/spanien/barcelona/forum/4597.aspx/spanien/barcelona/forum/4597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr Culé
2014-06-14 15:24
En intressant grej gällande Marquinhos. Ligue 1:s officiella hemsida nämner kommande brasilianska lagkamrater för David Luiz i PSG, men dem nämner alla utom Marquinhos.
Barcelona Cule4life
2014-06-14 15:21
Robben är så jävla bra, Han är minst 2-3 snäpp bättre nu än när han var i madrid
Barcelona koeman92
2014-06-14 15:20
@Barclasico:

Nu förstår man varför Pep tappade håret och valde att lämna
Barcelona Barclasico
2014-06-14 15:14
PSG player Marquinhos (20) and Valencia player Jeremy Mathieu (30) continue to be Barcelona's main centre back options. [as]
Barcelona Lion24
2014-06-14 15:09
@Vampíro:

För att Piqué gjorde en bättre säsong den gångna säsongen än tidigare säsonger så lever folk på den falska känslan att Piqué är som back in the days. Piqué gjorde en bättre säsong, ja, men var långt ifrån dominerande. När man ser alla potentiella mittbackspar så ser vi oftast Piqué/Marq, Piqué/Bartra och Piqué/Mathieu. Piqué är oftast given för alla och jag förstår inte varför. Det behövs en världsback som Benatia, Hummels, Kompany eller t.o.m T.Silva för att styra upp bl a Piqué och grabbarna. Nu kan knappt Ramos göra det som förövrigt är en ledare, ska Mathieu göra det?
Barcelona Thierry Henry
2014-06-14 14:41
Neymessi//

Fantastisk miss av Torres. Fabbe framspelare såklart:)
Neymar11
2014-06-14 14:18
Barca666; Större chans att psg värvar neymar :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2014-06-14 14:17
Immobile kanske till och med startar istället för Balotelli (som ryktas till Arsenal).....Hade varit lite coolt att han en spelare som Balotelli i truppen man vet aldrig vad han kommer göra :-)
Barcelona NoGo™
2014-06-14 14:15
@koeman92:

Yes.
Barcelona koeman92
2014-06-14 14:13
Är Ciro Immobile med i Italiens trupp?
Barcelona Barca 666
2014-06-14 14:11
LeoMessi PSG har redan satt ner foten & sagt att de inte förhandlar om Marq. men de vill ändå värva Alves & det verkar som om de är villiga betala omkring 8 miljoner endast för Alves....Senaste jag läste var att Sanhlli var i Brasilien och försökte göra klart där men PSG men vet inte om något hänt eller om allt är stoppad just nu...har inte läst mer. Enda möjligheten att PSG skulle förhandla med oss om Marq. är om de får en back till typ Ivanovic

Cule håller med dig om de flesta värvningar vi bör gå all in på Hummels men verkar som om hans nästa destinaiton är ManU som redan tydligen börjat förhandla men Dortmund vill först värva en ersättare sen släppa honom.

Koke är jag lite osäker på ärligt talad....tycker det är lite för mkt hype omkring honom just nu även om han är en bra spelare...men 50-60 miljoner tycker inte jag han är värd

Reus hade jag velat ha men nu när han är skadad i 3 månader så vet jag inte om det är rätt att betala så mycket för en skadad spelare...man vet ju aldrig vad långtid skador gör med spelare.

1. Bravo - fine även om han är lite dyr
2. Hummels - Hell Yeah men med denna ledning så vet man inte
3. Anfallare vet jag inte om vi behöver om spelsystemet ändras så har vi redan klass spelare i form av Alexis, Neymar, Messi, Pedro & en grym talang i Deu....möjligtvis att man köper in någon som exempelvis Gomes eller Rossi som kan ge en annan dimension - Tello, Bojan, Cuenca & Afellay måste lämna så en plats finns
4. En back up back & jag börjar tycka att Vermaelen är nog bättre, yngre & billigare alternativ än Mathieu

Sjukaste av allt vore nu om Barca värvar Luiz från PSG nu har väl sett bilden där Neymar skriver: Ney+Luiz hahahah :-)
Barcelona Neymessi
2014-06-14 14:06
HUR kan Torres fortfarande få spela för landslaget? Xavi och Alonso må vara bromsklossar med ett passerat bäst-före- datum men Torres ger " leva på gamla meriter " ett ansikte.
Han lyckas inte med någonting överhuvudtaget förutom att göra en Torres då...
Barcelona LeoMessi
2014-06-14 13:57
Jag är inställd på att vi inte köper någon mittback och att någon inom barca kommer att säga: "Vi har redan bartra och pique som mittbackar och Mascherano kan spela där vid behov".

I bästa fall så får vi Mathieu för samma summa som vi kunde ha köpt hummels för.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-14 13:53
Nu när jag tänker efter, vi borde ha köpt Laporte för 36M. Denna klubb är så jävla dum, sjukt. Att dessa inkompetenta idioter får styra världens bästa lag. De kommer vara efter Marquinhos precis som med Thiago Silva.

Hummels 40M
Laporte 36M(kostar 42M nu)
Reus 35M
Bravo 12M
Koke 60M(ifall Xavi lämnar)

BAAAM trippeln är vår men nope klubben föredrar Marquinhos och Mathieu...

Fuck this, I'm out.
BARCA-més que un club
2014-06-14 13:51
@Fidizzle:

Passar det inte dig logga ut, nu spelar inte Barcelona fram till augusti så under sommaren är det Vm och då diskuterar vi gärna vm här för vi har ett par spelare som representerar diverse nationer så ser inget fel att diskutera det för det är ju trots allt Fotboll vi diskuterar och inte Hockey. !!!
Neymar11
2014-06-14 13:49
Sa detta redan förra veckan, psg kommer köpa Alves för en skit summa och kommer vägra sälja Marq. Vi kommer slösa hela transferfönstret med att försöka värva honom
Barcelona LeoMessi
2014-06-14 13:49
Var någonstans står det att PSG inte vill förhandla om marq men att dom vill köpa alves? För om det är så så tycker jag att Sanllhi ska dra fram dasen och be shejken att suga på den. PSGs ägare har en jävla översittarattityd!
Barcelona Vampíro
2014-06-14 13:48
Alltså kolla bara på hur de agerar vid det här målet. Visserligen står det redan 4-1 men kolla på Piqué när de anfaller, man blir för fan mörkrädd av hur jävla usel han är. Han ska inte spela för FC Barcelona, det är bara att inse att han inte håller. Jag skiter i hans fanboys.

För att inte nämna Ramos som har en halv km försprång på Robben men ändå inte kan stoppa honom. Och sen Casillas som agerar som den tjocka killen som får stå i mål när man lirar inomhus, fullständigt usel målvakt. Nej ska Spanien ha en chans så gäller det att de använder sig av sin fina trupp och bänkar spelare som inte levererar.
Barcelona SoM_Un
2014-06-14 13:47
psg vill inte förhandla om marquinhos..

vrf ska vi förhandla om alves?
Barcelona B.BOSS
2014-06-14 13:46
VM handlar om Barca lika mycket som Barca. Vi följer våra spelare och deras respektive landslag. Därför kan man diskutera vm hur mkt man vill. Go home you are drunk!!!
Barcelona Barca 666
2014-06-14 13:45
Varför ska vi sälja Alves till PSG när de vägrar förhandla med oss om Marq.?? Om inte de vill inkludera Marq. i Alves dealen så tycker jag vi ger Alves nytt kontrakt o behåller honom istället för sälja han för 8-12 miljoner & inte får en annan back i dealen....vi kan ju fan inte bli av med defensiva spelare innan vi har värvat ett par riktig bra backar!!!
Barcelona LeoMessi
2014-06-14 13:42
ElRaval

Igår var det ingen individuellt kollaps, det var en kollektiv kollaps. Måste säga att spanien i första halvlek spelade bra och borde ha gjort minst två mål innan RVP kvitterade. Motståndaren tilläts mata inlägg och långbollar mot Robben och RVP, och vi vet att varken ramos eller Pique är snabba nog att hänga med robben.

Man kan säga att Pique var dålig igår men Ramos var minst lika dålig igår. Pique har varit stabil den här säsong, iaf innan skadad. Att påstå att han har sugit den här säsong är att överdriva.

DEl Bosque har alldeles för många kockar i soppan. Du kan inte spela iniesta som ytter bara för att ha plats med Xavi och Alonso i mittfältet, det funkar inte så. Dom springer in i varandras ytor och dom blir som bromsklossar på mittfältet. Det räcker med en av dom, och igår så var Xavi den bättre av dom så i mina ögon bör alonso bänkas.

Sen ska vi inte snacka om deras högerkant, vad i helvete sysslade Azpilicueta och SIlva med? Dom bidrog inte med ett skit!!! Dom utsatte hela backlinjen för fara, dom varken pressade motståndaren eller hjälpt Pique och Ramos. Det räcker med att Pique får springa och täcka för alves i barcelona, han ska inte behöva göra det i landslaget också.

Att ha iniesta på kanten är bara idiotiskt! Han ska vara centralt! Man behöver inte ens motivera varför.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-14 13:42
@Fidizzle:

Passar det inte så kan du alltid logga ut och göra något annat. Varför skulle vi inte diskutera VM när det är VM?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-14 13:40
Messi: "It would be a dream to be able to win the World Cup. And because of how things are going, I think we can do it." [deportv]

Han menar indirekt att Spanien är borta som konkurrent. Håller faktiskt med honom. Argentina kan på allvar vinna VM nu när Spanien totalkollapsade och att Brasilien inte är så bra som alla trodde.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-14 13:39
Fidizzle

Omg såg du Neymars två mål mot Kroatien?? Songs insats mot Mexico, fan va synd att hans lag förlorade men roligt att se två barca legender Marquez och Eto'o..
Spanien vafan höll dom på med?! Aja kul att Sanchez briljerade i början i nattens match..

Ja som du ser så har alla fyra matcher haft nån Barca spelare med. Vad ska vi prata om, värvningar som aldrig sker? Eller om våra spelare som spelar världens största turnering i Brasilien..
Barcelona Barclasico
2014-06-14 13:38
PSG offer 8M for Dani Alves. Barcelona want 15M but could accept an offer of 12M [sport] Alves gave PSG deadline - if no transfer in coming week, he'll look for another club. Bid 8M, Barcelona ask 15M, possible deal 12M. [sport]
Barcelona Barca 666
2014-06-14 13:30
ElRaval håller med dig att det inte är enbart spelarnas fel utan det är spelsystemet som måste förnyas....Kolla på Neymar, Alexis osv hur de spelar i landslaget ja tom Song är en annan spelare.

Pique är en av världens bästa backar utan tvekan men vi måste förnya vårt sätt att spela....lite som Tata började med under hösten.

Med nytt system så kanske spelarna visar upp sina bästa sidor & helt plötsligt sitter vi i säger Pique världens bästa istället för varför fick han nytt kontrakt.....Pga detta vet jag inte om det var rätt att släppa Cesc eller inte då med ett nytt spelsystem så hade möjligtvis blivit mkt bättre men men nu e han borta så bara blicka framåt & jag hoppas några värvningar snart börjar fan bli orolig för Rakitic varför kan inte han bli officiellt så man får andas lite
Fidizzle
2014-06-14 13:29
FORUMET SKALL ENDAST HANDLA OM BARCA!

INGET MER VM-TALK TACK!

Neymar11
2014-06-14 13:24
Nu seglade Spanien som given finalist för mig. Det bästa som kunde hända dem hände, dom blev totalt förnedrade och dragna ner till jorden. Nu har dom något att bevisa igen, och nu får vi se om del bosq. är en tränare av klass eller endast en tränare som har levt på sina stjärnor
Barcelona DM1982
2014-06-14 13:23
ELO Kolla på SVTplay eller TV4play beroende på vilken match det gäller.
Annons: