än Mathieu. Helt seriöst. Han visade i VM att han fortfarande håller hög klass.
Barcelona koeman92
2014-07-21 21:23
@Blaugrana91:

Tre
Barcelona Blaugrana91
2014-07-21 21:22
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]Barcelona and Valencia held today new talks on Jeremy Mathieu (30). Barcelona are considering to pay his 20M buyout fee. [as] Bojkottar snart [/QUOTE] Då är vi två.
Barcelona Barca Barca
2014-07-21 21:21
Hoppet är det sista som överger männskligheten, brukar jag alltid säga när det går tungt för mig...vettifan om det funkar med denna tokpantande ledningen vi har, Blind ?? Herre min skapare...
Barcelona Barclasico
2014-07-21 21:20
Rafa Marquez (ex-Barça) “Jeremy Mathieu doesn't have the profile to play for Barça. For 20M, Barça need to think well.” [rac1] Älskar han!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-21 21:19
"Enligt den spanska tidningen Sport är Borussia Dortmunds mittback Mats Hummels detaljer ifrån en övergång till Manchester United.
Tidningen skriver att klubbarna är överens om en övergångssumma på 180 miljoner kronor och att den tyska VM-guldmedaljören kommer att presenteras senare i veckan.
Dortmund har redan värvat en ny mittback den här sommaren – Freiburgs Matthias Ginter – och sägs nu vara redo att släppa Hummels till Old Trafford.

180 miljoner kronor?! Det är skit billigt.
Vad f*n håller Barca på med, varför går dem inte för Hummels?"

Såg att någon skrev detta inne i La Puta, hur fan e detta möjligt? Hummels för 180 miljoner kr och vi går efter Mathieu?
viccc
2014-07-21 21:11
Herregud! man kommer förlänga med Roberto 5 år, och köpa mathieu .. obegripligt, då hade man lika gärna kunnat behålla S.Gomez o spelat in han om vi ända inte ska värva någon värdig/riktig försvare
Barcelona Barca4eva
2014-07-21 21:08
Bravo, den äldre och erfarne, och Roberto, den unge talangen. Där har vi det nya mittbacksparet. Believe it~
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 21:08
Om vi ska ta någon billigare kan vi väl ändå leta runt lite och inte ta första bästa fransman. Mateo Musacchio har spelat i Villarreal ett tag nu och alltid varit bra men i år har han varit riktigt grym och utvecklats till en av åtminstonde ligans bästa försvarare. Atletico vann ligan före oss men jag är ganska säker på att en spelare som Miranda i alla fall hade funderat över ett anbud från Barca. Tror inte han heller skulle bli så mycket dyrare än Mathieu. Vertonghen är en annan lirare jag gillar. Han har väl inte alltid varit felfri i Spurs men är i grund och botten en riktigt bra back. Levy är en jävel att förhandla med men han var väl inte jättedyr för Tottenham och skulle inte vara så mycket dyrare nu. Ibland undrar man om klubben har några scouter överhuvudtaget. Det känns som att det alltid antingen är världens bästa mittback eller en ung och riktigt talangfull sådan, båda superdyra. Annars går man efter medelmåttor som inte ens är försvarare. En spelare som Garay liksom, nu kanske han hade varit svår att värva pga att Real typ ägde hälften av rättigheterna men det är inte bara han, det finns så många fler duktiga spelare men Zubi tycks missa allihopa. Nu gick Garay till Zenit för 12 miljoner. Det är fan ingenting om man kollar på hans monster-VM. Nu kanske inte jag hade hållt honom lika högt om han var medioker i VM men man kan ju ändå förvänta sig att de som arbetar för en av världens största klubbar ska ha bättre koll än mig och alla er andra. Ibland är jag inte så säker.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-21 20:49
Haha, vi har skrikit efter mittbackar i fyra år och vår president går äntligen ut och säger att vi kommer värva minst två mittbackar. Äntligen, tänker jag.
Tiden går och går men inget händer. "Det sker saker bakom kulisserna, snart får vi våra mittbackar" säger jag till mig själv för att lugna mig.

Kommer hem från träningen och läser på twitter att Barca överväger att bara värva en mittback, och att man kanske är villiga att betala Mathieus utköpsklausul på 20M euro (+ en jävla massa pengar i skatt).

DÄR. Där gav jag upp hoppet denna sommar. Hittills har jag hela tiden varit positiv och trott på mittbacksvärvningar (riktiga mittbackar). Nu känns det helt hopplöst, fuck detta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 20:46
Vad skulle ni säga om en 3-5-2-uppställning kommande säsong? Kommer förmodligen aldrig att hända men ändå en kul tanke. Trebackslinjen var en tydlig trend i VM där den främst användes för att säkra bakåt. Detta skulle också göra ett köp av Cuadrado mer logiskt, där vi skulle ha en väldig nytta av colombianens samt Albas offensiva egenskaper där de inte behöver tänka lika mycket på försvaret. Man skulle få plats med Suarez, Neymar och Messi med argentinaren som tia. Sedan finns det lite olika alternativ. Man kan välja att spela Rakitic och Iniesta tillsamans på innermittfältet mot enkelt motstånd. I CL och mot lag på övre halvan av La Liga är självfallet Busquets given, och då kan man antingen peta Rakitic eller lira kroaten centralt, spela Iniesta som tia med Messi i anfallet om nu någon av anfallarna är skadade. Bara en tanke såklart, men låter åtminstonde för mig väldigt intressant på förhand. Utöver mittbacksfrågan så blir Luchos största utmaning att få alla duktiga offensiva spelare att utnyttja sin kreativitet till att skapa ett effektivt anfallsspel. Just nu känns det som rollfördelningen i mittfält och anfall är väldigt otydlig och där kanske man måste titta på alternativa formationer för att på så sätt få ut max utav våra spelare.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
Danniel Agger sägs vilja lämna Liverpool,, slå till säger jag bara Eller vänta, det är ju Barca, när spelen vill inte lämna= Barca gör allt för att köpa När spelaren vill lämna= Barca struntar i
Tiki-Taka
Man kunde köpt denna mathieu förra året för 10 miljoner Max, finns ingen logik i detta.
Tiki-Taka
2014-07-21 20:43
Haha får hjärtattack !!! Betalar dem klausulen så kommer jag spotta rakt på zubis ansikte
Annons: